[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 37
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Świeca kawa z mlekiem czy inna?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Tomek, nie. Gaźnik nie jest dobrze ustawiony. Ale ciężko mi to zrobić, bo kiedy jest zimna to pracuje bez zarzutu.
wasyl167, to może mieć sens, tylko, że ja cewkę i kondensator założyłem nowe.
No i to gaśnięcie nie jest regułą, bo zdarzyło się, że po takiej akcji przejechałem ok. 20km nim wróciłem do domu i wszystko było ok.
A przerwę na świecy to zmieniałem tyle razy, że przy jakimś ustawieniu musiałoby działać.
Tomciosz, świeca troszkę za ciemna, wpada w brąz. Nie wydaje mi się, że to ma większe znaczenie, ale może ma?
Wezmę się za książkową regulację gaźnika i posprawdzam jeszcze szczelinomierzem przerwy, żeby nie było, że coś rozregulowane. No i będę ze sobą brał więcej kluczy na wycieczki testowe...
wasyl167, to może mieć sens, tylko, że ja cewkę i kondensator założyłem nowe.
No i to gaśnięcie nie jest regułą, bo zdarzyło się, że po takiej akcji przejechałem ok. 20km nim wróciłem do domu i wszystko było ok.
A przerwę na świecy to zmieniałem tyle razy, że przy jakimś ustawieniu musiałoby działać.
Tomciosz, świeca troszkę za ciemna, wpada w brąz. Nie wydaje mi się, że to ma większe znaczenie, ale może ma?
Wezmę się za książkową regulację gaźnika i posprawdzam jeszcze szczelinomierzem przerwy, żeby nie było, że coś rozregulowane. No i będę ze sobą brał więcej kluczy na wycieczki testowe...
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Mój Komar miał podobnie. Co lepsze, chodził tylko na starej świecy z żuka dolnozaworowego. Rozwiązanie problemy przyszło wraz z jego sprzedażą.
Cóż, jak swiecą nie jest czarna i/lub zaolejona. To pozostaje pytanie czy zawsze dostaje mieszankę do cylindra. Wzialbym strzykawkę i jak tak zgaśnie to mu podlał pod świece. Zobaczymy. Może to wina jakiegoś brudu z gaźnika, który może się ujawniać okresowo. (Chyba, że czyszczone ultradźwiękowo, wtedy nie ma raczej mowy o takim przypadku). No bo iskra sama z siebie nie znika?
Cóż, jak swiecą nie jest czarna i/lub zaolejona. To pozostaje pytanie czy zawsze dostaje mieszankę do cylindra. Wzialbym strzykawkę i jak tak zgaśnie to mu podlał pod świece. Zobaczymy. Może to wina jakiegoś brudu z gaźnika, który może się ujawniać okresowo. (Chyba, że czyszczone ultradźwiękowo, wtedy nie ma raczej mowy o takim przypadku). No bo iskra sama z siebie nie znika?
Autor postu otrzymał pochwałę
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Ten silnik też tak miał przed remontem-chodził tyko na jednej świecy-ruskiej
Z tą strzykawką też dobry pomysł. Zobaczę też
Iskra jeśli zniknie, to na chwilę i też nie zawsze, bo zazwyczaj jest piękna, mocna iskra, a zapłonu brak.
Jakby nie tyle czasu i kasy wpakowane w ten remont, no i to, że dostałem tę WSKę, to też już bym dawno ją sprzedał, bo zbyt mocno testuje moją cierpliwość...
Ale postanowiłem, że na zlot dojadę.
Z tą strzykawką też dobry pomysł. Zobaczę też
Iskra jeśli zniknie, to na chwilę i też nie zawsze, bo zazwyczaj jest piękna, mocna iskra, a zapłonu brak.
Jakby nie tyle czasu i kasy wpakowane w ten remont, no i to, że dostałem tę WSKę, to też już bym dawno ją sprzedał, bo zbyt mocno testuje moją cierpliwość...
Ale postanowiłem, że na zlot dojadę.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Spokojnie , troszkę cierpliwości to nie bolid z wysiloną jednostką poradzisz sobie prędzej czy później WSK będzie latać zmusimy ją do tego . Tzw. złoty strzał tu nic nie pomoże , bo silnik daje się uruchomić . Problem widzę w zanikającej iskrze lub puchniecie tłoka [ zacier ] . To że kupiłeś nową cewkę zapłonową i kondensator to o niczym nie świadczy , obecne wyroby w większości do WSK i nie tylko , to jedno wielkie nieporozumienie , dobrze by było podmienić jeszcze raz cewkę i kondensator no i sprawdź czy nie ma zacieru wystarczy zdjąć głowicę .
Autor postu otrzymał pochwałę
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Na pewno się nie zaciera.
Kopniak chodzi lekko, ręką można ją palić.
Z resztą-to bym poznał akurat.
Kopniak chodzi lekko, ręką można ją palić.
Z resztą-to bym poznał akurat.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Ogarnąłem temat.
Wspólnie z ojcem się za to wzięliśmy. Milion ustawień przerwy (tej na przerywaczu i na świecy), setki kopnięć a tu nic.
W końcu popatrzyłem krytycznie na cewkę i zauważyłem, iż jest ona cieńsza od starej, tzn. ma nawinięte mniej drutu, lub jest on mniejszej średnicy, nieistotne.
Założyłem więc starą cewkę i po ustawieniu przerwy na oko silnik zapalił bez problemu.
Wystarczyło podregulować przerwę, by się ładnie wkręcała i trochę ogarnąć gaźnik (który i tak jeszcze muszę porządnie wyregulować) i WSK jeździ. Dziś zrobiłem 45km bez większych kłopotów-jedynie musiałem w połowie drogi minimalnie zmniejszyć przerwę na świecy
Także jutro, o ile będzie ładna pogoda, wybieram się na zlot. Mam nadzieję, że Królowa Szos mnie nie zawiedzie
Dzięki wszystkim za pomoc
Wspólnie z ojcem się za to wzięliśmy. Milion ustawień przerwy (tej na przerywaczu i na świecy), setki kopnięć a tu nic.
W końcu popatrzyłem krytycznie na cewkę i zauważyłem, iż jest ona cieńsza od starej, tzn. ma nawinięte mniej drutu, lub jest on mniejszej średnicy, nieistotne.
Założyłem więc starą cewkę i po ustawieniu przerwy na oko silnik zapalił bez problemu.
Wystarczyło podregulować przerwę, by się ładnie wkręcała i trochę ogarnąć gaźnik (który i tak jeszcze muszę porządnie wyregulować) i WSK jeździ. Dziś zrobiłem 45km bez większych kłopotów-jedynie musiałem w połowie drogi minimalnie zmniejszyć przerwę na świecy
Także jutro, o ile będzie ładna pogoda, wybieram się na zlot. Mam nadzieję, że Królowa Szos mnie nie zawiedzie
Dzięki wszystkim za pomoc
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Posty: 37
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości