Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W

Postprzez bigsoft » 30 wrz 2011, o 18:35

Witam :)

Skoro zacząłem tutaj częściej przebywać, to uznałem, że trzeba by pokazać swój pojazd i tutaj. Zacznę od tego, że jest to już mój drugi Chart. Nie było by go prawdopodobnie, gdyby nie fakt, że mojego pierwszego Charta po prostu mi skradziono... Po ok roku przerwy udało mi się kupić od znajomego Charta ze zdjęć poniżej, czego wcale nie żałuję :) W międzyczasie posiadałem (niecały rok) Ogara 200, który początkowo miał być u mnie na stałe, ale z racji tego, iż trafiła się okazja (chart) - postanowiłem go sprzedać. Na pewno nie zapomnę faktu jego posiadania, choćby z racji tego, że Ogarek woził mnie do szkoły, a co najważniejsze - przez cały okres matur - właśnie na maturę ;) Dobra tyle z historii, teraz aktualności.

Charta kupiłem dokładnie 22 czerwca 2011 roku. Jego ogólny stan był moim zdaniem dobry, ale nic więcej. W większości kompletny, ma papiery itd. W dniu zakupu był niesprawny - tzn. silnik nie odpalał, nie wiadomo było, czy elektryka jest sprawna, akumulator do wymiany. Po przywiezieniu ok godziny 20 postanowiłem na szybko sprawdzić czy zapali. Zapłon ustawiłem, iskra niby jest, ale silnik nie dość, że z trudem odpalał, to jeszcze gdy mu się to w końcu udało - gasnął po ok 1-3 sekundach. Kilka chwil - powód - coś z układem zapłonowym. Miernik w łapy i przyczyna już poznana - uszkodzona cewka CDI. Rezystancja na poziomie 350 om (sprawna powinna mieć ok 750 om). Na ten dzień to był koniec. Przez kolejne dni wymieniłem cewkę zasilającą na inną, która pozostała mi jeszcze z czasów pierwszego Charta - i maszyna odpaliła :). Szybko napompować powietrze do opon i heja! W końcu przypomniały się stare dobre czasy, a po przejściu z Ogara na Charta - uczucie wygodnej pozycji za kierownicą i przyjemności z prowadzenia było uderzająco przyjemne :)

Później przez kolejne kilka dni zakupiłem akumulator, przywróciłem elektrykę do oryginału (jakieś kombinacje były porobione, kable poprzecinane). Wszystkie drobne usterki zostały wyeliminowane i zacząłem sobie jeździć m.in. do pracy. Po kilkuset pokonanych kilometrach pojawiły się wycieki ze skrzyni biegów, na łączeniu karterów. Początkowo olewałem sprawę, jeździłem dalej, aż w końcu doszło do tego, że silnik zaczął ciągnąć olej ze skrzyni biegów do cylindra. Wtedy nie było wyjścia - trzeba rozebrać. Po rozpołowieniu karterów okazało się, że wszystkie gwinty w środku silnika są pozrywane (i jak to miało chodzić...) :facepalm: Nie było więc wyjścia, wiertarka, gwintownik m8 i jazda. Nowe śruby, uszczelka, sylikon (kartery są niestety zajechane nawet na łączeniu). Poskładałem, zostawiłem do wyschnięcia, na drugi dzień olej do skrzyni i jazda. Od razu poczułem poprawę pracy silnika.

Znów kolejne kilkaset km pokonane i znów pokazały się wycieki oleju. Teraz już leje po simmeringu wajchy zmiany biegów i olej dostaje się do komory aparatu zapłonowego. Niestety brak kasy uniemożliwił mi wymianę wszystkich simmeringów przy rozpoławianiu (dodam, że te stare na wale, były obklejone dodatkowo sylikonem :facepalm:). Silnik tak czy siak wymaga remontu kapitalnego - począwszy od wymiany wału korbowego (krzywy czop magneta + spory luz na korbie), trzeba nowe sprzęgło, łożyska i inne duperele, nie mówiąc o lepszych karterach.

Śmigam więc obecnie dziennie do pracy i mimo stanu technicznego silnika - Chart daje radę. Na dzień dzisiejszy zbliżam się do 2 tysięcy przejechanych kilometrów od kupna. Jeszcze z miesiąc, dwa jak wytrzyma to będzie dobrze, potem otrzyma zasłużony remont :)

Po tym monologu przyszedł czas na fotki.

W dniu kupna:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aktualny stan (wakacje 2011):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Więcej zdjęć na moim profilu MotoAlbum.pl -> TUTAJ
Ostatnio edytowano 19 lip 2012, o 21:32 przez bigsoft, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 wrz 2011, o 18:35

Pani Kontekstowa
 

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Michallres » 30 wrz 2011, o 18:43

Ładny charcik :yes: Nie był w złym stanie, ale pięknie go zrobiłeś ;)
Avatar użytkownika
Michallres
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3142
Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
Lokalizacja: Złoczew/Łódź
Pochwały: 5
Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez adambur1 » 1 paź 2011, o 21:31

Świetny charcik :)
Pozdrawiam Adam
Avatar użytkownika
adambur1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 10 mar 2009, o 15:16
Lokalizacja: Mokra k.Lubska
Pojazdy: Romet 50-T-1, Simson S50

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez piotrek_j » 1 paź 2011, o 21:33

Bigi moje zdanie znasz, charcik piękny nic dodać nic ująć ;D
piotrek_j
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2010, o 21:40
Pojazdy: YAMAHA Drag Star 125

Re: Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 8 paź 2011, o 20:13

Remont planowany na zimę cosik się lekko przyspieszył. Swoją drogą silnik podczas pracy to w zasadzie orkiestra przeróżnych dźwięków trzaskania, chrobotania itp, jednak nie wiedziałem, że jest aż tak źle :) Niezła demolka, jednak zaznaczam, że motor jest dalej na chodzie i dziennie wozi do pracy. Dziś jednak będę musiał na szybko złożyć mój drugi silnik, który jest w trochę lepszym stanie i spróbować go uruchomić, bo jazda na tym, co teraz mam w ramie grozi wypadkiem np podczas zblokowania wału, a co za tym idzie koła tylnego np w deszczu na zakręcie... Chciałem tylko sprawdzić inną prądnicę na swoim silniku i oto co się okazało...:

http://www.youtube.com/watch?v=DWVSvGcvwyc
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Romecik2t » 8 paź 2011, o 20:20

wał do regeneracji, łożyska nowe jednym słowem rozpoławianie i długie zbieranie częśći ..xd
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Łukasz.L » 8 paź 2011, o 21:48

To samo co u mnie w simsonie wymien łozyska na wale ;D
:)
Avatar użytkownika
Łukasz.L
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 22 cze 2009, o 10:26
Lokalizacja: Stawiszyn
Pojazdy: Aprilia RS 125 08r / Honda CBR 125R 05r.

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Łukasz.L » 8 paź 2011, o 21:48

To samo co u mnie w simsonie wymien łozyska na wale ;D
:)
Avatar użytkownika
Łukasz.L
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 22 cze 2009, o 10:26
Lokalizacja: Stawiszyn
Pojazdy: Aprilia RS 125 08r / Honda CBR 125R 05r.

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Michallres » 8 paź 2011, o 21:53

O kurde, luzy spore. Jak masz drugi silnik to spoko. W między czasie zrobisz ten ;)
Avatar użytkownika
Michallres
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3142
Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
Lokalizacja: Złoczew/Łódź
Pochwały: 5
Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 9 paź 2011, o 16:46

Panowie... łożyska na wale to najmniejszy problem :) Te kartery są zajechane, gniazda na łożyska wybite, gwinty już raz były naprawiane... Zapewne skompletuję trochę części i będę składał. Wału nie opłaca się dawać do regeneracji, bo to jest dzisiejsza, rzemieślnicza produkcja... Druga sprawa u mnie regeneracja wału to koszt 160zł (!), a nowy można mieć za ok 130...

Do drugiego silnika przełożyłem tylko tłok z pierścieniami i cylindrem oraz zapłon z magnetem i jak na razie śmiga :)
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Marek.K. » 9 paź 2011, o 18:06

bigsoft napisał(a):Druga sprawa u mnie regeneracja wału to koszt 160zł (!)

u mnie koszt 40zł ale to tylko rozbicie i złożenie wału
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 9 paź 2011, o 18:27

No cóż, co zakład to inaczej, tak czy siak kupię nowy rzemieślniczy.

Mam za to inne pytanie - czy ktoś z Was miał styczność z łańcuchem do Rometa firmy CHJC?

Wygląda to tak: http://allegro.pl/romet-110-ogniw-nowy- ... 33625.html

Ja miałem stycznośc tylko z produktem firmy YBN i najgorzej nie było, rozciągał się dosyć, ale zerwanie nigdy mi się nie zdażyło. Co powiecie o tym powyżej?
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Łukasz S. » 9 paź 2011, o 20:27

Tak ja mam taki u siebie założony w ogarze. Rzekomo wzmacniany (ale dałem za niego 8 zł :D). przejechałem na nim 100 km jak do tej pory - jest w porządku, oprócz tego, że co chwile go trzeba naciągać (chyba się wyciąga, bo nowy)
Piszę poprawnie po polsku!
ZZR Komar 2320 1969
FSM Syrena 105L 1977
FSM Syrena 105L 1980
MZ TS 150 1984
Romet Ogar 205 1988
Romet Pony 301 1989


Pomoc w sprawie remontów - pisz na PW!
Avatar użytkownika
Łukasz S.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 693
Dołączył(a): 7 lut 2010, o 14:40
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 8

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez izydor » 9 paź 2011, o 21:03

bigsoft, Z tego co pamiętam z innego forum znalazłeś coś do swojego skradzionego charta jak to sie dalej potoczyło?
A ten charcik fajny :yes:
Avatar użytkownika
izydor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1043
Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
Lokalizacja: Świdnik
Pochwały: 17
Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 10 paź 2011, o 19:13

Odzyskałem bak, siedzenie, koła z hamulcami, zębatką tylną itp. W zasadzie tyle ;)

Co do Charta... Niestety "siła wyższa" zdecydowała zakończenie eksploatacji w tym roku. Drugi silnik w trochę teoretycznie lepszym stanie dał dziś d... Nie wiem jeszcze co się stało i jakim cudem, bo nigdy mi się to nie zdażyło (a nie jeden silnik remontowałem) - ale zajechałem rano do pracy (10km), a po pracy odpaliłem, przejechałem jakieś 100m, zatrzymałem się na skrzyżowaniu - wolne obroty i nagle prr. Coś pierdzielnęło w cylindrze. Prawdopodobnie tulejka sworznia albo wypadła lub pękła, albo zabezpieczenie sworznia. W każdym razie ruch wału skutkuje oporem i piskiem z cylindra...

Całe szczęście, że ojciec mnie zaciągnął autem do domu :) Jak zdejmę cylinder to dam foty, żeby pokazać co się stało się :)
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Następna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości