MZ etz150 6kanałów płuczących + membrana

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Postprzez Ktoś » 14 lis 2010, o 18:00

tego nie wiem nie widziałem tego cylindra z bliska ale myśle że łatwiej jest ją przerabiać chociażby z tego względu że ma już fabrycznie 4 kanały, trzeba je tylko powiększyć i dorobić bost port na pewno mniej roboty i mniej stresów.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 lis 2010, o 18:00

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 14 lis 2010, o 20:02

polerowanie kanału wydechowego to taka sama głupota jak polerowanie denka tłoka, nie mam pojęcia skąd wzieła się na to moda. kanał wydechowy jak i denko pokrywają się nagarem po 1000km i z polerki niz nie zostaje

tu się akurat nie zgodze, nie ma co porównywać śladów po frezie/kamieniu/pilniku/czymkolwiek z nagarem, nagar ma ziarnistość minimalną, tutaj masz wyraźne ślady po obróbce co jest rzeczą normalną ale co się z reguły wygładza i poleruje

jeżeli chodzi o rasowanie większych komunistów to weźcie też pod uwagę skrzynię sprzegło i ogółem przeniesienie napędu. Jeśli w simsonie macie zapas momentu obrotowego na tych elementach dajmy na to 5 Nm (wartość wzięta z dupy jak to mówią) to całkiem możliwe że i tu jest podobna, tyle że w simsonie daje to ponad 100% a tutaj raptem 30, a w 250tce już zupełnie mało, więc łatwo można przedobrzyć. Zreszta żeby nie być gołosłownym to porównajcie ilość choćby ukręconych wałków zdawczych w simsonach a ETZtach 250, podobnie jest zresztą z Jawami (a tam nawet lepiej widoczne bo z 23 koni w deluxie zrobili 27 w TSce i w skrzyni nie zrobili dosłownie nic) gdzie TSki mają zwykle niższe przebiegi na jednej skrzyni niż ich poprzedniczki.

i jeszcze jedno pytanie: nie było przypadkiem jakichś odmian 150tek z 4 płukami w standardzie?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Ktoś » 14 lis 2010, o 22:37

tak, wygładza się ale nie ma sensu polerować...
fabrycznie nie było 150 z 4 kanałami płuczącymi ale były wersje mocniejsze które miały na pewno wyżej wydech i zapewne dłuższe ssanie można to wywnioskować po wykresie mocy i momentu obrotowego.
co do sprzęgła i skrzyni, skrzynia w mztkach jest mocna i raczej bardzo rzadko się sypie, boję się o sprzęgło bo miałem z nim problemy już na samych 4 kanałach... teraz to dopiero mogę mieć duży problem :) ale poradzi się coś...
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Kuba » 14 lis 2010, o 23:14

ja bym przerobił ten nieszczęsny stożek na wielowypust stożkowy :) ale to są skomplikowane przeróbki, sprzęgło to chyba najsłabszy punkt ETZek
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez marcing17 » 15 lis 2010, o 00:18

Sprzęgło na stożku to masz w 250tkach...

Ta sprężyna sprzęgła w 150tce wygląda na prawde mizernie, zdarzało się że nawet na seryjnym silniku nie wyrabiała, trzeba było dwie załozyć...

najlepszym rozwiązaniem jest całe sprzęgło z TS150.

przeróbka wygląda konkretnie i rozumiem mało miejsca na te kanały, le jak dobrze to zrobisz to powinno latać. wydech sobie przepoleruj, bo nagar chwyci bardzo szybko i zostawi nierówną warstwę, co się odbije na osiągach.. w polerowanym kanale tylko warstewka zostaje i jest gładko malina.

podziwiam za chęci do tuningu, bo na prawdę trzeba mieć stalowe nerwy, jak nie jedno się potem sypie to drugie...

powodzenia :)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez McCoob » 15 lis 2010, o 13:40

elo moto 1993 napisał(a):250 też jest taka oporna na tuning?


150 jest oporna na tuning?
http://www.youtube.com/watch?v=A9HzjWuyUgE

Ktoś napisał(a):skrzynia w mztkach jest mocna i raczej bardzo rzadko się sypie


gorzej z chińskimi trybami zdawczymi :twisted:
http://img580.imageshack.us/gal.php?g=dsc00657i.jpg
Avatar użytkownika
McCoob
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 19:16

Postprzez Ktoś » 15 lis 2010, o 14:03

jest co nie znaczy że się nie da przykładem choćby jestem ja... porównaj ilość tuningowanych simsonów do ilości tuningowanych mz czy czegokolwiek 250 sporo jest przerabianych 150 bardzo rzadko kto się decyduje właśnie dlatego że jest bardzo trudno.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Kuba » 15 lis 2010, o 17:12

McCoob chodziło mi o to, że ciężko cokolwiek w cylu zrobić :)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Kamil » 15 lis 2010, o 22:34

Ciekawy sprzęt ogólnie, ciekaw jestem efektu końcowego.
Avatar użytkownika
Kamil
*supporting
*supporting
 
Posty: 952
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 17:55
Lokalizacja: Rbk/ okolice.

Postprzez Kamil22 » 16 lis 2010, o 10:40

Ktoś Bardziej bym powiedział że ludzie z wiekiem zaczynają myśleć logiczniej i zamiast przerabiać wolą kupić sobie coś mocniejszego, bo np. prawko jest i większe pole do manewru a przy takim simsonie to karta na 50cm3 nam pozostaje i się kombinuje, jak to w narodzie Polskim.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Ktoś » 16 lis 2010, o 14:14

mi chodzi bardziej o satysfakcję... stać mnie na coś lepszego bo mam odłożone trochę pieniędzy i zapewne za jakiś czas MZ będzie odstawiona. nie zapominaj że tuning to też zabawa :) przynajmniej dla mnie, poprostu to lubię, lubię widzieć efekty swojej pracy. właśnie dlatego kupiłem MZ a nie japońca. chociaż też jakbym coś brał to z mniejszych pojemności jakieś enduro 250cc, lubię lekkie motocykle.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez McCoob » 16 lis 2010, o 22:55

Dziś ogarnąłem jaką strzeliłem gafę:
pisałem coś tam o wałach z korbowodem YOKO - mój nowy wał marki IFA ma na korbie wytłoczone YOKO :|

Chińskie mają na korbie "CKR"
http://allegro.pl/tanio-wal-korbowy-mz- ... 61407.html

A to wał IFA, taki mam, ma na korbie "YOKO"
http://allegro.pl/hit-wal-mz-etz-150-if ... 54048.html
Avatar użytkownika
McCoob
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 19:16

Postprzez grzesik93 » 16 lis 2010, o 23:05

Ten czajnas ma chyba korbę struganą siekierką... :roll: że też nie ma ustawy o kontroli jakości części zamiennych...
Obrazek Znów nie działa te videło...

A ja na to http://www.youtube.com/watch?v=K2VkTWsFjbE
Avatar użytkownika
grzesik93
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 21:14
Lokalizacja: Mauryców

Postprzez Ktoś » 17 lis 2010, o 18:45

rzeczywiście ten chiński korbowód wygląda tragicznie w porównaniu z yoko ostatnio też oglądałem te korbowody i ich łożyska i mają identyczne łożyska jak prox, czytałem też trochę opini na ich temat i jeszcze nikt nie miał z nimi problemów, wszyscy chwalą wic możę nie będzie tak źle :) ale tak czy siak mam łożysko stopy korbowodu zdecydowanie za ciasno spasowane...
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez McCoob » 17 lis 2010, o 19:51

Dowiedziałem się co nie co i sprawa wygląda tak:
korby YOKO są używane w wałach IFA, ale:

Witam, tak są składane przez tą firme co sie podpisuje jako IFA. Przy czym w całych wałach zwracają uwage na pasowanie czopów korbowych i łożysk.


Przy kupowaniu osobno korbowodu YOKO nie ma żadnej selekcji, można je dostać w PL.
Avatar użytkownika
McCoob
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 19:16

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 455 gości