[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce

Postprzez Babcia102 » 13 kwi 2020, o 19:32

Witam. Dostałem od teścia takie cudo jak rzeczony komarek. Właśnie go remontuje, ale mam problem z wrzucenie 1 biegu na manetce. Zdjalem z silnika linkę i nadal nie mogę wrzucić 1 biegu bo aż sił brakuje. Czy to jest wina linki czy manetki? Komar stał ponad 15 lat. Dodam że 0 i 2 nie ma żadnego oporu.
Babcia102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 kwi 2020, o 19:23

[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 kwi 2020, o 19:32

Pani Kontekstowa
 

[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce

Postprzez dieludolfs » 14 kwi 2020, o 13:38

Zmieniacz biegów w tym silniku jest tak skonstruowany, że wewnątrz silnika znajduje się sprężyna, która pcha wodzik w stronę drugiego biegu. Żeby wbić jedynkę trzeba użyć najwięcej siły, ponieważ trzeba pokonać opór tej sprężyny (po wrzuceniu jedynki jest ona wtedy najbardziej ściśnięta). Generalnie w sprawnym motorowerze włączanie pierwszego biegu nie powinno być tak bardzo uciążliwe jak to opisujesz. Jeżeli linka od zmiany biegów nie posiada żadnych zadziorów to zacznij od jej porządnego posmarowania - szczególnie w miejscu gdzie jej prowadzenie jest zagięte, czyli kolanko przy manetce. Powinno pomóc ;)


EDIT:

Dopiero doczytałem, że po odpięciu linki manetka nadal nie chce wskoczyć w pozycje jedynki :mrgreen:

Od spodu korpusu manetki powinna być wkręcona taka śruba z kulką, odpowiada ona za docisk manetki. Spróbuj lekko ją poluzować.

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce

Postprzez Babcia102 » 18 kwi 2020, o 20:04

Dzięki za pomoc. Godzina rozebranej manetki w wd40 rozwiązała problem. A czy to normalne, że przy włączonym silniku na luzie sam chce się zmienić na 2 bieg trochę trzeszczy, a ciężko ko trzymać manetke i regulować gaźnik.
Babcia102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 kwi 2020, o 19:23

[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce

Postprzez dieludolfs » 19 kwi 2020, o 12:58

Babcia102 napisał(a):A czy to normalne, że przy włączonym silniku na luzie sam chce się zmienić na 2 bieg


Nie - to nie jest normalne. Po pierwsze zobacz, czy lewa klamka jest oryginalna z takim ząbkiem blokującym:

Obrazek


Jeżeli klamka jest właściwa to spróbuj lekko odgiąć ząbki w korpusie do strony zewnętrznej:

Obrazek


Zmiana biegów ma być możliwa dopiero po wciśnięciu sprzęgła i zwolnieniu blokady.


Jeżeli mimo ustawionej pozycji "0" na manetce dalej słychać zgrzyt drugiego biegu, to trzeba lekko naciągnąć linkę zmiany biegów.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 100 gości