FSM Syrena 105L 1980 > 105 1975 - rama, str. 6

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Postprzez Kuba » 8 lut 2011, o 20:07

syrena to nie jawa, żeby się w niej wał od tak przestawiał, a myślisz, że gaźniki przy silniku z fotki są z jednego pojazdu? a nowe nie są (znam historię silnika, Łukasz na gg opisywał :P ) i jakoś jeździł, patrzaj jakież to dziwne, bo dawno powinien mieć krzywy wał :twisted:
poza tym pomyśl trochę, ssanie na linkę? na dźwignię? a po jaką cholerę? już widzę Łukasza jak za każdym odpaleniem dźwiga maskę i dźwiga 3 dźwigienki... serwomechanizmy są na 12V więc co za problem zrobić układ na dwóch przekaźnikach/przekaźniku+tyrystorze który załączałby ssanie po załączeniu zapłonu i wyłączałby po odpaleniu silnika :)
Ostatnio edytowano 8 lut 2011, o 20:15 przez Kuba, łącznie edytowano 1 raz
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 lut 2011, o 20:07

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 8 lut 2011, o 20:13

jakoś to jasne że pojedzie, ale nie po to sie chyba wrzuca grube pieniądze w silnik żeby potem jeździć na niedostrojonym. To już lepiej zrobić kolektor 3-1 i zakupić duży wydajny gaźnik na to, wtedy może być i używany i przynajmniej nie będzie pieprzenia się z tym że nei da się wyregulować silnika.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Kuba » 8 lut 2011, o 20:18

taa zwłaszcza, że każdy gaźnik da się ustawić odrębnie, z tego co mi wiadomo to Łukasz chce wstawiać membrany więc w/w kolektor jest poronionym pomysłem i każdy dellorto ma taki ładny króciec podciśnienia, w który wpinasz się wakuometrem i ustawiasz gaźniki jak ci pasuje ^^
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 8 lut 2011, o 20:29

no wakuometrem bardzo dobrze się ustawia, szczególnie położenie przepustnic obrotowych względem siebie bo do tego przecież on służy.

a to wyjście podciśnienia nie było przewidziane do wakuometru nigdy, raczej do sterowania kranikiem podciśnieniowym ale jako że do tego już nei mam info czy się nada czy nei to i się nie odzywam.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Łukasz S. » 8 lut 2011, o 20:30

z założenia to ma być zrobione żeby zapie..ało z wierzchu niby seria, a spod świateł? demon. Kasa myślę, że nie problem - projekt długoterminowy.
Piszę poprawnie po polsku!
ZZR Komar 2320 1969
FSM Syrena 105L 1977
FSM Syrena 105L 1980
MZ TS 150 1984
Romet Ogar 205 1988
Romet Pony 301 1989


Pomoc w sprawie remontów - pisz na PW!
Avatar użytkownika
Łukasz S.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 693
Dołączył(a): 7 lut 2010, o 14:40
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 8

Postprzez Mariusz » 8 lut 2011, o 20:33

no i w końcu się odezwał właściciel ;)

więc jeżeli chodzi o zasilanie to dobrze to przemyśl bo jeżeli kupisz 3 używane gaźniki do dwusuwa motocyklowe to za chiny tego nie zgrasz, albo rozglądaj się za nówkami albo daj sobie spokój i zainwestuj w jeden dobry gaźnik.

Zresztą wierzyć mi nie musisz, tylko proszę cie: nie sugeruj sie tym co piszą motodzieciaki które syrenki nigdy pewnie nawet nie widziały a myślą że wakuometr to magiczne urządzenie które wszystko ustawi bo będziesz w zimie boso chodził, jeżeli na prawdę masz w czymś problem to pytaj ludzi kompetentnych (czyli na pewno nie mnie)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Łukasz S. » 8 lut 2011, o 20:37

Narazie to zrobiłem jeden krok, wydarłem z czeluści mojego garażu zatarty silnik, no i powoli coś możnaby podziałać, najpierw chyba szlif, gaznik można EWENTUALNIE narazie zostawić do testów, a na przykład założyć nowy wydech i obserwować co jak się zachowuje, myśle też nad wypełnieniem wału <foto> czy to ma prawo działać?
Piszę poprawnie po polsku!
ZZR Komar 2320 1969
FSM Syrena 105L 1977
FSM Syrena 105L 1980
MZ TS 150 1984
Romet Ogar 205 1988
Romet Pony 301 1989


Pomoc w sprawie remontów - pisz na PW!
Avatar użytkownika
Łukasz S.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 693
Dołączył(a): 7 lut 2010, o 14:40
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 8

Postprzez Kuba » 8 lut 2011, o 20:39

no ciebie na pewno nie, bo ty syrene to chyba jedynie w telewizji widziałeś, ja miałem(w sumie tata) do niedawna, dużo się przy niej napociłem więc jak ktoś w tym momencie jest motodzieciakiem to ty ^^

[ Dodano: 08 Lut 2011, 19:42 ]

m4v4x no sprężanie wstępne w 2T jest dosyć ważne, bo im ma większe ciśnienie w komorze korbowej, tym szybciej przelatuje mieszanka przez płuki nad tłok ;) szkoda, że to jeden odlew żeliwny, a nie zatulejowane alu, bo ciężko dowierty jakiekolwiek robić :/ ja bym się skupił na zgraniu wszystkiego, korekcji okien, 3 gaźniki na membranach i wydech 3/1 z pojedynczym dyfuzorem ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 8 lut 2011, o 21:43

no ciebie na pewno nie


wiem, i o tym pisałem. Ty za to radzisz montować 3 używane gaźniki każdy z innego egzemplarza i skład mieszanki regulować wakuometrem. Uznajesz wał w 3 garowej dwusuwowej syrenie za super sztywny pomimo że ma w cholere złożeń. Jesteś moim mistrzem od dzisiaj elomoto, to ty jesteś na tym forum ekspertem, wiedz o tym :)

Wypełnienie wału działać będzie na pewno (szczególnie połączone z innymi przeróbkami) tylko przyłóż się bo działają na takie wypełniacze ogromne przeciążenia i przy małych błędach w montowaniu można w niedługim czasie zmielić wał i silnik gdyby ci takie wypełnienia odpadły. Przeróbka na pewno dużo daje, ale jak to w życiu jest bardzo ryzykowna i trudna do dokładnego wykonania.
Ostatnio edytowano 8 lut 2011, o 22:02 przez Mariusz, łącznie edytowano 1 raz
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Barthezz » 8 lut 2011, o 21:58

Rasujesz silnik?
A przeguby? Z tego co wiem nie są takie super...
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
Avatar użytkownika
Barthezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...

Postprzez Adi.G. » 8 lut 2011, o 22:20

LOL
Obrazek

Ty i tuning?
I jeszcze do tego kapitalistyczne gaźniki z MZ?
Może jeszcze membran :F

Skończ ogara to pogadamy o Tuningu Syreny :facepalm:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Ktoś » 8 lut 2011, o 22:32

do każdego cylindra potrzebny jest oddzielny dyfuzor bo jeden nie będzie niestety w ogóle działał cykle wydechów cylindrów niestety są przesunięte i nei ma szans to działać
a co do gaźników MZ to moim skromnym zdaniem są to dobre gaźniki i w syrenie czy czymkolwiek działałyby dobrze jeśli nie będą zużyte i dobrze ustawione. jeśli robisz 3 m3mbrany to możesz zrobić kruciec łączący je i dac jeden gaźnik, żadnego problemu tu nie ma a napewno wyjdzie taniej tylko kwestia dorobienia łącznika co może być trudne.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Kuba » 8 lut 2011, o 23:07

Mariusz widziałem rozwalony wał z seryjnej jawy, z syreny jeszcze nie ^^

[ Dodano: 08 Lut 2011, 22:08 ]

Ktoś wydechy przesunięte są o 1/3 obrotu, więc powinno dać radę, poza tym Łukasz podlinkował artykuł, gdzie mowa jest o jednym dyfie ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Łukasz S. » 9 lut 2011, o 14:16

Barthezz napisał(a):Rasujesz silnik?
A przeguby? Z tego co wiem nie są takie super...


Przy skrzyni golf 3 i przy kołach golf 3

Skończ ogara to pogadamy o Tuningu Syreny


Japa śledziu...
Avatar użytkownika
Łukasz S.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 693
Dołączył(a): 7 lut 2010, o 14:40
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 8

Postprzez Mariusz » 9 lut 2011, o 23:39

Mariusz widziałem rozwalony wał z seryjnej jawy, z syreny jeszcze nie ^^


http://www.youtube.com/watch?v=ee925OTFBCA

i czego to dowodzi? niczego konkretnego. Więc może już skończ udowadniać niesamowitą wytrzymałość wału korbowego syreny na podstawie tekstów "bo ten miał 3 gaźniki każdy z innej parafii i jeździło" albo "bo w jawie sie psuje" bo to zupełnie NICZEGO nie dowodzi.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 455 gości