MZ ETZ 150
Posty: 22
• Strona 2 z 2 • 1, 2
MZ ETZ 150
Dam połowe tej kwoty
- Patryk.
- MotoManiak
- Posty: 2119
- Dołączył(a): 25 lip 2009, o 11:35
- Pochwały: 7
MZ ETZ 150
A myślałem że będą kolejne MZ'tki ale niezdążyłem
-
olo537 - MotoManiak
- Posty: 893
- Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
- Lokalizacja: STARACHOWICE
- Pochwały: 1
- Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150
MZ ETZ 150
Akumulator musi być 12v, najlepiej kwasówka chyba 6AH.
ślizgajace się sprzęgło znam to, albo odkręcona nakrętka kosza albo tarcze do wymiany bo te się zużyły. ETZ 150 to bardzo czuły motocykl na tarcze sprzęgłowe i właśnie te nakrętkę.
z Chęcią bym ja odkupił za 550:d
ślizgajace się sprzęgło znam to, albo odkręcona nakrętka kosza albo tarcze do wymiany bo te się zużyły. ETZ 150 to bardzo czuły motocykl na tarcze sprzęgłowe i właśnie te nakrętkę.
z Chęcią bym ja odkupił za 550:d
KAWASAKI ER5 Z 1999R
-
MotórzystaPRL - MotoManiak
- Posty: 293
- Dołączył(a): 7 lis 2010, o 16:05
- Lokalizacja: Kowalew
- Pochwały: 3
MZ ETZ 150 , JAWA 350
Witam. Tak się złożyło , że wraz z końcem kwietnia sprzedałem moją WSK'ę 175. Kilka dni przed moimi urodzinami napisał do mnie kolega z gimnazjum ,czy chciałbym kupić może jego Jawę 350. Odpisałem mu ,że to zależy od ceny ,a on no spoko dogadamy się. Jawa stała już 2 lata nie odpalana na wsi u jego dziadka . Umówiliśmy się na 7 maja,który wypadał akurat dzień po urodzinach . Dzwoni do mnie rano budząc mnie ,nie zdążyłem odebrać i odjechali ,a miał mnie podrzucić jak jechał z ojcem ,żeby ją obejrzeć . Wstałem pierwsze co po butelkę wody do sklepu ,pieniądze w portfel i musiałem lecieć z buta 6 km . Jak już dotarłem chyba po godzinie ,od razu wyprowadziliśmy ją podłączyliśmy kable pod akumulator z samochodu iskra była , lecz brak odpowiedzi z jej strony. Paliwo dochodziło , pokopaliśmy lecz dalej nic . Zapewniali mnie ,że jeszcze 2 lata temu paliła ,odstawili ją i do tej pory stała . Mówię dobra dam sobie pewnie z nią w domu rade. Zapłaciłem i jako ,że nie mieli mi jej czym podrzucić ,tak więc pchałem bydlaka do domu przez 6 km w najgorszym słońcu . Na początku to ziomek mi pomógł bo była tylko jedna większa górka właśnie przed ich domem a później samemu . Niedługo po tym jak ją pchałem ,było to jeszcze w tej wsi zaczepił mnie dziadek jak robiłem sobie przerwę w pchaniu .Przez jakieś 20 min pogadaliśmy sobie , opowiadał jak to miał swojego komara na pedała i przewoził nim pełne torby zakupów ,że sunął jak burza itd. Po jakimś czasie dopchałem ją wreszcie do domu ( nie pamiętam ile ale coś koło 3h ).Jawa stała aż do początku Lipca , dopiero wtedy zakupiłem akumulator do Jawy/Mz na spółkę . Po wyczyszczeniu gaźnika ,kranika Jawa zaczęła zapalać na niedługi czas . Jak się okazało paliła tylko na jeden cylinder.Dopiero po wymianie świec , zaczęła gadać na dwa cylindry . Pierwsze jazdy na dwóch cylkach i ta radość ile to ma mocy . Przydało by się zakupić 2 takie same świece , przeczyścić bak ,ponieważ w paliwie pływa jakiś syfik który zatyka kran , poskręcać prawy tłumik bo brzęczy w nim dławik , co słychać na filmie. Gratis do jawy dostałem owiewkę i kufer niestety na tą chwile nie mam zdjęcia tych rzeczy.
Wiecie może co to dokładnie za model Jawy ? Jakie świece powinny się tam znajdować ?
Poniżej zamieszczam zdjęcia i film jak to na obecną chwile chodzi , przepraszam za jakość ale nie miałem czym lepszym nagrać na obecną chwile.
http://www.youtube.com/watch?v=tKLqlDNp ... e=youtu.be
Na zdjęciu wyżej widać co było w filtrze powietrza ,ciekawe czy tam jakaś wiewiórka nie pomieszkiwała
Wiecie może co to dokładnie za model Jawy ? Jakie świece powinny się tam znajdować ?
Poniżej zamieszczam zdjęcia i film jak to na obecną chwile chodzi , przepraszam za jakość ale nie miałem czym lepszym nagrać na obecną chwile.
http://www.youtube.com/watch?v=tKLqlDNp ... e=youtu.be
Na zdjęciu wyżej widać co było w filtrze powietrza ,ciekawe czy tam jakaś wiewiórka nie pomieszkiwała
-
olo537 - MotoManiak
- Posty: 893
- Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
- Lokalizacja: STARACHOWICE
- Pochwały: 1
- Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150
MZ ETZ 150
We filtrze to i tak dobrze , a znalazłem takie małe szyszki i wióry :F
Ogólnie ładna jawa i to chyba jedna z pierwszych 638 ,bo na emblematach ,taka jak nasza tyle że ona jest czerwona
Ogólnie ładna jawa i to chyba jedna z pierwszych 638 ,bo na emblematach ,taka jak nasza tyle że ona jest czerwona
Próbuje pisać poprawnie po polsku.
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
-
honda10282 - MotoManiak
- Posty: 1489
- Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
- Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.
Re: MZ ETZ 150
Motórzysta PRL to co piszesz o sprzegle ETZ 150 bardzo mnie dziwi.A ja powiem tak-sprzęgło w ETZ 150 ma bardzo długa żywotność i jest praktycznie niezniszczalne.Zastosowano tam liczbe tarcz równa ilości biegów,pakiet tarcz dociskany jest sprężyna talerzową i takie konstrukcje sprzęgieł mokrych używane są do dzisiaj.Ale właśnie jak ktos nie wie jak należy dokręcić zabierak na głównym wałku skrzyni biegów to on się poluzuje.I następna wazna rzecz mająca potężny wpływ na prace i zywotność sprzęgła to regulacja siły docisku sprężyny talerzowej,takimi trójkątnymi podkładkami.I jak to się wyreguluje tak jak serwisówka podaje to sprzegło działa idealnie.To prawda-jak się nie wie ile tam podkładek regulacyjnych ma być,żeby uzyskac odpowiedni wymiar w odpowiednim miejscu to tarcze szybko sie zużyją,albo sprzęglo nie będzie rozłaczało jak należy.Olo537 Twoja ETZ to jest rocznik 1987 lub 88 miałem identyczną.Juz Ci mówie co zrób ze sprzęgłem.Wpierw poluzuj linke przy dżwigni na tyle żeby linka była lużna.Teraz w pokrywie od alternatora ściągnij gumową okrągła zaślepke.Teraz nasadowym cienkościennym kluczem 13mm poluzuj nakretke która tam widzisz.Wewnatrz nakretki masz srube regulacyjna na srubokret.Musisz tak zrobić żeby ta śruba i nakretka były lużne.Następnie tą srube na wkretak dokrecasz do pierwszego wyczuwalnego oporu i luzujesz ja 1/4 obrotu.I tak ja musisz zakontrować ta nakrętką żeby w trakcie kontrowania ona się nie przestwaiła.Na koniec regulujesz luz na lince przy klamce.Tam ma być jak najmniejszy luz ale taki który powoduje że nakretka którą regulowałes jest w stanie spoczynku tzn.pozwala jej wrócic w położenie w jakim regulowałeś tam sprzegło-czyli sprzęgło właczone,tarcze zaciśnięte.Jeżeli ta regulacja nie pomoże to będzie niedobrze.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
MZ ETZ 150
olo537, ciekawa hisoria xD A ja wa ładnie chodzi przeczytałem tekst, a potem zobaczyłem zdjęcia i film i myslałem że będzie w gorszym stanie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Posty: 22
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 181 gości