Marcek, vectrą jeździłem na motulu x-clean ale myślę, że tutaj jest bez sensu kupować taki olej.
Tylko zastanawiam się, czy chociażby taki valvoline będzie w miarę dobrym olejem, czy może będzie coś lepszego w tych pieniądzach.
No i trzeba napewno skrócić czas wymiany oleju. Ponoć serwis podaje 30k km co jest według mnie sporo za dużo. Myślę zejść przynajmniej do jakiś 15k km. Zresztą wszystko będzie widać podczas kolejnych wymian.
Romecik2t, jak było lane 5w30 to po co mam zmieniać lepkość? niech jeździ na takim
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Mustang 89r.
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
igrek97, To zalezy, jakby byl mineral to tez by mial zostawic? xd No ale jak jest idealnie, cicho i nie kopci to pewnie mozna zostawic, upalania raczej nie bedzie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Re: wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
Odnośnie oleju - ja bym kupił taki, jaki zalecał producent (m.in. żeby spełniał postawione normy). Producenta natomiast należy dobrać tak, żeby przez cały okres eksploatacji mieć dobre samopoczucie
30tys. kilometrów do następnej wymiany oleju to według mnie zdecydowanie za dużo i raczej skróciłbym ten okres chociaż o połowę. Do silników przy moich Mercedesach wchodzi 8l oleju i komputer już po 15tys wywala komunikat, że nadszedł czas kolejnej wymiany
A wracając do temu to Insignia po remoncie prezentuje się znakomicie Jakie masz wrażenia po przesiadce na to auto z Vectry C? Oprócz nowocześniejszego designu jest może jakaś odczuwalna poprawa odnośnie komfortu itp.?
I coś mi tu nie pasuje spasowanie koloru zderzaka z resztą karoserii Wszystkie elementy były lakierowane tym samym lakierem?
30tys. kilometrów do następnej wymiany oleju to według mnie zdecydowanie za dużo i raczej skróciłbym ten okres chociaż o połowę. Do silników przy moich Mercedesach wchodzi 8l oleju i komputer już po 15tys wywala komunikat, że nadszedł czas kolejnej wymiany
A wracając do temu to Insignia po remoncie prezentuje się znakomicie Jakie masz wrażenia po przesiadce na to auto z Vectry C? Oprócz nowocześniejszego designu jest może jakaś odczuwalna poprawa odnośnie komfortu itp.?
I coś mi tu nie pasuje spasowanie koloru zderzaka z resztą karoserii Wszystkie elementy były lakierowane tym samym lakierem?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
dieludolfs, Zawsze mozna dobrac lepszy olej. A co do wymiany ile km to zalezy od warunkow. Ale najwieksza role to chyba odgrywa filtr, bo olej moze i te 30k spokojnej jazdy wytrzyma ale filtr bedzie zabity opilkami czy innym nie wiadomo czym i nie bedzie juz mial swojej wydajnosci.
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
W busach zmienia się olej co 40k, a milion km na blacie to noe rzadkość Także częstotliwość wymian zależy od warunków.
Cena- jakość moim zdaniem fajnie wychodzi ELF. Wolę częściej zmienić troszkę słabszy olej, niż jeździć 20k km na najwyższej półce
Cena- jakość moim zdaniem fajnie wychodzi ELF. Wolę częściej zmienić troszkę słabszy olej, niż jeździć 20k km na najwyższej półce
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
W silnikach okrętowych czasami się w ogóle nie zmienia oleju przez 30 lat
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
Rudy102, Tylko tam moc max jest przy obrotach rzedu 100rpm A panewki maja pewnie grubosc pilki lekarskiej
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
Olej zalany od valvolina 5W30, jakiś tam do dpf'ów specjalny, sam nie wiem co do końca w silnik weszło 4,5l, do tego filtr mann'a no i gratis filtr powietrza.
Romecik2t, to jest syntetyk i jak wyżej, filtr manna raczej do najgorszych nie należy
dieludolfs, myślę o 12k km, bo ponoć te silniki są dość czułe w tym temacie.
Faktycznie, na zdjęciu wygląda ciemniej, ale w rzeczywistości kolor jest identyczny, musisz uwierzyć na słowo
W porównaniu do vectry w insignii jest jak w aucie o wyższej klasie "Mięsiste" wnętrze, napewno dużo bardziej miękkie zawieszenie. A same krzesła z przodu jak i z tyłu dla mnie mniej wygodne niż w vectrze. Robotę robi według mnie wygłuszenie, jak i pewnie też same gabaryty bo jak dla mnie prędkości naprawdę ciężko wyczuć. No jedyne co przeszkadza, to odejście
Tomek, o busach mi nie mów chociaż na firmie, olej był zmieniany co jakieś 20k km
Generalnie, nie miałem czasu pisać, bo nie wysiadałem z samochodu Nie minął cały tydzień, insignia już nakręciła prawie 1300 kilometrów. Przez pierwsze godziny jazdy podczas mocniejszego dodawaniu gazu dostawała delikatnej delirki, ale już jej to przeszło.
Myślę o przelaniu go takim specyfikiem jak stosował Marcek.
Do tego poprawiłem kilka kwiatków takich jak nie świecące ledy w bagażniku czy drzwiach. I kilka wyszło, chociażby wciśnięty przycisk na radiu, czy jakiś ułamany uchwyt od tylnego nawiewu ale tym może kiedyś się zajmę jeszcze.
Oby się utrzymała pozytywna passa jak najdłużej
Romecik2t, to jest syntetyk i jak wyżej, filtr manna raczej do najgorszych nie należy
dieludolfs, myślę o 12k km, bo ponoć te silniki są dość czułe w tym temacie.
Faktycznie, na zdjęciu wygląda ciemniej, ale w rzeczywistości kolor jest identyczny, musisz uwierzyć na słowo
W porównaniu do vectry w insignii jest jak w aucie o wyższej klasie "Mięsiste" wnętrze, napewno dużo bardziej miękkie zawieszenie. A same krzesła z przodu jak i z tyłu dla mnie mniej wygodne niż w vectrze. Robotę robi według mnie wygłuszenie, jak i pewnie też same gabaryty bo jak dla mnie prędkości naprawdę ciężko wyczuć. No jedyne co przeszkadza, to odejście
Tomek, o busach mi nie mów chociaż na firmie, olej był zmieniany co jakieś 20k km
Generalnie, nie miałem czasu pisać, bo nie wysiadałem z samochodu Nie minął cały tydzień, insignia już nakręciła prawie 1300 kilometrów. Przez pierwsze godziny jazdy podczas mocniejszego dodawaniu gazu dostawała delikatnej delirki, ale już jej to przeszło.
Myślę o przelaniu go takim specyfikiem jak stosował Marcek.
Do tego poprawiłem kilka kwiatków takich jak nie świecące ledy w bagażniku czy drzwiach. I kilka wyszło, chociażby wciśnięty przycisk na radiu, czy jakiś ułamany uchwyt od tylnego nawiewu ale tym może kiedyś się zajmę jeszcze.
Oby się utrzymała pozytywna passa jak najdłużej
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
igrek97 napisał(a):Myślę o przelaniu go takim specyfikiem jak stosował Marcek.
Polecam! Silnik się nie trzęsie po odpaleniu, ciszej pracuje, a co najważniejsze zniknął zapach ropy w spalinach. Delikatnego dymka po odpaleniu na zimnym puści, ale jak pisałem - nie śmierdzi.
Korekcje sprawdzę może dziś, akurat przyszedł mi skaner, to nie będę musiał nikogo prosić o podpięcie.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
Ostatnio edytowano 30 paź 2020, o 14:18 przez igrek97, łącznie edytowano 1 raz
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
igrek97, Panie, a Pan z domu wyjechał. Toć nie wolno, mandat będzie
-
Bubles - MotoManiak
- Posty: 218
- Dołączył(a): 15 paź 2011, o 23:45
- Pojazdy: Opel Omega B
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
O panie, a kto panu to tak s... xD
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
Kolejnego trupa przytargał
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
igrek97, CeZeta z jednym cylindrem, to jak dziewica bez dziewictwa
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
wueski B3 igreka - Rudy TicoSzrot, Insignia w gnoju
Tomek, sam taka miales
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 334 gości