Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W
Posty: 61
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
I co się stało? Nic nie piszesz a ja ciekawy bardzo Charcina bardzo fajne . Pozdrawiam
- Grzeslaw
- MotoManiak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 25 wrz 2011, o 20:36
- Pojazdy: Jawa 50 Mustang, Ogar 200
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Ostatnio mam wyjątkowo mało czasu i rzadko zaglądam na fora
Ogólnie tak jak podejrzewałem - częściowo wysunęła się tulejka sworznia z rzemieślniczego wału, ale to nie była bezpośrednia przyczyna awarii.
Przyczyną było to, że coś dostało się do silnika, jakiś opiłek był pomiędzy płaszczem tłoka i cylinderm. To powodowało utrudniony obrót wału i charakterystyczny pisk. O dziwo sama tuleja nie zdążyła się porysować, ślady widać na tłoku. To była przyczyna zatrzymania pracy silnika.
Wysunięta tulejka nie zdążyła jeszcze na szczęscie narobić szkód, gdyby nie ten opiłek, prawdopodobnie było by gorzej.
Tak czy siak, obecnie powoli kompletuję części do silnika, a następnie do reszty pojazdu i w przyszłym roku wyjeżdżam chartem po remoncie i usprawnieniach, o których będę tutaj pisał.
Ogólnie tak jak podejrzewałem - częściowo wysunęła się tulejka sworznia z rzemieślniczego wału, ale to nie była bezpośrednia przyczyna awarii.
Przyczyną było to, że coś dostało się do silnika, jakiś opiłek był pomiędzy płaszczem tłoka i cylinderm. To powodowało utrudniony obrót wału i charakterystyczny pisk. O dziwo sama tuleja nie zdążyła się porysować, ślady widać na tłoku. To była przyczyna zatrzymania pracy silnika.
Wysunięta tulejka nie zdążyła jeszcze na szczęscie narobić szkód, gdyby nie ten opiłek, prawdopodobnie było by gorzej.
Tak czy siak, obecnie powoli kompletuję części do silnika, a następnie do reszty pojazdu i w przyszłym roku wyjeżdżam chartem po remoncie i usprawnieniach, o których będę tutaj pisał.
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
To dobrze że nic nie narobiło złego w cylku, to by była dopiero bieda. Nie wiem czy uratowałbyś to jeszcze 3 szlifem A charta bardzo ładny. Coraz więcej ich na forum
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
No na szczęście
Dzisiaj zakupiłem nowy wał. Oczywiście rzemiosło. Z racji tego, że jeździłem już na wale tego typu:
...i wiem ile to jest warte (niewiele), to teraz zdecydowałem się zakupić produkt chyba innego producenta, który wygląda tak:
Ten, który kupiłem, przynajmniej ma odpowiednią fazę na tulejce, dzięki czemu łatwiej będzie sworzeń włożyć. Cóż, zobaczymy ile to pojeździ
Dzisiaj zakupiłem nowy wał. Oczywiście rzemiosło. Z racji tego, że jeździłem już na wale tego typu:
...i wiem ile to jest warte (niewiele), to teraz zdecydowałem się zakupić produkt chyba innego producenta, który wygląda tak:
Ten, który kupiłem, przynajmniej ma odpowiednią fazę na tulejce, dzięki czemu łatwiej będzie sworzeń włożyć. Cóż, zobaczymy ile to pojeździ
Ostatnio edytowano 20 maja 2012, o 19:14 przez bigsoft, łącznie edytowano 1 raz
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Ile dałeś za owy wał? Gdzie kupowałeś?
-
Adaś - MotoManiak
- Posty: 652
- Dołączył(a): 1 sty 2009, o 13:40
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Adaś rzemiosło idzie kupić
Podobny jest chyba na skuter dębica
Podobny jest chyba na skuter dębica
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Kupiłem ten wał na Allegro, dokładnie u sprzedawcy Wronka19 (sklep Motonet, na Allegro mają dwa konta: motonet i wronka19).
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Re: Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
bigsoft napisał(a):Kupiłem ten wał na Allegro, dokładnie u sprzedawcy Wronka19 (sklep Motonet, na Allegro mają dwa konta: motonet i wronka19).
Też mam taki wał, po 1000km nie ma luzów, a nie oszczędzałem Charta. Zobaczymy co będzie dalej
OPEL Astra F 1.6 16v
OPEL Vectra B 1.6 16v
OPEL Vectra B 2.0 16v <3
OPEL Vectra B 1.6 16v
OPEL Vectra B 2.0 16v <3
-
BatiBati - Zwycięzca konkursu
- Posty: 549
- Dołączył(a): 15 lis 2009, o 10:53
- Lokalizacja: Okolice W-wy
- Pojazdy: Opel Vectra B
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
No 1000km to żaden przebieg, ale jak stwierrdziłeś - zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję, że zrobi przynajmniej 10k.
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Witaj bigsoft jeszcze raz dzięki za pomoc ze schematami regulatora
Całkiem ładny chart, dopracujesz i będzie pięknie!
Mam jeszcze małe pytanko jeśli chodzi o ogara, pisałeś gdzieś jakiś czas temu że robisz jakąś mocną prądnice plus zaplon CDI do jawki, zdążyłeś to przetestować czy za wcześnie sprzedałeś jawke?
Całkiem ładny chart, dopracujesz i będzie pięknie!
Mam jeszcze małe pytanko jeśli chodzi o ogara, pisałeś gdzieś jakiś czas temu że robisz jakąś mocną prądnice plus zaplon CDI do jawki, zdążyłeś to przetestować czy za wcześnie sprzedałeś jawke?
Hi!
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
-
Garry1 - MotoManiak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 25 lut 2008, o 22:09
- Lokalizacja: Konin
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Garry1 napisał(a):mocną prądnice plus zaplon CDI do jawki
Chciałbym coś więcej się dowiedzieć .
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Jawkę nadal mam, ale ze względu na to, że mam mało czasu na te rzeczy i mam Charta, to teraz jemu poświęcam uwagę. Zapłon tego typu do jawki zrobię, ale w drugiej kolejności
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Re: Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Po długiej przerwie i postoju w garażu po ostatniej awarii w końcu udało mi się skompletować wszystko co potrzeba, więc wziąłem się za Charta.
W ostatnią sobotę, czyli wczoraj wykonałem kapitalny remont silnika. Oto co zostało zrobione/wymienione itd (przy częściach oryginalnych będę dopisywał "ZMD"):
- cylinder ZMD - poszedł do szlifu;
- nowy tłok I szlif;
- nowe pierścienie ZMD;
- wszystkie nowe łożyska japońskiej firmy KOYO z koszykiem teflonowym montowane na specjalnym kleju zabezpieczającym łożysko przed obróceniem się w gnieździe, w karterze;
- nowe uszczelniacze (czy simmeringi, jak kto woli) firmy Corteco (niebieskie);
- nowy wałek główny skrzyni biegów (ten, na którym wisi kosz sprzęgłowy) - ZMD;
- nowy kosz sprzęgłowy i zespół sprzęgła (docisk, tarcze, sprężyna itd) - ZMD;
- nowa zębatka atakująca kosz sprzęgłowy - ZMD;
- nowy wał korbowy;
- nowy sworzeń z Simsona S51 (który trzeba było o 1mm skrócić) + zabezpieczenia;
- nowa zębatka zdawcza ZMD;
Silnik został poskręcany na nowych śrubach imbusowych. Uszczelki pomiędzy kartery i pod dekle wykonałem z gambitu o grubości 0,5mm. Uszczelki te dla pewności zostały pokryte cieniutką warstwą czarnego sylikonu przeznaczonego do silników i maszyn (odporny na oleje, benzynę, wys. temperaturę) ponieważ powierzchnia karterów w niektórych miejscach jest niepewna. Pod cylinder uszczelka z ww. gambitu 0,5mm, pod głowicę uszczelka aluminiowa z Simsona S51. Za zasilanie silnika w mieszankę (benzyny z olejem syntetycznym Xado do 2T) będzie odpowiadał nowy gaźnik Amal 16T, do którego dorobiłem odpowiedni kolektorek ssący. Natomiast za odpowiedni zapłon odpowiedzialna będzie nowa prądnica (tzn. przerobiony przeze mnie oryginał), szwedzka cewka wysokiego napięcia SEM oraz świeca NGK B8HS;
Ponadto sam Chart otrzyma:
- nową oponę na tył;
- nowe gumy amortyzatorów przednich;
- nowe oryginalne amortyzatory tylne - prosto ze sklepu ;
- nową zębatkę tylną + łożysko KOYO + simmering Corteco;
- nowy łańcuch;
- inną felgę, bo ta co była, jest strasznie krzywa;
- przerobioną przeze mnie lampę oryginalną pod żarówkę H4 55W (o tym niżej );
- nową, znacznie zmodyfikowaną instalację elektryczną 12V;
Teraz o elektryce. Jestem w trakcie montowania nowej instalacji elektrycznej, na nowych przewodach. Przełączniki kierunkowskazów, świateł, czujniki stopu zostaną odciążone poprzez zastosowanie przekaźników (aby uniknąć wypalania styków w tych czujnikach i przełącznikach). Instalacja elektryczna będzie pracowała przy napięciu 12V wraz z akumulatorem 12V/5Ah. Za ładowanie odpowiedzialna będzie prądnica, którą konstruowałem przez ostatnie kilka tygodni na podstawie oryginału. Na dzień dzisiejszy mam 120W mocy przy 12V. Na maszynie testującej, którą specjalnie zbudowałem do testowania różnych rozwiązań i pomysłów podczas budowy tej prądnicy, przy ok 4k obr/min prądnica zasila spokojnie dwie żarówki o mocy 55W. Dlatego też dostosowałem oryginalną lampę Charta do żarówki H4, montując inny odbłyśnik z homologacją. Oczywiście całe oświetlenie wraz z lampą przednią będzie zasilane z akumulatora.
Opis przeróbki tej prądnicy zostanie udostępniony prawdopodobnie do końca maja.
Opis przeróbki lampy oryginalnej pod żarówkę H4 został przedstawiony na moim blogu motorowerowo.pl, dokładnie TUTAJ
Przykładowe zdjęcie po przeróbce:
Silniczek:
Poniżej przedsmak tego, co zamierzam niedługo dokładnie przedstawić (proszę się nie sugerować oznaczeniami na cewkach, bo są nieaktualne, to samo tyczy się filmiku i napisu na magnecie , bo się okazało, że to jednak wał ):
Na koniec krótki filmik. Podłączone żarówki w tym przypadku to H4 55W i H1 55W (obciążenie 110W, ale prądnica wyciąga trochę więcej), oczywiście na 12V:
http://www.youtube.com/watch?v=VEBqfNcq5RQ
W ostatnią sobotę, czyli wczoraj wykonałem kapitalny remont silnika. Oto co zostało zrobione/wymienione itd (przy częściach oryginalnych będę dopisywał "ZMD"):
- cylinder ZMD - poszedł do szlifu;
- nowy tłok I szlif;
- nowe pierścienie ZMD;
- wszystkie nowe łożyska japońskiej firmy KOYO z koszykiem teflonowym montowane na specjalnym kleju zabezpieczającym łożysko przed obróceniem się w gnieździe, w karterze;
- nowe uszczelniacze (czy simmeringi, jak kto woli) firmy Corteco (niebieskie);
- nowy wałek główny skrzyni biegów (ten, na którym wisi kosz sprzęgłowy) - ZMD;
- nowy kosz sprzęgłowy i zespół sprzęgła (docisk, tarcze, sprężyna itd) - ZMD;
- nowa zębatka atakująca kosz sprzęgłowy - ZMD;
- nowy wał korbowy;
- nowy sworzeń z Simsona S51 (który trzeba było o 1mm skrócić) + zabezpieczenia;
- nowa zębatka zdawcza ZMD;
Silnik został poskręcany na nowych śrubach imbusowych. Uszczelki pomiędzy kartery i pod dekle wykonałem z gambitu o grubości 0,5mm. Uszczelki te dla pewności zostały pokryte cieniutką warstwą czarnego sylikonu przeznaczonego do silników i maszyn (odporny na oleje, benzynę, wys. temperaturę) ponieważ powierzchnia karterów w niektórych miejscach jest niepewna. Pod cylinder uszczelka z ww. gambitu 0,5mm, pod głowicę uszczelka aluminiowa z Simsona S51. Za zasilanie silnika w mieszankę (benzyny z olejem syntetycznym Xado do 2T) będzie odpowiadał nowy gaźnik Amal 16T, do którego dorobiłem odpowiedni kolektorek ssący. Natomiast za odpowiedni zapłon odpowiedzialna będzie nowa prądnica (tzn. przerobiony przeze mnie oryginał), szwedzka cewka wysokiego napięcia SEM oraz świeca NGK B8HS;
Ponadto sam Chart otrzyma:
- nową oponę na tył;
- nowe gumy amortyzatorów przednich;
- nowe oryginalne amortyzatory tylne - prosto ze sklepu ;
- nową zębatkę tylną + łożysko KOYO + simmering Corteco;
- nowy łańcuch;
- inną felgę, bo ta co była, jest strasznie krzywa;
- przerobioną przeze mnie lampę oryginalną pod żarówkę H4 55W (o tym niżej );
- nową, znacznie zmodyfikowaną instalację elektryczną 12V;
Teraz o elektryce. Jestem w trakcie montowania nowej instalacji elektrycznej, na nowych przewodach. Przełączniki kierunkowskazów, świateł, czujniki stopu zostaną odciążone poprzez zastosowanie przekaźników (aby uniknąć wypalania styków w tych czujnikach i przełącznikach). Instalacja elektryczna będzie pracowała przy napięciu 12V wraz z akumulatorem 12V/5Ah. Za ładowanie odpowiedzialna będzie prądnica, którą konstruowałem przez ostatnie kilka tygodni na podstawie oryginału. Na dzień dzisiejszy mam 120W mocy przy 12V. Na maszynie testującej, którą specjalnie zbudowałem do testowania różnych rozwiązań i pomysłów podczas budowy tej prądnicy, przy ok 4k obr/min prądnica zasila spokojnie dwie żarówki o mocy 55W. Dlatego też dostosowałem oryginalną lampę Charta do żarówki H4, montując inny odbłyśnik z homologacją. Oczywiście całe oświetlenie wraz z lampą przednią będzie zasilane z akumulatora.
Opis przeróbki tej prądnicy zostanie udostępniony prawdopodobnie do końca maja.
Opis przeróbki lampy oryginalnej pod żarówkę H4 został przedstawiony na moim blogu motorowerowo.pl, dokładnie TUTAJ
Przykładowe zdjęcie po przeróbce:
Silniczek:
Poniżej przedsmak tego, co zamierzam niedługo dokładnie przedstawić (proszę się nie sugerować oznaczeniami na cewkach, bo są nieaktualne, to samo tyczy się filmiku i napisu na magnecie , bo się okazało, że to jednak wał ):
Na koniec krótki filmik. Podłączone żarówki w tym przypadku to H4 55W i H1 55W (obciążenie 110W, ale prądnica wyciąga trochę więcej), oczywiście na 12V:
http://www.youtube.com/watch?v=VEBqfNcq5RQ
Ostatnio edytowano 2 lip 2012, o 00:13 przez bigsoft, łącznie edytowano 1 raz
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Silnik wyremontowany porządnie Dziwi mnie fakt dlaczego zrezygnowałeś z oryginalnego gaźnika ? przecież z tego co się doczytałem to masz wszystko w serii a bing jest chyba najlepszym gaźnikiem do charta. Po za tym przy remoncie ramy wymyśliłeś coś ciekawego ?
ps. polecam każdemu stronę motorowerowo przefiltrowałem i jest o czym czytać
ps. polecam każdemu stronę motorowerowo przefiltrowałem i jest o czym czytać
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
O chłopie jesteś geniuszem
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Posty: 61
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 368 gości