Simson s51 lekki tun mechaniczny.

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Simson s51 lekki tun mechaniczny.

Postprzez Kajo » 8 sty 2010, o 14:46

Witam.
Z powodu tego, że uwielbiam się chwalić tym co zrobiłem i lubię się pośmiać czytając posty "pro elo znafcuf" zarejestrowałem się tutaj i chcę pokazać wam sima.
Simek ma długą historię jest u mnie około 3 lat już, a w rodzinie od około 15. Sim leżał w szopie na działce ponad 10 lat. Z powodu gdyż ktoś zajumał kierownice a tata już smigał do pracy autem. Więc sim odstawiony. No i nie dawno wpadłem na pomysł, żeby go wytachać z tamtąd i odnowić. Oczywiście by sobie nim pośmigać. Tutaj mam foto już po lekkim ogarnięciu sima http://images1.fotosik.pl/276/55c895159075c5ba.jpg . No i małymi kroczkami doprowadziłem go do stanu w jakim można było wyjechać na ulice i pokazać co to simson tym co śmigają na rometach czy innych radłach foto: http://images13.fotosik.pl/57/90e370fbb19a41d3.jpg . No i raczej każdemu by taki sim wystarczył i śmigali nim. Jednak nie ja, w końcu przestałem odczuwać to, że sim ciągnie do przodu. Przyszedł czas na tjunink. Jednak najpierw wziąłem się za przerobienie wyglądu gdyż żygałem już seryjnym wyglądem. Skróciłem błotniki kilka innych pierdół i było troche lepiej jednak cały czas nie to co chciałem i nadal do tego nie doszedłem :F Foto: http://images33.fotosik.pl/233/1890da2b06caa526.jpg .
Zacząłem sima przygotowywać pod tuning i osiąganie większych prędkości. Wyremontowałem amortyzatory z przodu i założyłem jedną z ważniejszych rzeczy, a mianowicie tarczę od Hondy MBX 80 foto: http://images37.fotosik.pl/52/be662c6dad0dbee6.jpg http://images35.fotosik.pl/52/a3cffa777a9ac995.jpg . W tym samym czasie wybiłem z jednego mojego ddra tuleie i zacząłem przerabiać na 50/4. Jakoś to tak długo trwało i w końcu nic z tego nie wyszło. A za tym nie powodzeniem stała myśl o zrobieniu 90ccm. Wziąłem kartery już nawet dałem do frezowania pod tuleie 55mm. I w końcu za sprawą przemyśleń ile na to kasy pójdzie zrezygnowałem. Nie wiem czy już w tedy był pomysł zrobienia od podstaw 60/4/3 ale chyba tak. Odchudziłem w międzyczasie sima z kierunkowskazów i instalacji zbędnej, powodem tego był zepsuty akumulator z którego ładowaniem nie mogłem się uporać. Kilka tygodni nie minęło i kupiłem od Pumby nie skończonego spawaka pod 85ccm za marne 90zł. W tamtym czasie to była mega okazja gdyż spawak miał rozszerzające się kolanko. To za darmo u taty w firmie za sprawą kilku znajomych wykonali końcówke do wydechu wg mojego projektu na kartce a4:F. Foto: http://images49.fotosik.pl/134/895c6914f608c07e.jpg . W cylindrze wiertarką podniosłem okno wydechowe na 27mm i wg mnie to zapierdzielało. Później przyszedł okres, że chciałem sima sprzedać i z francji zwieżć takiego przecinaka foto: http://images44.fotosik.pl/99/87d3306786714ca1.jpeg . Co się nie udało dlatego, że jestem leniwy i nie chciało mi się iść wyrobić paszportu. No dobrze, że się nie udało. Pośmigałem trochę simem, żaden skuter mnie nie wyprzedził, sim był najszybszy wśród znajomych. Jednak za sprawą kuzyna który miał mbx x-limit chciałem mieć takie REZO jak on. Jednak chwilowo pokrzyżowały mi plany łożyska SKF czyli największe gówna które niby są made in France a bieżnie tych łożysk robią w zakładzie u mnie w mieście. Foto: http://images37.fotosik.pl/146/8e16fbf199ea73d7.jpg a tutaj gotowałem kartery http://images49.fotosik.pl/151/64650a721b108894.jpg .
Pod koniec czerwca zaczęły się prace nad słynnym 60/4/3. W międzyczasie zaś wypolerowałem wydech. http://images38.fotosik.pl/149/2de1a87cfd9ef0f7.jpg . I spodobał mi się taki kolor blachy. Postanowiłem zrobić spawaka własnoręcznie z nierdzewki. Więc kolega Pumba zapodał pliki do cięcia laserowo, które na pendrive poleciały do firmy, w której pracuje mój tata. Więc za darmo miałem wyciętą blachę całą na wydech. Znalazłem super spawacza, znajomego z podstawówki tata ma ponad 15 letnie doświadczenie. Za skromne 80zł pospawał i pomógł mi w pracach nad wydechem. Teraz troche o tym 60/4/3. Zostałem zapewniony przez super znafcufff, że z takimi ściankami między wydechami musi pęknąć ta przerwa i dupa z mojego padła. http://images45.fotosik.pl/161/59c1c6270905f014.jpg (niestety po 5k nic się nie stało). I zostały dospawane żeberka do cylindra dla lepszego chłodzenia foto: http://images49.fotosik.pl/170/ee017f0d2e218e37.jpg . Prace nad wydechem trwały jakies 3 spokojne dni. Pierwszy dzień to była chwila gięcia blachy co nie jest w cale takie trudne jak straszą niektórzy. drugi dzień pospawalismy już prawie cały wydech http://images50.fotosik.pl/186/80ddb2a4fbd7dd60.jpg . Trzeci dzień to było dospawanie końcówki. Jakoś znów nie wiem jak w tym samym czasie zakupiłem Prostyle 21mm. Założone do sima już na cylindrze 60/4/3. Na starym wydechu osiągnąłem 90km/h wg gpsu na platynach. Jednak za sprawą je***** sprzedawcy który cały czas wpierał, że sprzedawane tłoki almotu są wegierskie nigdy nie wykrzesałem 100% z tego seta gdyż ciągle się zacierało. Znów brakuje mi fot i mogę napisać ze jakoś w tym czasie pękło mi magneto i założyłem zapłon bateryjny. Aq musiało być na siedzeniu gdyż nie mogłem go wcisnąć do puszki. Foty:
http://images47.fotosik.pl/188/ce355e965d75a163.jpg
http://images39.fotosik.pl/183/07bf22f731055941.jpg
http://images39.fotosik.pl/183/35e83fdadb391965.jpg
http://images43.fotosik.pl/187/5a6f09e75e6a2d02.jpg .
Jakoś mam zdjęcie mojego cyla wewnątrz w tedy więc wrzucę:
http://images40.fotosik.pl/184/bb3075eee8a646e2.jpg
Potem przyszedł czas na polerkę wydechu:
http://images46.fotosik.pl/195/80dd1243914137fa.jpg .
Śmigałem tak na bateryjnym ponad 500km na akumulatorze zrobiłem do czasu gdy miałem zwarcie instalacji i lekki pożar. 40cm przewodu masowego spalone z izolacji itd. Mam filmik jak w tamtym czasie sim śmigał: http://www.youtube.com/watch?v=oJzSTp-0-Cg a to jest palenie gumy przerwane właśnie zawrciem instalacji: http://www.youtube.com/watch?v=NtTMGRIvo4M . Więc rozkręciłem sima pomalowałem znów ramę i oczekiwałem na pieniądze na zapłon Ducati Energia. Foto:
http://images47.fotosik.pl/202/b5df68e81a828b36.jpg . I tutaj się kończą fotki z mojego fotosika więc będzie trudniej je zdobyć (wykorzystałem limit). Ale dotarł zapłon od malaguti kupiony za 350zł jak na ten stan to przepłaciłem sporo na ale trudno. Założyłem wyregulowałem na oko ;] i pierwszy wyjazd sim zatarty heh. Konkret zatarcie przy około 12k obrotów. Aż zerwało klin od zębatki.Znalazłem filmik http://www.youtube.com/watch?v=EsGLo_HEFSY . Zmiana tłoka szlif papierem ściernym tulei i zaś http://www.youtube.com/watch?v=E_YXyblfzLE , to jest Kamas z tego forum co ma jawke :F No i cyl pojechał do kalisza do szlifu już drugi raz. ;). Podczas tej przerwy gdy sim nie śmigał wpadłem na pomysł dospawania do głowicy alu, skrócenia dolotu i zmiany gaźnika.
Foto: http://img525.imageshack.us/img525/5530 ... zopulp.jpg http://img269.imageshack.us/img269/6789/dsc059542.jpg . Simek powstał z popiolów i od razu zatarłem z powodu tłoka almotu. Ale filmik jest: http://www.youtube.com/watch?v=iyZydEQG8LA . Już nawet nie robiłem szlifu papierem tylko śmigałem. Przejechałem ponad 300km w pazdzierniku przez 2 tygodnie. I postanowiłem to zatrzeć na amen. Jakoś wcześniej ustawiłem znów na oko zapłon. No i to było zbawieniem dla sima gdyż zacierało się w 99% przez złą regulacje. Kolejny filmik powstał: http://www.youtube.com/watch?v=KeUZdw3V3_I . Później kręciłem sima do ponad 13k na każdym biegu i w końcu podddało się sprzegło. Powyginały się przekładki i zębatka na sprzegłe zamieniła się w piłę. Filmik http://www.youtube.com/watch?v=_P5gFhtrjLA . I w tedy już byłem w uj zadowolony bo kilka osób na jakiś piździkach 50ccm am6 zostało z tyłu i wąchało orlen 2t, nie wspominam o skuterach czy jawkach :F. Kilka fot
http://img694.imageshack.us/img694/6910 ... zopulp.jpg
http://img257.imageshack.us/img257/5043 ... zopulp.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/8749 ... zopulp.jpg
Jak śmigaliśmy po lesie (ja, Marqs, Kamas) to z relacji Marqs'a który jechał za mną sim do 50km/h kręcił kołem z tyłu ;F. Mimo konkretnego zatarcia. No i rozkręciłem sima z powodu kolejnych padniętych łożysk skf po 2k km... O mało co rozwałiły mi zapłon gdyż magneto miało taki luz...
No i sim rozkręcony zakupiłem łożyska FAG, znajomy nadspawał kartery powiększyłem zasilania w karterach i cylindrze poprawiłem okna w cylindrze. Od znajomego w prezencie dostałem kosz sprzęgłowy i zębatkę, zakupilem nowe przekladki i tarczki, poskładałem silnik. W międzyczasie dostałem paczkę z koszem sprzęgłowym i tłokiem HAL (podobno najlepszy teraz dostępny tłok który pasuje bez przeróbek). Dzień później dotarła paczka z filtrem gąbkowym. Teraz planuje pomalować gaźnik cylinder głowicę na czarno. Fotki:
http://www.iv.pl/images/dr4l2napiv0fif38gawi.jpg
http://www.iv.pl/images/y3im81tls1juyq5awhy7.jpg
http://www.iv.pl/images/6b0sdiaxnirijt78hgzz.jpg
http://www.iv.pl/images/qit0328hpc3axpckgeu.jpg
http://www.iv.pl/images/nnxvawrszk55z4n80ye.jpg
Dziury zaspawane wszystko wygłaskane.
No i teraz fotki silnika w akutalnym stanie:
http://www.iv.pl/images/44zur3e9qtpx1rcnsa9.jpg
http://www.iv.pl/images/a0y6y9467tpginu6l9gm.jpg
Co do planów mam konkretny pomysł przerobienia go na crossa. Wzmocnienie ramy, centralny amortyzator i kupe innych których nie zdradzę na razie, bo jeszcze się znajdzie ktoś kto to skopiuje. A ja niestety muszę mieć sima wyjątkowego i na razie wiem, że drugiego takiego nie ma nigdzie!
Jeżeli ktoś przeczyta to całe to ma mój szacun hah Respekt ziomuś ;]
PS: Zapomniałem dopisać: Teraz na dniach jadę do szlifu zawieść cylinder złożyć to do kupy podocierać trochę i śmigam do Poznania na hamownie sprawdzić moc tego potworka ;)
Ostatnio edytowano 8 sty 2010, o 15:13 przez Kajo, łącznie edytowano 3 razy
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Simson s51 lekki tun mechaniczny.

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 sty 2010, o 14:46

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Ryder » 8 sty 2010, o 14:48

Simek bardzo ładny w realu.O mocy nie wspominam.Tylko przydało by się wzmocnić ramę+pomalować przedni błotnik :D
Avatar użytkownika
Ryder
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2133
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 13:02
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez Kajo » 8 sty 2010, o 14:49

Ryder wszystko w swoim czasie najważniejszy na razie jest silnik :F. Aaa nie wspomniałem, że błotniki malowane z pędzla hah. Akurat widzieliście tego sima, który był zatarty. Zapraszam później ponownie hah.
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Ryder » 8 sty 2010, o 14:53

Kajo napisał(a):Zapraszam później ponownie hah.

Na pewno wlecimy do Ostrowa z Klimasem jak się ociepli :wink:
Avatar użytkownika
Ryder
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2133
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 13:02
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez MarQS » 8 sty 2010, o 15:03

no ładnie :P

szkoda ze polowa zdjęc i filmików nie działa ;p

Podaj foty tego tłoka ;D

Tylko czy do tego poznania sie doqla :D
REGENERUJĘ GWINTY POD ŚWIECE M14x1,25 oraz M6 SZCZEGÓŁY
viewtopic.php?f=41&t=27367
Avatar użytkownika
MarQS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1228
Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 23:29
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez sssTOMEKsss » 8 sty 2010, o 15:15

Kajo przeczytałem to wszystko :F, wszystko fajnie pięknie tylko szkoda że żaden film nie odpala a jeśli chodzi o zdjęcia to może z 6 odpaliło :/
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Postprzez Kajo » 8 sty 2010, o 15:19

Poprawiłem linki ;] Patrz jeszcze raz.
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Kamil22 » 8 sty 2010, o 15:56

Ten Simson chciał mnie zabić,za to go lubię :twisted:
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Klimas_h442 » 8 sty 2010, o 16:46

Kam@$ napisał(a):Ten Simson chciał mnie zabić:twisted:


kapeć zblokowany i "O ***" ,jak to było na filmie :D

Śmiga ci to nieźle,no lecz wyglądem to nie zachwyca,ale wszystko jest do zrobienia :)
Avatar użytkownika
Klimas_h442
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 439
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 23:44
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez Laskos » 8 sty 2010, o 16:54

O, Rezoniusz :D Zaje*iście zrobiony.
Zacieranie "eSa": 360/1000 km :F
Sezon zakończony. Nabite: 3100 km
Na SFT jest ***, jedziesz, muł taki ku*ewny i jak wyrwie, to nie wiadomo czy cisnąć, czy ratować plastiki, czy hamować

De gustibus non est disputandum.
Avatar użytkownika
Laskos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 21:54
Lokalizacja: Milanówek

Postprzez Kajo » 8 sty 2010, o 17:11

Wyglądem zajmę się po przyjeździe z hamowni. I gwarantuje, że będzie to jedna z lepszych przeróbek na cross Simsona. A jak ja coś powiem to nie ma uja we wsi.
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Klimas_h442 » 8 sty 2010, o 17:25

A ile w Poznaniu biorą za hamowanie moto,za auto biorą ok 130 a czy za motor biorą tyle samo?
Avatar użytkownika
Klimas_h442
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 439
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 23:44
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez Danio » 8 sty 2010, o 18:11

Ale sie rozpisałeś ale przeczytałem wszystko.
Sim fajny ale ja bym go nie przerabiał na crossa szkoda go.
A z tym hamulcem tarczowym z przodu dużo było roboty :hmm:
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Kajo » 8 sty 2010, o 19:11

40zł o ile dobrze pamiętam za 2 próby.
Będzię przeróbka na crossa bo mi się spodobała jazda po lesie ;]
Dużo nie dużo to pojęcie względne od twoich umiejętności i znajomości.
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Scooty » 9 sty 2010, o 00:05

hehe slynny ziomus Kajo :F
:F
Avatar użytkownika
Scooty
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 559
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 12:01
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazdy: Civic EG3

Następna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 151 gości