MZ ETZ 150

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

MZ ETZ 150

Postprzez Patryk. » 3 gru 2012, o 22:44

Dam połowe tej kwoty :mrgreen:
Patryk.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2119
Dołączył(a): 25 lip 2009, o 11:35
Pochwały: 7

MZ ETZ 150

Postprzez Pani Kontekstowa » 3 gru 2012, o 22:44

Pani Kontekstowa
 

MZ ETZ 150

Postprzez olo537 » 4 gru 2012, o 18:34

A myślałem że będą kolejne MZ'tki :) ale niezdążyłem :/
Avatar użytkownika
olo537
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 893
Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
Lokalizacja: STARACHOWICE
Pochwały: 1
Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150

MZ ETZ 150

Postprzez MotórzystaPRL » 4 gru 2012, o 20:09

Akumulator musi być 12v, najlepiej kwasówka chyba 6AH.
ślizgajace się sprzęgło znam to, albo odkręcona nakrętka kosza albo tarcze do wymiany bo te się zużyły. ETZ 150 to bardzo czuły motocykl na tarcze sprzęgłowe i właśnie te nakrętkę.
z Chęcią bym ja odkupił za 550:d
KAWASAKI ER5 Z 1999R
Avatar użytkownika
MotórzystaPRL
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 293
Dołączył(a): 7 lis 2010, o 16:05
Lokalizacja: Kowalew
Pochwały: 3

MZ ETZ 150 , JAWA 350

Postprzez olo537 » 15 lip 2013, o 15:48

Witam. Tak się złożyło , że wraz z końcem kwietnia sprzedałem moją WSK'ę 175. Kilka dni przed moimi urodzinami napisał do mnie kolega z gimnazjum ,czy chciałbym kupić może jego Jawę 350. Odpisałem mu ,że to zależy od ceny ,a on no spoko dogadamy się. Jawa stała już 2 lata nie odpalana na wsi u jego dziadka . Umówiliśmy się na 7 maja,który wypadał akurat dzień po urodzinach :D . Dzwoni do mnie rano budząc mnie ,nie zdążyłem odebrać i odjechali ,a miał mnie podrzucić jak jechał z ojcem ,żeby ją obejrzeć . Wstałem pierwsze co po butelkę wody do sklepu :mrgreen: ,pieniądze w portfel i musiałem lecieć z buta 6 km . Jak już dotarłem chyba po godzinie :D ,od razu wyprowadziliśmy ją podłączyliśmy kable pod akumulator z samochodu iskra była , lecz brak odpowiedzi z jej strony. Paliwo dochodziło , pokopaliśmy lecz dalej nic . Zapewniali mnie ,że jeszcze 2 lata temu paliła ,odstawili ją i do tej pory stała . Mówię dobra dam sobie pewnie z nią w domu rade. Zapłaciłem i jako ,że nie mieli mi jej czym podrzucić ,tak więc pchałem bydlaka do domu przez 6 km w najgorszym słońcu :D . Na początku to ziomek mi pomógł bo była tylko jedna większa górka właśnie przed ich domem a później samemu . Niedługo po tym jak ją pchałem ,było to jeszcze w tej wsi zaczepił mnie dziadek jak robiłem sobie przerwę w pchaniu :D .Przez jakieś 20 min pogadaliśmy sobie , opowiadał jak to miał swojego komara na pedała i przewoził nim pełne torby zakupów ,że sunął jak burza itd. Po jakimś czasie dopchałem ją wreszcie do domu ( nie pamiętam ile ale coś koło 3h :mrgreen: ).Jawa stała aż do początku Lipca , dopiero wtedy zakupiłem akumulator do Jawy/Mz na spółkę . Po wyczyszczeniu gaźnika ,kranika Jawa zaczęła zapalać na niedługi czas . Jak się okazało paliła tylko na jeden cylinder.Dopiero po wymianie świec , zaczęła gadać na dwa cylindry . Pierwsze jazdy na dwóch cylkach i ta radość ile to ma mocy :o :D . Przydało by się zakupić 2 takie same świece , przeczyścić bak ,ponieważ w paliwie pływa jakiś syfik który zatyka kran , poskręcać prawy tłumik bo brzęczy w nim dławik , co słychać na filmie. Gratis do jawy dostałem owiewkę i kufer niestety na tą chwile nie mam zdjęcia tych rzeczy.
Wiecie może co to dokładnie za model Jawy ? Jakie świece powinny się tam znajdować ?
Poniżej zamieszczam zdjęcia :) i film jak to na obecną chwile chodzi , przepraszam za jakość ale nie miałem czym lepszym nagrać na obecną chwile.
http://www.youtube.com/watch?v=tKLqlDNp ... e=youtu.be
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na zdjęciu wyżej widać co było w filtrze powietrza ,ciekawe czy tam jakaś wiewiórka nie pomieszkiwała :mrgreen:
Avatar użytkownika
olo537
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 893
Dołączył(a): 26 cze 2009, o 19:41
Lokalizacja: STARACHOWICE
Pochwały: 1
Pojazdy: 2x Jawa 50 Mustang ,Komar 2350 , Kingaway Allegro, Romet Chart 210, MBK , MZ ETZ 150

MZ ETZ 150

Postprzez honda10282 » 15 lip 2013, o 18:16

We filtrze to i tak dobrze , a znalazłem takie małe szyszki i wióry :F

Ogólnie ładna jawa i to chyba jedna z pierwszych 638 ,bo na emblematach ,taka jak nasza tyle że ona jest czerwona :)
Avatar użytkownika
honda10282
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1489
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
Pochwały: 22
Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.

Re: MZ ETZ 150

Postprzez Janusz73 » 15 lip 2013, o 19:01

Motórzysta PRL to co piszesz o sprzegle ETZ 150 bardzo mnie dziwi.A ja powiem tak-sprzęgło w ETZ 150 ma bardzo długa żywotność i jest praktycznie niezniszczalne.Zastosowano tam liczbe tarcz równa ilości biegów,pakiet tarcz dociskany jest sprężyna talerzową i takie konstrukcje sprzęgieł mokrych używane są do dzisiaj.Ale właśnie jak ktos nie wie jak należy dokręcić zabierak na głównym wałku skrzyni biegów to on się poluzuje.I następna wazna rzecz mająca potężny wpływ na prace i zywotność sprzęgła to regulacja siły docisku sprężyny talerzowej,takimi trójkątnymi podkładkami.I jak to się wyreguluje tak jak serwisówka podaje to sprzegło działa idealnie.To prawda-jak się nie wie ile tam podkładek regulacyjnych ma być,żeby uzyskac odpowiedni wymiar w odpowiednim miejscu to tarcze szybko sie zużyją,albo sprzęglo nie będzie rozłaczało jak należy.Olo537 Twoja ETZ to jest rocznik 1987 lub 88 miałem identyczną.Juz Ci mówie co zrób ze sprzęgłem.Wpierw poluzuj linke przy dżwigni na tyle żeby linka była lużna.Teraz w pokrywie od alternatora ściągnij gumową okrągła zaślepke.Teraz nasadowym cienkościennym kluczem 13mm poluzuj nakretke która tam widzisz.Wewnatrz nakretki masz srube regulacyjna na srubokret.Musisz tak zrobić żeby ta śruba i nakretka były lużne.Następnie tą srube na wkretak dokrecasz do pierwszego wyczuwalnego oporu i luzujesz ja 1/4 obrotu.I tak ja musisz zakontrować ta nakrętką żeby w trakcie kontrowania ona się nie przestwaiła.Na koniec regulujesz luz na lince przy klamce.Tam ma być jak najmniejszy luz ale taki który powoduje że nakretka którą regulowałes jest w stanie spoczynku tzn.pozwala jej wrócic w położenie w jakim regulowałeś tam sprzegło-czyli sprzęgło właczone,tarcze zaciśnięte.Jeżeli ta regulacja nie pomoże to będzie niedobrze.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

MZ ETZ 150

Postprzez Romecik2t » 15 lip 2013, o 19:46

olo537, ciekawa hisoria xD A ja wa ładnie chodzi :mrgreen: przeczytałem tekst, a potem zobaczyłem zdjęcia i film i myslałem że będzie w gorszym stanie :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Poprzednia strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 181 gości