Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Grzaski » 10 gru 2015, o 10:52

Witam wszystkich,
tak jak w temacie. Mam problem z wyregulowaniem gaźnika w moim skuterze. Ciągle zalewa mi świece, przez co ciężko odpala, a jak odpali to siwy dym z wydechu :) i brak mocy objawiający się tym, że nie chce jechać pod górkę.
Ogólnie zrobiłem w nim remont silnika, wymieniłem łożyska, uszczelniacze (dwa razy, ponieważ miałem problem zamontować środkowy uszczelniacz) i zmieniłem cylinder z tłokiem i głowicą z 50ccm na 70 ccm, ale nie zmieniłem gaźnika.
Co o tym sądzicie?
Skuter to Simson Star 25, 1997r
Avatar użytkownika
Grzaski
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 gru 2015, o 10:52

Pani Kontekstowa
 

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Romecik2t » 10 gru 2015, o 17:37

To do tych silnikow byly 70cc? Ja mam simsona sr i tez ciagle jakies problemy xD
Jaki lejesz olej do benzyny i w jakiej proporcji? Byc moze zbyt duzo oleju wlales.
Ogolnie star 25 byl blokowany do ~2KM i 25kmh wiec moze w tym lezy problem, tylko nie wiem gdzie byly blokady bo sie nigdy tym modelem nie interesowalem.
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Grzaski » 10 gru 2015, o 18:19

Romecik2t, ale w sr przynajmniej jest jakiś dostęp do silnika, a tym bardziej do świecy :). Przed remontem to jechało prawie 50 km\h bez problemu, więc wydaje mi się, że jest to już odblokowana 25 (gdzieś wyczytałem, że po odblokowaniu tyle wyciskały :D ). 70ccm dobrałem metodą prób i błędów. Czytałem w jakich skuterach były montowane te same jednostki napędowe (Morini FM 50 D), no i 70ccm mam rzekomo do Suzuki Katana. Może to tu leży problem. Jeśli chodzi o mieszankę, to jest tam dozownik oleju, przy remoncie wymieniłem wałek napędu i w związku z tym do 5l benzyny dolałem tylko małą zakrętkę oleju Micro. Fakt też jest taki, że paliwo jest stare i dobrze by było wlać coś świeżego :)
Avatar użytkownika
Grzaski
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Romecik2t » 10 gru 2015, o 18:34

Hmm w takim razie moze tlok po prostu zbyt krotki jest od strony kanalu ssacego, jesli masz stary tlok to go zmierz i porownaj do tego nowego, roznica 2mm to jeszcze nic, ale jak bedzie duzo wiecej to moze byc przyczyna zalewania, mozliwe tez ze cos przy dozowniku sie przestawilo, na pewno jest tam jakas regulacja ale na tym sie nie znam. Paliwo raczej watpie, chyba ze jest starsze niz rok, dym jest bialy czy niebieski? Ogolnie brak mi wiecej pomyslow, moze ktos jeszcze sie wypowie jak cos :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Grzaski » 10 gru 2015, o 20:44

Romecik2t, spróbuje go zmierzyć. Jeśli chodzi o dozownik, to szukałem i nie znalazłem tam niczego, co mogłoby odpowiadać regulacji. Jedynie śruba, która odpowietrza pompkę. Czy dym jest biały czy niebieski? Hmmm... na pewno jest go na tyle dużo, że sąsiedzi mogli by mnie posądzić o tworzenie sztucznej mgły :) jest on koloru białego z lekką nutką błękitu, tak bym to ujął :)
Avatar użytkownika
Grzaski
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Romecik2t » 10 gru 2015, o 20:58

Hmm jesli jest troche niebieski to bycmoze uszczelniacz nie trzyma idealnie, od oleju nie wazne jakiej ilosci, bylby tylko bialy :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Grzaski » 10 gru 2015, o 21:43

Romecik2t, ok, spróbuje obejrzeć je, czy coś się wokół nich nie dzieje. Czytałem gdzieś, że na wykrycie nieszczelności w 2T dobry jest samostart. Podobno wystarczy psikać w miejsca łączeń i jeśli jest nieszczelność silnik powinien reagować.
Avatar użytkownika
Grzaski
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Romecik2t » 10 gru 2015, o 21:45

Moze byc taka metoda :yes:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika

Postprzez Grzaski » 18 lut 2016, o 11:39

Witam po dłuższej przerwie, chciałbym odświeżyć temat.
Ostatnio miałem czas, aby pogrzebać przy nim, jednak dalej nie znalazłem przyczyny czemu nie chce pracować. Sprawdzałem uszczelniacze, są suche, wymieniłem silnik z powrotem na 50 ccm, zmierzyłem mu kompresje na zimnym silniku i wyszło 9 bar, odłączyłem dozownik oleju i dalej jest problem. Ogólnie teraz jest tak, że zagada, pokręci się sekundę, dwie i zgaśnie, dodatkowo przerywa przy tym. Zastanawiam się nad zapłonem jeszcze, tylko nie wiem jak go sprawdzić. Kiedyś wymieniłem mu moduł CDI, ale też nie pomogło. Jak ogólnie taki typ zapłonu sprawdzić?Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Grzaski
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 98 gości