Wsk 125 puchnięcie tłoka

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez Niewiadomy225 » 14 lip 2017, o 13:13

Witam otóz posiadam Wsk 125 po wymianie wała Cylindra i tłoka i pewnego razu po przejechaniu z 4 km tłok stanąl (spuchł) jechałem wolno wiec szybko się zatrzymałem i zgasiłem silnik. Zaprowadziłem do domu postał z 30 min i odpala jak dawniej od 1 kopa. Wydaje mi sie ze na mocy nie stracil (nie jezdze na opór bo na dotarciu) i własnie mnie zastanawia czy mogłoby sie coś stać jak jednorazowo spuchł ten tłok? Czy to będzie miało jakieś gorsze zmiany na prace silnika? Czytałem że trudno mu wejść na obroty i cięzko odpala. Mój odpala od 1 kopnięcia i srednio sie wkręca na obroty ale już tak mial wcześniej. Proszę o pomoc :roll:
Niewiadomy225
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lip 2017, o 13:07
Pojazdy: Wsk125

Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 lip 2017, o 13:13

Pani Kontekstowa
 

Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez Romecik2t » 14 lip 2017, o 14:40

Pewnie zle wyregulowany zaplon skoro wczesniej tez zle sie wkrecal to spuchl, lub za ciasne spasowanie tloka w tulei. A czy cos moglo sie stac? Ogolnie jak tlok przytarlo ( jesli) to nic bardzo sie nie dzieje, gorzej jak pierscienie przytarlo to wtedy kompresja slabsza ale skoro od 1 odpala to raczej nie ma sensu rozbierac nawet i patrzec co sie stalo.
Wg mnie docieraj dalej, tylko lej mu tam dobry olej minimum polsyntetyk aby nie mixol bo na tym to zatrzesz a nie dotrzesz xD
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 10619
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez Niewiadomy225 » 14 lip 2017, o 15:58

Odpala za pierwszym czy to zimny czy gorący a na obroty sie wkręca na jedynce nw czm na 2 i 3 normalnie sie kreca dopiero jak sie rozgrzeje silnik to na 1 ładnie wchodzą obroty. Ogolem dzieki za rade jaki olej i za odpowiedz :D
Niewiadomy225
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lip 2017, o 13:07
Pojazdy: Wsk125

Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez janosikmz19822 » 15 lip 2017, o 02:33

Niewiadomy225 napisał(a):Witam otóz posiadam Wsk 125 po wymianie wała Cylindra i tłoka i pewnego razu po przejechaniu z 4 km tłok stanąl (spuchł) jechałem wolno wiec szybko się zatrzymałem i zgasiłem silnik. Zaprowadziłem do domu postał z 30 min i odpala jak dawniej od 1 kopa. Wydaje mi sie ze na mocy nie stracil (nie jezdze na opór bo na dotarciu) i własnie mnie zastanawia czy mogłoby sie coś stać jak jednorazowo spuchł ten tłok? Czy to będzie miało jakieś gorsze zmiany na prace silnika? Czytałem że trudno mu wejść na obroty i cięzko odpala. Mój odpala od 1 kopnięcia i srednio sie wkręca na obroty ale już tak mial wcześniej. Proszę o pomoc :roll:




Kolega a jakie tam graty siedzą? Nazwa firmy silnik w jakim stanie!? Co w nim robione?
https://media.giphy.com/media/Lum1HdOIA725W/giphy.gif
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3467
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 39
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez Niewiadomy225 » 15 lip 2017, o 19:53

Jest po wymianie
Cylindra i tłoka zeliwny (100 zł)
Wał Promo (200 zł)
Łożyska (35 zł)
No silnik nno powiedzialbym ze w dobrym stanie jak wspomnialem odpala nawet z pol kopa biegi wchodza bardzo dobrze przyspieszenie też nawet dobre.
Niewiadomy225
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lip 2017, o 13:07
Pojazdy: Wsk125

Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez Stachu.G » 15 lip 2017, o 21:01

Części do zabytkowy motocykli które obecnie są produkowane w większości robione są na "sztukę" i z nieodpowiednich materiałów. Jedyne warte uwagi tłoki do wsk 125 które teraz można dostać to tłoki Alien i RDI. Nie oryginalne cylindry do wsk mają dużo mniejsze kanały.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 980
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez Niewiadomy225 » 15 lip 2017, o 23:38

Ogółem to jeździ bardzo dobrze co najwyżej poprzedni cylinder sie włozy który jest sprawny (orginalny) No ale jak narazie to niema potrzeby zmieniać chodziło mi bardziej o czy mogloby sie coś uszkodzić jak tłok stanąl ale stanął bo podejrzewam bo jak jedze na srednich obrotach i czasmai wysokich to moge dluzsze trasy a wtedy to teren byl niezabardzo i tak na malych jezdzilem wiec moze dlatego ze na malych obrotach i szybciej moze spuchł? :|
Niewiadomy225
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lip 2017, o 13:07
Pojazdy: Wsk125

Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez janosikmz19822 » 15 lip 2017, o 23:59

Chodzi o to z częściami że oryginalne tłoki np były owalizowane. Najlepsze tłoki z epoki to Gorzyckie ale jest taki ktoś Alien który robi tłoki po przez almot ak20 lepsze od gorzyckich. Sam dba o owalizacje i część partii anoduje tłoki jego testowane były np na złombolu. Co do wału oryginalny miał po bokach blachy bo nie był pełny dzięki czemu był lzejszy lepsza dynamika.Jest forum wsk tam wszystko jest napisane. Są forumowi zaufani fachowcy.
https://media.giphy.com/media/Lum1HdOIA725W/giphy.gif
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3467
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 39
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez Janusz73 » 16 lip 2017, o 21:01

Niewiadomy 225.Przed montażem tłoka w celu kontroli włożyłeś same pierścienie do cylindra w celu sprawdzenia luzu na ich zamku?Jeżeli tego luzu nie ma to dzieje się dokładnie tak jak opisujesz.Przykładowo ja chwalę sobie tłoki firmy Almot i nie zawiodłem się na nich.Jakiś niedouczony fachman wstawił filmik na You Tube krytykujący tłoki tej firmy.Przedstawia on WSK 175 i uszkodzony tłok firmy Almot,gdzie nie tłok jest przyczyną awarii,a właśnie brak luzu na zamkach pierścieni.Po prostu "czarna magia" jeżeli chodzi o właściwy montaż części.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1204
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 43
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Re: Wsk 125 puchnięcie tłoka

Postprzez almociarz » 19 lip 2017, o 22:47

Jeśli to jest typowy zestaw cylinder+tłok za 80 zł z groszami,to nie ma się co dziwić.Ja mam taki oto zestawik.Puchnie to niemiłosiernie.Robiłem nawet test przed montażem a mianowicie wrzuciłem do wrzątku,i już napuchł,że ciężko chodził w cylindrze.Ja wam wszystkim polecam kupić tłok almota,wysłać z cylindrem ZMD do pewnego zakładu i na lata będzie ten cylinder.
almociarz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Pojazdy: motorynka,komar,jawka,WSK 125


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości