[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 26 lis 2018, o 22:30

Marcek, Moto Impex to firma z Solca Kujawskiego, mam do niej jakieś 70km. Zakładałem taki zestaw do bordowego Komara, ale nie miałem okazji jeszcze go testować poza zwykłym odpaleniem silnika.
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.ph ... 35#p471552

Dobrze wiedzieć, że są tak żywotne ;)

Nie mniej jednak wczoraj zamówiłem już Almotowski zestaw 60ccm. Jutro powinienem otrzymać paczkę, także zobaczymy co to przyjdzie ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 lis 2018, o 22:30

Pani Kontekstowa
 

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 26 lis 2018, o 23:56

Tłok pewnie będzie puchł :F Jak to almot :)
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Komar - zestaw tłok cylinder 60ccm Almot - opinia, recenzja

Postprzez dieludolfs » 27 lis 2018, o 21:22

Przesyłka odebrana :) Myślę, że to dobra okazja, żeby nieco opisać ten zestaw na forum.

Zakupu dokonałem w sklepie gmoto.pl, zamówienie złożyłem w niedziele po północy (w sumie to już poniedziałek...) i we wtorek rano kurier DPD przywiózł do mnie paczkę. (nie, nie jest to reklama, jednak polecam sklep ze względu na podejście do klienta). Za zestaw zapłaciłem 109zł.

Po przecięciu grubej ilości folii bąbelkowej udało mi się dostać do gwoździa programu, którego niestety zastałem zapakowanego w cienką jednorazówkę...

Obrazek

Ogromny minus dla producenta za brak firmowego kartonika.


Kompletność zestawu tak jak w ogłoszeniu, prezentuje się następująco:
- cylinder + tłok + pierścienie 60ccm 40mm;
- sworzeń tłokowy;
- zabezpieczenia sworznia drucikowe;
- uszczelka pod głowicę.

Obrazek

Do kompletnej przekładki brakuje jedynie uszczelki pod cylinder.


Tłok na denku ma wybite logo producenta oraz datę produkcji, mój egzemplarz pochodzi z 3 maja 2018r, a więc w dniu zakupu miał niecałe 7 miesięcy.

Obrazek


Nazwa producenta znajduje się również na cylindrze:

Obrazek


Również tłok od wewnątrz jest odpowiednio oznaczony logo producenta.

Obrazek


Akcesoria bliżej:

Obrazek


Pierścienie tłokowe mają przy zamkach napis "4000" oraz logo Almotu.

Obrazek


Drucikowe zabezpieczenia:

Obrazek


Sworzeń tłokowy o grubszej ściance niż fabryczny oraz SZERSZY (spowodowane jest to większą średnicą tłoka). Do fabrycznego sworznia pasował ściągacz ze szpilki M8, tutaj wchodzi niestety już tylko M6.

Obrazek


Tłok, który po wzięciu w dłoń jest wyraźnie ciężki. Od wewnątrz ma odlany napis z jakiego stopu został wykonany - w tym przypadku jest to AK12 jak w oryginale.

Obrazek


Po ogólnych oględzinach zestaw wydaje się być wykonany naprawdę solidnie, no może poza tłokiem, który jest wręcz aż zbyt solidny :D W następnym poście postaram się zrobić porównanie z nominalnym zestawem ZMD.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez tombo22 » 27 lis 2018, o 22:02

Jeśli masz dostęp to w miarę precyzyjnej wagi to możesz porównać wagę nowego i starego tłoka razem ze sworzniem :D Sam jestem ciekawy wyniku :yes:
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

Porównanie: cylinder tłok ZMD 50ccm vs. Almot 60ccm

Postprzez dieludolfs » 28 lis 2018, o 01:32

Hosting zdjęć po chwilowej awarii wrócił do żywych, więc kontynuujemy temat.

Na stół wleciał nowy zestaw ze starych zapasów produkcji ZMD - cylinder w selekcji NB oraz tłok NC (po lewej) oraz zakupiony Almot 60ccm (po prawej).

Obrazek


Ogólny rzut okiem na tłoki:

Obrazek


Porównanie na boku. Łatwo można zauważyć, że nowy tłok Almot jest krótszy od oryginalnego ZMD oraz nie ma charakterystycznych przetłoczeń w okolicy sworznia i jest w tym miejscu pełny.

Obrazek


Na potwierdzenie, że jest krótszy a nie niższy - przy tym zdjęciu łatwiej jest określić osiowość otworu na sworzeń.

Obrazek


Porównanie wnętrza. Almot ma zdecydowanie grubsze ścianki, nie bez powodu ich tłoki ktoś określił pancerniakami :F

Obrazek


Z innej perspektywy:

Obrazek


Wyżłobienia na zabezpieczenia sworznia. ZMD ma wąskie, zaokrąglone i dosyć płytkie.

Obrazek


W Almocie wyglądają solidniej - szersze, głębsze i mam wrażenie, że płaskie. Rozmyślam, czy zamiast drucikowych zabezpieczeń lepszym rozwiązaniem nie byłby tutaj pierścień segera.

Obrazek


I lecimy z wagą. ZMD 58 gram.

Obrazek


Almot 86 gram.

Obrazek

Po wzięciu w dłoń różnica w wadze jest zauważalnie wyczuwalna.


Rzućmy teraz okiem na gładź cylindra. Tak to wyglądało na cylindrze wykonym w Nowej Dębie:

Obrazek


I współczesny zamiennik.

Obrazek


Ujęcie od strony wydechu. Jak widać Almot ma w tym miejscu paskudny, gruby odlew przy żeberkach, w ZMD wygląda dużo lepiej. Różnicę można zauważyć również na wypustce pod głowicę - ZMD ma niską ale krzywą, Almot natomiast wysoką ale prostą.

Obrazek


ZMD:

Obrazek


Almot:

Obrazek


Mimo wyższej wypustki pod głowicą, wysokość robocza jest taka sama - można to zweryfikować chociażby po ustawieniu cylindrów "do góry nogami" - przylgnie pod kartery znajdują się na tej samej wysokości.

Obrazek


Kanały płuczące - w Almocie (po prawiej) są zauważalnie większe.

Obrazek

Obrazek


ZMD:

Obrazek


Almot:

Obrazek


Średnice kanałów wydechowych są raczej takie same, podczas pomiarów suwmiarką w ZMD wyszły o 3/10mm mniejsze niż w Almocie.

ZMD:

Obrazek


Almot:

Obrazek


Tłok ZMD NC w cylindrze Almot 60ccm.

Obrazek


Szpara jest tak duża, że bez problemu można włożyć kluczyk zamykania drzwi od malucha :F

Obrazek


W następnym poście postaram się jeszcze zrobić porównanie kilku różnych tłoków.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Posimsonowany » 28 lis 2018, o 08:01

Niby wszystko ładnie pięknie ale jak kupiłem zestaw almotu do simka to było pudełko.Kiedyś jak oglądałem na filmie almotowski cylek od rometa z tłokiem to na tłoku były oznaczenia takie same jak na tłokach zmd.
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez majsterr » 28 lis 2018, o 12:23

Lichy trochę ten cylinder, ale chodzić powinno działać.Ja jak remontuję takie silniki na zamówienie, to idzie ustawić niskie obroty, ma to nawet moc tylko ten nieszczęśliwy odlew :/
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Romecik2t » 28 lis 2018, o 14:07

dieludolfs, dobra robota :yes:
Co do samej wagi tloka to przy tak malej mocy moze i bedzie sie wkrecac wyraznie wolniej ale ciezszy tlok powinien dac odrobinke wiecej Nm w teorii, takze powinien elastyczniej sie zbierac.
Tam widac na plukach w tulei próg? Katy wpadania mieszanki te same co zmd? :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 28 lis 2018, o 16:16

almociarz napisał(a):Lichy trochę ten cylinder, ale chodzić powinno działać.

Osobiście nie mam do niego zastrzeżeń. Technicznie wygląda nawet lepiej niż ZMD, a do tego bardzo dobrze jest spasowany z tłokiem. Jak do tej pory efekt psuje jedynie brzydki odlew od strony wydechu i wysoka wypustka pod głowice, co może skutkować dużą szparą między ostatnim żeberkiem cylindra a podstawą głowicy.


Romecik2t napisał(a):Co do samej wagi tloka to przy tak malej mocy moze i bedzie sie wkrecac wyraznie wolniej ale ciezszy tlok powinien dac odrobinke wiecej Nm w teorii, takze powinien elastyczniej sie zbierac.

Jeżeli cięższy tłok będzie negatywnie wpływał jedynie na wkręcanie się na obroty, to jestem w stanie to przeboleć. S-38 nigdy nie był silnikiem wysokoobrotowym ;)


Romecik2t napisał(a):Tam widac na plukach w tulei próg?

Jest minimalny, ale na pewno nie większy niż w cylindrze ZMD. Ogólnie kanały są spasowane całkiem nieźle.


Romecik2t napisał(a):Katy wpadania mieszanki te same co zmd?

Musiałbym pomierzyć wysokości okien. Tłok od fabrycznego jak widać jest minimalnie krótszy, więc z pewnością to też coś zmienia w czasie otwarcia okien ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez tombo22 » 28 lis 2018, o 16:42

Profesjonalne porównanie :yes: Zawsze byłem ciekawy czy w przypadku remontu silnika bardziej opłaca się szlifować org. cylinder czy lepiej kupić taki zestaw i mieć spokój :F
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 28 lis 2018, o 18:53

tombo22, niebawem będę chciał założyć ten zestaw do silnika i zobaczyć jak to mniej więcej chodzi. Na ten moment wygląda obiecująco ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Posimsonowany » 28 lis 2018, o 21:24

Te nadlewy itp to nie problem.Zawsze trzeba poprawiać fabrykę
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez Tomek » 28 lis 2018, o 21:44

Romecik2t napisał(a):Co do samej wagi tloka to przy tak malej mocy moze i bedzie sie wkrecac wyraznie wolniej ale ciezszy tlok powinien dac odrobinke wiecej Nm w teorii, takze powinien elastyczniej sie zbierac.

A wyważenie układu korbowegi? :F
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Re: [S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez tombo22 » 28 lis 2018, o 23:30

Tomek napisał(a):
Romecik2t napisał(a):Co do samej wagi tloka to przy tak malej mocy moze i bedzie sie wkrecac wyraznie wolniej ale ciezszy tlok powinien dac odrobinke wiecej Nm w teorii, takze powinien elastyczniej sie zbierac.

A wyważenie układu korbowegi? :F

Teraz sezon wymiany opon i wyważania felg to zawsze można dorzucić parę gramów co by silnikiem nie tłukło :F :F :F
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder

Postprzez dieludolfs » 29 lis 2018, o 20:05

Jeszcze taka mała uwaga odnośnie tłoków Almot - dla porównania R1 i 60ccm (40mm).

Obrazek


Ścianki wewnętrzne tłoków mają identyczny rozmiar:

Obrazek


Im większy rozmiar (szlif), tym tłok będzie miał nadlane więcej materiału i będzie cięższy, dlatego też uważam, że nominalny zestaw 50ccm powinien być dużo bardziej zbliżony do oryginału ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości