wał s51/ 70 simson
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
wał s51/ 70 simson
Witam Panowie mam pytanko mam simacza, narazie 60ccm na almocie, ale cyl ma już bardzo duży próg i będzie czas niedługo na wymianę. I tak. Mam cylinder DDR 50 i się wacham na zwykła 70 (myślę żeby był bardziej elastyczny) i w tym problem. Czy jak założę 70ccm na wał od zwykłego s51 to da rade? Wiem że wał od 50 się rózni tym od 70 że inną wagę ma. Ale szkoda mi tego wału co mam ponieważ jest on prawie że nowy. Mam go od sierpnia
- Despii34
- MotoManiak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 14 sty 2014, o 19:00
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Yamaha
wał s51/ 70 simson
Nie wiem jak tam wyglądają wymiary korbowodu i jak to wpłynie na bezwładność całego układu. Ale jak korbowód jest taki sam(czyt. od 70 może mieć większe wymiary ze względów wytrzymałościowych), to nie powinno być problemów.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
wał s51/ 70 simson
Taki sam, waga raczej podobna, jedynie wywazony pod ciezszy tlok pod 70cc.. ale jesli to bedzie zwykle 70 z 2 kanalami pluczacymi to spokojnie wytrzyma wiele tysiecy km i nie ma sensu dokladac, wiem co mowie. Tak samo z 60cc ludzie bija tysiace km na wale od 50cc a sytuacja jest identyczna, sam mam simsona i 60cc. Jeszcze tym bardziej ze wal nowy, spokojnie mozesz zostawic bo pare sezonow wytrzyma
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
wał s51/ 70 simson
Tak, to będzie zwykle 70/2 stawiam na elastyczność tylko więc wolę 70ccm
- Despii34
- MotoManiak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 14 sty 2014, o 19:00
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Yamaha
wał s51/ 70 simson
Despii34, To nie ma czego sie obawiac, jak masz nowy to totalnie nie ma sensu wydawac znowu pieniedzy
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
wał s51/ 70 simson
Wał był kupowany pod koniec lipca, teeaz żałuję bo mogłem zrobić od razu 70ccm ale za gapowe się płaci, a że cylinder aktualny ma bardzo duży próg to albo zostało mi tego dać do szlifu, albo org, albo znów założyć 70
- Despii34
- MotoManiak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 14 sty 2014, o 19:00
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Yamaha
wał s51/ 70 simson
Zakladaj 70 bo roznica w elastyce jest, a w spalaniu prawie zadna
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
wał s51/ 70 simson
Na zimę będę zmieniał a więc więcej info będzie w temacie mojego sima na forum. a jeszcze pytanko jakiego gazior polecacie bo ja narazie mam 16
- Despii34
- MotoManiak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 14 sty 2014, o 19:00
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Yamaha
wał s51/ 70 simson
Mam jeszcze jedno pytanie. Bo tak czytając. Większość nie poleca zakładać 70 na serię. Ze niby strata pieniędzy. A jak coś to mówią że lepiej kupić 60/4 wypowie się ktoś?
- Despii34
- MotoManiak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 14 sty 2014, o 19:00
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Yamaha
wał s51/ 70 simson
70 to tylko dodatkowo rozwiercenie karterow i tyle, ale to okolo 50zl zaleznie od majstra, a cyl 60/4 to juz troche wiekszy koszt, do tego do 60/4 warto dolozyc chocby kolanko fi32 (wieksza srednica) jesli nisko strojone lub spawak jesli wyzej, tylko wlasnie.. jesli wyzej strojone to duze koszta, spawak to min 200zl za uzywke, gaznik tez trzeba zalozyc min 19mm gardziel, a to jeszcze nie wszystko bo spalanie na 60/4 nawet na elastycznym to ok 4l, a przy tej samej jezdzie na 70/2 na serii totalnej spali srednio 1,5l mniej. Jak ma byc tanio i sie nie psuc to bierz 70/2
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
wał s51/ 70 simson
Powiadasz 70/2? boję się ino o ten wał kartery raczej sam będę roztaczal dremla w dłoń i jazda a ma być tanio, elastycznie, ma się nie psuć, i co najważniejsze komfort w jeździe, a trasy będą długie
- Despii34
- MotoManiak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 14 sty 2014, o 19:00
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Yamaha
wał s51/ 70 simson
a że cylinder aktualny ma bardzo duży próg to albo zostało mi tego dać do szlifu,
Ostatnio edytowano 19 sty 2016, o 17:29 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunąłem reklamę.
Powód: Usunąłem reklamę.
- RomanceOsborn
- MotoManiak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 9 lip 2015, o 09:46
- Pojazdy: S3
wał s51/ 70 simson
Wiem że do szlifu jak coś;) ale nwm czy warto, bo cena szlifu + dobrego tłoka + zawiezienia lub wysyłki to będzie ten sam koszt co kupno 70
- Despii34
- MotoManiak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 14 sty 2014, o 19:00
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Yamaha
wał s51/ 70 simson
Wał z 50cm nie nadaje sie do 70 inne wyważenie tłoka. co za tym idzie szybciej zużyje się wał.
Po za tym nie obędzie się bez rozwiercenia karterów pod cylinder 70cm
Przy 60/4 musisz sie liczyc z odpowiednim zapłonem Ducati oraz innym gaźnikiem i spawakiem bo nie wyciagniesz pełnej mocy z tego zestawu.
Koszt jest kolosalnie duży.
Przerasta koszty remontu. i lubi dużo wypić. Na Twoim miejscu sprzedał bym po prostu simsona i kupił sobie coś org zar na 50cm:P
Wiem po sobie że żaden dzisiejszy cylinder nie dorówna DDRowskim wyroba .
Ale cóż chcesz almoty baw się powodzenia przerabiałem to już dobry czas temu
Po za tym nie obędzie się bez rozwiercenia karterów pod cylinder 70cm
Przy 60/4 musisz sie liczyc z odpowiednim zapłonem Ducati oraz innym gaźnikiem i spawakiem bo nie wyciagniesz pełnej mocy z tego zestawu.
Koszt jest kolosalnie duży.
Przerasta koszty remontu. i lubi dużo wypić. Na Twoim miejscu sprzedał bym po prostu simsona i kupił sobie coś org zar na 50cm:P
Wiem po sobie że żaden dzisiejszy cylinder nie dorówna DDRowskim wyroba .
Ale cóż chcesz almoty baw się powodzenia przerabiałem to już dobry czas temu
KAWASAKI ER5 Z 1999R
-
MotórzystaPRL - MotoManiak
- Posty: 293
- Dołączył(a): 7 lis 2010, o 16:05
- Lokalizacja: Kowalew
- Pochwały: 3
wał s51/ 70 simson
Właśnie też to przemyślałem;) po następnym sezonie simacz idzie na sell.. W garazuvjiz czeka MZ etz 250 więc dlatego nie będę się bawił w 70ccm. Troszkę strata kasy bo i tak się ona nie zwróci. A po co dziubać w tym silniku jak można jeszcze jeden sezon przemeczyc na org DDR 50 i pozniej sprzedać za większą cenę niż po przeróbkach;)
- Despii34
- MotoManiak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 14 sty 2014, o 19:00
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Yamaha
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości