[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez traktorzysta » 28 lut 2016, o 12:34

Witajcie.
Wiem, że są tu spece od CDI i z pewnością ktoś mi pomoże, więc opiszę swój nietypowy problem.
Otóż zmontowałem sobie CDI w silniku WSK i wszystko byłoby ok, bo silnik ładnie pali i trzyma równe wolne obroty, ale przy wkręcaniu na wyższe obroty zapłon się przestawia...
Konkretniej- normalnie (na wolnych obrotach) zapłon występuje na końcu znacznika na magnecie, a kiedy podkręcę obroty, zapłon przeskakuje w bliżej nieokreślone miejsce na środku znacznika.
Zapłon ustawiony lampą stroboskopową i również dzięki tej lampie wiem, co się dzieje z zapłonem na wyższych obrotach.
Niestety nie mam pojęcia czemu tak się dzieje.

Ma ktoś może jakiś pomysł, czemu tak jest? W razie czego mogę dostarczyć zdjęcia, jak to wszystko zamontowałem oraz wszystkich części, które zostały użyte.
Mam jednak nadzieję, że to jakaś charakterystyczna usterka i szybko ją zidentyfikujecie :)
Z góry dzięki :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez Pani Kontekstowa » 28 lut 2016, o 12:34

Pani Kontekstowa
 

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez Tomciosz » 28 lut 2016, o 12:37

Zmienne wyprzedzenie zapłonu? :F

Może problem z ustaleniem koła zamachowego? Klin zbyt słaby, albo co.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez Romecik2t » 28 lut 2016, o 12:40

Moze motylki lub sruby nie trzymaja odpowiednio :>
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez traktorzysta » 28 lut 2016, o 12:44

Wszystko się trzyma. Magneto ustalone na klinie, siedzi ciasno i nie rusza się nic.
Wszystko dobrze dokręcone, nic się nie przesuwa..
Prędzej podejrzewam moduł, ale nie wiem, czy dobrze myślę..
Albo coś z impulsatorem.
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez Marek.K. » 28 lut 2016, o 12:44

traktorzysta, wał masz dupny :D
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez traktorzysta » 28 lut 2016, o 12:57

Wał jest po regeneracji.
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez Tomek » 28 lut 2016, o 13:02

Kiedyś czytałem, że niektóre chińskie moduły mają zmianę wyprzedzenia przy pewnych obrotach, a nie płynną. Cała reszta ma chyba stałe. Jaki masz tam moduł? Nie podpasuje od Yamasakiego na podmiankę?
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez Stachu.G » 28 lut 2016, o 14:32

Miałem identyczny problem w charcie, zapłon przestawiał się pod wpływem obrotów, po prostu zmienny kąt wyprzedzania :). Wymieniłem impulsator,koło magnesowe, wszystko porządnie skręcone, nie ścinało klina. Nie zdążyłem wyczaić co było problemem bo silnik się rozpadł. Teraz jak będę go remontował to na pewno podmienię moduł, choć u mnie był oryginalny.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez rometrider » 28 lut 2016, o 16:52

Jakiej lampy używasz?
rometrider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 595
Dołączył(a): 3 lut 2009, o 09:18
Lokalizacja: Łaszczów
Pochwały: 2

Re: [WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez wasyl167 » 28 lut 2016, o 20:37

traktorzysta napisał(a):Wszystko się trzyma. Magneto ustalone na klinie, siedzi ciasno i nie rusza się nic.
Wszystko dobrze dokręcone, nic się nie przesuwa..
Prędzej podejrzewam moduł, ale nie wiem, czy dobrze myślę..
Albo coś z impulsatorem.

Nie podałeś jaki moduł zastosowałeś , długość znacznika też ma znaczenie , jeśli zastosowałeś Chiński 2t na pięć pinów to raczej go podmień bo te moduły to wielka loteria . Możesz też podmienić na moduł od skutera 4t 50cc na pięć pinow lub na 6 pinow , silnik WSK bardzo dobrze na nim pracuje że tak to ujmę .
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez traktorzysta » 29 lut 2016, o 00:00

Tomek, moduł mam taki:
Obrazek

Nie wiem, czy moduł od 4t może być?
W taim razie wziąłbym taki jak w Yamasakim, bo mam drugi nawet, tylko musiałbym rozszyfrować piny, żeby to jakoś podpiąć.
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez Tomek » 29 lut 2016, o 00:07

Nie mam pojęcia jak wyglądały te ze zmiennym KWZ. Czytałem tylko, że takie występowały.
Sprawdź moduł z Yamasakiego, ponoć iskra jest co obrót. Przynajmniej na Inner Rotor Kicie miałem co obrót i nie było problemu z pracą silnika :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez traktorzysta » 29 lut 2016, o 00:17

Coś pokombinuję jak będę miał czas :)
Czyli pewnie z dwa tygodnie minie albo i lepiej nim do garażu zajrzę :evil:
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Re: [WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez wasyl167 » 29 lut 2016, o 18:53

traktorzysta napisał(a):Tomek, moduł mam taki:
Obrazek

Nie wiem, czy moduł od 4t może być?
W taim razie wziąłbym taki jak w Yamasakim, bo mam drugi nawet, tylko musiałbym rozszyfrować piny, żeby to jakoś podpiąć.

Dorabiam praktycznie do każdego moto CDI , więc możesz mi wierzyć że silnik WSK na module od 4t pracuje dobrze .Moduł na zdjęciu to Chinol od 2t podmień go , lub spróbuj podmienić polaryzację czujnika-impulsatora tzn. zamień przewody impulsatora , jeżeli jest na jeden przewód to zostaje podmianka modułu , daj foty jaki masz moduł , to poradzimy .
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

[WSK] CDI w WSK problem z zapłonem

Postprzez traktorzysta » 1 mar 2016, o 01:19

Okej. Przejdę siędo garażu, może jutro będę miał chwilę, to zrobię zdjęcie modułu z Yamasakiego :)
Dobrze by było, gdyby podpasował, bo bym nie musiał znów kupować losu na loterię w postaci kolejnego modułu :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 172 gości