Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 20 maja 2012, o 21:14

Stachu.G napisał(a):Dziwi mnie fakt dlaczego zrezygnowałeś z oryginalnego gaźnika ? przecież z tego co się doczytałem to masz wszystko w serii a bing jest chyba najlepszym gaźnikiem do charta.


Fakt, z oryginalnie montowanych (14mc i Bing 1/14/206) - Bing jest faktycznie najlepszy. Przynajmniej w mojej opini. Niestety, ale mój Bing jest w takim stanie, że nie nadaje się do założenia. Jest po prostu wyeksploatowany i sprawia trudności w użytkowaniu. Niby był na Allegro zestaw naprawczy (pływak z zaworkiem chyba), ale gaźnik to też przepustnica i gniazdo na nią, które się wyciera. Dodatkowo zmianę gaźnika spowodowało to, że do Binga po prostu nie ma łatwo dostępnych części. Postanowiłem więc kupić fabrycznie nowy gaźnik. Drogi jest i części do niego też, ale z tego co wiem jakość jest zadowalająca i co najważniejsze - można przebierać w dyszach i częściach zamiennych bez problemu.

Stachu.G napisał(a):Po za tym przy remoncie ramy wymyśliłeś coś ciekawego ?


Nie wiem co mam przez to rozumieć. Ogólnie u mnie rama jest w porządku. Jedynie wymaga malowania (jak cały Chart), ale malowanie będzie miał dopiero w lipcu jak będę miał kasę i parę dni wolnego.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Pani Kontekstowa » 20 maja 2012, o 21:14

Pani Kontekstowa
 

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Stachu.G » 1 lip 2012, o 19:39

Co z chartem ? Odpalony ;)
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez olo537 » 1 lip 2012, o 22:48

Ładny chart :D właśnie jak tam prace ? :D
Avatar użytkownika
olo537
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 893
Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
Lokalizacja: STARACHOWICE
Pochwały: 1
Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 2 lip 2012, o 00:06

Chart ma się dobrze, przeszedł przegląd bez problemu i zbliża się do pierwszego przejechanego tysiąca kilometrów po remoncie. Ogólnie wozi mnie codziennie do pracy i pokonuje minimum 40km. Spalanie wychodzi ok 2,8l/100km (więcej niż 2,5, ale mniej niż 3, więc tak strzelam 2,8l). Średnio jadę 50-55km/h. Czasem go przegonię, ale to trwa kilkanaście sekund, bo jest na dotarciu jeszcze (choć już powoli kończę). Vmax po prostej ok 65-67km/h. Z lekkiej górki osiągnąłem 70km/h. Silnik eksploatowany jest na oleju XADO do mieszanki, w skrzyni biegów natomiast mam syntetyczny olej firmy K2. Świeca zapłonowa - NGK B8HS. Amal 16T sprawuje się całkiem dobrze, silnik zawsze pali od kopa. Jak jest ciepły to bez ssania, jak zimny to ssanie tylko na moment rozruchu i zaraz wyłączam. Nowa prądnica, którą sobie zbudowałem jak na razie spisuje się bez zarzutu. Nie ma to jak porządne światło z przodu, kilkanaście razy już jechałem późnym wieczorem i na prawdę cieszę się, że wykonałem tą przeróbkę :)

Jak na razie nie mam na co narzekać, tylko lać mieszankę i jeździć :)

PS. Napotkałem też pewien problem - tj. okazało się, że nowy wał korbowy ma... zbyt rozwierconą tulejkę i w dodatku sworzeń nie był w osi. Kupiłem nową tulejkę (która ma otwór za ciasny fabrycznie, specjalnie, żeby sobie samemu rozwiercić) i roztoczyłem otwór pod sworzeń - po problemie.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Stachu.G » 2 lip 2012, o 20:29

Zawalę ci pytaniami ;)
Sprzęgło dobrze się zachowuje na tym syntetycznym K2 ?
Jak się sprawuje ta szwedzka cewka zapłonowa ? Jest jakaś różnica między zwykłą butelkową ?
Tulejkę korby zmieniłeś dalej na rzemiosło czy dorwałeś oryginał ?
Widziałem poradnik z przeróbki prądnicy naprawdę porządnie opracowane :)
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Sławek. » 2 lip 2012, o 21:53

A co zrobiłeś z prądnicą? Przewinąłeś ceweczki na większy prąd? A na 12V przerobiłeś czy zostawiłeś 6V? ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 3 lip 2012, o 16:30

Stachu.G napisał(a):Sprzęgło dobrze się zachowuje na tym syntetycznym K2 ?

Tak, na razie nie mam powodów do narzekań - nie lej tego. Nie nadaje się. Tylko olej zgodny z SAE 30 (np Lux 10, Motul 10w30 itd)

Stachu.G napisał(a):Jak się sprawuje ta szwedzka cewka zapłonowa ?

Bez zarzutu.

Stachu.G napisał(a): Jest jakaś różnica między zwykłą butelkową ?

Tak. Z tych mniej ważnych, to jest mniejsza od butelkowej, a z tych bardziej ważnych - generuje lepszej jakości iskrę. Zauważalnie.

Stachu.G napisał(a):Tulejkę korby zmieniłeś dalej na rzemiosło czy dorwałeś oryginał ?

Kupiłem rzemiosło na Allegro i przetoczyłem na tokarce bo otwór był w cholerę za mały i podejście rozwiertakiem nie wchodziło za bardzo w grę. Tzn z odpowiednim przyrządem by się to udało, ale ja takiego nie miałem, więc posłużyłem się tokarką. Udało się tak przetoczyć tulejkę od środka, że po wciśnięciu nie trzeba było już rozwiercać. Oczywiście zero luzów na tulejce jak na razie. Jak się wybije, to będę szukał fosforobrązu i z niego utoczę.

Stachu.G napisał(a):Widziałem poradnik z przeróbki prądnicy naprawdę porządnie opracowane

Dzięki ;]

Sławek. napisał(a):A co zrobiłeś z prądnicą? Przewinąłeś ceweczki na większy prąd? A na 12V przerobiłeś czy zostawiłeś 6V?


Hmm jakby to powiedzieć..., to ja może pokażę:
Obrazek

Przerobiłem ją całkowicie, impulsator mam na zewnątrz,a prądnica osiąga jakieś 110-120W. Instalka oczywiście 12V.
Ostatnio edytowano 5 lip 2012, o 20:13 przez bigsoft, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Sławek. » 3 lip 2012, o 16:33

To jaka teraz żarówka z przodu? H4 60/55W? :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 3 lip 2012, o 16:34

Dokładnie tak. Co ciekawe cała instalacja prócz zapłonu leci non stop z akumulatora ;). Zapłon leci z jednej grupy cewek (przez transformatorek sieciowy), bo mi się nie chciało robić przetwornicy DC-CDI.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Sławek. » 3 lip 2012, o 17:47

Kurde świetna sprawa :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 5 lip 2012, o 20:11

Aktualizacja.

Padło wyżej pytanie, jak sprzęgło zachowuje się na oleju K2. Odpowiedziałem wyżej, że dobrze, ale muszę zmienić zdanie! Jednak na tym oleju sprzęgło ciągnie i ogólnie pracuje źle.

Wymieniam olej na odpowiedni, czyli zgodny z SAE 30. Nie musi to być ten popularny jeszcze z PRLu LUX 10, ale może to być i MOTUL (za niecałe 30zł) 10W30.

Także NIE POLECAM!
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez Krokodylek » 5 lip 2012, o 20:17

Najlepszym olejem do skrzyni wg. mnie jest motul transoli 10w40 :yes:
Avatar użytkownika
Krokodylek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 21:05
Lokalizacja: Brzozów
Pochwały: 1
Pojazdy: Simson Enduro

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 5 lip 2012, o 20:20

Taki też kupię, tyle, że 10W30 :)
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez krycha119 » 5 lip 2012, o 22:09

Ahh piękny Charcik :) bardzo mi się podoba, już nie mogę się doczekać aż swojego tak zrobię. Jeśli masz taką żarówkę w lampie z przodu to zrób kiedyś fote w nocy jak to świeci bo chciałbym zobaczyć.
Proszę wejdź w ten link a pomożesz wygrać konto premium: http://www.kinomaniak.tv/pp/krycha911
Avatar użytkownika
krycha119
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 250
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 20:10
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 2
Pojazdy: Romet 50 T-1, Romet Pony M3, Romet Chart 210, Romet Pegaz 710 Automatic

Romet Chart 50 Elektronik, typ 210

Postprzez bigsoft » 5 lip 2012, o 22:20

Ok, postaram się nawet filmik z jazdy nagrać o ile czas znajdę :)
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 163 gości