Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Jeśli masz problem z motocyklem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Tomo eS. » 4 kwi 2021, o 16:05

Cześć.

Co teraz można kupić dobrej jakości do silnika 019?

Potrzebne są:

Cylinder z tłokiem. Taki zestaw Almotu z tłokiem AK20 https://gmoto.pl/cylinder-romet-3-bieg- ... 53647.html Miał ktoś kontakt z tym?

Zapłon. Tu właściwie nie wiem co jest, iskra taka jakaś dychawiczna u mnie jest. Ja podejrzewam albo rozmagnesowanie magneta albo po prostu dziadowską cewkę mam. Myślałem żeby zakupić cały zestaw z magnetem https://gmoto.pl/zestaw-naprawczy-zaplo ... 84503.html Ale nie wiem czy warto się w to pchać, za prawie 4 stówy to bym oczekiwał jakości prima sort. Albo sam iskrownik pod ori magneto. Samo ori koło jest ładne, nie zniszczone i proste, ale tu mam zagwozdkę z tymi magnesami czy są wystarczająco silne jeszcze.

Gaźnik. Coś takiego https://gmoto.pl/gaznik-romet,337524.html. Tu nie ma gdybania, od niego zależy czy ten silnik będzie porządnie chodził czy nie, a więc pomyślałem żeby się nie bawić i nowy kupić.

Co o tym sądzicie?
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole :F
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Pani Kontekstowa » 4 kwi 2021, o 16:05

Pani Kontekstowa
 

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Romecik2t » 4 kwi 2021, o 16:20

Cylki almotu sa ok, zawsze mozna poprawic kanaly ale upalac tego nie bedziesz xd
Co do tloku to dobrze byloby jakiemus majstrowi dal zeby go owalizowal bo zwykle sa lekkie jajka, jesli chcesz tym duzo jezdzic bo sie zrobi jajo w tulei.
4 stowy za zaplon to zlodziejstwo, lepiej poszukaj majstra od cdi moze do 019 tez robia bo wiem ze do roznych wynalazkow sa gotowe zestawy i pewnie bys sie w 5 stow zamknal a nie musze mowic ze iskra konia by zabila na cdi. Lepsze dopalanie mieszanki lepszy moment obrotowy latwiejsze odpalanie i nie psujesz oryginalnosci bo zawsze mozna wrocic do ori. zaplonu :yes:
Co do gaznikow to kazdy mowi ze stare najlepsze, tylko zregenerowac.
Nie mialem osobiscie stycznosci z nowym, ale jakbym mial dawac to juz predzej jakiegos amala dostosowac czy jakas podrobke za 50-100zl bo i tak bedzie lepsze pewnie niz te nowe gmy.
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez pawel615 » 4 kwi 2021, o 16:26

Generalnie to wszystkie te czesci sa ch*ja warte, kiedys kupilem caly nowy zaplon to mi magneto sie nie chcialo obracac bo tarlo o cewki, moze w komplecie z magnetem bedzie chodzic ale gwarancji nie ma. Ja tez bym kladl jakis cdi. Almota mialem w simsonie, nie bylo żadnych prloblemow, tylko ze to bylo kilkanascie lat temu, jak jest teraz nie wiem.
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Rudy102 » 4 kwi 2021, o 16:28

W sumie to za bardzo nie masz wyboru. :F Albo kupisz chiny/almot albo zostaniesz bez części.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Tomo eS. » 4 kwi 2021, o 23:48

To znaczy tak.
Cylinder i tłok muszę kupić bo mój komplet ma rysy po zacieraniu się. Chciałem to poratować trochę, wyrównałem rysy i założyłem nowe pierścienie, ale ledwo dobija do 5 barów sprężania, czyli ch*jnia i poleciało to na złom.

Także ten zestaw Almotu mówicie że się nada? Tłok w sumie najważniejszy, chociaż w cylindrze też jest sporo do napsucia :roll: No cóż, zamówię Almota i mam nadzieję, że będzie ok.

Upalać tego nie mam zamiaru, wolę upalać samochody. Ogólnie ze mnie bardziej samochodziarz jest, ale żal tak patrzeć na tego 50T1 jak bezradnie stoi, a nawet jest zarejstrowany i płacę na niego OC :F

Z zapłonem to jest taka kwestia. Lata temu jak Romet był moim daily dupowozem, to świnia robiła takie numery że na zimno wszystko cacy, paliła nawet ręką za kopkę, chodziła pięknie i miała moc. W miarę rozgrzewania moc się traciła, aż go zalewało na amen i koniec. Trzeba było stać i czekać aż wystygnie, bo nawet nowa świeca nie miała iskry lub miała ją na powietrzu a w cylindrze zanikała i wykręcało się mokrą świecę. Silnik się nie blokował w ogóle, nie zacierał się i chodził leciutko, tylko zapłon zanikał. Kilkanaście świec, kilka kondensatorów i z tego co pamiętam dwie cewki. Ciągle to samo. Nie wiem czy te części takie dziadostwo, czy po prostu mam magneto słabe już i inaczej nie będzie.

Nawet myślałem, żeby zrobić normalny zapłon bateryjny, upchnąć gdzieś akumulator i normalnie wstawić klasyczny układ zapłonowy zasilany z akumulatora, wywalić w cholerę wszystkie cewki spod magneta i tylko przerywacz zostawić. Całą instalację na 12V to nawet by światła porządne były. A ładowania bym nie robił, bo to tylko weekendowa zabaweczka będzie, to się w garażu będzie ładował. Oryginalność mam tam głęboko z tyłu, tyle się tego złoma napchałem za nastolatka że już więcej nie mam zamiaru :mrgreen:

Stąd też myślę czy gaźnika nie wymienić, bo może całe te problemy sprzed lat biorą się stąd, że ma za bogatą mieszankę na gorący silnik mimo nowych dysz i pływaka i iglicy ustawionej na samym dole. Tak to gaźnik wydaje się okej, ale staram się wyeliminować wszystkie problemy jakie ten motorower miał.

Gaźnik w sumie jest okej. Tzn działał zawsze to chyba też będzie nadal działał, z tym że zakładam że gdyby wstawić jakiś nowy czy lepszy gaźnik to może i by silnik lepiej pracował
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole :F
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Tomo eS. » 5 kwi 2021, o 00:20

https://allegro.pl/oferta/zaplon-cdi-be ... 9815006348

W sumie... :roll:

To jest tylko stówę droższe niż wątpliwej jakości zamiennik oryginału, który na dzień dobry jest gorszy technicznie. I 12V.
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole :F
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez igrek97 » 5 kwi 2021, o 12:31

Nowe zapłony też bym odpuścił. Miałem kłopoty z nowymi cewkami do wueski, też mi po nich magneto darło. Po nagrzaniu jak gasł, to przyjrzyj się przerywaczowi.
Generalnie w tym momencie polecałbym kupić już ten nowy cylinder i tłok, uruchomić i sprawdzić co się dzieje.
szkoda byłoby mi kasy na cdi i nowe gaźniki bo to i tak stare ochlaptusy, rajdówki z tego nie będzie :F
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Romecik2t » 5 kwi 2021, o 13:15

A moim zdaniem warto, bo jak pojedziesz raz na rok w niedziele po wodke do sklepu to lepiej sie wraca na kolach niz pchajac te 5km :D Chyba ze trafisz ory zmd zaplon w nowce stanie ale nie licz, ze to kupisz w tanich pieniadzach, dlatego warto isc w cdi z duchem czasu, a jak po drodze trafisz zmd zaplon to sobie zmienisz kiedys.
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Tomo eS. » 12 kwi 2021, o 22:48

Cześć.

Orientujecie się może, czy te tłoki https://gmoto.pl/tlok-ak20-romet-komar- ... 55355.html w parametrach maja podaną średnicę tłoka czy średnicę cylindra pod który są przygotowane i wówczas tłok ma np. 38,72mm?

Nie pamiętam czy to było w Romecie czy w Simsonie (a może w obydwu?), ale coś miało cylindry 38,00 i tłoki 37,97 w nominale, stąd to pytanie, bo według tego tłok pod 3 szlif powinien mieć 38,72mm... :idea:
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole :F
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Romecik2t » 13 kwi 2021, o 01:27

Zawsze jest podawana srednica tloka, do komarka to luz 0,04-0,06 bodajze bedzie git
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez majsterr » 29 maja 2021, o 14:57

Cylinder almota śmiało możesz brać przez ostatni czas jakość w górę poszła i zaczeli tłoki robić z AK20 a jak masz oryginalny ZMD z dobrym gwintem to tłok z almota ak20 i na szlif bo nowy cylinder będzie bardzo kontrastować z wypłowiałą głowica i karterami :D Co do zapłonu to zwróć uwagę na platynki czy styki nie są pośniedziałe wypalone i czy równo dolegają aha i na tą ośkę czy nie jest obluzowana :P Od razu warto zmienić kabel wn albo stary zarobić na nowo jak jest jeszcze długi bo z doświadczenia wiem że to ma największy wpływ na jakość iskry w romecie bo kondenstroty/magneta i cewki wn z rometa przetrwały by atak nuklearny :twisted: A co do gaźnika to te chińskie są nic nie warte nieda się ich regulować więc tylko i wyłącznie oryginalny ewentualnie ten nowy duells (co prawda nie miałem z nim styczności ale posiadacze WSK chwają je sobie )
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Re: Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Posimsonowany » 30 maja 2021, o 21:41

majsterr napisał(a):Cylinder almota śmiało możesz brać przez ostatni czas jakość w górę poszła i zaczeli tłoki robić z AK20 a jak masz oryginalny ZMD z dobrym gwintem to tłok z almota ak20 i na szlif bo nowy cylinder będzie bardzo kontrastować z wypłowiałą głowica i karterami :D Co do zapłonu to zwróć uwagę na platynki czy styki nie są pośniedziałe wypalone i czy równo dolegają aha i na tą ośkę czy nie jest obluzowana :P Od razu warto zmienić kabel wn albo stary zarobić na nowo jak jest jeszcze długi bo z doświadczenia wiem że to ma największy wpływ na jakość iskry w romecie bo kondenstroty/magneta i cewki wn z rometa przetrwały by atak nuklearny :twisted: A co do gaźnika to te chińskie są nic nie warte nieda się ich regulować więc tylko i wyłącznie oryginalny ewentualnie ten nowy duells (co prawda nie miałem z nim styczności ale posiadacze WSK chwają je sobie )
Wszystko spoko ale z o tych chińskich gaźnikach to się nie zgodzę.Jak wszystko się szczelnie złoży to jest git.W jednej ze swoich wsk mam taki i mam tak wszystko ustawione że pali od kopa zawsze i problemów z tym gaźnikiem nie ma.Tak samo w komarze miałem gaźnik wm-moto i nie było żadnych problemów po tym jak wymieniłem simeringi itp.
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez majsterr » 27 cze 2021, o 17:11

To ja znowu nie mam dobrych doświadczeń z tymi nowymi gaźnikami.Są tandetnie wykonane lubią kapać i nieda się precyzyjne wyregulować powietrza bo albo wogóle nie reagują albo bardzo słabo.Na oryginalnych gaźnikach nie miałem nigdy z tym problemu :D
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez Romecik2t » 28 cze 2021, o 21:16

Dlatego juz lepiej w tej samej cenie kupic jakas podrobe nowoczesnych gaznikow i kruciec domontowac niz kupowac podroby gm"a :F
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Jakie części do 019? Cylinder, tłok, zapłon

Postprzez aro99 » 5 lip 2021, o 09:27

Jeśli szukasz dobrych części to mogę polecić sklep internetowy IPARTS, gdzie dostępnych jest ponad 2 mln części do wielu pojazdów. Często tam robię zakupy i największym plusem jest to, że mają wszystko, co potrzeba, a w razie problemów można do nich zadzwonić i zapytać o konkretne produkty ;)
aro99
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 9 kwi 2020, o 11:22
Lokalizacja: Malbork
Pojazdy: VW Passat

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 119 gości

cron