słaba iskra
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 5
• Strona 1 z 1
słaba iskra
cześć mam problem z simkiem jest bardzo słaba iskra a na wolnych obrotach wogóle jej nie ma co może być????????
- michall
Jeśli masz zaplon elektroniczny, to przyczyną jest raczej uszkodzona cewka lub zaśniedziałe połaczenia. Oczywiście zakładam, że kabel w/n i świeca są OK. Moduł można raczej wykluczyć, ponieważ on przeważnie działa na zasadzie "0-1" czyli albo iskra jest, albo nie ma.
Przy zapłonie klasycznym, czyli z mechanicznym przerywaczem jest większe pole do popisu. Sprawdź stan platynek, wypoleruj styki, ustaw przrwę 0,4mm na przerywaczu. Następny podejrzany to kondensator - lepiej go wymienic proflaktycznie. Idąc kolejno - uszodzona cewka n/n. Teoretycznie można ją sprawdzić omomierzem, jednak nawet cewki mające prawidłowy opór w motocyklu nie będa pracować. Dalej jest cewka w/n - też raczej rzadko zawodzi, jednak wszystko sie może zdarzyć. Ostatnie elementy do sprawdzenia, to kabel w/n, fajka i świeca. Od tych rzeczy trzeba w zasadzie zacząć.
Przy zapłonie klasycznym, czyli z mechanicznym przerywaczem jest większe pole do popisu. Sprawdź stan platynek, wypoleruj styki, ustaw przrwę 0,4mm na przerywaczu. Następny podejrzany to kondensator - lepiej go wymienic proflaktycznie. Idąc kolejno - uszodzona cewka n/n. Teoretycznie można ją sprawdzić omomierzem, jednak nawet cewki mające prawidłowy opór w motocyklu nie będa pracować. Dalej jest cewka w/n - też raczej rzadko zawodzi, jednak wszystko sie może zdarzyć. Ostatnie elementy do sprawdzenia, to kabel w/n, fajka i świeca. Od tych rzeczy trzeba w zasadzie zacząć.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 126 gości