Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Posty: 32
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Witajcie.
Postanowiłem zaprezentować auto, którego używam cały czas.
Jest to astra kombi z silnikiem X16XEL, silnik 16v
lubiąca gaz sekwencję, którą ma zamontowaną od 2007 roku.
Lubiący pić olej w ilości 2 litry na 10 000. W zimę do 3 litrów na 10 000 czyli od wymiany do wymiany dolewamy około 2.5 litra.
Lubiący gaz sekwencję, co to znaczy ?
A to, że nie ma różnicy na czym jedziesz bo na LPG chodzi idealnie.
Spala 11 litrów gazu w mieście, 8 w trasie a nawet czasem jak trasa piękna to 7 tylko.
Benzyny spala około 2 litrów w zimę na 100 km, w lato gdy palony jest z gazu nie spali prawie nic, może około 0.5 litra
Rdzy jest trochę, ale jej wcale nie widać, widzę ją ja bo wiem gdzie jest, widzi ją każdy blacharz i każdy kto się zna na autach, ale przeciętny człowiek nie zauważy nic. Zauważy piękny lakier bez żadnej wgnioty, bez rys, które widać gołym okiem.
Rdza jest na tylnej klapie, widać po otwarciu zjedzony róg prawy (typowe w astrze kombi, co 4 astra ma zniszczoną klapę)
Klapy są fabrycznie źle chyba zrobione.
Rdza jest na nadkolach/ tylnych błotnikach. Przednie są idealne, na masce są malutkie bąbelki pod lakierem, tak samo na drzwiach nad klamką kierowcy, kawałek pod lusterkiem, na dole drzwi. Tego nie widać, mnie to nie przeszkadza i mu nie szkodzi.
Auto przewiozło różne rzeczy, od rzeczy ze sklepu typu ikea/ media markt.
Poprzez motocykle a na złomie kończąc.
Przewiozło około 27 motocykli/motorowerów, części, silników, kół i ram.
Najdalej było w Rzymie, we Włoszech. Zostało w 2005 sprowadzone z Niemiec z Bawarii, jestem 3 właścicielem.
Przebieg widoczony na liczniku to 246 tysięcy. Jest to autentyczny przebieg budy, widać po klamce kierowcy (luźna), kierownicy startej (nie widocznie bo jest czarna matowa), fotelu kierowcy.
W aucie mało palone hahah
Radio fabryczne, kasety sprawne i używane. Głośniki fabryczne bo ja nie robię dyskotek
Silnik przy przebiegu 230 tyś był zmieniany. W starym poszła panewka na 4 cylindrze. Wydaje mi się, że to, bo przeciez nie jest możliwe żeby rozkręcił się korbowód. Silnik nie był rozbierany. Został kupiony drugi silnik z rzekomym przebiegiem 120 tyś. Ile w tym prawdy nie wiem, ale może trochę jest bo silnik zwieziony ze złomu niemieckiego, gdzie jeżdżą pewne osoby i mają 2 dni na załadowanie 2 konkretnych Manów. Przez 2 noce biorą co się da z aut, silniki, fotele szyby, maski, drzwi, dosłownie wszystko.
Silnik brzytwa, jak wspomniałem lubi oliwkę, ale moc pokazuje.
Auto dysponuje mocą 101 KM, spalaniem 11 litrów gazu po mieście. Ma butle w kole pojemności 36 litrów i po mieście zrobię nim 320 km. Nigdy nie została wyjeżdżona rezerwa.
Jedynymi kierowcami auta jesteśmy Ja z moim Tatą. Chociaż czasem daje się przejechać siostrze, koleżance i jakiemuś koledze jak on da mi swoim
Przy wymianie silnika zrobione zostało: Rozrząd (tylko pasek) bo pompa i napinacze poszły ze starego silnika bo miał tylko po wymianie z 30 tyś
- sprzęgło Valeo
- olej w skrzyni !!!!
- olej wiadomo
- dalej nie pamiętam
Auto było już robione blacharsko, może coś pomogło, ale nie wiem. Auto było robione przez blacharza w 2008 albo 2009 roku, dziś znów jest w tych samych miejscach rdza. Ja już tego robił nie będę bo się nie opłaca.
Wyjaśniłem to w tym temacie tu na forum
W skrócie butla ważna do 2017 roku, a auto warte już dziś 4 tysiące. Kosz roboty blachy z 2 tyś minimum.
W aucie nie działa klimatyzacja, nie włącza się
- tylny spryskiwacz wycieraczki
- podświetlenie radia i pod radiem panela (wyświetlacz działa pięknie)
- podświetlenie schowka
- 4 bieg nawiewu.
- jeden głośnik tylny
Kupiona w 2006 roku z przebiegiem 180 tyś. Jako 7 latek (październik 98 produkcja)
Dziś ma 246 tysięcy.
Auto *** praktyczne.
Nie wstyd nim pojechać nawet w niedzielę. Ma piękny przód, jest niski i nawet szeroki.
W dokładnie 4 minuty robi się z niego (towarowiec)
wyjęcie kanap tylnych 2 sztuki zajmuje 1.5 minuty
następnie trzeba wyjąć zagłówki, wcisnąć 2 bajery i oparcia złożone, zostaje zdjąć roletkę tylną i mamy ogromne auto do którego wkładasz WSkę i Charta bez żadnego problemu i zmartwień, że auto się pobrudzi, czy zniszczy
W 10 minut mamy ogarnięte spowrotem auto i nie ma śladu, że wieźliśmy motor
A i ostatnie. Te relingi na dachu są piękne. Nie wyobrażam sobie astry bez nich
Zapraszam do dzielenia się swoimi odczuciami o lpg, olejach, oplach, rdzy
Więcej lepszych zdjęć jak ktoś chce coś konkretnie
Postanowiłem zaprezentować auto, którego używam cały czas.
Jest to astra kombi z silnikiem X16XEL, silnik 16v
lubiąca gaz sekwencję, którą ma zamontowaną od 2007 roku.
Lubiący pić olej w ilości 2 litry na 10 000. W zimę do 3 litrów na 10 000 czyli od wymiany do wymiany dolewamy około 2.5 litra.
Lubiący gaz sekwencję, co to znaczy ?
A to, że nie ma różnicy na czym jedziesz bo na LPG chodzi idealnie.
Spala 11 litrów gazu w mieście, 8 w trasie a nawet czasem jak trasa piękna to 7 tylko.
Benzyny spala około 2 litrów w zimę na 100 km, w lato gdy palony jest z gazu nie spali prawie nic, może około 0.5 litra
Rdzy jest trochę, ale jej wcale nie widać, widzę ją ja bo wiem gdzie jest, widzi ją każdy blacharz i każdy kto się zna na autach, ale przeciętny człowiek nie zauważy nic. Zauważy piękny lakier bez żadnej wgnioty, bez rys, które widać gołym okiem.
Rdza jest na tylnej klapie, widać po otwarciu zjedzony róg prawy (typowe w astrze kombi, co 4 astra ma zniszczoną klapę)
Klapy są fabrycznie źle chyba zrobione.
Rdza jest na nadkolach/ tylnych błotnikach. Przednie są idealne, na masce są malutkie bąbelki pod lakierem, tak samo na drzwiach nad klamką kierowcy, kawałek pod lusterkiem, na dole drzwi. Tego nie widać, mnie to nie przeszkadza i mu nie szkodzi.
Auto przewiozło różne rzeczy, od rzeczy ze sklepu typu ikea/ media markt.
Poprzez motocykle a na złomie kończąc.
Przewiozło około 27 motocykli/motorowerów, części, silników, kół i ram.
Najdalej było w Rzymie, we Włoszech. Zostało w 2005 sprowadzone z Niemiec z Bawarii, jestem 3 właścicielem.
Przebieg widoczony na liczniku to 246 tysięcy. Jest to autentyczny przebieg budy, widać po klamce kierowcy (luźna), kierownicy startej (nie widocznie bo jest czarna matowa), fotelu kierowcy.
W aucie mało palone hahah
Radio fabryczne, kasety sprawne i używane. Głośniki fabryczne bo ja nie robię dyskotek
Silnik przy przebiegu 230 tyś był zmieniany. W starym poszła panewka na 4 cylindrze. Wydaje mi się, że to, bo przeciez nie jest możliwe żeby rozkręcił się korbowód. Silnik nie był rozbierany. Został kupiony drugi silnik z rzekomym przebiegiem 120 tyś. Ile w tym prawdy nie wiem, ale może trochę jest bo silnik zwieziony ze złomu niemieckiego, gdzie jeżdżą pewne osoby i mają 2 dni na załadowanie 2 konkretnych Manów. Przez 2 noce biorą co się da z aut, silniki, fotele szyby, maski, drzwi, dosłownie wszystko.
Silnik brzytwa, jak wspomniałem lubi oliwkę, ale moc pokazuje.
Auto dysponuje mocą 101 KM, spalaniem 11 litrów gazu po mieście. Ma butle w kole pojemności 36 litrów i po mieście zrobię nim 320 km. Nigdy nie została wyjeżdżona rezerwa.
Jedynymi kierowcami auta jesteśmy Ja z moim Tatą. Chociaż czasem daje się przejechać siostrze, koleżance i jakiemuś koledze jak on da mi swoim
Przy wymianie silnika zrobione zostało: Rozrząd (tylko pasek) bo pompa i napinacze poszły ze starego silnika bo miał tylko po wymianie z 30 tyś
- sprzęgło Valeo
- olej w skrzyni !!!!
- olej wiadomo
- dalej nie pamiętam
Auto było już robione blacharsko, może coś pomogło, ale nie wiem. Auto było robione przez blacharza w 2008 albo 2009 roku, dziś znów jest w tych samych miejscach rdza. Ja już tego robił nie będę bo się nie opłaca.
Wyjaśniłem to w tym temacie tu na forum
W skrócie butla ważna do 2017 roku, a auto warte już dziś 4 tysiące. Kosz roboty blachy z 2 tyś minimum.
W aucie nie działa klimatyzacja, nie włącza się
- tylny spryskiwacz wycieraczki
- podświetlenie radia i pod radiem panela (wyświetlacz działa pięknie)
- podświetlenie schowka
- 4 bieg nawiewu.
- jeden głośnik tylny
Kupiona w 2006 roku z przebiegiem 180 tyś. Jako 7 latek (październik 98 produkcja)
Dziś ma 246 tysięcy.
Auto *** praktyczne.
Nie wstyd nim pojechać nawet w niedzielę. Ma piękny przód, jest niski i nawet szeroki.
W dokładnie 4 minuty robi się z niego (towarowiec)
wyjęcie kanap tylnych 2 sztuki zajmuje 1.5 minuty
następnie trzeba wyjąć zagłówki, wcisnąć 2 bajery i oparcia złożone, zostaje zdjąć roletkę tylną i mamy ogromne auto do którego wkładasz WSkę i Charta bez żadnego problemu i zmartwień, że auto się pobrudzi, czy zniszczy
W 10 minut mamy ogarnięte spowrotem auto i nie ma śladu, że wieźliśmy motor
A i ostatnie. Te relingi na dachu są piękne. Nie wyobrażam sobie astry bez nich
Zapraszam do dzielenia się swoimi odczuciami o lpg, olejach, oplach, rdzy
Więcej lepszych zdjęć jak ktoś chce coś konkretnie
Ostatnio edytowano 15 sty 2013, o 00:32 przez Lorrenzo, łącznie edytowano 1 raz
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Re: Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Zwykła astra dupy nie urywa
- sebek123
- MotoManiak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 22:48
- Pojazdy: junak
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Nie o to chodzi właśnie, dlatego nie robiłem lepszych zdjęć bo każdy wie jak to wygląda.
Tu chodzi o to, żeby w tym temacie pisać jakieś spostrzeżenia, wady zalety. Dyskutować o gazie, oleju itd.
Tu chodzi o to, żeby w tym temacie pisać jakieś spostrzeżenia, wady zalety. Dyskutować o gazie, oleju itd.
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
"gaz dobry do kuchenki",nie nom gazior dobry jest,szczególnie sekwencja spożycie oleju chyba w większości starszych aut występuje taka ich mała wada czasem troszkę dolać i jest dobrze zapraszam do Starachowic
-
michal93tst - MotoManiak
- Posty: 444
- Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
- Lokalizacja: Starachowice
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Uno 1.0 turbo style
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Co jak co ale nigdy mi się nie podobały astry I w combi
-
NIKE - MotoManiak
- Posty: 845
- Dołączył(a): 1 sie 2008, o 09:47
- Lokalizacja: Jachranka/Legionowo
- Pojazdy: Audi A4 B5 '99 |Skoda Fabia I '03| Komar 2351 '79
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Tu nie chodzi o kwestię upodobania, ale o ładowność
Astra ogólnie ładnie zachowana, ładna wersja wyposażenia(ciężko jest o F'kę z klimą chociażby )
Niestety ruda to częsta bolączka opli, bynajmniej niektórych.
Astra ogólnie ładnie zachowana, ładna wersja wyposażenia(ciężko jest o F'kę z klimą chociażby )
Niestety ruda to częsta bolączka opli, bynajmniej niektórych.
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
-
Łukasz K. - MotoManiak
- Posty: 1625
- Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
- Lokalizacja: CGD
- Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Rdza to chleb powszedni tych asterek
Ładowność jest wielkim plusem, klima i tak nie działa ale nie jest potrzebna w takim aucie w sumie. Korci mnie o nowe radio jedynie bo to co mam to seryjny sprzęcik cały czarny, kaseciak. Kasety działają i są używane, ale wszystko już przesłuchane milion razy Wyświetlacz działa ładnie ten nad radiem
Ładowność jest wielkim plusem, klima i tak nie działa ale nie jest potrzebna w takim aucie w sumie. Korci mnie o nowe radio jedynie bo to co mam to seryjny sprzęcik cały czarny, kaseciak. Kasety działają i są używane, ale wszystko już przesłuchane milion razy Wyświetlacz działa ładnie ten nad radiem
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Lorrenzo napisał(a):Wyświetlacz działa ładnie ten nad radiem
Widzisz, u nas w Vectrze jest już do naprawy
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Hmmm zależy jaki masz budżet na radyjko. Od razu mówię że chinolków za 70 złotych z allegro nie ma co kupować. Niby tanie, ale najmniejsze przepięcie lub spadek napięcia, lub zwłaszcza nawet najmniejsze zwarcie je zabija. Żeby to było w miarę bezinwazyjne to może kasetka z jackiem 3,5? http://allegro.pl/kaseta-transmiter-ada ... 99008.html
Przez jakiś czas grało takie cos w mojej asteroidzie, ale zacząłem kompletować sobie CA i zmieniłem radio.
Przez jakiś czas grało takie cos w mojej asteroidzie, ale zacząłem kompletować sobie CA i zmieniłem radio.
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
-
Łukasz K. - MotoManiak
- Posty: 1625
- Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
- Lokalizacja: CGD
- Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Takie kasetki to mam, ale jakość dźwięku jest okropna, traski, piski, taki specyficzny dźwięk mimo, że nic nie dziala to buczy coś. Tandeta ogólnie warta 3 zł
Nie mówię o tym, że trzeba głośno czy coś bo mam tutaj fabryczne wszystko, ale dźwięk musi być bez szelestów, czysty i nie zatruty
Tak więc jakieś radio kiedyś kupię, nic drogiego. Może jakaś canva zeby miała USB i płyty
Nie mówię o tym, że trzeba głośno czy coś bo mam tutaj fabryczne wszystko, ale dźwięk musi być bez szelestów, czysty i nie zatruty
Tak więc jakieś radio kiedyś kupię, nic drogiego. Może jakaś canva zeby miała USB i płyty
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Pozostają jeszcze transmitery FM pod zapalniczkę, albo nagrywać kasetki
Z radioodtwarzaczy na cd i mp3 mogę Ci polecić Pioneera DEH-2320UB radyjko może troche droższe, ale gra ślicznie, zero szumów, ładne charakterystyki, 4x50W, ale w nowszych radiach ta moc to standard. O canvie nie wypowiadam się, bo styczności z nią nie miałem..
Z radioodtwarzaczy na cd i mp3 mogę Ci polecić Pioneera DEH-2320UB radyjko może troche droższe, ale gra ślicznie, zero szumów, ładne charakterystyki, 4x50W, ale w nowszych radiach ta moc to standard. O canvie nie wypowiadam się, bo styczności z nią nie miałem..
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
-
Łukasz K. - MotoManiak
- Posty: 1625
- Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
- Lokalizacja: CGD
- Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Ja miałem znowu przez tydzień od kolegi radio GMS 215 o ile dobrze pamiętam,4x45W i ładnie grało,posiada wejście na karty SD,aux i usb. Czerwone podświetlenie robi robotę ale niestety już coraz ciężej je znaleźć,cena około 200zł.
http://www.auto-magic.com.pl/sklep/inde ... 78,gms-215
http://www.auto-magic.com.pl/sklep/inde ... 78,gms-215
-
michal93tst - MotoManiak
- Posty: 444
- Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
- Lokalizacja: Starachowice
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Uno 1.0 turbo style
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Lorrenzo napisał(a):Takie kasetki to mam, ale jakość dźwięku jest okropna, traski, piski, taki specyficzny dźwięk mimo, że nic nie dziala to buczy coś. Tandeta ogólnie warta 3 zł
Wystarczy rozebrać tą kasetę i wywalić z niej wszystko te trybka itp, od razu lepiej gra. To one robią najwięcej hałasu.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
michal93tst napisał(a):4x45W
Standardowa podpucha
-
NIKE - MotoManiak
- Posty: 845
- Dołączył(a): 1 sie 2008, o 09:47
- Lokalizacja: Jachranka/Legionowo
- Pojazdy: Audi A4 B5 '99 |Skoda Fabia I '03| Komar 2351 '79
Mój Opel astra 1.6 16v - dyskutujmy
Ogólnie na car audio znam się tyle co na centrowaniu kół tak więc nie ogarniam tematu
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Posty: 32
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 438 gości