Ogar 900 50cm > 110cm

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Onektus » 11 cze 2016, o 13:11

Witam serdecznie forumowiczów, z góry dziękuję za odpowiedzi oraz zainteresowanie.
Posiadam ogara 900 50cm tłukę nim już siódmy rok zero problemów wymieniony jedynie akumulator i żarówki przednie.
Jednak chciałbym pojeździć czymś mocniejszym, prawko A2 będę robił dopiero w tym roku a moto zanim odłoże z mej lichej wypłayy to sezon się skończy wiec zakupię go dopiero w następnym :)

Więc chciałbym spytać jaki zestaw pasowało by kupić aby silnik nie rozpadł się po paru kilometrach oraz co powinienem ewentualnie do niego kupić. Przejrzałem oferty allegro i znalazłem takie zestawy
http://allegro.pl/cylinder-tuning-110-o ... 14204.html
http://allegro.pl/cylinder-z-glowica-kp ... 15572.html
http://allegro.pl/cylinder-glowica-z-50 ... 24361.html
który byłby najkorzystniejszy po skompletowaniu całości i co pasuje ewentualnie do niego dokupić, lub jaki inny najlepiej było by kupić
Oraz jakie przełożenia najlepiej wtedy dać? :)
Budżet wiadomo jak najmniej ale miło było by nie przekroczyć 400zł :)
Dodam iż poskładać sobie powinienem poradzić kwestia tylko iż nie do końca wiem co kupić aby było najlepiej :) A nie chciałbym kupić i zaraz zniszczyć najlepiej było by jakby modyfikacja była odwracalna jeśli za rok bym chciał go sprzedać :)
Pozdrawiam forumowiczów :)
Onektus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 cze 2016, o 13:02
Pojazdy: Ogar 900 50cm

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 cze 2016, o 13:11

Pani Kontekstowa
 

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez wasyl167 » 11 cze 2016, o 16:30

Nie polecam montować zestawów powyżej 72cc [ w ogłoszeniach Ale.. 80cc ] , montując większy zestaw np.110cc to skrzynia biegów od 50-tki nie wytrzyma długo [ słabsza skrzynia biegów ] , przy montażu 110cc i wyżej koniecznie musisz wymienić wał [ wyższa korba ] jednak tak jak pisałem skrzynia nie pociągnie długo .
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Onektus » 11 cze 2016, o 17:55

Niezmiernie dziękuję za odpowiedź :) Skrzynia patrzyłem jakby zdechła droga nie jest.
Więc trochę z uporem maniaka zapytam co pasuje kupić by zrobić go w miarę solidnie na 110 tak czy siak chcę to zrobić oraz jakie przełożenia polecacie aby prędkość i przyśpieszenie były hmm przyjemne :) obecnie są oryginalne czyli jak się nie mylę 14/46
Onektus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 cze 2016, o 13:02
Pojazdy: Ogar 900 50cm

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez wasyl167 » 11 cze 2016, o 20:13

Skrzynie biegów od 50-tki a 110/125tki wizualnie są podobne , różnią się jednak kilkoma szczegółami , kupując pomierz swoją zwłaszcza czopy i długość walków.
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Tomek » 12 cze 2016, o 12:52

wasyl167, skrzynie 50-110 są identyczne...
Jedyne różnice mogą występować w rodzajach skrzyń (automat, półautomat, wszystkie biegi w górę itp NIEZALEŻNIE od pojemności). Zarówno materiał, jak i wymiary są takie same. Kartery są w zasadzie bez różnic.
Aha, w 110 nie ma dłuższego korbowodu. A nawet jeśli- nie wiem, nie mierzyłem- to nie z tego bierze się różnica w pojemności, bo wydłużenie korbowodu nie zmienia pojemności skokowej. Jak nie wierzysz, to sprawdź ;) Różne są za to wykorbienia wału.

Dobrze poskładany zestaw 110 nie obniża w jakikolwiek sposób trwałości silnika. Wystarczy nie składać go młotkiem. Łożyska wchodzą gładko pod naciskiem palców jeśli nie przekosisz ich w gniazdach.
Było już parę takich tematów na forum, ale mogę opisać ogólnikowo.

Bierz zestaw od Multicara, ponieważ ma wszystko czego potrzebujesz do przeróbki. Wał i łańcuszek musisz wymienić. Dlaczego? Napisałem wyżej.
Dodatkowo po 7 latach (nie wiem jaki masz przebieg) wymieniłbym tarcze sprzęgłowe i może jeszcze łożyska skrzyni biegów oraz wysprzęglika.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez wasyl167 » 12 cze 2016, o 14:50

Tomek widzę że jesteś teoretykiem , tak więc wyprowadzę z błędu jaki jest powielany na wielu forach .Otóż skrzynia biegów różni się ; średnicą czopów walków oraz ich długość , natomiast pisząc o długości korby nic nie napisałem o zależności skoku korby a pojemności choć i tu się mylisz . Pojemność-objętość skokowa to objętość utworzona w cylindrze pomiędzy GMP a DMP i teraz wyobraźmy sobie tą samą średnicę tłoków a różny skok korby , ale wracam do tematu wiodącego . , chodziło mi o różnice wałów i cylindrów , montując cylinder od 110-tki trzeba uwzględnić zakres skoku-długości korby wału od 50-tki , ponieważ skok korby od 50-tki jest taki sam jak w 110-tce a cylinder od 110-tki jest wyższy o jakieś 5mm , to ciśnienie sprężania zmaleje proporcjonalnie- drastycznie .
Ostatnio edytowano 12 cze 2016, o 15:28 przez wasyl167, łącznie edytowano 1 raz
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Onektus » 12 cze 2016, o 15:27

Dziękuję za odpowiedzi. Trochę wrzuciliście zamętu ja też trochę poczytałem więc może jeszcze inne pytanie warto zrobić hmm 72cc? tak patrzyłem koszt z uzbrojoną głowcą to 150zł i do tego przełożenia 15/46 lub 16/46, pytanie tylko czy warto bawić się w 72cc? no na logike to 44% większy pytanie czy różnica jest odczuwalna? pełno filmików na internecie ale co jeden to inny (wiec nie wiem czy te lepsze to fake czy te gorsze to ludzie którzy poprostu źle podeszli do tematu bo są filmiki gdzie zbiera się to ludziom jak mój na 50cc i 14/46).
Co do przebiegu to nie na robiłem nim niewiadomo ile 9500km, głównie temu gdyż zawsze w trasę wolałem autem bo górki są jednak męczące szczególnie takie srogie (dwójka i 35k co by silnika nie katować).
Większa moc w sumie ogólnie w moim zamyśle po to aby po mieście szybciej się zbierał do wyprzedzania bo jak widzę jadąc do pracy te paniusie ze szminką w jednej w drugiej telefon 25km/h a miejsca za mało żeby z oryginalnym zbieraniem się ogara ją wyprzedzić
Onektus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 cze 2016, o 13:02
Pojazdy: Ogar 900 50cm

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez wasyl167 » 12 cze 2016, o 15:47

Montując zestaw 72cc odczujesz znaczącą różnice w mocy jak i prędkość , jednak mam poważne wątpliwości co do tanich zestawów , jak masz teren górzysty to lepiej zostaw przełożenie jakie masz a potem zobaczysz czy ewentualnie zmienić . W większości wystarczy zmienić zębatkę na wałku zdawczym o dwa zęby większą .
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Tomek » 12 cze 2016, o 16:00

wasyl167 napisał(a):skok korby od 50-tki jest taki sam jak w 110-tce

Najpierw piszesz, że pojemność skokowa bierze się z objętości między GMP i DMP, a później wyjeżdżasz ze zdaniem jak wyżej. Nie wiem czy mylisz pojęcia, czy wkrada się tu błąd rozumowania.

Zauważ, że skok tłoka bierze się z podwojonej odległości jaka dzieli oś czopa korbowodu od osi wału. Wydłużenie korby zmieni tylko odległość tłoka od wału, skok pozostanie ten sam (bo wykorbienie będzie to samo).
Z kolei zwiększenie wykorbienia nawet przy tej samej długości korbowodu zmienia już skok tłoka.

To jak z rowerem. Wstawisz dłuższe korby, to zakres ruchu masz większy, a przecież nogi Ci się nie wydłużają.

wasyl167 napisał(a):Otóż skrzynia biegów różni się ; średnicą czopów walków oraz ich długość

Nie wiem dlaczego ma różnić się długością. Nie mierzyłem za to średnicy, dlatego nie będę się upierał. Wiem tylko, że skrzynie są wymienne między sobą, stąd wyciągnąłem wniosek, że są takie same.
Żeby nie było, że tylko teoretyzuję. Znam parę silników po przekładkach na 110cc które nie mają żadnych problemów z trwałością. I nie, nie ma wśród nich mojego. Zabiłem go w kilka dni po przeróbce. Że tak powiem, na własne życzenie... ale to osobna historia.
Onektus napisał(a): pytanie tylko czy warto bawić się w 72cc?

Jak chcesz w niedługim czasie przesiąść się na inny motocykl, to warto bo koszt będzie połowę niższy. Na 72 przejeździłem blisko 20 tys km przed zdaniem prawa jazdy i nie narzekałem tak bardzo :D Dało się a tym nawet pojeździć gdzieś dalej od domu. Miałem przełożenie 14-15/50 przy kole 18 i oponie enduro. Tylko ostrzegam, że już możesz mieć zamontowane 72cc. Ja miałem taki fabrycznie. Moto rocznik 2007.

wasyl167 napisał(a):W większości wystarczy zmienić zębatkę na wałku zdawczym o dwa zęby większą .

To jeszcze bardziej zmniejszy moment na kole.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez wasyl167 » 12 cze 2016, o 16:06

Czytaj ze zrozumieniem , skok ten sam i tak napisałem , jednak celowo nie napisałem o średnicy cylindra a długości korby to słusznie prawisz że nie ma wpływu na pojemność bo ciekawy byłem co napiszesz .
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Tomek » 12 cze 2016, o 16:10

Średnicę pomijam, bo oboje wiemy że jest większa. Tylko wyjaśnij dlaczego to z korbowodu ma brać się większy skok. Naprawdę Cię nie rozumiem.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez wasyl167 » 12 cze 2016, o 16:19

Nie czytasz dokładnie wszystkiego co piszę , nie piszę-twierdzę że długość korby ma w tym przypadku znaczenie , lecz że w Chińskim wale 110cc jest dłuższy korbowód niż w 50-tce , co za tym idzie wyższy cylinder ma 110cc.
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez kryhu15 » 13 cze 2016, o 19:33

Onektus, Ja mam założony taki zestaw.Przelatałem na nim prawie dwa sezony.Tak jak mówi Tomek jeśli nie składasz młotkiem wszystko elegancko działa , oczywiście jak dbasz tak masz , wymiana oleju i inne sprawy.Osobiście polecił bym Ci założenie mocniejszych spręzyn przy sprzęgle , ponieważ sprzęgło przy przełozeniu 16/42 szybko wysiada :F Cały zestaw montuje się w miarę szybko , nie oczekuj też jakieś super jakości za tą cenę , bo wiadomo jak jest z tymi częściami.Jeśli chcesz coś wiedzieć to pytaj :> Skrzynia wytrzymuje bez jakichkolwiek problemów , jeśli ktoś mówi , że nie wytrzyma to pozdrawiam :)
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.
Avatar użytkownika
kryhu15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 268
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Kajetanowo
Pochwały: 4
Pojazdy: Zipp Toros M50

Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez Onektus » 13 cze 2016, o 20:18

Dziękuję ślicznie za odpowiedzi.
Przespałem sie z tym wszystkim i w sumie zakupiłem zestaw 72cc (głowica uzbrojona, z cylinderm, z jakimś pseudo lepszym modułem, w niego nie wierze ale zestaw z nim kosztował niewiele więcej, do teog jakaś szersza dysza i zębatki na przód na próbe 15 i 16), zmontuję pojeżdzę i dam znać jakie najlepsze przełożenie i jak się spisuję może potomnym się przyda :)

Docierać takie coś to ile km proponujecie 250km starczy? i luzy zaworu ssącego na 0.05 a wydechowego na 0.07 tak piszą, chyba że macie jakieś inne propozycję :)

Dlaczego tak? przespałem się i doszłem do wniosku że jak robić porządnie 110cc, to porządnie zbliża się cenowo do zakupu całego silnika 110cc, a nawet 125cc a to mija się z celem,
Onektus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 cze 2016, o 13:02
Pojazdy: Ogar 900 50cm

Re: Ogar 900 50cm > 110cm

Postprzez wasyl167 » 13 cze 2016, o 21:06

[quote="kryhu15"]Onektus, Ja mam założony taki zestaw.Przelatałem na nim prawie dwa sezony.
Wał też zmieniałeś , czy został oryginalny .?
wasyl167
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
Pochwały: 1
Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 97 gości