c64club, najbardziej pomysłowy człowiek na forum (jak o kimś zapomniałem to pisać )
Niezły projekt
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
Posty: 26
• Strona 2 z 2 • 1, 2
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
c64club, obcykany jesteś w temacie jak mało kto! Miałem kilka pytań na temat wózków bocznych ale już żadnych nie zadaję bo na wszystko sam odpowiedziałeś
Jedyne co mnie przeraża w wózkach bocznych to właśnie te siły które oddziałują na ramę w chwili skrętu. Zastosowanie dźwigni 1:1 ogranicza te siły, niby dobre rozwiązane ale... czy nie dałoby tych połączeń zrobić elastycznymi?
Jedyne co mnie przeraża w wózkach bocznych to właśnie te siły które oddziałują na ramę w chwili skrętu. Zastosowanie dźwigni 1:1 ogranicza te siły, niby dobre rozwiązane ale... czy nie dałoby tych połączeń zrobić elastycznymi?
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
Dałoby się, ale pomysł szalony i niebezpieczny. Musiałyby być koniecznie amortyzowane. Gdyby amortyzacja siadła i została sama sprężyna, to efekt byłby odwrotny do zamierzonego. W prawym skręcie wyrzucałoby motocykl na środek drogi, tak jak po powrocie z lewego. W dodatku dolne zamocowania musiałyby być ruchome, dobrze smarowane, oba w osi motocykla, przednie wyżej (jak w wózkach wahliwych - właśnie, zapomniałem o wózkach Flex) i to w określonych proporcjach, bo elastyczne zamocowanie działałoby jak nieco zblokowany wozek wahliwy. A ten, żeby nie ściągał, potrzebuje nie tylko dobrze ustawionej geometrii, ale też wyprzedzenia zmiennego w funkcji wychylenia motocykla i to dość ściśle określonej. Przelicz to teraz na różnice w wysokości mocowania a na koniec to zrealizuj*, podczas gdy w większości moto ciężko jest zamocować nawet sztywny, z mocowaniami dolnymi z boku, bo łatwiej sztywnemu zaprzęgowi dobudować brakujący fragment ramy motocykla w postaci ramy pomocniczej.
Słowem - same kłopoty i znika największa zaleta zaprzęgu, jego stabilność. Flex wybierają tylko ludzie latający po suchym asfalcie, chcący wózka i dla których jednocześnie motocykl niewychylający się w zakrętach jest nie do przyjęcia.
Są wózki sztywne o zmienym wyhyleniu a w zasadzie systemy zastrzałów o regulowanej długości, w zależności od obciążenia rozsuwane elektrycznie. Np. mocowany w Goldasach i HD system, w którym proporcjonalnie rozsuwają się oba, regulowane "guziczkiem". Mają przewagę nad klasyczną śrubą rzymską o tyle, że siadasz na sprzęcie i dostosowujesz wychylenie do masy balastu, pasażera wózka, pasażera tyłu. Oraz w czasie jazdy jeśli np. profil drogi jest mocno podniesiony z prawej, możesz sobie skrócić zastrzały i męczyć się z ściągającym nieco w lewo wozem zamiast z napierającym na Ciebie.
Tradycyjną śrubę musisz odkontrować, wyregulować i zakontrować nie siedząc na sprzęcie, co wymaga pewnego wyczucia. Obie o tyle samo, żeby nie powstawały naprężenia. Z resztą przy źle wyregulowanych elektrycznych zastrzałach (złe proporcje) też mogą powstać.
Romecik2t, zapomniałeś o paru osobach. Choćby o Bigsofcie czy ludziach dłubiących cylki 90/5/4/7/3/5 do Simsonów :D
*oczywiście, robi się też wahliwe "na czuja", ale potem jest masa poprawek, a jazda z geometrią zmienną nieadekwatnie do wychylenia to mordęga.
Słowem - same kłopoty i znika największa zaleta zaprzęgu, jego stabilność. Flex wybierają tylko ludzie latający po suchym asfalcie, chcący wózka i dla których jednocześnie motocykl niewychylający się w zakrętach jest nie do przyjęcia.
Są wózki sztywne o zmienym wyhyleniu a w zasadzie systemy zastrzałów o regulowanej długości, w zależności od obciążenia rozsuwane elektrycznie. Np. mocowany w Goldasach i HD system, w którym proporcjonalnie rozsuwają się oba, regulowane "guziczkiem". Mają przewagę nad klasyczną śrubą rzymską o tyle, że siadasz na sprzęcie i dostosowujesz wychylenie do masy balastu, pasażera wózka, pasażera tyłu. Oraz w czasie jazdy jeśli np. profil drogi jest mocno podniesiony z prawej, możesz sobie skrócić zastrzały i męczyć się z ściągającym nieco w lewo wozem zamiast z napierającym na Ciebie.
Tradycyjną śrubę musisz odkontrować, wyregulować i zakontrować nie siedząc na sprzęcie, co wymaga pewnego wyczucia. Obie o tyle samo, żeby nie powstawały naprężenia. Z resztą przy źle wyregulowanych elektrycznych zastrzałach (złe proporcje) też mogą powstać.
Romecik2t, zapomniałeś o paru osobach. Choćby o Bigsofcie czy ludziach dłubiących cylki 90/5/4/7/3/5 do Simsonów :D
*oczywiście, robi się też wahliwe "na czuja", ale potem jest masa poprawek, a jazda z geometrią zmienną nieadekwatnie do wychylenia to mordęga.
Ostatnio edytowano 1 gru 2012, o 08:40 przez c64club, łącznie edytowano 1 raz
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
A ja po prostu nie mogę sobie wyobrazić jazdy motocyklem po łuku bez pochylenia się, stąd ten pomysł aby uelastycznić połączenie z wózkiem bocznym.
A jak już mowa o wykorzystywaniu jednośladów do transportu to zobaczcie to: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Fe1r8DnQqQ
A jak już mowa o wykorzystywaniu jednośladów do transportu to zobaczcie to: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Fe1r8DnQqQ
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
Świetny ten Goldas. Swego czasu była gorąca dyskusja wśród diagnostów, co z takim wynalazkiem zrobić w Polsce. Oczywiście teoretyczna, bo u nas raczej nikt by tego nie zanabył z racji warunków klimatycznych, a i prawnie wątpliwe przy naszych regulacjach.
Jeśli to nie ma jakichś potężnych hebli w kołach przyczepy, to ja się nie piszę nawet na jazdę testową. Hamowanie z nawet małej górki, nawet tak ciężkim motocyklem przy obciążeniu 1770kg na tyłek...
Jeśli to nie ma jakichś potężnych hebli w kołach przyczepy, to ja się nie piszę nawet na jazdę testową. Hamowanie z nawet małej górki, nawet tak ciężkim motocyklem przy obciążeniu 1770kg na tyłek...
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Re: Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
Gotów do jazdy. Brakuje tylko balastu. Jak brat jakąś skrzynkę wykombinuje, to go "przyskrzynimy"
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
No i git. Wygląda super, skrzynkę zakładacie i można zapierdzielać No i jakieś osłony jeszcze jeśli zima jeździć by miał
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
Chyba polubiłeś robienie "zaprzęgów"
P.S znamy się z forum Rometa125
aa i jeszcze jedno pytanie, czemu masz takiego "jegomościa" w avatarzE ?
P.S znamy się z forum Rometa125
aa i jeszcze jedno pytanie, czemu masz takiego "jegomościa" w avatarzE ?
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
masz foto zrobionej pannoni ?
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
Marek http://grzegorski.net/wiki/doku.php?id= ... nia_budowa
ech znam tą stronę lepiej niż własną kieszeń
ech znam tą stronę lepiej niż własną kieszeń
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Kolejny szalony zaprzęg. Kingway Naked z wózkiem bocznym
Lorrenzo, obejrzyj sobie najbardziej "kultowy" film motórzystów, to będziesz wiedział, czemu akurat Stefan Kiełbasa obliczem swym avatar mój stanowi. Na tym forum robię za "dziadka"
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Posty: 26
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 483 gości