Motorower dla 14-latka.

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Motorower dla 14-latka.

Postprzez harleydavinson » 24 lip 2012, o 20:10

Mam pytanie
Jak kupie tego kawasaki, to zeby go zarejestrowac na motorower musi przejsc test na hamowni, wiec musze go zablokowac w gazniku?
Ile to by mnie kosztowalo? tzn test na hamowni, zarejestrowanie, ?
PS. Przepraszam za bledy, klawiatura szwankuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
harleydavinson
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18 lip 2012, o 19:29
Pojazdy: składak

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Pani Kontekstowa » 24 lip 2012, o 20:10

Pani Kontekstowa
 

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Rudy102 » 24 lip 2012, o 20:20

Jak ma w papierach 50 to nie trzeba cudować.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Michallres » 24 lip 2012, o 20:34

harleydavinson napisał(a):Jak kupie tego kawasaki, to zeby go zarejestrowac na motorower musi przejsc test na hamowni, wiec musze go zablokowac w gazniku?
Ile to by mnie kosztowalo? tzn test na hamowni, zarejestrowanie, ?
PS. Przepraszam za bledy, klawiatura szwankuje.

Nikt cię na hamownie nie będzie brał.
Jak masz znajomego diagnostę, to wypisze ci kwitek że moto ma pojemność 50ccm a nie 80ccm. Dobrze jest mieć jakąś fakturę od mechanika który robił ci wymianę cylindra. Jeśli nie to do rzeczoznawcy ;)
Avatar użytkownika
Michallres
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3142
Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
Lokalizacja: Złoczew/Łódź
Pochwały: 5
Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Tomek » 24 lip 2012, o 20:44

Siczka, się odezwał oświecony :mrgreen:

Jeżeli nie będzie się odkręcać do oporu, to te 10KM nic Ci nie zrobi. Zawsze można sobie zablokować obroty odpowiednim modułem np na pół roku. Wyrobić sobie z grubsza nawyki, a potem śmigać na pełnej mocy. Technikę wyrabia się całe życie, ale nie trzeba zaczynać od moto które jedzie niewiele szybciej od roweru. Ważne aby było lekkie i w miarę możliwości bez owiewek.
Co do "rowerowych" opon... Ja bym ich nie zmieniał. Wątpię, czy ta Kawa ma prawdziwe 14KM. 100km/h na pewno osiągnie, ale opony nie muszą mieć 200 szerokości. Im węższa opona, tym łatwiej skręcać, a to na pewno na początku się przyda. Nie ma sensu kupować szerokich opon i potem składać moto na siłę.

Ogólnie to Kawasaki wydaje się idealne. Lekkie, bez owiewek i łatwe do opanowania przy spokojnym operowaniu gazem ;)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Phantom » 24 lip 2012, o 21:07

Tomek, ma recht. Zostaw "rowerowe" opony.
Bo dlaczemu? Zetka na przykład ma szerokie, wielkie "papcie" co ją spowalnia. I wcale nie chodzi o to żeby jechać jak najszybciej, a o to że jeśli jakiś matoł na krzyżówce się zagapi, to łatwiej uciekniesz "z kursu".
Niedawno bym o mało zginął w Słupsku przez jakiegoś kretyna... Warto mieć pod tyłkiem jak najbardziej zrywne moto.
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Tomek » 24 lip 2012, o 21:23

Phantom napisał(a):Warto mieć pod tyłkiem jak najbardziej zrywne moto.

Phantom, też ma "to coś" ;D
Zrywne nie znaczy szybkie. Aby z tych 40km/h dało radę szybko zrobić trochę więcej. Kilka razy miałem sytuację, kiedy ja dojeżdżałem do ronda i zwalniałem, a za mną leciała ciężarówka i niemal mnie taranowała. No i przy okazji nie zamulisz tak ruchu w mieście.
I jeszcze coś, co dziś może nie uratowało mi życia, ale gipsu na pewno oszczędziło. Chodzi o mocne hamulce. Ostre, brutalne, masochistyczne :mrgreen: , dzięki którym moto stanie praktycznie w miejscu. Razem z przyczepnymi oponami nie raz uratują Ci życie... i jak zaczniesz lepiej jeździć, to dadzą od groma frajdy :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Motorower dla 14-latka.

Postprzez naveintre » 24 lip 2012, o 21:25

Siczka tak sie składa ,że nieraz jechałem na derbi kolegi gdzie siedzi AM6 i powalającej mocy to to niema. A co do szybkiego zmianiana biegów. Tam jest ich 6 bo to malutki silniczek i zeby to wogóle jechało biegów musi byś duzo o jak najkrótszych przełożeniach. Bo gdyby były 3 to byś tym ledwo co z miejsca ruszył niemówiąc o jakiś 100km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Obrazek
Fak ju!
Obrazek
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
Avatar użytkownika
naveintre
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 8
Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Phantom » 24 lip 2012, o 22:34

Tomek, hamaki to podstawa. Bardzo cenię w Zecie tarczówkę z przodu.
Oczywiście że z tego trzeba umieć korzystać, ale sprawdza sie super. Ja w ogóle mam taki dziwny zwyczaj że hamuję przednim głównie... Właściwie tylnego mógłbym nie mieć wcale. Nie no, może przesadzam bo czasem jak z góry jadę... :twisted:
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Tomek » 24 lip 2012, o 22:40

To nie dziwne, bo przecież przedni to główny hamulec w motocyklu.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Phantom » 24 lip 2012, o 23:04

Główny, ale można się "przejechać". Najpierw lekko tył, a później przedni kiedy moto trochę "klęknie". A ja już tyłu nie dotykam wcale właściwie.... Kiedyś se narobię - tak przeczuwam.
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Sławek. » 24 lip 2012, o 23:09

Phantom, hamuje się głównie przednim. W razie potrzeby gdy musiałbyś mocno zahamować przodem i koło by mialo się zablokować uruchamiasz tylni i odciążasz przód :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Siczka » 24 lip 2012, o 23:22

naveintre, yhymm, a sąsiadke pogoniłeś z tylnego miejsca na kanapie?

zrywu może nie ma, jak delikatnie ruszasz to git, ale jak odkrecisz porządniej to zrywu troszke ma a przyznaj, dla gościa co nogami nie wiem czy normalnie bedzie do ziemi dotykał na takiej np tzr i jak by za duzo odkręcił czy w razie czego to te 10 czy ile km to i tak za duzo jest i predkośc to jedynie okazyjnie po nabraniu wprawy na tym motorowerze, zbyt zrywne jak na taki wzrost i wagę.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Motorower dla 14-latka.

Postprzez Nordox » 24 lip 2012, o 23:45

Jeśli chodzi o kawasaki to jestem przekonany ,że będzie dla Ciebie idealny! Ze względu na wystarczającą moc i bezpieczeństwo podczas jazdy dla początkującego kierowcy : )
Nordox
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24 lip 2012, o 23:34
Pojazdy: Aprilla SR Racing 70cm3

Re: Motorower dla 14-latka.

Postprzez Ktoś » 25 lip 2012, o 00:28

kolażówka tez będzie za mocna pewnie dla niektórych na początek... bez jaj serio mnie to już bawi jak to 10km miota ludźmi jak chce i nie ma możliwości tego opanować... moja dziewczyna ma 164cm wzrostu waży 52kg i śmiga na mojej mz która stawia na koło z pierwszych dwuch biegów po wejściu w rezo i na niej uczyła się jeździć i jakoś żyje i wcale nie narzekałą na nadmiar mocy także bez przesady... to nie ma 100km i 300kg wagi.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Motorower dla 14-latka.

Postprzez harleydavinson » 25 lip 2012, o 01:27

Ktoś- dobrze prawisz. Kiedy jeździłem na mini chopperze kuzyna (4T), to na dwójce ledwo się ruszył :| .
Bez przesady... To nie 125cc.
Obrazek
Avatar użytkownika
harleydavinson
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18 lip 2012, o 19:29
Pojazdy: składak

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 107 gości