Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez majsterr » 17 paź 2018, o 15:50

Witam.W tym temacie chciałem poruszyć temat wałów korbowych z polskich silników 2 biegowych.Mianowicie pierwsza rzecz, to bardzo wytrzymałe łożysko stopy korbowodu.Mianowicie te wały praktycznie nie mają luzu.Dawno nie natrafiłem na silnik rometowski z luzem na wale, gdzie w jawce i WSK 125 nie jest to zaskoczeniem.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez Pani Kontekstowa » 17 paź 2018, o 15:50

Pani Kontekstowa
 

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez dieludolfs » 17 paź 2018, o 17:15

almociarz, to chyba mało silników rozebrałeś :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez majsterr » 17 paź 2018, o 17:43

Albo poprostu jestem szczęściarz :F
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez Romecik2t » 17 paź 2018, o 21:04

Wał nie mial problemow z moca rzedu kilku koni wiecej niz fabryczne niecale 2, takze luzy w tym silniku to rzadkosc. Apropos ot i wiekszej mocy to chyba skrzynie byly najgorsze w polskich silnikach, moze nie liczac 027 :F
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez Posimsonowany » 18 paź 2018, o 06:51

Popieram tezę co do mocy.Ciężko zużyć wał w tym silniku.By miał luzy to on by musiał kilka wymian cylindra.
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez majsterr » 19 paź 2018, o 09:05

W sumie racja.Jednak ma wady.Mianowicie długie czopy, które jest łatwo skrzywić.Mogło by być lepsze przeniesienie napędu.Gwint drobnozwojowy do magneta to porażka.Łatwo go zerwać.Powinien być grubozwojowy jak w Jawce, wsk.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez dieludolfs » 19 paź 2018, o 15:22

Osobiście nigdy nie miałem problemu z gwintami, a szczególnie tymi od strony koła magnesowego. Zdarzały się zerwane frezy od zabieraka sprzęgła, no i w standardzie krzywe czopy przy kole magnesowym. Bardzo mało wałów udało mi się odzyskać, gdyż wiele z nich miało właśnie luz na łożysku sworznia wału ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez majsterr » 20 paź 2018, o 17:50

Ojciec w komarze ma luz z 2 mm Dzwoni jak głupi ale jedzie :-).
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez Tomciosz » 23 paź 2018, o 18:00

almociarz napisał(a):Łatwo go zerwać.Powinien być grubozwojowy jak w Jawce, wsk.


Gwint drobnozwojowy ma tą zaletę, że w stosunku do normalnego, posiada zwiększoną ilość zwojów, na których rozprasza się moment dokręcenia nakrętki. Czyt. Zapewnia on zwiększenie siły docisku (z uwagi na zmniejszenie skoku), ale jest mniej wytrzymały na zerwanie. Co jest spowodowane zwiększeniem średnicy rdzenia śruby.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez majsterr » 24 paź 2018, o 15:16

No właśnie.Mało odporny na zerwanie.Ludzie dowalali te magneta z całej siły i już nie raz spotkałem się z zerwanym gwintem.Tak samo ciężej jest uratować zaklepany gwint co jest normą w komarze serwisowanym przez amatora.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez Posimsonowany » 25 paź 2018, o 20:51

Kolega kiedyś miał zakupić ogara 205 z zaspawanym magnetem od kolegi mechanika amatora.Często się spotyka te rozwalone gwinty.
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez majsterr » 29 paź 2018, o 12:29

Prawda Ludzie często wybijają je młotkiem i efekty są.Nawet jak przez drewienko można sklepać.Jak już się składa na zimno to się bierze punktak daje się w ten dołek i gwinty są bezpieczne.Ja kiedyś jak więcej siedziałem w rometach, to często padały frezy.Mój sposób, to było staranne wykonanie 2 rowków na wale i w zabieraku.Następnie dopiłowanie 2 klinów ze starego pilnika.Potem się normalnie zakładało sprzęgło i można było jeździć.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez Romecik2t » 30 paź 2018, o 18:05

almociarz napisał(a):Ludzie dowalali te magneta z całej siły i już nie raz spotkałem się z zerwanym gwintem.


typowe gdy sie nie ma podkladki sprezynowej. Choc nie wiem czy to mozliwe bo mi scinalo klinek bez tej podkladki.
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez majsterr » 6 lis 2018, o 15:00

Panowie jest pytanie.Składam silnik 025.Wał jak nowy zero luzu gwinty perfect itd.Niestety jest krzywy czop od strony magneta i rozchwiany otworek na klin.Pytanie czy pp złożeniu nie będzie klina ciąć.Bo trzeć nic nie trze platynki idzie ustawić.Wiem że powinno się zmienić ale licho z kasą jak na razie bo robię wsk 175 i szkoda oryginału.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Dyskusja na temat wałów z polskich silników 2 biegowych.

Postprzez dieludolfs » 7 lis 2018, o 21:57

Dokręć dobrze i będzie śmigać :D Czop jest stożkowy, dlatego magneto się na nim zakleszczy, klin służy głównie do prawidłowego ustalenia koła magnesowego podczas jego montażu i dokręcania nakrętki.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości