[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 3 lut 2019, o 03:40

Co sądzicie o takim spasowaniu tłoka z cylindrem?

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=_7yyUj3 ... e=youtu.be
Obrazek

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Radio Zet Gold - 01.07.2013r - 04.09.2017r [*]
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8236
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Pani Kontekstowa » 3 lut 2019, o 03:40

Pani Kontekstowa
 

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez pawel615 » 3 lut 2019, o 20:27

Jak by milion kilometrow tym komarem przejechal.
Jak ja remontowalem komara, to szlif był tak zrobiony, ze tlok sobie powoli zjezdzal po posmarowanej olejem gladzi, ale to bylo na oryginalnym tloku zmd. Co do tego wspolczesnego dziadostwa to nie wiem
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 4 lut 2019, o 10:19

Ja do tego tłoka bym dokupił jakiś markowy sworzeń.Sworznie almotu to jeden syf.Byłem w sklepie i przymierzałem je do tłoka CX.Jeden wchodził luźno drugi ciasno.2 razy zdarzyło mi sie że był za długi i nie mogłem włożyć 2 zabezpieczenia...Syf Co do tego luzu, to musi być zawsze jakiś minimalny.Może producent liczył, że tłok przy ostrej jeździe lekko może spuchnąć :) .


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 791
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Pochwały: 9
Pojazdy: PonyM2,WSK 125,WSK 175,2 komary 2350,3 ogary 200 i 1 205,1 jawa 23p,20p TS350,romet 50T1.

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 21 mar 2019, o 21:16

majsterr, masz dużo racji. Dopasowałem do tłoka produkcji Almot inny sworzeń i faktycznie wchodzi sztywno. Możliwe, że jeszcze coś będzie z tego zestawu :)
Obrazek

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Radio Zet Gold - 01.07.2013r - 04.09.2017r [*]
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8236
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 22 mar 2019, o 11:28

To dobrze, że tylko sworzeń okazał się być winien.Co do zestawu, to napewno będzie chodził jak dobrze zmontujesz go i go porządnie dotrzesz.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 791
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Pochwały: 9
Pojazdy: PonyM2,WSK 125,WSK 175,2 komary 2350,3 ogary 200 i 1 205,1 jawa 23p,20p TS350,romet 50T1.

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 6 maja 2019, o 19:39

Po wielu telefonach i wysłanych e-mailach otrzymałem w końcu przesyłkę zwrotną od Wojtala-Garage. Czekałem na nią dokładnie 2 miesiące i 11 dni... :facepalm:
Zakres wykonanych prac to zmniejszenie komory spalania w głowicy (niezbędne było jej napawanie), oraz zrobienie zatoczeń na powierzchni obu części w celu nacentrowania głowicy względem cylindra. Wykonany został rowek na oring, dzięki czemu przy składaniu zestawu nie montuje się żadnej uszczelki pod głowicę (jestem trochę sceptycznie nastawiony do tego rozwiązania). Prosiłem jeszcze o wykonanie fazowania kanałów w cylindrze ale nie zostało to zrobione.
Koszt takiej usługi to 300zł + koszty wysyłki.
Tak to wygląda z bliska:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Nie wiem teraz jaką świecę powinienem zastosować. Dedykowana Iskra F80 nie dosięga do komory spalania:

Obrazek


Natomiast świeca z długim gwintem za bardzo wystaje:

Obrazek

Napisałem e-mail do Wojtaly z prośbą o informacje, jednakże może Wy się orientujecie czy są jakieś świece z pośrednią długością gwintu?
Obrazek

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Radio Zet Gold - 01.07.2013r - 04.09.2017r [*]
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8236
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez tombo22 » 6 maja 2019, o 22:11

Wykonane jest to schludnie, ale nie wiem jak długo wytrzyma oring w miejscu gdzie jest największa temperatura w silniku. Co do świecy to albo podkładki miedziane albo dorobić taką tulejkę na gwint.
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 314
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Posimsonowany » 7 maja 2019, o 07:27

I tak to nie jest długo w porównaniu do czasu oczekiwania na takie usługi u innych majstrów.
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 446
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 11
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Stachu.G » 7 maja 2019, o 22:27

Oni testowali te oringi w simsonach i rzekomo dają radę,jak by założyć tam jeszcze sylikonowy to już baja. Na pewno dobre rozwiązanie w motocyklach do których ciężko dostać org uszczelkę pod głowicę. Z tą świecą to cóż no ciekawe,ale czy ma to jakiś szczególny wpływ? Co ci odpisał sam wykonawca? Czemu nie raczył z fazować okien i kanałów?
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1028
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 14 maja 2019, o 00:25

Stachu.G napisał(a):Czemu nie raczył z fazować okien i kanałów?

Tego niestety nie wiem... w wolnej chwili jednak wziąłem pilnik i sam się pobawiłem.

Posimsonowany napisał(a):I tak to nie jest długo w porównaniu do czasu oczekiwania na takie usługi u innych majstrów.

Po wstępnej rozmowie telefonicznej czas oczekiwania miał wynosić około tygodnia od momentu otrzymania paczki. Gdy po miesiącu dodzwoniłem się po raz pierwszy to Wojtala postanowił dopiero otworzyć paczkę i stwierdził, że muszę dosłać jeszcze cylinder :F Ostatecznie skończyło się na ponad dwóch miesiącach.

tombo22 napisał(a):Co do świecy to albo podkładki miedziane albo dorobić taką tulejkę na gwint.

Biorąc pod uwagę koszt usługi takie coś nie powinno w ogóle wchodzić w grę. Według mnie usługa wykonana nienależycie, nadająca się do poprawki.
Biorąc pod uwagę czas oczekiwania i kontakt postanowiłem poszukać innego fachmana.

...i tym sposobem za 2 dyszki mam dopasowaną głowicę do fabrycznych świec ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po splanowaniu świeca jest osadzona o jakieś półobrotu za głęboko, bo lekko wystaje zatoczenie pod gwintem, ale już nie będę wybredny... :D


Przed montażem dla pewności w jednym ze sklepów dokupiłem oring vitonowy, który jest bardziej odporny na wyższe temperatury niż klasyczny.
Obrazek

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Radio Zet Gold - 01.07.2013r - 04.09.2017r [*]
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8236
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 16 maja 2019, o 00:50

A to jaja z Wojtalą...Ja mu zawsze dawałem coś do przeszlifowania, to zawsze wyrabiał się w tygodniu i wszystko fazował.Nawet ostre krawędzie na głupim tłoku.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 791
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Pochwały: 9
Pojazdy: PonyM2,WSK 125,WSK 175,2 komary 2350,3 ogary 200 i 1 205,1 jawa 23p,20p TS350,romet 50T1.

Poprzednia strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości