Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Benzer234 » 29 sie 2015, o 17:35

Witam mam parę pytać odnośnie składania sprzęgła w motorynce m1
1. Którą dać sprężynę dłuższą czy krótsza - obie są jednakowej grubości ?
2.Tarcze przekładkę dać taką http://gmoto.pl/produkty/55901/przekladka_tarczy_sprzegla_-plaska_1.jpg czy nową taką ? http://gmoto.pl/produkty/55934/tarcza_przekladka-wypukla_1.jpg
3.Tarczę z kulką dać starą czy nową z mniejszym dzióbkiem chodzi o ten z lewej strony http://imged.pl/3928/tarcza-sprzegla-z-kulka-romet-komar-motorynka-1203928.jpg jest on mniejszy w bok i kulką która jest mniejsza, wciśnięta i się nie obraca. Czy starą z większą kulką, obraca się ale za to trochę wystaje w górę.
4.Czy kulka powinna się obracać ?
Benzer234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:20
Pojazdy: motorynka

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 sie 2015, o 17:35

Pani Kontekstowa
 

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez janosikmz19822 » 29 sie 2015, o 19:33

Weź se kup od kogoś kompletne sprzęgło i se dupy nie zawracaj tym kombinowaniem panie :D
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Benzer234 » 29 sie 2015, o 20:43

właśnie mam nowe kompletne sprzęgło, tylko zupełnie różni od starego.
Benzer234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:20
Pojazdy: motorynka

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Tomciosz » 29 sie 2015, o 21:44

1. Dłuższa niż wymiar minimalny - nie pamiętam ile, ale ok. 50-70.
2. Nową czy stara, bez różnicy. Byle miała całe wypusty.
3 i 4. Kulka ma się obracać i tyle.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Benzer234 » 29 sie 2015, o 23:20

Dzięki za odpowiedzi, co zrobić aby ta kulka się obracała,bo aktualnie jest tak jakby wciśnięta ?
Oczywiście tarcza jest nowa.
Benzer234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:20
Pojazdy: motorynka

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez janosikmz19822 » 30 sie 2015, o 01:58

Ta kulka się nie obraca tylko całe sprzęgło i w deku masz wałek który się do niej dociska jak klamkę wciśniesz i wyciska wtedy sprężynę i luzujesz tarcze sprzęgła U mnie w romku ta kluka się nie rusza po prostu jest okrągła .
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Tomciosz » 30 sie 2015, o 09:51

janosikmz19822, dziwne, że w każdej książce o Rometach jako usterkę wymieniają zatarcie kulki w tarczy wysprzęglającej. :wink:
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez janosikmz19822 » 30 sie 2015, o 10:43

Tomciosz napisał(a):janosikmz19822, dziwne, że w każdej książce o Rometach jako usterkę wymieniają zatarcie kulki w tarczy wysprzęglającej. :wink:



Może się po 100 km już zacierają :F
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Tomciosz » 30 sie 2015, o 10:59

W moim komarze nigdy się nie zatarła. :-)
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez janosikmz19822 » 30 sie 2015, o 11:17

Ale ona gołym okiem nie wygląda na ruchomą :F
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez jarekvolvo » 30 sie 2015, o 13:54

Bardzo często zdarzało się, że w procesie produkcji - zgrzewania tarczy z gniazdem - kulka została unieruchomiona. O ile trafiło się na wystarczająco twardy popychacz , jak i kulkę dobrej jakości - nawet zablokowana spełniała zadanie. ... .
Poza tym, tarcza płaska i wypukła przeznaczone są do sprzęgieł dwu - lub trzy tarczowych ( czyli 019 i reszta świata) - kolejności nie pamiętam w tej chwili, ale inny jest także zabierak - jeden ma kołnierz, a drugi podtoczenie na pierścień sprężysty.. . W zeszłym roku walczyłem właśnie z 019, w którym kuplung złożony był właśnie "półnapół" i nie chodził... . Efektu jednak jeszcze nie sprawdziłem, bo silnik nadal stoi na biurku :oops: :oops:
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Benzer234 » 17 wrz 2015, o 21:39

No więc tak problem z sprzęgłem chyba rozwiązałem. Po naciśnięciu klami przy biegach słychać dociśniecie sprężyny. Mam natomiast trzy pytania.
1. Czy powinna być jakaś uszczelka za kołem zębatym, bo mam duży luz między łożyskiem a tym kołem zębatym.
2. Po wlaniu oleju do skrzyni zaczyna mi kapać olej od spodu po środku karterów aż schodzi do linki do sprzęgła.
3. Podczas jazdy spadł mi łańcuch i coś strzeliło, po ponownym założeniu mam luz na kopce a przy regulacji linki sprzęgła mam nieraz 2 bieg.
Benzer234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:20
Pojazdy: motorynka

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez janosikmz19822 » 17 wrz 2015, o 22:38

Skąd ty jesteś ?

Na wierzchu na kole zębatym powinna być podkładka i na nią dokręcona śruba i zaklepana ta podkładka .
Ja obstawiam że masz gniazdo wyrobione i Ci lata cały wałek z łożyskiem w karterze .

Obrazek

(zdjęcie zapożyczone z internetu nie jestem autorem )

Olej może lecieć bo masz nieszczelne katery ,pod zębatka od łańcucha masz wyrobiony simering lub wytarta tulejkę ,lub leci z korka spustowego ale równie dobrze możesz mieć do wymiany mały simering w deklu od sprzęgła który jest pod spodem na wałku który jest połączony z linka sprzęgła .
Jakie masz biegi w silniku w rącze czy w nodze ?
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Re: Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Benzer234 » 17 wrz 2015, o 23:35

Biegi mam w rącze.
janosikmz19822 napisał(a):Skąd ty jesteś ?

Na wierzchu na kole zębatym powinna być podkładka i na nią dokręcona śruba i zaklepana ta podkładka .


Chodzi mi pod tym kołem zębatym. Czy powinna być jeśli tak to jakich rozmiarów
Benzer234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:20
Pojazdy: motorynka

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez janosikmz19822 » 17 wrz 2015, o 23:47

Jak w rącze to trzeba wyregulować linką jak to nie pomoże to linka za długa i trzeba inaczej kombinować .
Tam pod chyba podkładki nie ma raczej .
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości