Romet Chart 210

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Romet Chart 210

Postprzez Marek.K. » 15 mar 2012, o 20:46

dieludolfs, Ursus ;)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Romet Chart 210

Postprzez Pani Kontekstowa » 15 mar 2012, o 20:46

Pani Kontekstowa
 

Re: Romet Chart 210

Postprzez dieludolfs » 15 mar 2012, o 20:47

Marek.K. napisał(a):dieludolfs, Ursus ;)

Dzięki :)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Romet Chart 210

Postprzez Motorowerzystka » 16 mar 2012, o 17:28

Dziś zabrałam się za tłumik :D Był taki:
Obrazek
W trakcie zdzierania rdzy i starej farby papierem ściernym:
Obrazek
Obrazek
I teraz jest taki:
Obrazek
Jutro jeszcze poprawka :) A farba to taka:
Obrazek
I jeszcze pytanie, jaki akumulator lepszy, żelowy czy zwykły?
Obrazek
Avatar użytkownika
Motorowerzystka
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2972
Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
Lokalizacja: NWE
Pochwały: 7
Pojazdy: Romet Ogar 125

Romet Chart 210

Postprzez dieludolfs » 16 mar 2012, o 17:50

Motorowerzystka napisał(a):I jeszcze pytanie, jaki akumulator lepszy, żelowy czy zwykły?

Akumulator żelowy to praktycznie to samo co "zwykły", tylko elektrolit jest w formie żelu. Do motocykla byłoby to dobre rozwiązanie, bo kwas ze zwykłego może się czasem wylać itp. Jednak z tego co czytałem, o akumulatory żelowe trzeba chyba bardziej dbać, tzn. rozładowywać do określonego napięcia i potem ładować jakiś czas napięciem i prądem zależnym od pojemności, żeby długo posłużyły.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Romet Chart 210

Postprzez Marek.K. » 16 mar 2012, o 18:23

Motorowerzystka, Tłumiczek ładny :)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Romet Chart 210

Postprzez bigsoft » 16 mar 2012, o 19:48

Motorowerzystka napisał(a):I jeszcze pytanie, jaki akumulator lepszy, żelowy czy zwykły?


Do Charta tylko i wyłącznie taki jaki był fabrycznie, czyli z ciekłym elektrolitem (6V/10Ah).

Teraz wyjaśnienie: :)

Akumulatory żelowe muszą być ładowane stabilizowanym, określonym napięciem (dla 6V akumulatora od 6,75V do 6,9V) i ograniczeniem prądowym. Do tego tętnienia napięcia ładowania nie mogą przekroczyć poziomu 1,5%. Dodatkowo akumulator taki jest bardzo wrażliwy na głębokie rozładowanie, co w Charcie może się zdarzyć ze względu na słabe fabrycznie cewki ładowania, które wystarczają na "styk", czyli jeżdżąc przykładowo po centrum Katowic w szczycie, gdzie bardzo często używamy kierunkowskazów i często się zatrzymujemy (a co za tym idzie, silnik pracuje na niskich obrotach, co w konsekwencji obniża bardzo znacząco sprawność prądnicy i w efekcie daje znikome ładowanie) może nastąpić chwila, że kierunkowskazy przestaną działać (wcześniej coraz słabiej migając), następnie tylne światło przestanie funkcjonować (stop też). [Taka moc cewek wystarczała w końcówce lat 80-tych, ponieważ wiadomo, że w Polsce wtedy na drogach było znacznie więcej luzu, mniej korków, zatłoczonych skrzyżowań, ulic itd. Dzięki tak prostemu rozwiązaniu nie potrzebny jest też regulator napięcia ładowania.] Oznacza to bardzo głębokie rozładowanie. Akumulator kwasowy jeszcze jest wtedy do uratowania, przeważnie po naładowaniu zwykłym prostownikiem wraca do pełnej sprawności. Z żelowym niestety bywa gorzej i może po prostu nadawać się do wymiany po jednym czy kilku takich wypadkach. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ewentualnego przeładowania akumulatora. Wystarczy, że lekko zacznie gazować, co spowoduje nieodwracalną utratę elektrolitu, a w konsekwencji obniżenie sprawności akumulatora lub jego całkowite uszkodzenie. W akumulatorze z ciekłym elektrolitem dolewasz w takiej sytuacji odpowiednią ilość wody destylowanej i po problemie.

Myślę, że takie wyjaśnienie wystarczy ;)


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Romet Chart 210

Postprzez dieludolfs » 16 mar 2012, o 21:10

bigsoft napisał(a):Dodatkowo akumulator taki jest bardzo wrażliwy na głębokie rozładowanie, co w Charcie może się zdarzyć ze względu na słabe fabrycznie cewki ładowania, które wystarczają na "styk", czyli jeżdżąc przykładowo po centrum Katowic w szczycie, gdzie bardzo często używamy kierunkowskazów i często się zatrzymujemy (a co za tym idzie, silnik pracuje na niskich obrotach, co w konsekwencji obniża bardzo znacząco sprawność prądnicy i w efekcie daje znikome ładowanie) może nastąpić chwila, że kierunkowskazy przestaną działać (wcześniej coraz słabiej migając), następnie tylne światło przestanie funkcjonować (stop też). [Taka moc cewek wystarczała w końcówce lat 80-tych, ponieważ wiadomo, że w Polsce wtedy na drogach było znacznie więcej luzu, mniej korków, zatłoczonych skrzyżowań, ulic itd.

Dlatego teraz nadeszła epoka ledów :D Fajną sprawą byłby też amperomierz, który wskazywał by, czy akumulator jest ładowany, czy rozładowywany.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Romet Chart 210

Postprzez Jakub » 16 mar 2012, o 21:14

Fajnie ci wychodzą prace nad chartem :)
A farbę także polecał u ciebie nawet kolanko pomaluje i się trzyma tylko żeby dobrze oczyścić :D
Jakieś pytania pisać
KubaJ--->MotoAlbum
Kupie ramę WFM
Artur napisał(a):Ja mawiają, niektórzy najlepszy tuning uważają za dążenie do idealnego oryginału. :)
Avatar użytkownika
Jakub
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 528
Dołączył(a): 25 wrz 2011, o 18:57
Pochwały: 1
Pojazdy: Wigry 3

Romet Chart 210

Postprzez Sławek. » 16 mar 2012, o 21:14

dieludolfs, chyba woltomierz też by się sprawdził, nawet lepiej ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Re: Romet Chart 210

Postprzez dieludolfs » 16 mar 2012, o 21:23

Sławek. napisał(a):dieludolfs, chyba woltomierz też by się sprawdził, nawet lepiej ;)

No właśnie amperomierz byłby chyba lepszy, bo podczas ładowania wskazówka by szła na pole dodanie, a gdyby prądnica nie wyrabiała to na ujemne pole ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Romet Chart 210

Postprzez Stachu.G » 16 mar 2012, o 21:26

Ta piecówka do tłumika jest beznadziejna już lepiej zaryzykować i pomalować zwykłym lakierem
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Romet Chart 210

Postprzez Sławek. » 16 mar 2012, o 21:28

Najlepiej w proszek dać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Romet Chart 210

Postprzez Motorowerzystka » 16 mar 2012, o 21:28

bigsoft napisał(a):Do Charta tylko i wyłącznie taki jaki był fabrycznie, czyli z ciekłym elektrolitem (6V/10Ah)

W sklepie upatrzyłam taki akumulator 6V/12Ah i tak się zastanawiałam, który lepszy, taki czy żelowy i po Twoim wyjaśnieniu na pewno nie kupię żelowego.
Stachu.G Ta piecówka do tłumika jest beznadziejna już lepiej zaryzykować i pomalować zwykłym lakierem

Twoim zdaniem jest beznadziejna, ale to ja będę nim jeździć a nie Ty :roll:
Ostatnio edytowano 16 mar 2012, o 21:38 przez Motorowerzystka, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Motorowerzystka
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2972
Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
Lokalizacja: NWE
Pochwały: 7
Pojazdy: Romet Ogar 125

Romet Chart 210

Postprzez Marek.K. » 16 mar 2012, o 21:29

Stachu.G, dobry jest ;) taki matowy, a jak sprejem się maluje to wygląda super :)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Romet Chart 210

Postprzez Stachu.G » 16 mar 2012, o 22:37

Ok już spoko
Chciałem ci tylko uprzedzić że nie tyle wygląda to źle co źle się utrzymuje ale jak widać ty jesteś oporna na porady tak więc rób wszystko po 2 razy Powodzenia ;)
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 397 gości