[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 72
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Powitać. Czy w obecnych czasach są dostępne na rynku jakieś solidne zamienniki zestawu tłok-cylinder do "okrągłego" silnika S38? Rozważam zakup jakiegoś nowego kompletu, jednak nie wiem na co się zdecydować. Najdroższe zestawy na allegro produkuje firma Almot, jednak czy cena idzie w parze z jakością? Z tego co zauważyłem ich tłoki nie są wykonane jak oryginał - przy otworze na sworzeń nie mają charakterystycznego wytłoczenia, tylko są pełne. Może to skutkować większym tarciem, a co za tym idzie - większym grzaniem się silnika?
W sprzedaży są dostępne również dwa warianty - standardowe, nominalne 50-tki, oraz powiększone 60-tki. Na który zestaw lepiej się zdecydować, oraz czy w przypadku tego drugiego trzeba coś zmieniać przy gaźniku?
W sprzedaży są dostępne również dwa warianty - standardowe, nominalne 50-tki, oraz powiększone 60-tki. Na który zestaw lepiej się zdecydować, oraz czy w przypadku tego drugiego trzeba coś zmieniać przy gaźniku?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Znajomy ma 60cc almotu z jm w swojej bestii i nic mu jeszcze nie spuchło.Jeden zestaw nie wytrzymał,ale to dlatego,że spartolił jego montaż.Najlepiej zakupić owy zestaw na jackmotors.pl gdyż tam są pewne części,a na allegro bardzo dużo osób chce wcisnąć nam najtańszą chinę jako almot.
Autor postu otrzymał pochwałę
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
A co do 60cc nie słyszałem,by kolega coś zmieniał
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
No i mogę dodać po simsonie,że cx ma takie sobie cylindry nawet ujdzie,ale tłoki to porażka jak na dotarciu nie zacznie puchnąć to po 20k ogólnie nie polecam tłoków cx a cylindry takie sobie nawet dałoby się na nich jeździć
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
A nie chcesz oryginała szlifować? Z tymi współczesnymi jest tak że musiał byś komuś kto zajmuje się przeróbką cylindrów zlecić poprawki kanałów. I na pewno trzeba odchudzić tłok albo założyć inny lżejszy.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Stachu.G, oddawałem do szlifu już jeden cylinder i nic dobrego z tego nie wyszło
Szukam możliwie jak najlepszych zamienników dostępnych na rynku. Czasy się zmieniły, mam nadzieję, że jakość wykonania też. Ostatnio dużo nowych części do Komara produkują w jakości zbliżonej do oryginału.
Na dniach postaram się odwiedzić jakieś okoliczne sklepy z częściami do piździków, zobaczę co tam mi doradzą
Szukam możliwie jak najlepszych zamienników dostępnych na rynku. Czasy się zmieniły, mam nadzieję, że jakość wykonania też. Ostatnio dużo nowych części do Komara produkują w jakości zbliżonej do oryginału.
Na dniach postaram się odwiedzić jakieś okoliczne sklepy z częściami do piździków, zobaczę co tam mi doradzą
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Pamiętam,że kiedyś przez jakiś czas były produkowane tłoki z lepszego stopu.Podobno mniejsza szansa na spuchnięcie.Nie wiem czy teraz są gdzieś dostępne.Może jeszcze niech się wypowie Almociarz bo on trochę miał doświadczenia z tymi współczesnymi zestawami
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Ja się wypowiem tak.Kup sam cylinder z almotu 50cc bez tłoka.Tłok kup na dżakmotors.Ale nie ten zwykły tylko firmy berta.Droższy od almotu i o wiele lepszy.Nie puchnie tak jak almot, lepsze wykonanie.Sworzeń kup najzwyklejszy.Zabezpieczenia druciane tradycyjne.Tylko przed montażem rozegnij je żeby ciaśniej i lepiej siedziały.Także polecam berte.Sprawdzone w silnikach polskich i jawy 223.Co do cylindra, to po zakupie polecam wziąść lekko podgięty iglak i starannie poprawić fazy w oknach i pousuwać jakieś nadlewy.Tłoki z almotu i CX są do niczego.Są badziewnie odlane za ciasno są pasowane sworznie, słaby owal itd.W WSK, to już jest totalna masakra.Dieludolfs słyszałem że masz wał duellsa.Dokup jakieś lepsze łożysko igiełkowe do główki dorbowodu.Te orginalne są do niczego.Tyle w temacie.
Autor postu otrzymał pochwałę
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Te rzekome 60 to w prawdzie jest 55 (40 mm) oznaczenie "60ccm" to jest chwyt marketingowy.Co do przyrostu mocy, to lepszy gażnik da więcej niż ten cylinder.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Do ponownej produkcji wróciły zestawy firmy Almot o średnicy 40mm i generalnie byłem już zdecydowany na zakup, ale...
Do Rometów są dedykowane jakieś nowe tłoki firmy Meteor.
https://gmoto.pl/tlok-meteor-romet-40-mm,99647.html
Jego konstrukcja jest jednak zupełnie inna niż dotychczasowych tłoków do Rometa - już na zdjęciu w ogłoszeniu można zauważyć inne, bardziej płaskie denko. Nie wiem też jak wyglądają wymiary tego tłoka, czy rzeczywiście jest on identyczny jak ten montowany fabrycznie, czy nie zmieni to czasu otwarcia okien itp. Kolejna kwestia która mnie trapi to płaskie denko - jeżeli jest ono tej samej wysokości a jedynie mniej wypukłe, to automatycznie zmniejszy się pojemność komory spalania i co za tym idzie stopień sprężania będzie minimalnie mniejszy i silnik straci na mocy.
Znalazłem inną szlifiernie w mojej okolicy, dlatego mógłbym spróbować dać drugie życie temu rozszlifowanemu w Lipnie cylindrowi ZMD.
Co myślicie?
Do Rometów są dedykowane jakieś nowe tłoki firmy Meteor.
https://gmoto.pl/tlok-meteor-romet-40-mm,99647.html
Jego konstrukcja jest jednak zupełnie inna niż dotychczasowych tłoków do Rometa - już na zdjęciu w ogłoszeniu można zauważyć inne, bardziej płaskie denko. Nie wiem też jak wyglądają wymiary tego tłoka, czy rzeczywiście jest on identyczny jak ten montowany fabrycznie, czy nie zmieni to czasu otwarcia okien itp. Kolejna kwestia która mnie trapi to płaskie denko - jeżeli jest ono tej samej wysokości a jedynie mniej wypukłe, to automatycznie zmniejszy się pojemność komory spalania i co za tym idzie stopień sprężania będzie minimalnie mniejszy i silnik straci na mocy.
Znalazłem inną szlifiernie w mojej okolicy, dlatego mógłbym spróbować dać drugie życie temu rozszlifowanemu w Lipnie cylindrowi ZMD.
Co myślicie?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Skinderr dał do 023 jakiś tłok do silników nowej produkcji od skuterdębica.pl za 15 zł.Jest mega zadowolony nic mu nie puchnie, wszystko pasuje tylko cylinder musi być 40.00mm.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
dieludolfs napisał(a):- jeżeli jest ono tej samej wysokości a jedynie mniej wypukłe
... to może uderzyć w głowicę (?) Nie pamiętam ile tam miejsca Ale jak wejdzie, to w takiej sytuacji komora spalania rzeczywiście się zmniejszy, a stopień sprężania WZROŚNIE. Jednak, jeżeli będzie
dieludolfs napisał(a): mniej wypukłe
to silnik faktycznie będzie odprężony.
Idealnie byłoby zdobyć charakterystyczne wymiary, inaczej nie ocenisz.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Te tłoki mają przede wszystkim niższe pierścienie, komorę spalania w głowicy wypadało by trochę zmodyfikować ale tak czy siak nie powinno nic wadzić nawet na org.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
To też racja.Chociaż najlepiej bo było kupić tłoczek ZMD lub berta do tego współczensy sworzeń pierścienie i zrobić 4 szlif na cylku ZMD porobić fazy w oknach, na pierścieniach i na pewno długo pochodzi i nic nie spuchnie.Tłoki z PRL nie są trudne do zdobycia a są dobre tak samo berta z JM.Pakowanie meteora do 2 biegowego S38 który rozwija zawrotną prędkość 45 km/h i osiąga 1,4 km to przerost formy nad treścią.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
W 2350 mam zestaw firmy Moto Impex (pamiętam, bo tylko takie były dostępne na miejscu ), kupowany wiele lat temu w lokalnym sklepie. Przejechałem na nim przed odstawieniem Komarka ponad 10 tysięcy bez problemów.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Posty: 72
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 282 gości