Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Re: Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Benzer234 » 30 wrz 2015, o 20:41

Sorry, ale nie ogarniam :roll: :roll: , co ma piernik do żarówki :shock:


Dla mnie trochę dziwne że z tyłu świeci a z przodu nie, zanim wystąpił ten problem z odpaleniem.


Na pierwszej fotce są biegi w podłodze, na kolejnych - w klamce - i masa brudu. Pędzel w łapę, nafta i sprężone powietrze...


Przeczyściłem i dalej lipa......

Wodzik wygląda na ucięty... :hmm: :hmm: :shock:


Mógł on się ułamać i przez to nie chce zapalić ?
Benzer234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:20
Pojazdy: motorynka

Re: Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 wrz 2015, o 20:41

Pani Kontekstowa
 

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez jarekvolvo » 1 paź 2015, o 20:59

Wodzik nie ma wpływu na zapalanie, żarówka też nie.
Nie mogę zrozumieć Twej interpretacji pracy skrzyni....
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez janosikmz19822 » 1 paź 2015, o 21:46

Ja też nic z kolegi tłumaczenia nie rozumiem to chyba jakiś troll co jaja sobie robi :F
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Benzer234 » 2 paź 2015, o 00:16

Jaki troll ? :twisted:
Czego tu nie rozumieć ?
Odpalam na biegu 0 - Brak luzu w kole, brak możliwości kopnięcia.
bieg 1 - jest luz w kole, możliwość kopnięcia, ta cześć zaznaczono na czerwono jest po środku http://zapodaj.net/b8cfeca2e659c.jpg.html
bieg 2 - Brak luzu w kole, brak możliwości kopnięcia.

Paliwo dochodzi, świeci się czerwona żarówka z tyłu ale, z przodu nie. Po kopnięciu parę razy czuć lekko paliwem. Świeca jest mokra czarna. Iskra na nowej świecy sprawdzona na cylindrze jest mała niebieska. Po wlaniu oleju do skrzyni cieknie po środku karterów i spływa do linki. Simering na wał za kosz sprzęgłowy wymieniony na nowy, za koło zębate chyba nie ma simeringa ? Linka od od sprzęgła naprężona, podczas obrotu magneta słychać pracę tłoka. Gażnik czysty i ustawiony. Jechałem na niej coś po drodze coś w niej pier"""" i spadł łańcuch. Łańcuch został założony i naciągnięty według instrukcji. Podczas wymiany nowej linki od biegów gdyż, tamta się wyrobiła i zbyt się wysuwała, zauważyłem co niej pier"""" o tuż ułamał się kawałek metalu pod wejściem na linkę (mały kawałek kartera).

co mogło się stać że ona nie chce zapalić ?
Benzer234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:20
Pojazdy: motorynka

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez jarekvolvo » 2 paź 2015, o 19:06

Benzer234 napisał(a): a nie ściągałem magneta.

Jeżeli silnik zatrzymał się gwałtownie po zerwaniu łańcucha - możliwe jest, że ścięty został klin na czopie wału i koło zamachowe przestawiło się o kilka stopni. Wtedy iskra nadal będzie, ale w innym punkcie.
Na pewno masz coś źle ustawione/zmontowane w punkcie elementów zmiany biegów - wodzik, linka, brak podkładek na wałkach.., jeżeli wykruszył się kawałek karteru, to może być to miejsce obsadzenia końcówki linki - sprawdź to.... .
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Benzer234 » 16 paź 2015, o 15:30

klin na wale sprawdzony, faktycznie został on ścięty ale, i tak nie chce zapalić.
Benzer234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:20
Pojazdy: motorynka

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Tomek » 16 paź 2015, o 15:45

A ustawiłeś ponownie zapłon? Obracając magnetem zmieniasz pośrednio wyprzedzenie zapłonu :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Benzer234 » 16 paź 2015, o 16:30

tak, zapłon ustawiłem. Iskra niebieska
Benzer234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:20
Pojazdy: motorynka

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez Łukasz. » 16 paź 2015, o 20:29

Muszę przyznać, że masz faktycznie albo ciężki przypadek, albo nie możesz nam wytłumaczyć, o co tak na prawdę biega.

Benzer234 napisał(a):świeci się czerwona żarówka z tyłu ale, z przodu nie

Nadal nie wiem, po pierwsze, o co chodzi z tą żarówką, co ona ma za związek z całą sprawą. Ale z drugiej strony, skoro świeci, to motor chyba działa, bo akumulatora tam nie ma? :P Nie no a tak poważnie, co ma ta żarówka do całej sprawy? :D

Benzer234 napisał(a):Odpalam na biegu 0 - Brak luzu w kole, brak możliwości kopnięcia.
bieg 1 - jest luz w kole, możliwość kopnięcia, ta cześć zaznaczono na czerwono jest po środku http://zapodaj.net/b8cfeca2e659c.jpg.html
bieg 2 - Brak luzu w kole, brak możliwości kopnięcia.

Prawdopodobnie wina leży w regulacji - spróbuj naciągnąć bardziej linkę. Jak to nie pomoże, to wyciągnij linkę z klamki, maksymalnie ją pociągnij i sprawdź, czy w tym czasie masz bieg, czy też nie. Jeżeli będzie, to trzeba kombinować z regulacją, jeżeli nie, no to trzeba szukać dalej w środku skrzyni...
Benzer234 napisał(a):Świeca jest mokra czarna.

2 kwestie, ile lejesz oleju, i czy przy próbie odpalenia i "pyrknie" czasami? Mnie to wygląda ewidentnie na zbyt bogatą mieszankę, na którym rowku masz iglicę?
Benzer234 napisał(a):za koło zębate chyba nie ma simeringa ?

Nie wiem, o jakim kole zębatym mówisz, ale jeżeli jest coś, co się obraca, i z jednej strony masz olej, a z drugiej nie, to najprawdopodobniej musi być simering ;)

Benzer234, dużo rzeczy musisz wziąć na logikę, bez tego z całą pewnością nic nie zrobisz w starych motorkach ;) Tu komputera nie podłączysz :D
Żeby był zapłon, musi byc iskra w odpowiednim momencie i paliwo z powietrzem w odpowiednim stosunku i ilości, to są warunki do spełnienia.
Obrazek

"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4771
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: WLKP -> PWL
Pochwały: 13
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Szybkie pytanie odnośnie sprzęgła - motorynka

Postprzez skladjamahy » 6 mar 2016, o 13:32

Wielkie dzieki za podpowiedź!
skladjamahy
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 12:56

Poprzednia strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości