Simson S80, by Szrot

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Na ile aktualnie oceniacie silnik i simsona :)?

5
11
26%
4
15
36%
3
4
10%
2
6
14%
1
6
14%
 
Liczba głosów : 42

Postprzez Szrot » 28 cze 2011, o 21:37

Ktoś napisał(a):ilość kanałów płuczących nie ma nic do chłodzenia, przyspieszając zapłon silnik będzie się grzał jeszcze mocniej, jesli zapłon opóźnisz to silnik będzie chłodniejszy. druga sprawa to to że przy pojemności 80ccm żeberka cylindra są poprostu za małe...


Oj nawet nie wiesz jak wiele mają płuki wspólnego z chłodzeniem... To ci się może tak wydawać, ale już to ile zimnej mieszanki przed zapłonem przepłynie przez tuleję i ją schłodzi dużo robi. Lecz główny sens jest w tym, że te płuki są za małe względem pojemności, poprostu podczas spalania silnik dostaje za mało paliwa i jest efekt tak jak byś miał za ubogą mieszankę, za dużo powietrza dał - a od tego silnik się grzeje, tutaj poprostu tej mieszanki przy zapłonie jest ciut za mało i tego się tak grzeje. A żebra z tego co widzę są fabrycznie ciut większe w tym cylindrze. Drobne korekty płuków powinny załatwić sprawę.


marcing17 napisał(a):Amale coś mają z tym buu na niższym zakresie obrotów, u mnie na 70/4 też coś takiego jest, a filtr mam nie stawiający prawie wcale oporu, i dyszę 85, no i fakt faktem jest coś mało na niskich. W garażu leżą dysze 75 i 80, też będę z tym kombinował.


Być może coś w tym jest, aczkolwiek dzisiaj się bawiłem dyszami i co się okazuje i tak silnik najlepiej chodzi na dyszy 85 i iglicy dźwigniętej do góry, czyli tak jak było przy stożku. Śmieszne, ale cóż, z silnikiem się nie kłóci ;)
Avatar użytkownika
Szrot
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 paź 2010, o 20:48

Postprzez Pani Kontekstowa » 28 cze 2011, o 21:37

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kuba » 28 cze 2011, o 23:27

Marcin, pozwól że się dowale, te jednostki to mikrony ;) co do sima: chłodzenie zależy od powierzchni całkowitej żeberek, mieszanka ma tu nie wiele do powiedzenia ;) jak ci sie przegrzewa, to w obecnej sytuacji chyba tylko pomoże ukośne ponawiercanie żeberek od góry, przez co zwiększysz powierzchnię
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Ktoś » 29 cze 2011, o 08:41

przy wiekszej ilosci mieszanki wytwarza sie wiecej ciepla przy jej spalaniu i to dużo wiecej także działa to odwrotnie niż mówisz. poza tym mieszanka nie jest za uboga bo stosunek paliwa do powietrza jest taki sam niezależnie od tego ile masz kanałów płuczących. spróbuj opóźnić zapłon a zobaczysz dużą różnicę w temperaturze silnika, poza tym silnik jest na dotarciu więc daj mu sie rozbujać. druga sprawa, jeślki będziesz docierał ciągle poniżej 4tys rpm to zrobisz próg na cylindrze co bedzie skutkowało dzwonieniem powyżej tych 4tys. przy docieraniu najważniejsza jest temperatura tłoka bo tak naprawdę docierasz tylko pierścienie które muszą zwiększyć luz montażowy o 0,01mm. jeśli masz pasowanie tłoka na 0,03mm to jest to w momencie złożenia silnika luz za mały i potzebuje on luzu 0,04mm (czyli takiego jaki będzie po dotarciu silnika) dlatego silnik n dotarciu łatwo jest zatrzeć. powinieneś czasem silnik przegonić na połowie gazu prawie do końca obrogów po czym wcisnąć sprzęgło i dać mu się wychłodzić. tak samo z pełnym otwieraniem przepustnicy, jeśli silnik jest jeszcze chłodny ale już po przejechaniu jakiegoś odcinka daj mu chwilę popracować na większym obciążeniu (100% manetki). samym pyrkaniem zadziadujesz ten cylinder i tłok.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Szrot » 29 cze 2011, o 09:39

Ktoś napisał(a):przy wiekszej ilosci mieszanki wytwarza sie wiecej ciepla przy jej spalaniu i to dużo wiecej także działa to odwrotnie niż mówisz. poza tym mieszanka nie jest za uboga bo stosunek paliwa do powietrza jest taki sam niezależnie od tego ile masz kanałów płuczących. spróbuj opóźnić zapłon a zobaczysz dużą różnicę w temperaturze silnika, poza tym silnik jest na dotarciu więc daj mu sie rozbujać. druga sprawa, jeślki będziesz docierał ciągle poniżej 4tys rpm to zrobisz próg na cylindrze co bedzie skutkowało dzwonieniem powyżej tych 4tys. przy docieraniu najważniejsza jest temperatura tłoka bo tak naprawdę docierasz tylko pierścienie które muszą zwiększyć luz montażowy o 0,01mm. jeśli masz pasowanie tłoka na 0,03mm to jest to w momencie złożenia silnika luz za mały i potzebuje on luzu 0,04mm (czyli takiego jaki będzie po dotarciu silnika) dlatego silnik n dotarciu łatwo jest zatrzeć. powinieneś czasem silnik przegonić na połowie gazu prawie do końca obrogów po czym wcisnąć sprzęgło i dać mu się wychłodzić. tak samo z pełnym otwieraniem przepustnicy, jeśli silnik jest jeszcze chłodny ale już po przejechaniu jakiegoś odcinka daj mu chwilę popracować na większym obciążeniu (100% manetki). samym pyrkaniem zadziadujesz ten cylinder i tłok.


To było tak tylko na pierwsze 50 km ;). Ostatnio częściej go kręce wyżej. I tak dzwoni i dupie na wyższych obrotach jak to almot :roll:
Avatar użytkownika
Szrot
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 paź 2010, o 20:48

Postprzez marcing17 » 29 cze 2011, o 17:13

Marcin, pozwól że się dowale, te jednostki to mikrony ;) co do sima: chłodzenie zależy od powierzchni całkowitej żeberek, mieszanka ma tu nie wiele do powiedzenia ;) jak ci sie przegrzewa, to w obecnej sytuacji chyba tylko pomoże ukośne ponawiercanie żeberek od góry, przez co zwiększysz powierzchnię


Ale pierd0lisz.

Znalezione w necie:
Kod: Zaznacz cały
Pan Tomasz Salek w swoich opracowaniach pt "Naprawiamy i usprawniamy
klasyczne motocykle" na str 26 napisal ze " Glowne dysze paliwowe
(...)posiadaja wybita ceche informujaca o przepustowosci dyszy." Dalej
jest ze przepustowosc zalezy nie tylko od srednicy ale i od dlugosci
dyszy, ksztaltu poglebienia otworku itd. Znaczy to, ze dysze o
jednakowej srednicy moga miec rozne przepustowosci. Wybicie wiec
srednicy niejednoznacznie okresla najwazniejszy parametr dyszy jakim
jest wlasnie jej przepustowosc (a nie srednica).


Więc średnica otworu dyszy to nie jest jednostka przepustowości. Jednostką tą jest cm3/min przy nacisku słupa cieszy o wysokości 1m, przy czym słup ten (naczynie) musi mieć cały czas równy poziom cieczy wynoszący 1m. O średnicy tego słupa już nie pamiętam co było, ale chyba tylko wysokość ma tu znaczenie, jak coś to mnie poprawcie.

Chłodzenie nie zależy tylko od powierzchni żeberek. A tak poza tym jak powiercisz dziury to więcej stracisz jak zyskasz. Zauważ że silnik na zimnej mieszance pracuje lepiej niż na rozgrzanej, z tego względu, że zachodzi optymalne chłodzenie ścian cylindra i nie ma zjawiska przegrzania. Jak cyl jest sporej średnicy, to jak okna o wielkości takiej jak np. 50cc mają podawać na tyle szeroki strumień mieszanki, który miałby schłodzić tak dużą powierzchnie? Ano nie podają. Stąd grzanie. Zapłon owszem ma dużo do rzeczy, ale opóźniając go spowodujemy tylko grzanie się wydechu do ponadnormalnych temperatur, przy czym cyl będzi e niedogrzany, część mieszanki będzie dopalać się przy wylocie cylindra, a silnik niechętnie będzie kręcił wysokie obroty.

Tyle ode mnie, jbc to pisać.
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Romecik2t » 29 cze 2011, o 17:57

Panowie, to nie 4t tyko 2t, nie ma się co kłócić, bo każdy ma trochę racji, tu nic nie jest do końca jasne, dlatego nie spammy koledze w temacie :P
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Simson S80, by Szrot

Postprzez Szrot » 15 lis 2011, o 21:08

Znowu odkop po dłuższym czasie. Simson miło prześmigał do zimy, były tam jakieś drobne usterki, jedna z którą wciąż muszę się uwinąć typu dławienie (kranik zapchany bądź filtr) i raz klinek zetło a tak to 800 km nabite. Pierw może taki filmik jak to lata:
http://www.youtube.com/watch?v=LGxp5k9oFLM

Ponieważ sezon już praktycznie zakończony, pora na kolejne prace w zimę, tym razem ciut z grubszej rury. Może pierw jak to jak narazie wygląda. Przez chwilę był wydech enduro oczywiście na kolanie 32mm, ale że jakoś to nie wyglądało zbyt wyjątkowo wróciłem do wersji dołem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Więcej fot w filmiku i na BP:

Teraz jeżeli chodzi o plany:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
( Obrotomierz)
http://www.bikemovies.com/movie/015024/

* Drugie Koso ( licznik)
+

* kierownica Str8 Downhill ( zakupiona, puki co leży u kumpla, muszę po nią jutro bądź pojutrze podskoczyć):
( zakupiona, czekam na przesyłkę)
Obrazek
+

+

* Malowanie na nowo ( stary lakier = spray - brak funduszy podczas pierwszego malowania)

+

* Stacyjka z Sr 50

+

* Lacze Slick Sava 90/80 tył, K55 heidenau przód.

* Długo wyczekiwana wymiana wahacza, Mocowania silnika - zakupione, czekają na wymianę
* Lekkie mody przednich lagów

* Z takich dupereli to LED-y w tylnej lampie ( zrobione), wydech przymocowany do podnóżka zamiast do wydechu ( zrobione)
- ale tych dwóch rzeczy puki co fot nie mam.

* długo obiecane bagażniki boczne



I wiele innych. Mieć nadzieję że uda mi się uzbierać an tyle funduszy żeby wszystko zrealizować przez tą zimę.

PS. Jakoś mi obcięło zdjęcia Zdjęcia w pełnych rozmiarach są do zobaczenia na BP:
http://bikepics.com/members/szrot/89s70/default.asp?i=2259751&s=0
Ostatnio edytowano 15 lis 2011, o 21:38 przez Szrot, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Szrot
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 paź 2010, o 20:48

Simson S80, by Szrot

Postprzez Marek.K. » 15 lis 2011, o 21:18

Szrot, mógłbyś dawać miniaturki? forum nie zmienia rozmiaru ;/
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Simson S80, by Szrot

Postprzez Szrot » 15 lis 2011, o 21:39

Dobra zmieniłem na tyle ile się dało... Zdj. w pełnym rozmiarze do zobaczenia na BP
Avatar użytkownika
Szrot
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 paź 2010, o 20:48

Simson S80, by Szrot

Postprzez Patryk. » 15 lis 2011, o 22:49

Zaszalałeś z tymi zegarami :wink:
Patryk.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2119
Dołączył(a): 25 lip 2009, o 11:35
Pochwały: 7

Simson S80, by Szrot

Postprzez Sławek. » 15 lis 2011, o 22:57

Szrot napisał(a):Długo wyczekiwana wymiana wahacza

A co stary zgięło od mocy? :mrgreen:

Ile takie zegarki? 8)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Re: Simson S80, by Szrot

Postprzez Szrot » 15 lis 2011, o 23:03

McGiver1 napisał(a):
Szrot napisał(a):Długo wyczekiwana wymiana wahacza

A co stary zgięło od mocy? :mrgreen:

Ile takie zegarki? 8)

Stary już był zgięty przy kupnie motorka, ale ogólnie gumy na ośce już też są wyrąbane co czuć no ogólnie czuć że przydała by się wymiana wahacza wraz z częsciami wchodzącymi w jego skład czyli ośka i gumy z tulejkami, ale wszystko już kupione.

Jeżeli chodzi o zegary, to... Dużo :wink: ale w sumie obrotomierz mnie drogo nie wykosztował, nowy a dałem za niego w sumie 100 zł ( tak właściwie to 300 zł), lecz udało mi się opylić cały kpl. org obrotomierza za 200 zł, dołożyłem setkę i już u mnie zawitał. A ten sam licznik kosztuje 325 zł u pewne sprzedawcy.
Avatar użytkownika
Szrot
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 paź 2010, o 20:48

Simson S80, by Szrot

Postprzez balon1996 » 16 lis 2011, o 18:16

No no Szrot, dawno nie widziałem twojego sima odkąd odszedłeś z pewnego tam forum. Widzę że go ładnie robisz.
Avatar użytkownika
balon1996
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 3 paź 2011, o 20:27
Lokalizacja: Stara Gąska/ Łuków
Pojazdy: Romet Ogar 2oo, Komar Mr-231, Daelim VC 125F

Simson S80, by Szrot

Postprzez magneto » 16 lis 2011, o 22:01

Szrot napisał(a):A ten sam licznik kosztuje 325 zł u pewne sprzedawcy.

od czego ten licznik ze taki drogi?
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

Simson S80, by Szrot

Postprzez Patryk. » 16 lis 2011, o 22:09

magneto napisał(a):od czego ten licznik ze taki drogi?

Od niczego, tuningowy 8)
Patryk.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2119
Dołączył(a): 25 lip 2009, o 11:35
Pochwały: 7

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 472 gości