Ktoś napisał(a):ilość kanałów płuczących nie ma nic do chłodzenia, przyspieszając zapłon silnik będzie się grzał jeszcze mocniej, jesli zapłon opóźnisz to silnik będzie chłodniejszy. druga sprawa to to że przy pojemności 80ccm żeberka cylindra są poprostu za małe...
Oj nawet nie wiesz jak wiele mają płuki wspólnego z chłodzeniem... To ci się może tak wydawać, ale już to ile zimnej mieszanki przed zapłonem przepłynie przez tuleję i ją schłodzi dużo robi. Lecz główny sens jest w tym, że te płuki są za małe względem pojemności, poprostu podczas spalania silnik dostaje za mało paliwa i jest efekt tak jak byś miał za ubogą mieszankę, za dużo powietrza dał - a od tego silnik się grzeje, tutaj poprostu tej mieszanki przy zapłonie jest ciut za mało i tego się tak grzeje. A żebra z tego co widzę są fabrycznie ciut większe w tym cylindrze. Drobne korekty płuków powinny załatwić sprawę.
marcing17 napisał(a):Amale coś mają z tym buu na niższym zakresie obrotów, u mnie na 70/4 też coś takiego jest, a filtr mam nie stawiający prawie wcale oporu, i dyszę 85, no i fakt faktem jest coś mało na niskich. W garażu leżą dysze 75 i 80, też będę z tym kombinował.
Być może coś w tym jest, aczkolwiek dzisiaj się bawiłem dyszami i co się okazuje i tak silnik najlepiej chodzi na dyszy 85 i iglicy dźwigniętej do góry, czyli tak jak było przy stożku. Śmieszne, ale cóż, z silnikiem się nie kłóci