Hej
Mam wsk m06 b3 i szukam sposobu jak dokładnie ustawić zapłon cdi na mojej wsk? Kupiłem sobie tanią lampę stroboskopową z allegro z diodą led, ale nawet na małych obrotach dioda się świeci cały czas i nie mogę nic ustawić. W którym momencie występuje zapłon? Tzn wiem że w sam jest on 3mm przed GMP, ale chodzi mi o zapłon bo tu nie ma przerywacza. Proszę o pomoc bo w Internecie nie mogę jej znaleźć, pozdrawiam
Jak ustawic zaplon CDI w WSK125?
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Jak ustawic zaplon CDI w WSK125?
Znalazlem taki filmik, powinien Ci pomoc https://www.youtube.com/watch?v=KcJVAMBo9CI
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Jak ustawic zaplon CDI w WSK125?
Z tego filmiku nic nie wynika, widać że on ma podstawkę i impulsator na sztywno i nic nie musiał ustawiać. Szukam tu raczej jakichś doświadczonych speców
- Mocarz
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 25 gru 2015, o 16:12
- Lokalizacja: Fiji
- Pojazdy: Wsk 125 B3
Jak ustawic zaplon CDI w WSK125?
A ty jak masz ten impulsator? Chcesz ustawić wyprzedzanie czy odległość impulsatora?
Aby ustawić wyprzedzanie musisz ustawić tłok przed gmp o te 3mm jak to odmierzysz to już twoja sprawa najprecyzyjniej było za pomocą czujnika zegarowego,chałupniczymi metodami możesz to zrobić za pomocą suwmiarki przez otwór w głowicy jak już ustawisz malujesz kreskę flamastrem czy korektorem na karterze i na kole magnesowym, odpalasz moto i zbliżasz światło stroboskopu w miejsce kresek,musisz wyczaić kiedy kreski będą najlepiej widoczne czy jak zbliżysz "antenkę" do kabla wn czy jak okręcisz kilka razy wokół niego. I kręcisz podstawą dotąd aż kreski idealnie się pokryją w świetle stroboskopu.
Aby ustawić wyprzedzanie musisz ustawić tłok przed gmp o te 3mm jak to odmierzysz to już twoja sprawa najprecyzyjniej było za pomocą czujnika zegarowego,chałupniczymi metodami możesz to zrobić za pomocą suwmiarki przez otwór w głowicy jak już ustawisz malujesz kreskę flamastrem czy korektorem na karterze i na kole magnesowym, odpalasz moto i zbliżasz światło stroboskopu w miejsce kresek,musisz wyczaić kiedy kreski będą najlepiej widoczne czy jak zbliżysz "antenkę" do kabla wn czy jak okręcisz kilka razy wokół niego. I kręcisz podstawą dotąd aż kreski idealnie się pokryją w świetle stroboskopu.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Re: Jak ustawic zaplon CDI w WSK125?
W miarę konkretnie, sprawdzę na dniach jak to wygląda, chcociaż muszę przyznać że pracuje on mocno nierówno.
- Mocarz
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 25 gru 2015, o 16:12
- Lokalizacja: Fiji
- Pojazdy: Wsk 125 B3
Jak ustawic zaplon CDI w WSK125?
Nierówną pracę silnika może powodować wiele usterek , nieszczelność uszczelniaczy , nieszczelność pod cylindrem i głowicą , źle ustawiony gażnik ( dysza , poziom paliwa , poziom iglicy ) , choc prawidłowe ustawienie zapłonu jest bardzo ważne . Silnik wsk nie jest aż tak wymagający , jednak zaplon należało by zacząć od opisywanych wyżej 3mm przed GMP , z moich doświadczeń (praktycznych ) wynika trochę mniej niż 3mm przed GMP , idealne ustawienie zapłonu wymaga sporo prób na rożnych ustawieniach , co do zamazywania znaków to tak jak wyżej kolega napisał , antenkę nieco oddal od przewodu WN , gdybyś miał dalej problem z zamazywaniem znaków , to poproś kogoś aby wiertarką zakręcił wałem , po uprzednim wykręceniu świecy i jeszcze jedno , jaki moduł zastosowałeś .?.
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
Jak ustawic zaplon CDI w WSK125?
https://photos-2.dropbox.com/t/2/AAD2ph ... e=1024x768
Taki moduł. Póki co jest cylinder w szlifie, jak wróci to dam znać
Taki moduł. Póki co jest cylinder w szlifie, jak wróci to dam znać
- Mocarz
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 25 gru 2015, o 16:12
- Lokalizacja: Fiji
- Pojazdy: Wsk 125 B3
Jak ustawic zaplon CDI w WSK125?
Te moduły to chińszczyzna , są wystarczające do obrotów rzędu 10tyś a kąt wyprzedzenia stały , do WSK-i jak najbardziej się nadaje , jednak miałem przypadki z opóźnieniem tzn. trafiłem na kilka takich modułów które opóźniały kąt wyprzedzenia , dlatego proponuję abyś zamówił-kupił jeszcze jeden i porównał , na Ale.. są bardzo tanie około 12zł .
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 174 gości