Mińsk 125 nie odpala i paliwo przedostaje się do wału.

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Mińsk 125 nie odpala i paliwo przedostaje się do wału.

Postprzez mińsk400a » 17 cze 2017, o 06:32

Witam. Mam problem z Mińskiem 125 typ 400a, a mianowicie nie chce odpalić. Po wykręceniu świecy jest ona mokra. iskra jest na wierzchu na każdej ze świec lecz są to stare świece. Gaźnik nie przecieka, jest szczelny. Trochę lekko chodzi kopka. Pierścienie mają 2 lata, ale zrobiłem na nich zaledwie 40 kilometrów. Zapłon jest ustawiony prawidłowo przynajmniej tak mi się wydaje. Lecz zastanawia mnie ten jakby brak kompresji. Czy jest to możliwe? Przecież pierścienie mają przejechane zaledwie 40 kilometrów i już taki problem? Czy wina leży po innej stronie? Tak jak już wspomniałem po wyjęciu świecy jest mokra, iskra jest lecz nie wiem jak pod ciśnieniem. Motocykl nie daje żadnych oznak. Nawet z popychu nie odpala.
mińsk400a
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 lut 2014, o 20:18
Pojazdy: Romet Mińsk 125 400a

Mińsk 125 nie odpala i paliwo przedostaje się do wału.

Postprzez Pani Kontekstowa » 17 cze 2017, o 06:32

Pani Kontekstowa
 

Mińsk 125 nie odpala i paliwo przedostaje się do wału.

Postprzez Tomciosz » 17 cze 2017, o 10:26

Ad. Topic.
Silnik dwusuwowy działa na zasadzie przepłukiwania zwrotnego (najczęściej) z komory korbowej.

Ad.1
Gaźnik może i szczelny, ale iglica może być za dużo podniesiona, może być za duża dawka paliwa, za duży poziom w komorze pływakowej.

Ad.2
Pierścienie niekoniecznie mogą być dobre. Również mogą być duże rysy na gładzi cylindra.

Ad.3
Zapłon też może mieć wpływ, trzeba się upewnić czy NA PEWNO jest dobrze ustawiony.

Ad.4
Wykręcić świecę i wiele razy przedmuchać silnik bez niej. Na otwartej przepustnicy i przy zakręconym kraniku.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4737
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

Mińsk 125 nie odpala i paliwo przedostaje się do wału.

Postprzez almociarz » 12 sie 2017, o 23:01

Ja bym sprawdził kompresję i stan tulei cylindra mogło wypaść zabespieczenie sworznia lub zamek z tłoka.Na zalany silnik mam sposób bieżesz kawałek szarej gazety zwijasz i podpalasz dając ją jak najbliżej otworu świecy i mocno kopiesz wtedy zasysa ogień do silnika i wypala wszystkie paliwo w silniku a z otworu świecy ogień idzie jak z rakiety.(paląca się benzynka) sposób najlepszy przedmuchiwanie niewiele daje.
almociarz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Pojazdy: motorynka,komar,jawka,WSK 125


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości