wasyl167 napisał(a):kryhu15 napisał(a):Onektus, Ja mam założony taki zestaw.Przelatałem na nim prawie dwa sezony.
........Wał też zmieniałeś , czy został oryginalny .?
Ogar 900 50cm > 110cm
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 26
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Re: Ogar 900 50cm > 110cm
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
Ogar 900 50cm > 110cm
Witam, tak dla wyjaśnienia skrzynia biegów ma identyczne tryby w 110 jak i 50ccm. Jedyne co może sie różnić to średnica czopu wałka pośredniego (zależnie od fabryki w której została wyprodukowana) można robić dowolne przekładki trybów, nie wpływa to na trwałość skrzyni tylko trzeba łożysko wymienić na zgodne ze średnicą wałka . Do wymiany na 110 potrzebny jest inny wał, szpilki i łańcuszek rozrządu (cylinder to chyba wiadomo , głowica pasuje od 72) najlepiej po złożeniu na wyłączonym zapłonie przekręcić najpierw ręką magnetem a potem dopiero starterem.
- benzerek
- MotoManiak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:29
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Benzer Shaft, Router WS50
Ogar 900 50cm > 110cm
Wał oczywiście zmieniałem kolego
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
-
kryhu15 - MotoManiak
- Posty: 268
- Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
- Lokalizacja: Kajetanowo
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Zipp Toros M50
Ogar 900 50cm > 110cm
Poszukaj mojego tematu z moim moto to zobaczysz co i jak od podstaw robiłem To nie reklama
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
-
kryhu15 - MotoManiak
- Posty: 268
- Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
- Lokalizacja: Kajetanowo
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Zipp Toros M50
Ogar 900 50cm > 110cm
Ja swoim chińczykiem (Yamasaki) jeżdżę na 110ccm. Sam przekładałem, a było to już ładnych kilka lat temu. Wtedy, jak dobrze pamiętam, zmieściłem się spokojnie w 300zł. Teraz nie orientuję się w cenie części, ale podejrzewam, że wiele się nie zmienił, a jeśli już, to raczej staniały
Przeróbkę jak najbardziej polecam. Nie jestem pewien, jakie mam przełożenie, chyba 16/46. Biegi mi się ładnie wydłużyły i dużo lepiej się jeździ.
Ogólnie sama przekładka jest banalnie prostą sprawą. Wszystko jest plug&play, nic nie trzeba kombinować. Poradzi sobie z nią każdy, kto ma minimalne pojęcie o mechanice i kilka kluczy w garażu
Do autora tematu: jak tam zestaw 72cc? Sprawdziłeś, czy przypadkiem nie posiadasz takiego fabrycznie? Bo u mnie taki właśnie był.
Leży w garażu cały komplet, przejechał tylko 4,5k km. Chętnie się pozbędę tanio jakby ktoś chciał
W razie czego służę pomocą.
Przeróbkę jak najbardziej polecam. Nie jestem pewien, jakie mam przełożenie, chyba 16/46. Biegi mi się ładnie wydłużyły i dużo lepiej się jeździ.
Ogólnie sama przekładka jest banalnie prostą sprawą. Wszystko jest plug&play, nic nie trzeba kombinować. Poradzi sobie z nią każdy, kto ma minimalne pojęcie o mechanice i kilka kluczy w garażu
Do autora tematu: jak tam zestaw 72cc? Sprawdziłeś, czy przypadkiem nie posiadasz takiego fabrycznie? Bo u mnie taki właśnie był.
Leży w garażu cały komplet, przejechał tylko 4,5k km. Chętnie się pozbędę tanio jakby ktoś chciał
W razie czego służę pomocą.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Ogar 900 50cm > 110cm
traktorzysta, Ja zapłaciłem 367zł , więc cena trochę się zmieniła Ale najważniejsze jest to , że składasz i jeździsz.Oczywiście trzeba później włożyć pz22 dla pełnych osiągów , ale jak na razie gaźnik pz19 powinien mu wystarczyć
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
-
kryhu15 - MotoManiak
- Posty: 268
- Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
- Lokalizacja: Kajetanowo
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Zipp Toros M50
Ogar 900 50cm > 110cm
No więc, miałem złożyć relacje.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6133993432
Cena zestawu to 164zł
zawierał
1. CYLINDER 47,00mm ( POJEMNOŚĆ 72cm3 )
2. TŁOK 47,00mm
3. GŁOWICA WZMOCNIONA (KOMPLETNA ZMONTOWANA TYLKO ZAKŁADAĆ)
4. PIERŚCIENIE
5. SWORZEŃ TŁOKA
6. ZABEZPIECZENIA SWORZNIA
7. ZAWÓR SSĄCY
8. ZAWÓR WYDECHOWY
9. USZCZELNIACZE ZAWORÓW 2szt
10. ZABEZPIECZENIA SWORZNIA TŁOKA
11. USZCZELKI
12. ŚWIECA ZAPŁONOWA
13. TUNING MODUŁ ODBLOKOWANY ZWIĘKSZA OBROTY - ŻEBROWANY OBUDOWA ALUMINIUM
14. TUNING DYSZA
Z zestawu nie montowałem dyszy, gdyż oryginalna jest wystarczajaca, swiecy gdyż ta którą mam jest jeszcze dobra, tuning modół w sumie założyłem ale oprócz innego wygląda max obroty jesli wzrosły to nieznacznie, i tak nigdy na takie obroty go nie katowałem żeby odczuć różnicę ale cena rpawie taka sama jak bez niego)
Na pierwszy rzut oka jakościowo wszystko wyglądało dość dobrze no i wiadomo czyściutkie nie to co moje . po złożeniu wszystko było całkiem dobrze spasowane, uszczelki ok, nic nie ciekło, z montażem były jedynie malutkie problemy. Zawory ustawiłem górny an 0,06 i dolny na 0,08.
Czas montażu demontazu wymiany łącznie z zębatką zdawczą? mnie nie śpiesząć się zeszło 6 godzin, trochę długo ale mechanikiem nie jestem
Praca. Silniczek bardzo ładnie zapalił od pierwszego kopnięcia, chodził bardzo gładko, a po pierwszej jeździe wystygnięciu dokręcony i ponownie ustawienione zawory 0,06 góra i 0,08 dół.
Zębatki przód 14 zmieniłem na 16 a tył zostawiłem bez zmian - 46 Pod tę pojemność wydaje się mi to być optymalnie.
Po pierwszych jazdach i testach. Silniczek chodzi bardzo gładko, nabrał przyjemnego odgłosu, przyśpieszenie fajnie się zwiększyło a biegi bardzo ładnie się wydłużyły, czwórka która przy 50cc jest bardzo słabiutka dalej jest nie za mocna ale czuć że motor na niej "idzie", natomiast inne biegi ładnie się kręcą i bardzo ładnie się rozpędza, nie ma juz problemu z wyprzedzaniem gdzie przy 50cc wyprzedzanie konczyło się na katowaniu go na dwójce i powyżej 50km/h było niemożliwe, teraz spokojnie przy 50km/h można docisnąć i zaraz mamy 70 i można spokojnie sobię wyprzedzać.
To na co dużo osób kiedyś czytajacych to liczy Jaki v-max? wcześniej przy dobrym wietrze (jadąc z wiatrem) wynosił 82 licznikowe wyżyłowane, a przy normalnych warunkach 70 i wystarczył lekki wiaterek żeby tę prędkość zmniejszyć do nawet 60km/h. Teraz 85-88km/h osiąga lekko (a dzień dziś jest dość wietrzny), a przy sprzyjających warunkach na pewno więcej (mówię o licznikowych, wiarygodności licznika nie weryfikowałem, a na necie zdania są podzielone). Dodam od razu iż większa zębatka z przodu lub mniejsza z tyłu nie ma raczej sensu gdyż znów doszło by do sytuacji gdzie czwórka śmigała by tylko przy dobrych warunkach
Dziekuję forumowiczom za pomoc i pozdrawiam
EDIT
zapomniałem dodać bo to przy takiej "pyrkawce" ważne mam 183cm wzrostu i około 81kg wagi więc wiadomo jak ktoś będzie ważył 60 to bedzie inaczej itd
http://allegro.pl/show_item.php?item=6133993432
Cena zestawu to 164zł
zawierał
1. CYLINDER 47,00mm ( POJEMNOŚĆ 72cm3 )
2. TŁOK 47,00mm
3. GŁOWICA WZMOCNIONA (KOMPLETNA ZMONTOWANA TYLKO ZAKŁADAĆ)
4. PIERŚCIENIE
5. SWORZEŃ TŁOKA
6. ZABEZPIECZENIA SWORZNIA
7. ZAWÓR SSĄCY
8. ZAWÓR WYDECHOWY
9. USZCZELNIACZE ZAWORÓW 2szt
10. ZABEZPIECZENIA SWORZNIA TŁOKA
11. USZCZELKI
12. ŚWIECA ZAPŁONOWA
13. TUNING MODUŁ ODBLOKOWANY ZWIĘKSZA OBROTY - ŻEBROWANY OBUDOWA ALUMINIUM
14. TUNING DYSZA
Z zestawu nie montowałem dyszy, gdyż oryginalna jest wystarczajaca, swiecy gdyż ta którą mam jest jeszcze dobra, tuning modół w sumie założyłem ale oprócz innego wygląda max obroty jesli wzrosły to nieznacznie, i tak nigdy na takie obroty go nie katowałem żeby odczuć różnicę ale cena rpawie taka sama jak bez niego)
Na pierwszy rzut oka jakościowo wszystko wyglądało dość dobrze no i wiadomo czyściutkie nie to co moje . po złożeniu wszystko było całkiem dobrze spasowane, uszczelki ok, nic nie ciekło, z montażem były jedynie malutkie problemy. Zawory ustawiłem górny an 0,06 i dolny na 0,08.
Czas montażu demontazu wymiany łącznie z zębatką zdawczą? mnie nie śpiesząć się zeszło 6 godzin, trochę długo ale mechanikiem nie jestem
Praca. Silniczek bardzo ładnie zapalił od pierwszego kopnięcia, chodził bardzo gładko, a po pierwszej jeździe wystygnięciu dokręcony i ponownie ustawienione zawory 0,06 góra i 0,08 dół.
Zębatki przód 14 zmieniłem na 16 a tył zostawiłem bez zmian - 46 Pod tę pojemność wydaje się mi to być optymalnie.
Po pierwszych jazdach i testach. Silniczek chodzi bardzo gładko, nabrał przyjemnego odgłosu, przyśpieszenie fajnie się zwiększyło a biegi bardzo ładnie się wydłużyły, czwórka która przy 50cc jest bardzo słabiutka dalej jest nie za mocna ale czuć że motor na niej "idzie", natomiast inne biegi ładnie się kręcą i bardzo ładnie się rozpędza, nie ma juz problemu z wyprzedzaniem gdzie przy 50cc wyprzedzanie konczyło się na katowaniu go na dwójce i powyżej 50km/h było niemożliwe, teraz spokojnie przy 50km/h można docisnąć i zaraz mamy 70 i można spokojnie sobię wyprzedzać.
To na co dużo osób kiedyś czytajacych to liczy Jaki v-max? wcześniej przy dobrym wietrze (jadąc z wiatrem) wynosił 82 licznikowe wyżyłowane, a przy normalnych warunkach 70 i wystarczył lekki wiaterek żeby tę prędkość zmniejszyć do nawet 60km/h. Teraz 85-88km/h osiąga lekko (a dzień dziś jest dość wietrzny), a przy sprzyjających warunkach na pewno więcej (mówię o licznikowych, wiarygodności licznika nie weryfikowałem, a na necie zdania są podzielone). Dodam od razu iż większa zębatka z przodu lub mniejsza z tyłu nie ma raczej sensu gdyż znów doszło by do sytuacji gdzie czwórka śmigała by tylko przy dobrych warunkach
Dziekuję forumowiczom za pomoc i pozdrawiam
EDIT
zapomniałem dodać bo to przy takiej "pyrkawce" ważne mam 183cm wzrostu i około 81kg wagi więc wiadomo jak ktoś będzie ważył 60 to bedzie inaczej itd
Ostatnio edytowano 20 cze 2016, o 22:05 przez Onektus, łącznie edytowano 1 raz
- Onektus
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11 cze 2016, o 13:02
- Pojazdy: Ogar 900 50cm
Re: Ogar 900 50cm > 110cm
Życze długiej bezawaryjnej jazdy, ja na 72 mam już coś ok 15k przebiegu i dalej rośnie, v-max 85 z wiatrem
- benzerek
- MotoManiak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:29
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Benzer Shaft, Router WS50
Ogar 900 50cm > 110cm
Wazne ze zadowolony jest
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Ogar 900 50cm > 110cm
Licznik robi Cię w ch*ja Cymu nie 110cc ?
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
-
kryhu15 - MotoManiak
- Posty: 268
- Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
- Lokalizacja: Kajetanowo
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Zipp Toros M50
Re: Ogar 900 50cm > 110cm
kryhu15 napisał(a):Licznik robi Cię w ch*ja Cymu nie 110cc ?
Czy robi kiedyś sprawdzę bo co sztuka to inaczej
a 110cc nie bo jendak policzyłem wszystko i zwyczajnie na dojeżdzanie do pracy szkoda mi wiecej jednak, plus na miasto wychodzi na to radzi sobię jednak jak należy bd już miał chociaż np na przerejestrowanie następnej maszyny
- Onektus
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11 cze 2016, o 13:02
- Pojazdy: Ogar 900 50cm
Posty: 26
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 127 gości