[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 37
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Witajcie.
Wiem, że są tu spece od CDI i z pewnością ktoś mi pomoże, więc opiszę swój nietypowy problem.
Otóż zmontowałem sobie CDI w silniku WSK i wszystko byłoby ok, bo silnik ładnie pali i trzyma równe wolne obroty, ale przy wkręcaniu na wyższe obroty zapłon się przestawia...
Konkretniej- normalnie (na wolnych obrotach) zapłon występuje na końcu znacznika na magnecie, a kiedy podkręcę obroty, zapłon przeskakuje w bliżej nieokreślone miejsce na środku znacznika.
Zapłon ustawiony lampą stroboskopową i również dzięki tej lampie wiem, co się dzieje z zapłonem na wyższych obrotach.
Niestety nie mam pojęcia czemu tak się dzieje.
Ma ktoś może jakiś pomysł, czemu tak jest? W razie czego mogę dostarczyć zdjęcia, jak to wszystko zamontowałem oraz wszystkich części, które zostały użyte.
Mam jednak nadzieję, że to jakaś charakterystyczna usterka i szybko ją zidentyfikujecie
Z góry dzięki
Wiem, że są tu spece od CDI i z pewnością ktoś mi pomoże, więc opiszę swój nietypowy problem.
Otóż zmontowałem sobie CDI w silniku WSK i wszystko byłoby ok, bo silnik ładnie pali i trzyma równe wolne obroty, ale przy wkręcaniu na wyższe obroty zapłon się przestawia...
Konkretniej- normalnie (na wolnych obrotach) zapłon występuje na końcu znacznika na magnecie, a kiedy podkręcę obroty, zapłon przeskakuje w bliżej nieokreślone miejsce na środku znacznika.
Zapłon ustawiony lampą stroboskopową i również dzięki tej lampie wiem, co się dzieje z zapłonem na wyższych obrotach.
Niestety nie mam pojęcia czemu tak się dzieje.
Ma ktoś może jakiś pomysł, czemu tak jest? W razie czego mogę dostarczyć zdjęcia, jak to wszystko zamontowałem oraz wszystkich części, które zostały użyte.
Mam jednak nadzieję, że to jakaś charakterystyczna usterka i szybko ją zidentyfikujecie
Z góry dzięki
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Zmienne wyprzedzenie zapłonu?
Może problem z ustaleniem koła zamachowego? Klin zbyt słaby, albo co.
Może problem z ustaleniem koła zamachowego? Klin zbyt słaby, albo co.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Moze motylki lub sruby nie trzymaja odpowiednio
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Wszystko się trzyma. Magneto ustalone na klinie, siedzi ciasno i nie rusza się nic.
Wszystko dobrze dokręcone, nic się nie przesuwa..
Prędzej podejrzewam moduł, ale nie wiem, czy dobrze myślę..
Albo coś z impulsatorem.
Wszystko dobrze dokręcone, nic się nie przesuwa..
Prędzej podejrzewam moduł, ale nie wiem, czy dobrze myślę..
Albo coś z impulsatorem.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
traktorzysta, wał masz dupny
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Wał jest po regeneracji.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Kiedyś czytałem, że niektóre chińskie moduły mają zmianę wyprzedzenia przy pewnych obrotach, a nie płynną. Cała reszta ma chyba stałe. Jaki masz tam moduł? Nie podpasuje od Yamasakiego na podmiankę?
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Miałem identyczny problem w charcie, zapłon przestawiał się pod wpływem obrotów, po prostu zmienny kąt wyprzedzania . Wymieniłem impulsator,koło magnesowe, wszystko porządnie skręcone, nie ścinało klina. Nie zdążyłem wyczaić co było problemem bo silnik się rozpadł. Teraz jak będę go remontował to na pewno podmienię moduł, choć u mnie był oryginalny.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Jakiej lampy używasz?
- rometrider
- MotoManiak
- Posty: 595
- Dołączył(a): 3 lut 2009, o 09:18
- Lokalizacja: Łaszczów
- Pochwały: 2
Re: [WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
traktorzysta napisał(a):Wszystko się trzyma. Magneto ustalone na klinie, siedzi ciasno i nie rusza się nic.
Wszystko dobrze dokręcone, nic się nie przesuwa..
Prędzej podejrzewam moduł, ale nie wiem, czy dobrze myślę..
Albo coś z impulsatorem.
Nie podałeś jaki moduł zastosowałeś , długość znacznika też ma znaczenie , jeśli zastosowałeś Chiński 2t na pięć pinów to raczej go podmień bo te moduły to wielka loteria . Możesz też podmienić na moduł od skutera 4t 50cc na pięć pinow lub na 6 pinow , silnik WSK bardzo dobrze na nim pracuje że tak to ujmę .
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Tomek, moduł mam taki:
Nie wiem, czy moduł od 4t może być?
W taim razie wziąłbym taki jak w Yamasakim, bo mam drugi nawet, tylko musiałbym rozszyfrować piny, żeby to jakoś podpiąć.
Nie wiem, czy moduł od 4t może być?
W taim razie wziąłbym taki jak w Yamasakim, bo mam drugi nawet, tylko musiałbym rozszyfrować piny, żeby to jakoś podpiąć.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Nie mam pojęcia jak wyglądały te ze zmiennym KWZ. Czytałem tylko, że takie występowały.
Sprawdź moduł z Yamasakiego, ponoć iskra jest co obrót. Przynajmniej na Inner Rotor Kicie miałem co obrót i nie było problemu z pracą silnika
Sprawdź moduł z Yamasakiego, ponoć iskra jest co obrót. Przynajmniej na Inner Rotor Kicie miałem co obrót i nie było problemu z pracą silnika
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Coś pokombinuję jak będę miał czas
Czyli pewnie z dwa tygodnie minie albo i lepiej nim do garażu zajrzę
Czyli pewnie z dwa tygodnie minie albo i lepiej nim do garażu zajrzę
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Re: [WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
traktorzysta napisał(a):Tomek, moduł mam taki:
Nie wiem, czy moduł od 4t może być?
W taim razie wziąłbym taki jak w Yamasakim, bo mam drugi nawet, tylko musiałbym rozszyfrować piny, żeby to jakoś podpiąć.
Dorabiam praktycznie do każdego moto CDI , więc możesz mi wierzyć że silnik WSK na module od 4t pracuje dobrze .Moduł na zdjęciu to Chinol od 2t podmień go , lub spróbuj podmienić polaryzację czujnika-impulsatora tzn. zamień przewody impulsatora , jeżeli jest na jeden przewód to zostaje podmianka modułu , daj foty jaki masz moduł , to poradzimy .
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Okej. Przejdę siędo garażu, może jutro będę miał chwilę, to zrobię zdjęcie modułu z Yamasakiego
Dobrze by było, gdyby podpasował, bo bym nie musiał znów kupować losu na loterię w postaci kolejnego modułu
Dobrze by było, gdyby podpasował, bo bym nie musiał znów kupować losu na loterię w postaci kolejnego modułu
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Posty: 37
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości