Mam motorek jak w temacie. przebieg 1435km.
Jutro jadę z nim na przegląd i tutaj mam kilka pytań:
1. W homologacji jest napisane że posiada moc 3,6KM- po odblokowaniu maja ponoć 6KM??
2.Mimo iż jest dotarty, jest strasznie słaby. Jadąc pod górkę, we dwie osoby, trzeba redukować do dwójki bo z 50km/h spada do 25km/h.
3. Jestem zniesmaczony mocą tego motorku-prędkość jaką udało mi się uzyskać to 55km/h licznikowe (mierzone samochodem wyszło 63) -czy on jest zablokowany?? Kręci się do max 8tys. obrotów i głośno już bardzo przy tym chodzi..
Czy brak m mocy można zniwelować ustawieniem zaworów? Co z tymi blokadami? Inni bez problemu cisną tym samym modelem ponad 80km/h na prostej.
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
1. 6KM to ma dopiero 110ccm, czyli obalam ten mit. 3,6KM to moc, ale bez 'blokad'.
2. I inny nie będzie. To jest tylko 50ccm. Jak chciałeś mieć moc, to trzeba było kupić Suzuki DR 350, a nie chińską 50.
3. Dosyć idzie nawet, ale blokuje go moduł, jeśli kręci tylko 8 k obrotów. (na biegu jałowym oczywiście.?) Jeśli tak, moduł do wymiany.
4. Jak Ty chcesz 'zniwelować' brak mocy ustawieniem zaworów? Regulacja mocy nie dodaje, to nie pojazd kosmiczny... A to, że 'inni cisną tym samym modelem ponad 80km/h na prostej' jest spowodowane przekłamaniami licznika i fantazją użytkowników.
Mam kumpla, który już miał swój motor, nim ja kupiłem swój-zawsze chwalił się, ile to on nie jeździ... "Jak zdejmę blokadę (?) to licznik zamykam i jeszcze mogę przyspieszać" Szczerze, nigdy mu nie wierzyłem, i jakoś niedawno mogłem się o tym żywnie przekonać, jaki z niego bajkopisarz
Wracaliśmy razem ze szkoły-on na swoim, ja na swoim (już 110ccm). Ja przy jakiś 60-65km/h wyprzedzałem go bez problemów, a podobno jego motor 'idzie ponad 80!'
Nie wierz w takie opowiadania Rzeczywistość jest szara i smutna ;P
2. I inny nie będzie. To jest tylko 50ccm. Jak chciałeś mieć moc, to trzeba było kupić Suzuki DR 350, a nie chińską 50.
3. Dosyć idzie nawet, ale blokuje go moduł, jeśli kręci tylko 8 k obrotów. (na biegu jałowym oczywiście.?) Jeśli tak, moduł do wymiany.
4. Jak Ty chcesz 'zniwelować' brak mocy ustawieniem zaworów? Regulacja mocy nie dodaje, to nie pojazd kosmiczny... A to, że 'inni cisną tym samym modelem ponad 80km/h na prostej' jest spowodowane przekłamaniami licznika i fantazją użytkowników.
Mam kumpla, który już miał swój motor, nim ja kupiłem swój-zawsze chwalił się, ile to on nie jeździ... "Jak zdejmę blokadę (?) to licznik zamykam i jeszcze mogę przyspieszać" Szczerze, nigdy mu nie wierzyłem, i jakoś niedawno mogłem się o tym żywnie przekonać, jaki z niego bajkopisarz
Wracaliśmy razem ze szkoły-on na swoim, ja na swoim (już 110ccm). Ja przy jakiś 60-65km/h wyprzedzałem go bez problemów, a podobno jego motor 'idzie ponad 80!'
Nie wierz w takie opowiadania Rzeczywistość jest szara i smutna ;P
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
na biegu jałowym jak daje gaz to kreci się do 4-5tysiecy dalej nie próbuje bo można ogłuchnąć... moduł zmieniałem na CDI RACING. BEZ ZMIAN:(
- Boski20
- MotoManiak
- Posty: 279
- Dołączył(a): 6 maja 2012, o 15:19
- Pojazdy: Yamaha YZF R-125
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
Przeczytaj post traktorzysty. Naga prawda
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
ale powiem Wam prawdę. Szwagier ma identyczny model. Na trójce ciągnął do 70km/h nawet. Ja u siebie tak nie mogę. Z kolei inny przykład. jeździłem też identycznym junakiem. Została w nim zmieniona tylko zębatka, zamykał licznik bez problemu i tam czuło się, że jest znacznie szybszy od mojego! To nie były silniki 110cm tylko takie jak mój. Byłem w serwisie pytać czy mój ma jakieś blokady. Oni powiedzieli, że na pewno jest kilka elementów które trzeba zdemontować bo go blokują.
- Boski20
- MotoManiak
- Posty: 279
- Dołączył(a): 6 maja 2012, o 15:19
- Pojazdy: Yamaha YZF R-125
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
Te liczniki dużo przekłamują nie warto się nimi sugerować. Zobacz czy nie ma innych blokad jeszcze i je zdemontuj.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
Z blokad to tak:
gaźnik ( takie coś za przepustnicą co blokuje maxymalne otwieranie ) wywal to
moduł- to masz chyba odblokowane bo coś nowego zakładałeś.
mozliwe ze wydech i filtr powietrza.
Ale nie licz ,ze to pojedzie wiecej jak wymęczone 70km/h. Chińske 4t w dodatku 5ccm są bardzo zmulone i tego nie zmienisz.
gaźnik ( takie coś za przepustnicą co blokuje maxymalne otwieranie ) wywal to
moduł- to masz chyba odblokowane bo coś nowego zakładałeś.
mozliwe ze wydech i filtr powietrza.
Ale nie licz ,ze to pojedzie wiecej jak wymęczone 70km/h. Chińske 4t w dodatku 5ccm są bardzo zmulone i tego nie zmienisz.
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
-
naveintre - MotoManiak
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pochwały: 8
- Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Re: Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
Z tym silnikiem więcej nie zrobisz. Osiągi ma całkiem dobre. Pozbyłbym się raczej oporów toczenia.
Moduł mogłeś kupić ode mnie, nazwałbym Ci go Hiper Racing Plus 2000, może by to coś dało :P
Moduł "blokowany" od odblokowanego różni się tym, że w okolicy jakichś tam obrotów zaczyna zmulać, ale jadąc pod górkę czy w 2 osoby nie osiągasz takich.
Może gdybyś wrzucił jakiś z regulowanym wyprzedzeniem zapłonu, znalazłbyś optymalne ustawienie dla mocniejszego dołu.
Ale prędkość = obroty*przełożenie napędu (na które składa się skrzynia, oba koła zębate i średnica koła wraz z oponą).
Załóżmy, że na Twoim zestawie 50cc Junaczek leci 56 km/h przy 8000 obrotów. Czyli żeby leciał 63km/h będziesz musiał go kręcić do 9 tysięcy*. POD JEDNYM WARUNKIEM - że na 9000 obrotów uzyska moc potrzebną do pchania tych 180kg z prędkością 63 km/h (moc niezbędną do tego da się wyliczyć). Jeśli załóżmy potrzeba do tego 4 koni, a Twój silnik na tych obrotach generuje 3,9, to nie osiągniesz tego w żaden sposób.
Żaden moduł tego nie zmieni.
Manuale nie bywają blokowane.
Mierzone obrotomierzem i prędkościomierzem a nie tymi wesołymi mechanizmami jakie w nim masz
Moduł mogłeś kupić ode mnie, nazwałbym Ci go Hiper Racing Plus 2000, może by to coś dało :P
Moduł "blokowany" od odblokowanego różni się tym, że w okolicy jakichś tam obrotów zaczyna zmulać, ale jadąc pod górkę czy w 2 osoby nie osiągasz takich.
Może gdybyś wrzucił jakiś z regulowanym wyprzedzeniem zapłonu, znalazłbyś optymalne ustawienie dla mocniejszego dołu.
Ale prędkość = obroty*przełożenie napędu (na które składa się skrzynia, oba koła zębate i średnica koła wraz z oponą).
Załóżmy, że na Twoim zestawie 50cc Junaczek leci 56 km/h przy 8000 obrotów. Czyli żeby leciał 63km/h będziesz musiał go kręcić do 9 tysięcy*. POD JEDNYM WARUNKIEM - że na 9000 obrotów uzyska moc potrzebną do pchania tych 180kg z prędkością 63 km/h (moc niezbędną do tego da się wyliczyć). Jeśli załóżmy potrzeba do tego 4 koni, a Twój silnik na tych obrotach generuje 3,9, to nie osiągniesz tego w żaden sposób.
Żaden moduł tego nie zmieni.
Manuale nie bywają blokowane.
Mierzone obrotomierzem i prędkościomierzem a nie tymi wesołymi mechanizmami jakie w nim masz
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
Boski20 napisał(a):Na trójce ciągnął do 70km/h nawet.
To właśnie pokazuje, jak te liczniki przekłamują. W żaden magiczny sposób nie osiągniesz 70km/h na trójce w tym moto. Silnik jest na to za słaby. Chyba, że masz szwagra w Hogwarcie, to wtedy zwracam honor
Boski20 napisał(a):zamykał licznik bez problemu i tam czuło się, że jest znacznie szybszy od mojego!
Efekt placebo spowodowany wskazaniem prędkościomierza, który mija się z prawdą i to mocno.
Boski20 napisał(a): Oni powiedzieli, że na pewno jest kilka elementów które trzeba zdemontować bo go blokują.
Kasę chcą wyciągnąć, a nie odblokować Ci go.!
Jedyne, co może być blokadą, to moduł 'odcinający' obroty, czyli przy ustalonej prędkości obrotowej silnika rozłącza zapłon. Nic więcej, te silniki nie są blokowane.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
Mi przy kupnie Kingwaya gość proponował założenie cylindra o większej pojemności. Nie chciałem. Potem się okazało, że fabrycznie miał założone 72cc
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
Mój też fabrycznie miał 72ccm
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
a jak sprawdzić czy ma 72ccm czy 50? W tych Junakach było głośno o pojemności 72...
- Boski20
- MotoManiak
- Posty: 279
- Dołączył(a): 6 maja 2012, o 15:19
- Pojazdy: Yamaha YZF R-125
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
traktorzysta napisał(a):Regulacja mocy nie dodaje
a z tym bym sie kłócił dobrze wyregulowany silnik posiada wieksza moc niż taki sam silnik źle wyregulowany. (wiem czepiam sie )
Boski20 napisał(a):a jak sprawdzić czy ma 72ccm czy 50?
Sprawdz czy nie jest napisane na cylindrze. Jeśli nie ma takiego napisu. Sprawdz średnice cylindra , jeśli silnik 50ccm i 72ccm ma taki sam skok tłoka można dojść jaka to pojemność po sprawdzeniu średnicy A jeśli posiadaja różny skok tłoka należy zmierzyć skok tłoka i średnice cylindra. A zeby nie bawic sie w wzory , istnieja programy do obliczania pojemnosci
ale ogólnie napisałem to ot tak. Bo jak masz nie całe 2 tyś.km to raczej Moto nie masz zmiaru rozbierać
@@% Super MotO.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
-
alus - MotoManiak
- Posty: 1016
- Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
- Lokalizacja: Myszków (śląsk)
Słabe przyśpieszenie, brak mocy - Junak 901 -
Napisałbym coś o regulacji, ale nie chce mi się pisać, bo to i tak nic nowego nie wniesie
Więc dam spokój
Na cylindrze na pewno będzie napis 49ccm, więc tym się nie sugeruj. Jedyna opcja, to ściągnąć głowicę i zmierzyć średnicę cylindra.
50ccm-39mm
72ccm-47mm
Skok tłoka jest taki sam w obu przypadkach.
Więc dam spokój
Na cylindrze na pewno będzie napis 49ccm, więc tym się nie sugeruj. Jedyna opcja, to ściągnąć głowicę i zmierzyć średnicę cylindra.
50ccm-39mm
72ccm-47mm
Skok tłoka jest taki sam w obu przypadkach.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 117 gości