k-750 - niebieska krowa

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Postprzez Alonzo » 23 wrz 2008, o 19:50

no i dobrze :P bo remont kilka miechów przed prawkiem to nie najlepszy pomysł sam sie o tym przekonałem :D rusek fajny, jak to bokser, duzo i głosno :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Pani Kontekstowa » 23 wrz 2008, o 19:50

Pani Kontekstowa
 

Postprzez ber891 » 23 wrz 2008, o 20:19

Powiem Wam panowie, że teraz nie ma mowy o remoncie, czy robieniu czegokolwiek. Mam taką orkę w szkolę, że to jest jakieś przegięcie. Głównie z matmy i fizyki, w końcu jestem w mat-fizie. Strasznie dużo nam wprowadzają tego wszystkiego i naprawdę jest ,co robić. No, ale zacisnę zęby, wytrzymam do wakacji, a meksyk w szkole mi się zwróci za parę lat.
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez marcin9561 » 23 wrz 2008, o 20:43

jedno pytanie i koniec OT.Ty w gimnazjum czy liceum??
http://bikepics.com/members/marcin9561/

ŚCIĄGANIE SKUTERÓW ZZA GRANICY , TANIO I SOLIDNIE. ZAPRASZAM!
marcin9561
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1899
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:25
Lokalizacja: Słupsk
Pojazdy: CEZET 175 , APRILIA RS 125 ,Citroen Xsara Picasso

Postprzez ber891 » 28 mar 2009, o 00:34

Nieśmiało ruszam z remontem ruska. Dzisiaj zdemontowałem i wyczyściłem aparat zapłonowy. Palec był strasznie zmęczony życiem i podejrzewam, że to było główną przyczyną nierównej pracy silnika. Aparat dostanie nowy palec, kopułkę, kondensator i platynki, żeby mieć z nim spokój na dłuższy czas. Oprócz tego sprawdziłem, że wałek rozrządu obraca się bez luzu, a luzy zaworowe lewego cylindra były 5 razy większe niż powinny, czyt. 0.5mm. Prawy cylinder w normie. Popychacze zaworowe nie mają luzu w prowadnicach, ale dokładniej sprawdzę to później. Postaram się jak najszybciej wyjąć silnik z ramy, najpierw jednak będę musiał zdjąć cylindry i odkręcić skrzynię, żeby ważył możliwie jak najmniej. Ogólnie jestem zadowolony ze stanu rzeczy, blok wygląda dobrze, nic z zewnątrz nie powyszczerbiane, Silnik raczej nie był kombinowany, ale to się okaże jak go rozbiorę. Cieszę się, że mam flatheada, a nie górniaka, gdyż jest to chyba najprostsza z możliwych konstrukcji, wybacza wiele błędów oraz jest najbardziej klasyczną i wytrzymałą jednostką z ruskiej palety silników.
Zakupiłem już:
-palec
-kopułkę
-linkę ręcznego przyspieszacza zapłonu
-przerywacz
-tulejkę wałka rozrządu
oraz licytuję szkło przedniej lampy, gdyż kiedyś się pobiło.

Obrazek
Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=CaVDAUSE ... re=related
filmik ze startu z miejsca. Moja solo podobnie się zbiera. Ta z filmu też chyba już potrzebowałaby remontu, puszcza dymka małego i rozrząd gra chyba trochę za głośno, no ale moc ma :D
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez ber891 » 9 kwi 2009, o 10:42

Witam ponownie. Zakupiłem już wałek rozrządu i komplet popychaczy. Przyczyną straszliwego dzwonienia silnika okazała się urwana kontra przy śrubie od regulacji luzu zaworowego, na zaworze dolotowym lewego cylindra. Powodowało to, że luz po 2min pracy silnika wynosił ok. 0.5mm. Natomiast wysokie obroty były spowodowane pękniętą sprężyną przepustnicy lewego gaźnika. Nie opadała do końca. Jeszcze strasznie nierówno chodzi na ten lewy cylinder, zaraz pójdę zobaczyć, co tam może powodować problemy i wieczorem będzie filmik.
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez marcin9561 » 9 kwi 2009, o 10:45

Ber dasz się kiedyś koledze przejechać tą krową :d ?
http://bikepics.com/members/marcin9561/

ŚCIĄGANIE SKUTERÓW ZZA GRANICY , TANIO I SOLIDNIE. ZAPRASZAM!
marcin9561
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1899
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:25
Lokalizacja: Słupsk
Pojazdy: CEZET 175 , APRILIA RS 125 ,Citroen Xsara Picasso

Postprzez ber891 » 10 kwi 2009, o 18:54

Wrzucam nowy filmik z pracy silnika i kawałka jazdy.
http://www.youtube.com/watch?v=9wpxWZYd ... re=channel
Była kompletnie zimna, nie kopana wcześniej, sory że seplenię, ale mam aparat.
Stwierdziłem, że nie jest w takim tragicznym stanie jak myślałem. Chodzi w miarę równo na oba cylindry nareszcie. Jakby zmienić popychacze, zrobić zawory , szlif i nowe gaźniki to dałoby się już pojeździć nawet bez wyjmowania serca z ramy. Jak zbiorę większość części do silnika to wtedy go rozbiorę, gdyż teraz byłoby to bezsensu, bo zaprzęg stałby rozebrany pewnie do jesieni, a tak mogę pośmigać od czasu do czasu. Ogólnie wiem już ,co tam piszczy i stuka, zbyt wielu części w tym ruskim czołgu nie ma, jak będę mieć już dobre cylindry, co pochłonie pewnie ok. 600zł licząc z tłokami i robieniem zaworów to zostaje tylko wał korbowy ,łożyska, uszczelniacze i ew. koła rozrządu.
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez marcin9561 » 10 kwi 2009, o 19:19

a tym mógł byś do mnie przyjechać? :D Fajnasprawa takie cu7ś
http://bikepics.com/members/marcin9561/

ŚCIĄGANIE SKUTERÓW ZZA GRANICY , TANIO I SOLIDNIE. ZAPRASZAM!
marcin9561
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1899
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:25
Lokalizacja: Słupsk
Pojazdy: CEZET 175 , APRILIA RS 125 ,Citroen Xsara Picasso

Postprzez ber891 » 10 kwi 2009, o 19:34

Nie mam prawa jazdy.
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez marcin9561 » 10 kwi 2009, o 19:36

hehe lasy i pola :D Zresztą chyba sam kiedyś wpadne do ciebie zobaczyć jak miewają się maszyny oczywiście jak się zgodzisz
http://bikepics.com/members/marcin9561/

ŚCIĄGANIE SKUTERÓW ZZA GRANICY , TANIO I SOLIDNIE. ZAPRASZAM!
marcin9561
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1899
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:25
Lokalizacja: Słupsk
Pojazdy: CEZET 175 , APRILIA RS 125 ,Citroen Xsara Picasso

Postprzez ber891 » 19 kwi 2009, o 20:35

Daję zdjęcia wałka rozrządu wraz tulejką fosforobrązową oraz kompletu nowych popychaczy. Idzie do mnie jeszcze głęboka miska olejowa i niepołamane cylindry do szlifu. Generalnie to już wydałem tyle, co na 019, a jeszcze przede mną ho ho... Jak patrzę, ile rzeczy do kupienia przede mną to mi się słabo robi. Jedyna pociecha, że blachy mam b. zdrowe i nie pogniecione. Rusek podkład zrobił minią. Rdzę mam jedynie w zbiorniku, ale to nie jest wielki problem. No, ale wracając do silnika to mam dylemat jakie tłoki kupić. Ruskie tłoki strach kupować, bo można na kijowskie badziewie trafić, postarzają te tłoki w fabryce, wyglądają jak stare sprzed 40 lat, zalewają smarem i owijają pergaminem. Podobno almot robi dobrej jakości tłoki do rusków. Wolałbym to niż tłoki od Poloneza i brak późniejszej możliwości szlifu. Sam nie wiem. Ma ktoś jakieś koncepcje? Może będą lepsze niż moje...

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez Konrad » 19 kwi 2009, o 20:39

Almot robi dobre tłoki, nie powinno być z nimi problemów. Moze Gorzyce produkowali/produkują takie tłoki ?
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez ber891 » 19 kwi 2009, o 21:01

W Gorzycach nie robią tłoków do rusków. Wszystkie ich tłoki są albo mniejsze niż 78mm (fso 1500, 126p) i trzeba tulejować cylinder na mniejszy wymiar albo 80mm i więcej (fso 1600, cc700) W dolniaku nominał ma 78mm, a maksymalny wymiar ,na który można szlifować cylinder to właśnie te 80mm. Tłoki od którejś łady mają 79mm w nominale, może to bd dobre... Zobaczę w jakim stanie przyjdą cylindry, kupiłem je po okazyjnej cenie, produkcja imz, ale gościu nie miał suwmiarki i podał mi, że wymiar zmierzony linijką to mniej niz 78mm. Pewnie źle przymierzył, ale liczę ,że nie będą rozwiercone za mocno lub nominał, ale to byłaby pełnia szczęścia. Zapłaciłem za nie tylko 100zł, wszyscy krzyczą 200. Jakby mi nie podpasowały to je sprzedam, tych 100zł na pewno nie stracę.
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez Konrad » 19 kwi 2009, o 21:03

weź almota i nie kombinuj, masz potem możliwość szlifu :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez ber891 » 19 kwi 2009, o 21:21

No podejrzewam, że tak zrobię. Odeślę gary do tego gościa, którego mi poleciłeś. Zrobi zawory i przy okazji szlif. Wyślę do niego maila z zapytaniem, ile weźmie za to wszystko, zbieram pieniądze i robię. Dobre cylindry i rozrząd to połowa sukcesu. Mam jeszcze w planach zapłon elektroniczny, gaźniki od etz i jakąś elektrownię, co by ładowała, a nie podładowywała jak ruska prądnica. Przydałaby się jeszcze skrzynia od Urala ze wstekiem, którą trzeba też pewnie rozebrać. Dyfer też do przeglądu. Myślę, że na mechanikę wydam ok 2000zł, może nawet więcej. Dziadek się napalił strasznie i jak skończy remont piwnicy i założy nową kafelki na podcieniu to pewnie weźmie się na malowanie. O ile w silniku lubi stosować prowizorki (nawyki z czasów, gdy nic nie było) to malowanie jest idealnym zajęciem dla niego. Wraca z pracy o 17, 18 już w garażu i do 23. Ja niestety nie mogę tyle czasu poświęcać na hobby.
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 131 gości