Romet Chart 210
Romet Chart 210
dieludolfs, Ursus
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Romet Chart 210
Dziś zabrałam się za tłumik Był taki:
W trakcie zdzierania rdzy i starej farby papierem ściernym:
I teraz jest taki:
Jutro jeszcze poprawka A farba to taka:
I jeszcze pytanie, jaki akumulator lepszy, żelowy czy zwykły?
W trakcie zdzierania rdzy i starej farby papierem ściernym:
I teraz jest taki:
Jutro jeszcze poprawka A farba to taka:
I jeszcze pytanie, jaki akumulator lepszy, żelowy czy zwykły?
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Romet Chart 210
Motorowerzystka napisał(a):I jeszcze pytanie, jaki akumulator lepszy, żelowy czy zwykły?
Akumulator żelowy to praktycznie to samo co "zwykły", tylko elektrolit jest w formie żelu. Do motocykla byłoby to dobre rozwiązanie, bo kwas ze zwykłego może się czasem wylać itp. Jednak z tego co czytałem, o akumulatory żelowe trzeba chyba bardziej dbać, tzn. rozładowywać do określonego napięcia i potem ładować jakiś czas napięciem i prądem zależnym od pojemności, żeby długo posłużyły.
Autor postu otrzymał pochwałę
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Romet Chart 210
Motorowerzystka, Tłumiczek ładny
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Romet Chart 210
Motorowerzystka napisał(a):I jeszcze pytanie, jaki akumulator lepszy, żelowy czy zwykły?
Do Charta tylko i wyłącznie taki jaki był fabrycznie, czyli z ciekłym elektrolitem (6V/10Ah).
Teraz wyjaśnienie:
Akumulatory żelowe muszą być ładowane stabilizowanym, określonym napięciem (dla 6V akumulatora od 6,75V do 6,9V) i ograniczeniem prądowym. Do tego tętnienia napięcia ładowania nie mogą przekroczyć poziomu 1,5%. Dodatkowo akumulator taki jest bardzo wrażliwy na głębokie rozładowanie, co w Charcie może się zdarzyć ze względu na słabe fabrycznie cewki ładowania, które wystarczają na "styk", czyli jeżdżąc przykładowo po centrum Katowic w szczycie, gdzie bardzo często używamy kierunkowskazów i często się zatrzymujemy (a co za tym idzie, silnik pracuje na niskich obrotach, co w konsekwencji obniża bardzo znacząco sprawność prądnicy i w efekcie daje znikome ładowanie) może nastąpić chwila, że kierunkowskazy przestaną działać (wcześniej coraz słabiej migając), następnie tylne światło przestanie funkcjonować (stop też). [Taka moc cewek wystarczała w końcówce lat 80-tych, ponieważ wiadomo, że w Polsce wtedy na drogach było znacznie więcej luzu, mniej korków, zatłoczonych skrzyżowań, ulic itd. Dzięki tak prostemu rozwiązaniu nie potrzebny jest też regulator napięcia ładowania.] Oznacza to bardzo głębokie rozładowanie. Akumulator kwasowy jeszcze jest wtedy do uratowania, przeważnie po naładowaniu zwykłym prostownikiem wraca do pełnej sprawności. Z żelowym niestety bywa gorzej i może po prostu nadawać się do wymiany po jednym czy kilku takich wypadkach. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ewentualnego przeładowania akumulatora. Wystarczy, że lekko zacznie gazować, co spowoduje nieodwracalną utratę elektrolitu, a w konsekwencji obniżenie sprawności akumulatora lub jego całkowite uszkodzenie. W akumulatorze z ciekłym elektrolitem dolewasz w takiej sytuacji odpowiednią ilość wody destylowanej i po problemie.
Myślę, że takie wyjaśnienie wystarczy
Autor postu otrzymał pochwałę
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Romet Chart 210
bigsoft napisał(a):Dodatkowo akumulator taki jest bardzo wrażliwy na głębokie rozładowanie, co w Charcie może się zdarzyć ze względu na słabe fabrycznie cewki ładowania, które wystarczają na "styk", czyli jeżdżąc przykładowo po centrum Katowic w szczycie, gdzie bardzo często używamy kierunkowskazów i często się zatrzymujemy (a co za tym idzie, silnik pracuje na niskich obrotach, co w konsekwencji obniża bardzo znacząco sprawność prądnicy i w efekcie daje znikome ładowanie) może nastąpić chwila, że kierunkowskazy przestaną działać (wcześniej coraz słabiej migając), następnie tylne światło przestanie funkcjonować (stop też). [Taka moc cewek wystarczała w końcówce lat 80-tych, ponieważ wiadomo, że w Polsce wtedy na drogach było znacznie więcej luzu, mniej korków, zatłoczonych skrzyżowań, ulic itd.
Dlatego teraz nadeszła epoka ledów Fajną sprawą byłby też amperomierz, który wskazywał by, czy akumulator jest ładowany, czy rozładowywany.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Romet Chart 210
Fajnie ci wychodzą prace nad chartem
A farbę także polecał u ciebie nawet kolanko pomaluje i się trzyma tylko żeby dobrze oczyścić
A farbę także polecał u ciebie nawet kolanko pomaluje i się trzyma tylko żeby dobrze oczyścić
Jakieś pytania pisać
KubaJ--->MotoAlbum
Kupie ramę WFM
KubaJ--->MotoAlbum
Kupie ramę WFM
Artur napisał(a):Ja mawiają, niektórzy najlepszy tuning uważają za dążenie do idealnego oryginału.
-
Jakub - MotoManiak
- Posty: 528
- Dołączył(a): 25 wrz 2011, o 18:57
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Wigry 3
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Re: Romet Chart 210
Sławek. napisał(a):dieludolfs, chyba woltomierz też by się sprawdził, nawet lepiej
No właśnie amperomierz byłby chyba lepszy, bo podczas ładowania wskazówka by szła na pole dodanie, a gdyby prądnica nie wyrabiała to na ujemne pole
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Romet Chart 210
Ta piecówka do tłumika jest beznadziejna już lepiej zaryzykować i pomalować zwykłym lakierem
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Romet Chart 210
bigsoft napisał(a):Do Charta tylko i wyłącznie taki jaki był fabrycznie, czyli z ciekłym elektrolitem (6V/10Ah)
W sklepie upatrzyłam taki akumulator 6V/12Ah i tak się zastanawiałam, który lepszy, taki czy żelowy i po Twoim wyjaśnieniu na pewno nie kupię żelowego.
Stachu.G Ta piecówka do tłumika jest beznadziejna już lepiej zaryzykować i pomalować zwykłym lakierem
Twoim zdaniem jest beznadziejna, ale to ja będę nim jeździć a nie Ty
Ostatnio edytowano 16 mar 2012, o 21:38 przez Motorowerzystka, łącznie edytowano 1 raz
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Romet Chart 210
Stachu.G, dobry jest taki matowy, a jak sprejem się maluje to wygląda super
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Romet Chart 210
Ok już spoko
Chciałem ci tylko uprzedzić że nie tyle wygląda to źle co źle się utrzymuje ale jak widać ty jesteś oporna na porady tak więc rób wszystko po 2 razy Powodzenia
Chciałem ci tylko uprzedzić że nie tyle wygląda to źle co źle się utrzymuje ale jak widać ty jesteś oporna na porady tak więc rób wszystko po 2 razy Powodzenia
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 397 gości