Komar 232 Hinola

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Komar 232 Hinola

Postprzez Hinol » 1 sie 2007, o 00:25

Chciałem założyć ten temat dopiero po ukończeniu mojego wehikułu, ale co tam.

Jest to Komar 232 z 1964 roku. Dostałem go od dziadka 5 lat temu. Do jeżdżenia zachęcił mnie kolega, który około 6 lat temu zaczął jeździć na motorynce. Spodobało mi się to i przez długi czas mendziłem rodzicom, że też chcę jeździć. W końcu udało mi się. Wyciągnęliśmy Komarka z garażu. Przedtem stał tam przez jakieś 7 lat. Wcześniej dziadek Jeździł nim do sklepu, albo do znajomych. W każdym razie, gdy go dostałem na liczniku widaniał przebieg ok 4300km (nie pamiętam ile dokładnie). Na początku nie chciał odpalić, ale szybko okazało się , że to był tylko kondensator i cewka WN. Wymieniliśmy je i motorek na nowo odżył. Pamiętam jaki byłem szczęśliwy jak pierwszy raz rodzice pozwolili mi się na nim przejechać po okolicy. Niezapomniane uczucie. Wkrótce zrobiłem kartę motorowerową i mogłem już legalnie jeździć gdzie mi się podoba. Na początku nawet go nie wyczyściłem, bo tak byłem podjarany nową maszyną. Dopiero jak już ochłonąłem z emocji zabrałem się za pucowanie. Później jeździłem motorkiem w niezmiennym stanie przez prawie 2 sezony. Wszyscy się nie mogli nadziwić, że mój motorek jest jak zadbany (dziadek rzadko go mył i warstwa smaru i kurzu go zakonserwowała :wink: ), ale mi to na długo nie wystarczyło. Chciałem, żeby był jeszcze ładniejszy.
Na początek postanowiłem pochromować kierownicę wraz z dodatkami. Po tygodniu części były do odbioru. Zamontowałem je - i olśnienie - ja chcę więcej. 8) Postanowiłem go więc pomalować. Byłem wtedy młody i "gópi", i zrobiłem to lakierem renowacyjnym w spreju. Efekt może fajny, ale na krótko. Lakier zaczął złazić, nie był też zbyt dobrze położony (nie zdarłem starego lakieru, tylko go zmatowiłem), a także nie był odporny na benzynę. Ale musiałem jakoś jeździć, a kasy nie było, więc już tak zostało.
Następnie dałem do chromowania więcej części (felgi, tłumik, z kolankiem, pedały, itd). Siodełko i szprychy pomalowałem srebrną farbą do felg. Całość zmontowałem i dalej jeździłem.
Aż w końcu przyszedł koniec sezonu 2006, w 2007 prawko jazdy i chęć kupna lepszego moto. Decyzja zapadła - trzeba zrobić Komara na cacy, tak, żeby już nic więcej się nie dało zrobić i będzie sobie stał jako eksponat. :D A więc zaczęło się. Najpierw piaskowanie (250zł :shock: ), potem malowanie (11 różnych puszek z lakierami, dobieranych według ostałych próbek oryginalnego lakieru). Malowany był 2 razy podkładem, 3 razy każdym kolorem, i 3 razy bezbarwnym na sam koniec (części muszę jeszcze wypolerować, i usunąć morkę ale jakoś nie mam weny).
Dalej wymieniłem zużyte części (kupiłem na AGMOT-cie), + zakup cylindra "60" (pewnie powiecie, że profanacja skoro go odrestaurowuję, ale zmieniłem zdanie i chcę jeszcze na nim trochę pojeździć) i gaźnika K60B.
Wszystkie oryginalne części oczywiście posiadam i w każdej chwili mogę z powrotem założyć, gdy zajdzie taka potrzeba (Układ cylinder - tłok jeszcze spokojnie nadaje się do użytku).
Dalej polerka silnika (też jeszcze do ostatecznego ukończenia) i w końcu w zeszłym tygodniu zawiozłem ostatnią paczkę części (dokładnie 162 elementy) do chromowania. Każda śrubka, Każdy dupslik, który nie jest z aluminium, lub nie jest lakierowany będzie w chromie. Niestety kolejka jest taka, że części będą dopiero na 24 sierpnia. :cry:
W takim razie mam czas, żeby zrobić wypełniacze na wał (choć zaczynam sie wahać, bo musiał bym je zrobić na oryginalnym wale - na AGMOT-cie zabrakło i chyba już nie będzie nowych). Trochę drogo może ta impreza wypaść, więc nie wiem czy korzyści będą wymierne do kosztów (100-150zł) - trzeba rozebrać wał, zawieźć do tokarza, żeby go stoczył i zrobił pierścień zabezpieczający, kupić balsę i żywicę, a potem złożyć do kupy i wycentrować.
Kurczę ale się rozpisałem, ale tak po krótce :) wygląda historia mojego Komara. Już tuż tuż ta wielkopomna chwila, będę go mógł złożyć i odpalić. Trzymajcie za mnie kciuki. Tu tylko parę fotek zrobionych przy renowacji. Reszta po zakończeniu prac (czyli już niedługo)

Warsztat pracy - garaż
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d9 ... 07e06.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a5 ... aee56.html

Warsztat pracy - piwnica
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/85c ... 1df80.html

Części po piaskowaniu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/201 ... 82533.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/108 ... 2e3ed.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4d ... 707b1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08c ... cd406.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d99 ... c6d33.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04e ... 8c3e4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25c ... 46cf0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/146 ... d6f75.html

Silnik w częściach w moim pokoju
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1e ... 50457.html

Po malowaniu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a3 ... 124cd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9c ... 66390.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f45 ... 03774.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/929 ... 60b38.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61f ... b0f3c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/120 ... dbf1d.html

Chrom na końcówce tłumika - w tym roku będzie miał 3 lata
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/064 ... a475b.html

I oryginalny 43-letni chrom na ramce reflektora 8) (dziadek wymontował go i zmienił na inny - z regulacją kąta padania snopa światła - ten reflektor leżał cały czas w szafie w pudełku)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f69 ... da97f.html

To już wszystko na teraz. Udam się więc na spoczynek, bo jutro będzie ciężki dzień (szlifowanie i lakierowanie okien). :?

Bądźcie jeszcze trochę cierpliwi, już niedługo będzie złożony, a wtedy zdam obszerną relację ze zdjęciami i filmikami.
Ostatnio edytowano 4 cze 2008, o 09:05 przez Hinol, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Hinol
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 572
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Komar 232 Hinola

Postprzez Pani Kontekstowa » 1 sie 2007, o 00:25

Pani Kontekstowa
 

Postprzez bedril » 1 sie 2007, o 00:34

Ojojoj chłopie, napracowałeś sie. Podziwiam cie z cierpliwaść i staranność. Komar będzie jak by zjechał z taśmy produkcyjnej. Jeszcze raz respekt dla ciebie 8)
Avatar użytkownika
bedril
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 16:28
Lokalizacja: Łomża

Postprzez Adi.G. » 1 sie 2007, o 00:57

Ja Pier*&% to wygląda lepiej aniżeli z fabryki by wyszło- Podziwiam cię :shock: Czekam na efekt końcowy :mrgreen:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Mariusz » 1 sie 2007, o 01:54

o ja :D:D:D lakier miodzio :D:D:D a ile dałeś za chromowanie?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez KLINAR » 1 sie 2007, o 07:31

o ku&*# komarek godny :shock: :shock: :) Niedlugo tez bede mial sztywniaka i bede gorobil wlasnie na te barwy co ty ;) tyle ze moj to pewnie nie bedzie wygladal jak twoj... ;) widac ze wlozyles w niego sporo pracy i wysilku ;)
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez filip32 » 1 sie 2007, o 09:12

o ku.............a wyglonda super ile dałeś za piaskowanie :?:
Avatar użytkownika
filip32
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 752
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 13:04
Lokalizacja: Brzozów

Postprzez Konik » 1 sie 2007, o 09:20

Super !!!!!!!! SKŁADAJ GO, SKŁADAJ GO!!!! CHCEMY EFEKTU KOŃCOWEGO :) :) :) . Miodzio lakier, widać że sie starasz żeby był najlepszy! pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Mosquito » 1 sie 2007, o 09:37

poprostu piekny :) , a lakier swietny
Komar 2320 - wieczny remont
WSK 125
Jawa TS 350
Simson s51
Avatar użytkownika
Mosquito
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 452
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:15
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Mateusz » 1 sie 2007, o 09:48

filip32 napisał(a):o ku.............a wyglonda super ile dałeś za piaskowanie :?:


Przecież napisał że 250 zł :roll:

Komarek PIĘKNY, nawet zachowałeś ten szparunek na baku. Po prostu cud, miód i orzeszki :wink: Gratuluje wytrwałości w dążeniu do celu, zapowiada się jeden z najpiękniejszych 232 :P
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez sutek » 1 sie 2007, o 09:54

super gratulacjee. czekamy na efekt końcowy :)
Avatar użytkownika
sutek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2412
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez pawel15 » 1 sie 2007, o 10:25

Wygląda super a chromy to pewnie wyniosły Cię majątek ;). Mam takie pytanie- czy Komar jest od początku w rodzinie?
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Hinol » 1 sie 2007, o 10:29

Dzięki za wspaniałe opinie. Chromowanie kosztowało mnie ok 600zł (razem z częściami, których jeszcze nie odebrałem), ale to cena trochę "po znajomości", bo mam zaprzyjaźnioną galwanizernię i jako, że jestem "stałym klientem", i pracuje tam mój kumpel, robią mi trochę taniej. Piaskowanie tak jak napisałem 250zł za wszystkie blachy. za bębny i manetki nie pamiętam, ale to już były "groszowe" sprawy. Mam nadzieję że uda mi się już ten remont jak najszybciej skończyć, żebym mógł już we wrześniu na nim spokojnie jeździć.
Avatar użytkownika
Hinol
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 572
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Postprzez Czeslaw666 » 1 sie 2007, o 10:34

Respekt chłopie! Naprawdę odwaliłeś kawał dobrej roboty, lakier wygląda niesamowicie! A silniczek wygląda(nawet w częściach) jakby wyszedł prosto z fabryki. Jeszcze raz - Pełen szacuneczek. :D
Avatar użytkownika
Czeslaw666
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 17 lip 2007, o 16:43
Lokalizacja: Jaworzyna Śląska

Postprzez Mariusz » 1 sie 2007, o 10:45

ja pierdykam, to ze wszystkim wydasz na tego komara ponad kafla... :o kurcze, rozumiem że pasja itd., ale aż tyle w komara pakować? :o
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez ronio » 1 sie 2007, o 10:52

Widać że komarek bedzie super, z resztą już jest jak do dokonczysz mysle ze bedzie warty nawet ponad 2 000 zł
P.S na chromie to nawet widac ze foty robiles z smych spodenkach :P
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Następna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 468 gości

cron