[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 37
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
To zrób też zdjęcia statora tak aby było widać impulsator i magneto ze znacznikiem .
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Zacznijmy tak , pierwszy rząd pinów od góry , gora to dwa wtyki-piny a dół to trzy wtyki-piny , czyli gora od lewej to 1i 2 pin a dół to 3 , 4 , 5 pin .Pierwszy idzie na impulsator , 2 na cewkę WN , 3 masa , 4 gaszenie ( środkowy ) realizowane przez podanie masy ze stacyjki ( do rozruchu nie podłączaj go ), 5 zasilanie z cewki zasilającej standardowo przewód czerwono czarny .Moto powinien na tym module hulać .
Ostatnio edytowano 2 mar 2016, o 20:17 przez wasyl167, łącznie edytowano 3 razy
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Dzięki wielkie
Jak uda mi się czas znaleźć, to podłączę ten moduł wg Twoich wskazówek.
Ewentualnie jeszcze zrobię zdjęcie magneta i impulsatora.
Jak uda mi się czas znaleźć, to podłączę ten moduł wg Twoich wskazówek.
Ewentualnie jeszcze zrobię zdjęcie magneta i impulsatora.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Zmieniłem moduł na ten z Yamasakiego.
Niby coś się zmieniło, bo słyszę i czuję różnicę, ale problem nadal pozostał.
Nagrałem film z udziałem lampy stroboskopowej.
Jeszcze nie ustawiałem zapłonu. W to też się pobawię, chociaż nie wiem, czy to ma sens.
https://www.youtube.com/watch?v=IeT-j-B ... e=youtu.be
Niby coś się zmieniło, bo słyszę i czuję różnicę, ale problem nadal pozostał.
Nagrałem film z udziałem lampy stroboskopowej.
Jeszcze nie ustawiałem zapłonu. W to też się pobawię, chociaż nie wiem, czy to ma sens.
https://www.youtube.com/watch?v=IeT-j-B ... e=youtu.be
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Jak dobrze widze to impulsator masz na dwa przewody , zamień je miejscami , tzn. w kostce statora będziesz miał prawdopodobnie kolor czerwono-biały i niebiesko biały i te przewody zamień miejscami , no i odległość impulsatora od znacznika zrób na 0,3mm. Po podmiance przewodów musisz ustawić zapłon .
Ostatnio edytowano 4 mar 2016, o 19:48 przez wasyl167, łącznie edytowano 1 raz
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Jeszcze jedno nie widać jakie masz koło magnesowe , ale podam nr.aukcji na aletanio gdzie możesz zaopatrzyć się w magneto które pasuje idealnie do stożka czopa WSK i ma zgodny kierunek obrotów , ja od tego sprzedawcy kupuję nr. aukcji -6032571650 , gdybyś mógł to wrzuć link .
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Impulsator mam na jeden kabel.
Odległości nie ustawiałem teraz idealnie. Wcześniej nawet dużo bliżej dawałem impulsator i nic nie zmieniało się.
To ma jakieś znaczenie, jeśli iskra jest?
Ale zmiana kabli w dwuprzewodowym impulsatorze powoduje jedynie zmianę punktu wyzwalania zapłonu, tzn. z początku znacznika na koniec znacznika, lub odwrotnie.
Moje koło magnesowe zostało dopasowane i siedzi ciasno, trzyma się na klinie, więc jest ok. Tutaj bym przyczyny raczej nie szukał.
Link: http://allegro.pl/show_item.php?item=6032571650
Odległości nie ustawiałem teraz idealnie. Wcześniej nawet dużo bliżej dawałem impulsator i nic nie zmieniało się.
To ma jakieś znaczenie, jeśli iskra jest?
Ale zmiana kabli w dwuprzewodowym impulsatorze powoduje jedynie zmianę punktu wyzwalania zapłonu, tzn. z początku znacznika na koniec znacznika, lub odwrotnie.
Moje koło magnesowe zostało dopasowane i siedzi ciasno, trzyma się na klinie, więc jest ok. Tutaj bym przyczyny raczej nie szukał.
Link: http://allegro.pl/show_item.php?item=6032571650
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Zmieniając przewody impulsatora nie zawsze zmieni się punkt zapłonu ,wszystko zależy od długości znacznika .Celowo napisałem o kierunku obrotów magneta , to ma znaczenie magnesy muszą mieć prawidłową biegunowość , w przeciwnym razie mogą dziać się podobne historie , kiedyś z braku to wstawiałem koła magnesowe jak wyżej , ale musiałem znacznik zeszlifować do długości centymetra , a w niektórych do długości 5mm.
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
To tak: Kierunek obrotu zaznaczony na magnecie pokrywa się z kierunkiem obrotu wału korbowego więc tu jest ok.
Impulsator zawsze mogę kupić na dwa kable i spróbować podłączyć, skoro mówisz, że to może mieć inny wpływ na zapłon niż ja sądziłem.
Najbardziej zastanawia mnie kwestia znacznika na magnecie. też myślałem o jego skróceniu. Tylko powiedz mi, proszę, skąd mam wiedzieć jak długi znacznik powinien być?
Da się to jakoś sprawdzić, czy lepiej ustawić zapłon lampą stroboskopową i następnie eksperymentalnie szlifować znacznik coraz bardziej, aż wszystko się poprawi i sinik będzie dobrze pracował?
Co w przypadku, kiedy okaże się, że szlifowanie znacznika nic nie dało?
I teraz-kupić drugi impulsator czy szlifować znacznik?
Jakieś inne możliwości są jeszcze?
Impulsator zawsze mogę kupić na dwa kable i spróbować podłączyć, skoro mówisz, że to może mieć inny wpływ na zapłon niż ja sądziłem.
Najbardziej zastanawia mnie kwestia znacznika na magnecie. też myślałem o jego skróceniu. Tylko powiedz mi, proszę, skąd mam wiedzieć jak długi znacznik powinien być?
Da się to jakoś sprawdzić, czy lepiej ustawić zapłon lampą stroboskopową i następnie eksperymentalnie szlifować znacznik coraz bardziej, aż wszystko się poprawi i sinik będzie dobrze pracował?
Co w przypadku, kiedy okaże się, że szlifowanie znacznika nic nie dało?
I teraz-kupić drugi impulsator czy szlifować znacznik?
Jakieś inne możliwości są jeszcze?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Możliwości jest sporo , zacząć należało od porządnego-markowego impulsatora i modułu 2t . Szlifowanie znacznika to doświadczalnie ale to ostateczność , długość znacznika nie wpływa na potencjał iskry .
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
Nie zakładając nowego tematu, choć może powinienem, spytam tu.
Problem mam z WSK nadal, z tym, że wkurzyłem się i zmieniłem chiński zapłon na oryginalny, przy czy założyłem nową cewkę zapłonową i kondensator.
Ku mojemu zdziwieniu, bez wielkich regulacji, a po ustawieniu wszystkiego "na oko" silnik zapalił od pierwszego kopa, pięknie wręcz.
Niestety po kilku przejażdżkach już cieszyć się przestałem. Zasadniczo to już pierwszy wyjazd z garażu pokazał, że nie mam powodu do radości.
Mianowicie-po kilku km silnik gaśnie i mam ogromny kłopot, żeby go uruchomić.
Na chwilę po zgaśnięciu czasem ma problem z iskrą (który zawsze po chwili ustępuje), albo żadnego problemu nie ma i mimo pięknej iskry silnik nie pali.
Biorę się wtedy za zmianę świecy, ale to nic nie daje, bo poprzednia też dobra jest. Następnie reguluję przerwę na przerywaczu i na świecy we wszystkie możliwe strony, co jest zwykle mało skuteczne.
W końcu po setkach kopnięć silnik zapala. I tu już nie ma reguły-albo pojadę dalej kilkanaście km aż wrócę do domu, albo zgaśnie za kilkaset metrów i wszystko się powtarza...
Nie mam już sił do niej, ale zarejestrowałem się na zlot w Oławie i chciałbym tam dotrzeć. Mam w tym tygodniu trochę czasu, to bym pogrzebał, ale nie wiem, za co się zabrać
Silnik składany dwa razy, bo miałem wcześniej podejrzenie, że ciągnie olej/powietrze między połówkami, więc kupiłem materiał na uszczelki i teraz jest na 100% szczelne wszystko.
Wie ktoś, jak to ugryźć?
Problem mam z WSK nadal, z tym, że wkurzyłem się i zmieniłem chiński zapłon na oryginalny, przy czy założyłem nową cewkę zapłonową i kondensator.
Ku mojemu zdziwieniu, bez wielkich regulacji, a po ustawieniu wszystkiego "na oko" silnik zapalił od pierwszego kopa, pięknie wręcz.
Niestety po kilku przejażdżkach już cieszyć się przestałem. Zasadniczo to już pierwszy wyjazd z garażu pokazał, że nie mam powodu do radości.
Mianowicie-po kilku km silnik gaśnie i mam ogromny kłopot, żeby go uruchomić.
Na chwilę po zgaśnięciu czasem ma problem z iskrą (który zawsze po chwili ustępuje), albo żadnego problemu nie ma i mimo pięknej iskry silnik nie pali.
Biorę się wtedy za zmianę świecy, ale to nic nie daje, bo poprzednia też dobra jest. Następnie reguluję przerwę na przerywaczu i na świecy we wszystkie możliwe strony, co jest zwykle mało skuteczne.
W końcu po setkach kopnięć silnik zapala. I tu już nie ma reguły-albo pojadę dalej kilkanaście km aż wrócę do domu, albo zgaśnie za kilkaset metrów i wszystko się powtarza...
Nie mam już sił do niej, ale zarejestrowałem się na zlot w Oławie i chciałbym tam dotrzeć. Mam w tym tygodniu trochę czasu, to bym pogrzebał, ale nie wiem, za co się zabrać
Silnik składany dwa razy, bo miałem wcześniej podejrzenie, że ciągnie olej/powietrze między połówkami, więc kupiłem materiał na uszczelki i teraz jest na 100% szczelne wszystko.
Wie ktoś, jak to ugryźć?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
A może patrzysz w złą stronę? Jesteś pewny gaźnika?
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: [WSK] CDI w WSK problem z zapłonem
.. albo zgaśnie za kilkaset metrów i wszystko się powtarza...
..... Wygląda to na cewkę zapłonowa , po jakimś czasie cewka się nagrzewa zmieniając rezystancję [ zwarcie w uzwojeniu ] do granic powodując zanik iskry , podobne objawy powoduje kondensator [ iskrzenie na palatynkach ] , spróbuj zmniejszyć przerwę na elektrodach świecy .
..... Wygląda to na cewkę zapłonowa , po jakimś czasie cewka się nagrzewa zmieniając rezystancję [ zwarcie w uzwojeniu ] do granic powodując zanik iskry , podobne objawy powoduje kondensator [ iskrzenie na palatynkach ] , spróbuj zmniejszyć przerwę na elektrodach świecy .
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
Posty: 37
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 126 gości