Ogar 900 50cm > 110cm

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Re: Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez wasyl167 » 13 cze 2016, o 21:07

wasyl167 napisał(a):
kryhu15 napisał(a):Onektus, Ja mam założony taki zestaw.Przelatałem na nim prawie dwa sezony.
........Wał też zmieniałeś , czy został oryginalny .?
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

Re: Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 cze 2016, o 21:07

Pani Kontekstowa
 

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez benzerek » 14 cze 2016, o 20:40

Witam, tak dla wyjaśnienia skrzynia biegów ma identyczne tryby w 110 jak i 50ccm. Jedyne co może sie różnić to średnica czopu wałka pośredniego (zależnie od fabryki w której została wyprodukowana) można robić dowolne przekładki trybów, nie wpływa to na trwałość skrzyni tylko trzeba łożysko wymienić na zgodne ze średnicą wałka . Do wymiany na 110 potrzebny jest inny wał, szpilki i łańcuszek rozrządu (cylinder to chyba wiadomo :roll: , głowica pasuje od 72) najlepiej po złożeniu na wyłączonym zapłonie przekręcić najpierw ręką magnetem a potem dopiero starterem.
benzerek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:29
Pochwały: 1
Pojazdy: Benzer Shaft, Router WS50

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez kryhu15 » 15 cze 2016, o 20:52

Wał oczywiście zmieniałem kolego :) :F
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
Avatar użytkownika
kryhu15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 268
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Kajetanowo
Pochwały: 4
Pojazdy: Zipp Toros M50

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez kryhu15 » 15 cze 2016, o 20:53

Poszukaj mojego tematu z moim moto to zobaczysz co i jak od podstaw robiłem :) To nie reklama :> :F
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
Avatar użytkownika
kryhu15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 268
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Kajetanowo
Pochwały: 4
Pojazdy: Zipp Toros M50

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez traktorzysta » 15 cze 2016, o 23:20

Ja swoim chińczykiem (Yamasaki) jeżdżę na 110ccm. Sam przekładałem, a było to już ładnych kilka lat temu. Wtedy, jak dobrze pamiętam, zmieściłem się spokojnie w 300zł. Teraz nie orientuję się w cenie części, ale podejrzewam, że wiele się nie zmienił, a jeśli już, to raczej staniały ;)

Przeróbkę jak najbardziej polecam. Nie jestem pewien, jakie mam przełożenie, chyba 16/46. Biegi mi się ładnie wydłużyły i dużo lepiej się jeździ.

Ogólnie sama przekładka jest banalnie prostą sprawą. Wszystko jest plug&play, nic nie trzeba kombinować. Poradzi sobie z nią każdy, kto ma minimalne pojęcie o mechanice i kilka kluczy w garażu :)

Do autora tematu: jak tam zestaw 72cc? Sprawdziłeś, czy przypadkiem nie posiadasz takiego fabrycznie? Bo u mnie taki właśnie był.
Leży w garażu cały komplet, przejechał tylko 4,5k km. Chętnie się pozbędę tanio jakby ktoś chciał ;)

W razie czego służę pomocą.
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez kryhu15 » 16 cze 2016, o 10:00

traktorzysta, Ja zapłaciłem 367zł , więc cena trochę się zmieniła :F Ale najważniejsze jest to , że składasz i jeździsz.Oczywiście trzeba później włożyć pz22 dla pełnych osiągów , ale jak na razie gaźnik pz19 powinien mu wystarczyć :>
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
Avatar użytkownika
kryhu15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 268
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Kajetanowo
Pochwały: 4
Pojazdy: Zipp Toros M50

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Onektus » 19 cze 2016, o 18:28

No więc, miałem złożyć relacje.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6133993432
Cena zestawu to 164zł
zawierał
1. CYLINDER 47,00mm ( POJEMNOŚĆ 72cm3 )
2. TŁOK 47,00mm
3. GŁOWICA WZMOCNIONA (KOMPLETNA ZMONTOWANA TYLKO ZAKŁADAĆ)
4. PIERŚCIENIE
5. SWORZEŃ TŁOKA
6. ZABEZPIECZENIA SWORZNIA
7. ZAWÓR SSĄCY
8. ZAWÓR WYDECHOWY
9. USZCZELNIACZE ZAWORÓW 2szt
10. ZABEZPIECZENIA SWORZNIA TŁOKA
11. USZCZELKI
12. ŚWIECA ZAPŁONOWA
13. TUNING MODUŁ ODBLOKOWANY ZWIĘKSZA OBROTY - ŻEBROWANY OBUDOWA ALUMINIUM
14. TUNING DYSZA

Z zestawu nie montowałem dyszy, gdyż oryginalna jest wystarczajaca, swiecy gdyż ta którą mam jest jeszcze dobra, tuning modół w sumie założyłem ale oprócz innego wygląda max obroty jesli wzrosły to nieznacznie, i tak nigdy na takie obroty go nie katowałem żeby odczuć różnicę ale cena rpawie taka sama jak bez niego)

Na pierwszy rzut oka jakościowo wszystko wyglądało dość dobrze no i wiadomo czyściutkie nie to co moje :). po złożeniu wszystko było całkiem dobrze spasowane, uszczelki ok, nic nie ciekło, z montażem były jedynie malutkie problemy. Zawory ustawiłem górny an 0,06 i dolny na 0,08.

Czas montażu demontazu wymiany łącznie z zębatką zdawczą? mnie nie śpiesząć się zeszło 6 godzin, trochę długo ale mechanikiem nie jestem :)

Praca. Silniczek bardzo ładnie zapalił od pierwszego kopnięcia, chodził bardzo gładko, a po pierwszej jeździe wystygnięciu dokręcony i ponownie ustawienione zawory 0,06 góra i 0,08 dół.

Zębatki przód 14 zmieniłem na 16 a tył zostawiłem bez zmian - 46 Pod tę pojemność wydaje się mi to być optymalnie.

Po pierwszych jazdach i testach. Silniczek chodzi bardzo gładko, nabrał przyjemnego odgłosu, przyśpieszenie fajnie się zwiększyło a biegi bardzo ładnie się wydłużyły, czwórka która przy 50cc jest bardzo słabiutka dalej jest nie za mocna ale czuć że motor na niej "idzie", natomiast inne biegi ładnie się kręcą i bardzo ładnie się rozpędza, nie ma juz problemu z wyprzedzaniem gdzie przy 50cc wyprzedzanie konczyło się na katowaniu go na dwójce i powyżej 50km/h było niemożliwe, teraz spokojnie przy 50km/h można docisnąć i zaraz mamy 70 i można spokojnie sobię wyprzedzać.

To na co dużo osób kiedyś czytajacych to liczy Jaki v-max? wcześniej przy dobrym wietrze (jadąc z wiatrem) wynosił 82 licznikowe wyżyłowane, a przy normalnych warunkach 70 i wystarczył lekki wiaterek żeby tę prędkość zmniejszyć do nawet 60km/h. Teraz 85-88km/h osiąga lekko (a dzień dziś jest dość wietrzny), a przy sprzyjających warunkach na pewno więcej (mówię o licznikowych, wiarygodności licznika nie weryfikowałem, a na necie zdania są podzielone). Dodam od razu iż większa zębatka z przodu lub mniejsza z tyłu nie ma raczej sensu gdyż znów doszło by do sytuacji gdzie czwórka śmigała by tylko przy dobrych warunkach

Dziekuję forumowiczom za pomoc i pozdrawiam :)

EDIT
zapomniałem dodać bo to przy takiej "pyrkawce" ważne mam 183cm wzrostu i około 81kg wagi więc wiadomo jak ktoś będzie ważył 60 to bedzie inaczej itd :)
Ostatnio edytowano 20 cze 2016, o 22:05 przez Onektus, łącznie edytowano 1 raz
Onektus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 cze 2016, o 13:02
Pojazdy: Ogar 900 50cm

Re: Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez benzerek » 19 cze 2016, o 20:23

Życze długiej bezawaryjnej jazdy, ja na 72 mam już coś ok 15k przebiegu i dalej rośnie, v-max 85 z wiatrem
benzerek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:29
Pochwały: 1
Pojazdy: Benzer Shaft, Router WS50

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Romecik2t » 21 cze 2016, o 02:01

Wazne ze zadowolony jest :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez kryhu15 » 22 cze 2016, o 21:58

Licznik robi Cię w ch*ja :F :> Cymu nie 110cc ? :/ :mrgreen:
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
Avatar użytkownika
kryhu15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 268
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Kajetanowo
Pochwały: 4
Pojazdy: Zipp Toros M50

Re: Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Onektus » 23 cze 2016, o 20:29

kryhu15 napisał(a):Licznik robi Cię w ch*ja :F :> Cymu nie 110cc ? :/ :mrgreen:

Czy robi kiedyś sprawdzę bo co sztuka to inaczej :p
a 110cc nie bo jendak policzyłem wszystko i zwyczajnie na dojeżdzanie do pracy szkoda mi wiecej jednak, plus na miasto wychodzi na to radzi sobię jednak jak należy :P bd już miał chociaż np na przerejestrowanie następnej maszyny
Onektus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 cze 2016, o 13:02
Pojazdy: Ogar 900 50cm

Poprzednia strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 127 gości