mam zamiar pomalować mojego komara, tylko nie wiem paru rzeczy i niemoge nikogo kto wie znaleźć. wiem że raczej go chce pomalowac na pomarańczowo bo już nawet taka farbe znalazłem. Więc mam pare pytań:
1ile do ilu trzeba wlać ytwardzacza do lakieru
2 ile do ilu trzeba wlać utwardzacza do podkładu
3 ile litrów farby potrzeba na pomalowanie komara
4 ile warstw dać lakieru
5 jak zdrapać starą farbe
6 ile dać warstw podkładu
Malowanie komara
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Malowanie komara
Junak - legenda polskich szos
-
Junak - MotoManiak
- Posty: 866
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
- Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
- Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350
1. Ja nie dawałem żadnego utwardzacza, kupilem normalną farbę samochodową renowacyjną, byc moze ze sąsiad dolał utawrdzacza ale ja nic nie widzialem
2.To samo co wyżej
3. Jeśli malujesz na jeden kolor to puszka 1L spokojnie starczy
4. Ja nie malowałem na warstwy, porpstu cała powierzchnię pokrylem pistoletem odczekałem 5 min, znow pomalowałem drugie 5 min i odstawione do suszenia
5. Ja drapałem najpierw bardzo grybum papierem, pozniej cieniutkim dla wyrownania powierzchni, pod koniec sama rame zostawilem na szcotke drucianą, robilem starą wiertarką i nie szlo zbyt dobrze, wzialem nowke( ogromne obroty miala :lol: ) to jak dalme na maxa i jechalem szczotką to strzelalo mi po oczach drutami
6. Z podkladem tak samo jak z farbą
2.To samo co wyżej
3. Jeśli malujesz na jeden kolor to puszka 1L spokojnie starczy
4. Ja nie malowałem na warstwy, porpstu cała powierzchnię pokrylem pistoletem odczekałem 5 min, znow pomalowałem drugie 5 min i odstawione do suszenia
5. Ja drapałem najpierw bardzo grybum papierem, pozniej cieniutkim dla wyrownania powierzchni, pod koniec sama rame zostawilem na szcotke drucianą, robilem starą wiertarką i nie szlo zbyt dobrze, wzialem nowke( ogromne obroty miala :lol: ) to jak dalme na maxa i jechalem szczotką to strzelalo mi po oczach drutami
6. Z podkladem tak samo jak z farbą
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
- ronio
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 1941
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
- Lokalizacja: Szczytno
Mnie się podoba kolor taki jak jest ale i wiśniowy nie był by zły. Nie wiedziałem na jaki się zdecydować więc pisze tutaj
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Najlepiej orginał. Po co się bawić w inne kolorki, jak można dać taki jaki wyszedł z fabryki- takie jest moje zdanie.
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
1. Jeśli robisz to pistoletem i masz normalny lakier do którego trzeba utwardzacz to musisz też dodać rozcieńczalnika (około 1:5). Proporcje utwardzacz:lakier są różne np. 1:3, 1:4. Powinno być napisane na puszce.
2. tak jak pisze Ronio 1 litr lakieru w zupełności wystarczy
3. Ile dasz warstw to zależy tylko od ciebie. Ważne, żeby pierwsza była bardzo cienka (podkład może śmiało przebijać), żeby później była lepsza przyczepność. Dalej kładziesz kolejne warstwy z tym, ze lepiej dać więcej cienkich niż mniej grubych. Ja w swoim mam 2 warstwy podkładu 3 warstwy lakieru akryl i na to jeszcze 2 bezbarwnego.
4 stary lakier zdrapujesz najpierw grubszym papierem ściernym (tam gdzie sie da) a tam gdzie się nie da opalasz opalarką i skrobiesz skrobakiem . Potem warto jeszcze przeszlifować to jakimś cieńszym papierem, np. na początek grubym 100, a potem 200 i jeśli nie masz podkładu wypełniającego rysy to jeszcze radzę 400.
2. tak jak pisze Ronio 1 litr lakieru w zupełności wystarczy
3. Ile dasz warstw to zależy tylko od ciebie. Ważne, żeby pierwsza była bardzo cienka (podkład może śmiało przebijać), żeby później była lepsza przyczepność. Dalej kładziesz kolejne warstwy z tym, ze lepiej dać więcej cienkich niż mniej grubych. Ja w swoim mam 2 warstwy podkładu 3 warstwy lakieru akryl i na to jeszcze 2 bezbarwnego.
4 stary lakier zdrapujesz najpierw grubszym papierem ściernym (tam gdzie sie da) a tam gdzie się nie da opalasz opalarką i skrobiesz skrobakiem . Potem warto jeszcze przeszlifować to jakimś cieńszym papierem, np. na początek grubym 100, a potem 200 i jeśli nie masz podkładu wypełniającego rysy to jeszcze radzę 400.
-
Hinol - MotoManiak
- Posty: 572
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
- Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Re: Malowanie komara
Zdzichó napisał(a):1ile do ilu trzeba wlać ytwardzacza do lakieru
Powinno pisać na opakowaniu.
Zdzichó napisał(a):3 ile litrów farby potrzeba na pomalowanie komara
Litrowa puszka wystarczy z powodzeniem
Zdzichó napisał(a):4 ile warstw dać lakieru
Jeśli pistoletem, to 2, 3 warstwy+bezbarwny wystarczą.
Zdzichó napisał(a):5 jak zdrapać starą farbe
Papierem ściernym - albo ręcznie, albo wiertarką. Jeśli masz opalarkę, możesz wcześniej trochę podgrzać, to szybciej zejdzie.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
A mi sie za to podoba wisniowy moj 2351 orginalnie jest taki ciemna wisnia/bordo i moim zdaniem tj idealny kolor twoj komar bedzie super wygladal z tym lakierem
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
byłem w muzeum inżynierii miejskiej w krakowie i tam był komar wiśniowo-czarny i postanowiłem właśnie tak pomalować mojego. Mam zamiar zacząć już w następny albo nawet ten piątek
Junak - legenda polskich szos
-
Junak - MotoManiak
- Posty: 866
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
- Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
- Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350
A ja dzis w przeciagu kilku minut przemyslen o motorach postanowilem odmalowac wsk właśnie zaraz ide walczyc ze starym lakierem, podklad pomaluje sam, wtrownam drobnym papierkiem, i oddam do zakladu, zawsze bedzie troche taniej, a i dam dobra farbe czarną do pomlaowania, zostala mi z malowania komara
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
- ronio
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 1941
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
- Lokalizacja: Szczytno
W ogóle według mnie te dwukolorowe z "trójkącikiem" na baku są o wiele ładniejsze niż te bez. I też uważam, że wiśniowo-czarny jest najładniejszy ale to kwestia gustu. A swoją drogą to są też szaro-niebieskie, a mój już fabrycznie był bardziej biały niż szary , tzn. był bardzo jasnoszary i tak też jest w dowodzie napisane: biało-niebieski (prawie jak policja ). Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale przemalowałem go dokładnie na taki sam kolor jaki miał przedtem (dobierałem lakier w mieszalni), bo na początku chciałem go zrobić bardziej szary.
-
Hinol - MotoManiak
- Posty: 572
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
- Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
No i moj 2351 ma wlasnie identyczne barwy jak komar 2330 Komarcia Tak pomalowane komary wygladaja wdlg mnie najladniej a co do sztywniakow to najbardziej podobaja mi sie szaro/bialo - niebieskie
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
ale na czarno to pomalować musze bagażnik, widełki przednie, osłone łańcucha, osłony gaźnika i nóżki, i taki pasek na początku przedniego błotnieka tak?? czy coś jeszcze??
Junak - legenda polskich szos
-
Junak - MotoManiak
- Posty: 866
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
- Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
- Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350
KOMAR
No to tomus bawimy sie w lakiernika heh moze otworzymy jakis maly warsztacik motoryzacyjny co ty na to
KU PAMIĘCI KAROLU [*][*][*][*]
STUNT To co w *** kocham
STUNT To co w *** kocham
-
Toldi-Jagoda - MotoManiak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 15 kwi 2007, o 16:42
- Lokalizacja: Sulechów
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 247 gości