[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 14 sty 2019, o 18:55

Niestety nie nadaje to się do założenia. Jeżeli sworzeń będzie się luźno obracał, to momentalnie rozrobi w tłoku gniazdo i znów będzie się wszystko tłukło.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 sty 2019, o 18:55

Pani Kontekstowa
 

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 15 sty 2019, o 01:45

Czyli co robisz z tymi carami?Reklamujesz, czy dokupujesz nowy tłok 40 mm w stacjonarnym sklepie z suwmiarką w ręce?Przypomniało mi się jak kupiłem nowy wał do dwusety i sworzeń nie wchodził w łożysko igiełkowe.Ja jak to majsterr zaraz pilnik w łapy obrobiłem sworzeń.Luz w tłoku miał na boki po złożeniu :F Ale o dziwo cały sezon przejeździł mimo luzu na sworzniu.I nawet jakoś mocno nie wybiło tłoka na jajko.Ostatnio kupiłem tłoka i myślę, że pochodzi jeszcze na tym wale :P
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 16 sty 2019, o 17:07

Dziś otrzymałem przesyłkę z tłokiem Meteor:

Obrazek


Tutaj można zobaczyć dokładniejszy numer katalogowy kompletu oraz pojazd od jakiego został zapożyczony:

Obrazek


Zestaw akcesoriów - pierścienie tłokowe, sworzeń, zabezpieczenia:

Obrazek


Porównanie z tłokiem Almot (również 40.00mm). Wewnątrz jest włożony sworzeń łączący oba tłoki, dzięki czemu będzie można porównać wysokości.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Porównanie wagowe z Almotem:

Obrazek

Obrazek


W maksymalnie górnym położeniu tłok lekko wystaje ponad cylinder Almotu:

Obrazek

Ogólnie wygląda fajnie, bardzo podobają mi się wąskie pierścienie, które powinny znacząco zmniejszyć tarcie. Ze względu na bardziej płaskie denko i lekko wystający tłok ponad cylinder myślałem o dopasowaniu komory spalania w głowicy, jednakże...

https://www.youtube.com/watch?v=VoydSYpETUo

Ta sama wada co w Almocie. Sworzniem normalnie mogę obracać za pomocą palca, luźno wchodzi w tłok przy pokojowej temperaturze obu części.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 16 sty 2019, o 21:29

Niewiem czy wiesz ale nowe tłoki do mopedów mają właśnie takie pasowanie.A jak chcesz mieć na ciasno to zobacz z innym sworzniem może ten jest za bardzo zebrany i luźno wchodzi.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 16 sty 2019, o 23:25

W chińczykach, które mają się rozsypać po okresie gwarancyjnym być może i jest to dobre pasowanie. Tutaj sworzeń ma pracować w tulejce korbowodowej, gdzie m.in. ma dobre smarowanie, a nie w tłoku z miękkiego aluminium. Przecież gdy tłok dostanie temperatury podczas pracy silnika to ten luz będzie jeszcze większy...
Złożyłem reklamacje na Meteora i rozglądam się za czymś innym.

Póki co mam na uwadze ten produkt: https://allegro.pl/oferta/tlok-piaggio- ... 7732758057
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez tombo22 » 17 sty 2019, o 22:07

Dostępny wymiar 42mm :> Da się tak "wielki" tłok zaadopotować do tego silnika ? Oświećcie mnie :F
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 18 sty 2019, o 01:36

Widziałem tłoki allmot "60" na czwarty szlif, także napewno się da.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 18 sty 2019, o 01:39

Co prawda odbiegnę od tematu komara, ale były takie silniki S06 i S 34 o poj. 150.Ludzie je szlifowali na 175, bo była tuleja.Także jak w komarze by starczyło tuleji to można nawet dać tłok 45 mm.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 18 sty 2019, o 01:40

tombo22, przy tym większym tłoku 40mm ścianka tulei ma jakieś 1,9mm grubości. Średnica tulei mierzona po jej zewnętrznej stronie to 43,6mm. Gdyby zrobić szlif na 42mm, to jej grubość byłaby mniej więcej taka jak kartka papieru :mrgreen:
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 18 sty 2019, o 12:19

No to nie podejdzie 42 mm.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 1 lut 2019, o 21:58

Tłok Meteor odesłany, a w jednym z pobliskich sklepów udało się zakupić kompletny tłok firmy Prox. Sprzedawca bardzo je polecał, podobno wiele osób stosuje tłoki tej firmy do crossów i bardzo dobrze się spisują. Po otrzymanym rabacie zapłaciłem za niego 130zł, a więc sporo taniej niż cena internetowa.

Obrazek


Pierścienie tłokowe w miejscu przylgni do cylindra posiadają jakąś srebrną powłokę - ktoś wie co to?

Obrazek

Obrazek


Tłok od wewnątrz posiada napis Prox oraz Made in Japan.

Obrazek

Obrazek


Piasta pod sworzeń ma jakieś niewielkie wyżłobienie:

Obrazek


Rowek pierścienia po montażu do cylindra Almot:

Obrazek


Numer katalogowy:

Obrazek


Tak wyglądają zabezpieczenia - jest jakaś zasada ich montażu? W którą stronę mają być skierowania zakończenia drucików?

Obrazek


I na koniec waga tłoka, jak widać wypada lepiej od Meteora:

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Romecik2t » 2 lut 2019, o 11:50

dieludolfs, Anodowane pierscienie?
Co do wagi to nie wiem czy zaleta ze lekki, ja bym wolal ciezszy, ale najwazniejsze zeby nie puchl :yes:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 2 lut 2019, o 15:48

To są zabezpieczenia typu wossner.Te nacięcia na tłoku są do ich demontażu.Ja jak je zakładałem no nie zwracałem uwagi w jakim powinny być położeniu.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 2 lut 2019, o 16:23

Romecik2t, nominalny tłok ZMD miał 58 gram, więc Prox jest od niego cięższy o 3 gramy :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Romecik2t » 3 lut 2019, o 00:00

dieludolfs, Aha, to idealnie :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości