Shl m11 problem z łańcuchem

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Shl m11 problem z łańcuchem

Postprzez damianos56 » 9 wrz 2017, o 00:34

Mam problem w swojej shl m11 ze źle nadchodzącym łańcuchem na tylną zębatkę.
Wymieniłem na nowe obie zębatki,lancuch,łożyska kol i uszczelniacze.Niestety efekt ten sam co przed wymianą.
Podejrzewam że coś musi być "skoszone".
Rama albo wachacz.Zmierzylem odległość między górną i dolną srubą mocujacą amortyzator z jednej i drugiej strony.
Z pomiarów wychodzi że odległość na amortyzatorze od strony zębatki jest większa o 1cm od drugiego amortyzatora.

Myślę,że gdyby wachacz był krzywy to odległość na amortyzatorze od zębatki była by mniejsza a nie większa,dlatego że zebatka tylna jest za bardzo w lewo względem przedniej zębatki patrząc z tylu motocykla.

Dodatkowo zauważyłem że jest luz na zabieraku tylnego koła pomimo nowego łożyska. Luz musi być albo w gnieździe łożyska albo tulejka wbita w łożysko ma luz w tym miejscu.

W jaki sposób mogę sprawdzić czy rama lub wachacz jest krzywe na złożonym motocyklu?

Poniżej dwa filmiki pokazujące problem.

https://youtu.be/_8Drs1dc6vA
https://youtu.be/BmBSkv-BSzc

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
damianos56
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2

Shl m11 problem z łańcuchem

Postprzez Pani Kontekstowa » 9 wrz 2017, o 00:34

Pani Kontekstowa
 

Shl m11 problem z łańcuchem

Postprzez Tomciosz » 9 wrz 2017, o 20:01

Co jak co, ale tam coś jest zdupcone, że tak "pływa".

Na pewno, pierwsze co bym zrobił to sposobem "murarskim" przy pomocy sznurka wyznaczył idealny tor łańcucha. Tzn. Ściągnął łańcuch z motocykla, zdemontował tylne koło, obwiązał sznurkiem zębatkę zdawczą. Następnie albo z tyłu motocykla, albo we wnęce pod błotnikiem, wbił w ziemię pręt, tak, aby sznurek był równoległy do powierzchni zębatki zdawczej. Następnie w paru charakterystycznych miejscach zmierzył odległość. Potem zaminował koło i napęd,naciągnął i porównał wymiary. Powinno się to dać zniwelować odpowiednim ustawieniem napinaczy. Chyba, że jest to poza ich zakresem, to trzeba szukać przyczyny w geometrii wahacza, osi wachacza (najbardziej prawdopodobne jest wybicie tuleji) lub mocowanie silnika.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4736
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

Re: Shl m11 problem z łańcuchem

Postprzez damianos56 » 9 wrz 2017, o 20:24

Z tym sznurkiem to ciężko bedzie go ustawić rownolegle do zębatki zdawczej.Wystarczy że na końcu sznurka odchylę go w lewo lub prawo i już nic mi się nie będzie zgadzać, a wzrokowo można się pomylić 1cm nie zauważając tego.

Jeżeli chodzi o regulację napinaczami niestety jest to po za ich regulacjami.
Na filmiku widać,że łańcuch nachodzi za mocno na prawą stronę zębatki i nie można tego zmienić napinaczami.
Wychodzi na to że coś jest krzywe.
Wzrokowo nie widać co jest skrzywione.

Wybicie tulei w wachaczu dało by aż 1cm różnicy?
Taka różnica jest na tylnych amortyzatorach.


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
damianos56
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2

Shl m11 problem z łańcuchem

Postprzez Tomciosz » 9 wrz 2017, o 23:54

Ramię razy kąt da ci przy małym kącie (tak do 15* można stosować tę zależność) przemieszczanie po łuku. ;)
Więc mały kat, długie ramię, to i przemieszczenie może być duże.

Wydaje mi się, że nie powinno to być, aż tak, trudne zadanie. No, ale nie widziałem nigdy na oczy jak to wygląda, tzn. napęd w tym motocyklu. Więc, może to być trochę uporczywe.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4736
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: almociarz, Majestic-12 [Bot] i 58 gości