Romet komar 2 "2330"

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Simon1998 » 16 maja 2012, o 19:16

Witam. Dziś (16,05,2012r ) nabyłem tak jak w tytule Rometa komara 2. Co ciekawe romet ma przejechane 750km od NOWOŚCI!!! Romecik ma plomby na śliniku. Romet ma wstawiony nowy śilnik ponieważ starszemu panu ciężko było pedałować :). Rok romecika to 1971. Niestety romet ma dwie wady: :cry:
-nie ma iskry
-ważniejsza wada nie wiem jak to nazwać tzw jest coś takiego jakby cały czas było wciśnięte sprzęgło , nie wiem jak to naprawić proszę o pomoc.
Ps.
fotki wrzucę niedługo :)
> 1. Każdy miał pracę.
> 2. Mimo, że każdy miał pracę, nikt nigdy nie pracował.
> 3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował, plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
> 4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%, nie można było niczego kupić.
> 5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić, wszyscy mieli wszystko.
> 6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko, wszyscy kradli.
> 7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli, nigdy niczego nie brakowało.
Simon1998
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 10 paź 2011, o 17:34
Pojazdy: Motorynka pony, Romet Ogar 200

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 maja 2012, o 19:16

Pani Kontekstowa
 

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Marcin » 16 maja 2012, o 21:47

Jeżeli cały czas jest na "sprzegle" to może być wina złej regulacji. poluzuj trochę nakrętkę kontrujaca pod silnikiem. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić ściągnij sobie jakaś książkę napraw, sa dostępne na forum :) tam będzie najlepiej opisane jak się do tego zabrać.


Autor postu otrzymał pochwałę
Obrazek
Avatar użytkownika
Marcin
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 25 gru 2011, o 14:31
Lokalizacja: Krotoszyn
Pochwały: 5
Pojazdy: Jawa 20

Romet komar 2 "2330"

Postprzez chudyzkurzej » 16 maja 2012, o 22:02

Co do iskry to zobacz świece, fajkę zapłonową, kabel , platyny, kondensator a na końcu cewkę :) od takich naj prostszych rzeczy. Czekamy na fotencje
chudyzkurzej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 1 cze 2011, o 21:31
Lokalizacja: kościan

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Michallres » 16 maja 2012, o 22:05

Co do sprzęgła to zmień olej w pierwszej kolejności. Doradził bym ci wymianę tarcz sprzęgłowych, ale skoro ma plomby to trochę szkoda. U mnie w 2351 z przebiegiem 1200km po 20 latach stania też się ślizgało sprzęgło. Po zmianie oleju już tak bardzo się nie ślizga. Czekam na zdjęcia ;)
Avatar użytkownika
Michallres
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3142
Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
Lokalizacja: Złoczew/Łódź
Pochwały: 5
Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Marek.K. » 17 maja 2012, o 17:03

Michallres, podejrzewam ze to wina sklejonego sprzegła ;)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Romet komar 2 "2330"

Postprzez dieludolfs » 17 maja 2012, o 17:22

Gdyby sprzęgło było sklejone to w ogóle by się nie ślizgało :P
Simon1998, sprawdź czy jest luz na klamce sprzęgła.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Simon1998 » 17 maja 2012, o 18:24

To tak :) :
-sprzęgło naprawione, zła regulacja poluzowałem nakrętke i jest ok.
-iskra ustawiona jak piorun :)
Lecz niestety dalej nie jeździ, byłem u znajomego który podpowiedział mi żeby nalać paliwa pod świece nalałem kopałem, pchałem komarka i nic :cry:
Co to może byc??
> 1. Każdy miał pracę.
> 2. Mimo, że każdy miał pracę, nikt nigdy nie pracował.
> 3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował, plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
> 4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%, nie można było niczego kupić.
> 5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić, wszyscy mieli wszystko.
> 6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko, wszyscy kradli.
> 7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli, nigdy niczego nie brakowało.
Simon1998
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 10 paź 2011, o 17:34
Pojazdy: Motorynka pony, Romet Ogar 200

Romet komar 2 "2330"

Postprzez dieludolfs » 17 maja 2012, o 18:54

Nie jeździ, znaczy się nie odpala? Masz może jakieś informacje jak długo ten motorower stał nie odpalany i czy został odstawiony na chodzie? Zalałeś świeże paliwo?
Przede wszystkim sprawdź czy benzyna dochodzi do cylindra - po wykręceniu świeca powinna być mokra. Jeżeli jest sucha przyczyny należy szukać w układzie zasilania, czyli czyszczenie gaźnika, ew. kranika bądź korka baku w celu drożności dziurki odpowietrzającej. Jeżeli świeca jest mokra a motor dalej nie odpala trzeba ustawić zapłon jak należy, czyli platyny mają zacząć się otwierać 3mm przed GMP (górnym martwym punkcie) a ich maksymalnie rozwarcie powinno wynosić 0.3mm. Więcej o ustawianiu zapłonu w tutorialu Marcka
viewtopic.php?t=3179

I taki mój mały patent, możesz pomóc sobie w uruchomieniu silnika używając wiertarki - zakładasz klucz nasadowy rozmiar bodajże 14, wkładasz w nakrętkę koła magnesowego i jedziesz :D (zgodnie z ruchem wskazówek zegara oczywiście).


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Simon1998 » 17 maja 2012, o 21:27

dieludolfs, Komarek stał ok 11 lat :) został odstawiony na chdzie świeże paliwo zostało zalane pod świece i oczywiście do baku. Benzyna dochodzi do cylindra. Wgl nie wiem co w nim jest :cry: .
Spróbuje z ustawianiem zapłonu.
Bardzo dziękuje dieludolfs, za pomoc i oczywiście wszystkim innym, jutro wrzucę fotki. :)
> 1. Każdy miał pracę.
> 2. Mimo, że każdy miał pracę, nikt nigdy nie pracował.
> 3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował, plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
> 4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%, nie można było niczego kupić.
> 5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić, wszyscy mieli wszystko.
> 6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko, wszyscy kradli.
> 7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli, nigdy niczego nie brakowało.
Simon1998
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 10 paź 2011, o 17:34
Pojazdy: Motorynka pony, Romet Ogar 200

Romet komar 2 "2330"

Postprzez dieludolfs » 17 maja 2012, o 21:52

Jak długo stał, to być może do wymiany mogą się okazać simmeringi, chociaż mi jeden silnik udało się uruchomić po tak długim postoju.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Simon1998 » 18 maja 2012, o 21:56

dziś udało mi sie uruchomić komarka :yes:
lecz jakoś szybko gaśnie i niechętnie pali. :?
Co może być tego przyczyną?
Ps.
Z tego wrażenia zapomniałem zrobić zdjęć
> 1. Każdy miał pracę.
> 2. Mimo, że każdy miał pracę, nikt nigdy nie pracował.
> 3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował, plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
> 4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%, nie można było niczego kupić.
> 5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić, wszyscy mieli wszystko.
> 6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko, wszyscy kradli.
> 7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli, nigdy niczego nie brakowało.
Simon1998
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 10 paź 2011, o 17:34
Pojazdy: Motorynka pony, Romet Ogar 200

Romet komar 2 "2330"

Postprzez dieludolfs » 18 maja 2012, o 22:49

A zapłon dobrze ustawiony? Komar powinien zapalać od kopa. Próbowałeś założyć nową świece?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Romet komar 2 "2330"

Postprzez zdzichu1551 » 10 cze 2012, o 21:28

Wymien simmeringi mi to pomogło;D ok. 4zl kosztują;)
raz motór był chory ... :D
Avatar użytkownika
zdzichu1551
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 18 maja 2012, o 20:38
Lokalizacja: podkarpackie
Pochwały: 2
Pojazdy: schwalbe,komaryna,s51 :>>

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Krzysztof1993 » 11 cze 2012, o 08:01

Podstawa to czyszczenie gaźnika, nawet go możesz wygotować w occie tylko wcześniej wykręcając wszystkie dysze.
Następnie zimeringi świeca , kabel w/n i fajke można wymienić.
No i kondek bo nie wiadomo co dziadowi dolega. ewentualnie zobacz platynki. to na tyle
KOBIETY TO ZŁO!!
Avatar użytkownika
Krzysztof1993
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2200
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 18:28
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 7
Pojazdy: SZROT

Romet komar 2 "2330"

Postprzez Simon1998 » 11 cze 2012, o 16:01

W sobotę uruchomiłem komarka na dobre... Śmiga aż miło popatrzeć, tak jeździł do wczoraj. teraz nie da się go odpalić gdy jest zimny. Co może być tego przyczyną??
> 1. Każdy miał pracę.
> 2. Mimo, że każdy miał pracę, nikt nigdy nie pracował.
> 3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował, plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
> 4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%, nie można było niczego kupić.
> 5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić, wszyscy mieli wszystko.
> 6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko, wszyscy kradli.
> 7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli, nigdy niczego nie brakowało.
Simon1998
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 10 paź 2011, o 17:34
Pojazdy: Motorynka pony, Romet Ogar 200

Następna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 442 gości