Witam
Mam kolejny problem z junakiem i już nie wiem jak się z tym uporać więc zwracam się z prośbą do Was. Po wymianie skrzyni biegów i złożeniu silnika silnik bardzo się grzał, po przejechaniu około 15 km gasł przy czym wydostawał się biały dym z okolic głowicy, musiałem wtedy odczekać aż ostygnie aby kontynuować jazdę. Dodatkowo pojawiło się dziwne brzęczenie na wyższych obrotoach(około 6k) w głowicy czego nie było przed remontem.
Niedawno pozmieniałem znowu uszczelki i oringi na cylindrze/głowicy.(brakowało mi jednej tulejki z kołnierzem między cylindrem a głowicą) Junak wprawdzie nie grzeje się już tak bardzo jak wcześniej i nie gasnie po dłuższej jeździe ale chciałbym się upewnić, że wszystko już jest w porządku i jeśli się da, wyeliminować to brzęczenie które jest według mnie nie naturalne.
Myślałem że może jest słabe smarowanie w głowicy i przez to może zawory się tak odzywają. Podpatrzyłem filmik w internetach, jak ktoś odpalał silnik 139qmb bez górnej pokrywy głowicy to rzygało olejem wszędzie wokół. Jak ja odkręciłem to co prawda było widać tam jakieś ocieki oleju, ale po odpaleniu ani kropelka więcej się nie pokazała. Jakiś mechanik też wspominał że po odkręcaniu pokrywki zaworu wydechowego(tej dolnej) powinno wylać się troszke oleju a u mnie było go tam bardzo mało.
Moje pytanie brzmi jak sprawdzić czy jest dostateczne smarowanie, i czy słabe smarowania może powodować brzęczenie? Zawory mam ustawione tak:
Ssacy 0.06 Wydech 0.08
Wybaczcie za tak wyczerpujący opis , ale chciałem jak najlepiej przedstawić mój problem.
[Junak 901 139fmb 72 ccm] Słabe smarowanie ?
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Re: [Junak 901 139fmb 72 ccm] Słabe smarowanie ?
Po pierwsze nie ustawiaj tak małych luzów zaworowych tak ustawiało się w orginalnych hondach a nie tu gdzie zawory są z gównolitu ustaw 0,08 i 0,1 lub obydwa po 0,1. Z dekla zakrywającego zawory nie powinnien żaden olej kapać oczywiście przy wyłączonym silniku jak kapie to znaczy że jest go za dużo w,misce olejowej (ciekawe co to za mechanik pewnie pierwszy raz ten silnik robił). Jak chcesz sprawdzić smarowanie to zdejmij głowice i przekręć magnetem jak olej zacznie wypływać z kanału olejowego w cylindrze to jest ok. Po co oglądasz film o silnikach qmb jak ty masz fmb. Polecam filmy z serii twój jednoślad zanim zepsujesz fachowy gość reperuje motocykle.
- benzerek
- MotoManiak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:29
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Benzer Shaft, Router WS50
[Junak 901 139fmb 72 ccm] Słabe smarowanie ?
Takie duże luzy? Niektórzy ustawiają nawet na 0.05 i 0.07. A odnośnie brzęczenia co to może być?
- relf
- MotoManiak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 9 lip 2016, o 16:08
- Pojazdy: Junak 901
[Junak 901 139fmb 72 ccm] Słabe smarowanie ?
Mialeś zbyt maly luz po rozgrzaniu zawory sie podwieszaly dlatego czasem ci gasł, po kilku kilometrach cisnienie wytworzone przez tłok poprzez wibracje doprowadziło do poluzowania nakrętki kontrujacej tej od luzu zaworowego i ona tak brzeczy jak tak nakretka sie poluzowala to luz zaworowy sie zwiekszyl i przestał ci gasnąc bo zawory sie juz nie podwieszają. Chyba logiczne nie? Ustaw po 0,1mm i dokręć dobrze tą nakretke kontrującą. Ja zawory ustawiam na oko i słuch i jestem zadowolony u mnie pewnie jest z 0,15 albo nawet 0,2 i jeżdze robacz na szczelinomierzu jak to jest niewiele lub zrób test zaworowi zmierz go dokładnie i wsadź do piekarnika 1h do 100*C i zmierz ponownie długosc zobaczysz ile mu przybedzie na suwmiarce możesz nie dostrzec różnicy więc uwierz mi na słowo ze to 0,06 to napewno sie wydłuży . Tylko sie nie poparz xd
- benzerek
- MotoManiak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:29
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Benzer Shaft, Router WS50
[Junak 901 139fmb 72 ccm] Słabe smarowanie ?
Ale brzęczy mi ciągle, nawet jak zimny
A z tym piekarnikiem to chyba sobie odpuszcze xd
A z tym piekarnikiem to chyba sobie odpuszcze xd
- relf
- MotoManiak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 9 lip 2016, o 16:08
- Pojazdy: Junak 901
Re: [Junak 901 139fmb 72 ccm] Słabe smarowanie ?
No odpuść może jedna ze śrub trzymających zębatke rozrządu ci sie odkręciła i lata sobie i brzęczy, albo łożysko wałka krzywkowego się rozpadło, ale w to wątpie, w tej głowicy nie ma za bardzo co brzęczeć jak nic nie odkryjesz to będziesz sie musiał przyzwyczaić do tego dźwięku
- benzerek
- MotoManiak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:29
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Benzer Shaft, Router WS50
[Junak 901 139fmb 72 ccm] Słabe smarowanie ?
Sprawdź rolkę prowadzącą i napinającą łańcuszka rozrządu . Zużyte rolki powodują zbyt duży luz łańcuszka , następstwem tego jest nieprzyjemna-rzężenie-stukot praca silnika , w skrajnych przypadkach brzęczenie nie do ogarnięcia .
- wasyl167
- MotoManiak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 20 gru 2015, o 17:55
- Pochwały: 1
- Pojazdy: WFM125 , wsk125 , yamaha125
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 285 gości