Grzeje sie wał ??
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 64
• Strona 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
To jest ewidentna wina łożysk a konkretniej to to, że są zamknięte. Łożyska na wale w silniku z przepłukaniem zwrotnym muszą być otwarte aby mieszanka je "omywała" i za razem smarowała. W momencie gdy Ty masz je zakmnięte to nie dochodzi tam mieszanka i nie ma smarowania. Owszem zamknete łożyka mają właśne smarowanie w postaci smaru. Niestety ale w takiej temperaturze to ten smar znagarował się i na pewno nie pełni funkcji smarującej jeśli i dodatkowo nie stwarza problemu. Dlatego nawet jak się kupi zamknęte łożyska to nalezy jest otworzyć i przemyć w jakimś rozpuszczalniku aby wypłukać ten smar... Nie dość, że nie dochodzi Ci tam smarowanie bo są zamknete to jeszcze wystąpił tam nagar który dodatkowo działa ciernie.. a tarcie to temperatura... Te łożyska to zaraz się rozlecą.
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
ja bym ci radzil rozpolowic silnik i jesli jeszcze mozna to chociaz zdjac te oslony boczne z lozysk albo kupic nowe bo jesli bedziesz tak jezdzil to moze sie zdazyc (oby nie) ze lozysko ci sie rozpadnie w srodku i narobi ci troche balaganu wiec lepiej poswiecic motorowi jeszcze te 2-3 dni i wydac jeszcze kilka zl niz potem zbierac na nowy silnik
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
kumpel jak sie wytrenował to rozbierał silnik i składał ok 2 godzin hehe wiec 3 godz. trza poświecić i wyjąć te blaszki(a jesli łożyska mają zbytni luz to lepi wymienic na nowe) zeby znów nie rozpoławiać
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Do wypowiedzi Piotra dodałbym jeszcze, że mieszanka odbiera część ciepła od łozyk. Jeśli są zamknięte nie mają tego chłodzenia więc się grzeją, a od nich nagrzewa się wał.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Conqeror napisał(a):1 problem rozwiązany. Tłok puchnoł po tym jak go odchudziłem . Wał już sie tak bardoz nie grzeje
Jak konkretniej rozwiązałeś ten problem - wymieniłes tłok? Po drugie to skąd wiedziałeś, że Ci puchnął? Przecież to ciężko określić...
Ostatnio edytowano 21 kwi 2007, o 21:49 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Koner napisał(a):No to dobrze ale wypadało by jeszcze wyjąć te blaszki z łożysk żeby miały lepsze smarowanie.
a wystarczy jak bedziesz lał lepszy olej do mieszanki to wtedy nie musisz sie zbytio martwić.
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
kadzaf napisał(a):Koner napisał(a):No to dobrze ale wypadało by jeszcze wyjąć te blaszki z łożysk żeby miały lepsze smarowanie.
a wystarczy jak bedziesz lał lepszy olej do mieszanki to wtedy nie musisz sie zbytio martwić.
W tym przypadku nawet nie wiaodmo super jaki syntetyczny (a wiec dość rzadki) olej nie pomoże bo on przez te blaszki (osłonki) nawet się nie dostanie do łożysk..
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Piotrek napisał(a):kadzaf napisał(a):Koner napisał(a):No to dobrze ale wypadało by jeszcze wyjąć te blaszki z łożysk żeby miały lepsze smarowanie.
a wystarczy jak bedziesz lał lepszy olej do mieszanki to wtedy nie musisz sie zbytio martwić.
W tym przypadku nawet nie wiaodmo super jaki syntetyczny (a wiec dość rzadki) olej nie pomoże bo on przez te blaszki (osłonki) nawet się nie dostanie do łożysk..
no o tym to już nie trzeba mówić (o zdjeciu tych blaszek) bowiem nie bedą miec smarowania każdy wie ale nie polaceam lania do mieszanki mixolu
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Posty: 64
• Strona 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości