Witam na forum. Mam kilka lat Kaśkę więc troszkę info mam(nie wiele:) ale: skrzynie ze wstecznym były w późnych k-750 i w Dnieprach nie w Uralach i wiem jedno są do dupy. Nie pakuj się w to szkoda kasy! najlepsze opinie mają STARE skrzynie z Urala i właśnie z Kachy (te od k-750 przekładają ludzie nawet w obudowy skrzyn m-72) A i jeszcze mała rada : motocykle czteruwowe odpala się inaczej niż dwusuwy. Musisz najpierw ustawic powoli kopnikiem wał tak aby tłok był w suwie sprężania(będzie większy opór) cofnąc kopnik i dopiero wtedy odpalac.
[ Dodano: 22 Kwi 2009, 23:38 ]
a jszcze jedno pytanko, czy ktoś się oriętuje jaki mają rozmiar nominalne tłoki z almotu do Kachy 78 czy 77,96.
Pozdrawiam
k-750 - niebieska krowa
Posty: 53
• Strona 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
beny_trol napisał(a):a jszcze jedno pytanko, czy ktoś się oriętuje jaki mają rozmiar nominalne tłoki z almotu do Kachy 78 czy 77,96.
Kup w Kemocie: http://www.kemot.pl/avo.php
Tłok nominalny 77,98 mm (rosyjski) - 45.00 zł
- OsoManiak
- MotoManiak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 3 lut 2008, o 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
Witam po długiej przerwie. Powrót wiąże się ze zgromadzeniem funduszy.
Mam już zakupione do silnika:
-nowy wałek rozrządu + tulejka
-nowy komplet popychaczy wraz z prowadnicami
-głęboka miska olejowa
-porządny korpus aparatu zapłonowego
Niby nic, a 600zł się rozpłynęło.
Mam zgromadzone 1300zł. Chcę teraz zregenerować na gotowo cylindry, żeby później zająć się wnętrzem silnika i żeby nie rozgrzebywać 10 spraw na raz.
http://allegro.pl/item762144734_cylinde ... _tlok.html
Znalazłem ofertę tego gościa. Wszystkie tłoki pokrywa powłoką molibdenową oraz Powiększa zawór ssący do 41mm. Cena kompletnej regeneracji wynosi 1000zł + 100zł na korektę głowic w celu zachowania fabrycznego stopnia sprężania. Regeneracja obejmuje:
-piaskowanie
-malowanie
-wstawienie zaworów
-szlif wraz z tłokiem
Warto zapłacić 1000zł za tę robotę? Korzystał ktoś z usług tego kolesia?
Mam już zakupione do silnika:
-nowy wałek rozrządu + tulejka
-nowy komplet popychaczy wraz z prowadnicami
-głęboka miska olejowa
-porządny korpus aparatu zapłonowego
Niby nic, a 600zł się rozpłynęło.
Mam zgromadzone 1300zł. Chcę teraz zregenerować na gotowo cylindry, żeby później zająć się wnętrzem silnika i żeby nie rozgrzebywać 10 spraw na raz.
http://allegro.pl/item762144734_cylinde ... _tlok.html
Znalazłem ofertę tego gościa. Wszystkie tłoki pokrywa powłoką molibdenową oraz Powiększa zawór ssący do 41mm. Cena kompletnej regeneracji wynosi 1000zł + 100zł na korektę głowic w celu zachowania fabrycznego stopnia sprężania. Regeneracja obejmuje:
-piaskowanie
-malowanie
-wstawienie zaworów
-szlif wraz z tłokiem
Warto zapłacić 1000zł za tę robotę? Korzystał ktoś z usług tego kolesia?
-
ber891 - MotoManiak
- Posty: 403
- Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
- Lokalizacja: D-ca
Dzwoń i pytaj z jakiej jakości materiałów robi gniazda, prowadnice z kąd ma zawory. Pytaj o wszystko od tego jest telefon
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Zawory ma od Paradowskich, a gniazda i prowadnice w ruskim dolniaku są niewymienne. Tak a'propos cylindrów to obydwa nominalne. Lewy z mojego silnika to nominał w idealnym stanie, a prawy kupiłem na allegro. Jest zardzewiały i brakuje chyba dwóch żeberek, ale rozmiar jest najważniejszy. Ciężko już znaleźć cylindry nie rozwiercone na 80mm. Wydaje mi się, że koleś lipy nie robi. Chyba powierzę mu te cylindry i jak nie spartaczy to wał też mu oddam.
-
ber891 - MotoManiak
- Posty: 403
- Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
- Lokalizacja: D-ca
Jakiś sposób obróbki gniazd i prowadnic musi być. Np wytaczanie powierzchni pod nowe prowadnice i gniazda. Pół biedy gdy prowadnice nie są zniszczone to tylko frezujesz gniazda, sprawdzasz osiowość i dajesz nowe zawory. Ale jak prowadnice są ostro zniszczone i trzeba będzie dorobić nowe grubsze zawory to wiąże się z ich wagą Dlatego warto wytoczyć powierzchnię pod nowe prowadnice i gniazda które staną się wymienne
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Re: k-750 - niebieska krowa
Po długim czasie wróciłem do roboty. Przez naukę znowu nie mam na nic czasu, ale w wakacje działam na maksa. Przez te lata zgromadziłem wszystkie części i mam praktycznie nowy silnik. Wszystko z głową poskładane, z modyfikacji założyłem simmering zamiast filcu na tylnej podporze i zastosowałem łożysko wałeczkowe. Kupiłem jeszcze bardzo fajnie zrobiony alternator, nie trzeba frezować bloku i mozna wrócić do prądnicy. Jako ciekawostkę powiem, że ma 700W Podoba mi się to, bo w dalekich planach mam drugi silnik od urala i alternator pasowałby również do niego bez kombinacji. Obecnie jestem na etapie czekania na pierścienie i mam gotowy silnik, problemy wystąpiły jedynie podczas montażu wałka rozrządu, pasowania łożysk na wałki były robione na zasadzie ma być 0,01mm, dajmy 0,02 dla pewności, ale dałem radę i powinno być ok.
Załączam album z fotkami z remontu:
http://imageshack.us/g/1/10242815/
Załączam album z fotkami z remontu:
http://imageshack.us/g/1/10242815/
-
ber891 - MotoManiak
- Posty: 403
- Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
- Lokalizacja: D-ca
Posty: 53
• Strona 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości