Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Tomek » 27 sie 2014, o 11:57

traktorzysta, sprawdź zapłon. Ja w CZ jeżdżę na półsyntetykach i świece mam brązowe, nagaru bardzo mało, może jeszcze po poprzednim właścicielu. Jak ostatnio przestawił mi się zapłon, to po 25km mam tak samo zakopcone świece jak Ty choć proporcji mieszanki czy gaźnika nie ruszałem ;)

janosikmz19822, Marek.K., ja do codziennej jazdy takim moto celowałbym w półsyntetyk :D Ile kosztuje Miksol? 12zł? Orlen który proponuje Romecik czy np Sil-oil kosztują max 18 za litr, żaden majątek, a pewnie nie jeździcie na codzień więc koszt jest jeszcze mniej odczuwalny. To nie jest wyczynowy silnik, pojedzie na wszystkim, ale dla spokoju warto dopłacić te 3-5zł za litr i nie wyskrobywać nagaru z każdego zakamarka. Zwłaszcza przy dużych przebiegach zdejmowanie cylindra co miesiąc mija się z celem. Syntetyk w Demoludzie to już moim zdaniem przerost formy nad treścią. Jeśli kogoś stać to niech leje, zwłaszcza na nowym czy remontowanym silniku. Półsyntetyk w moto tego typu sprawdza się tak samo dobrze :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 sie 2014, o 11:57

Pani Kontekstowa
 

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 28 sie 2014, o 23:14

Romecik2t, żadnej podróby nie kupiłem :)
Mogę Ci zdjęcie dwóch butelek wysłać :)
Na stacji Orlenu kupowałem :)
Orlen Semisynthetic 2T jak nic!

Tomek, właśnie tak obstawiam że coś zapłon nie tego.
Poskładałem i dziś podczas jazdy już obczaiłem, że gdzieś jej uciekają zapłony.
Muszę obadać wszystko pod prawą kapą, pewnie przerywacz coś leci w kulki już :)

BTW.
"Planowałem", a może raczej polerowałem głowicę.
To znaczy wziąłem sobie kawał szkła i papier wodny 400 i troszkę szlifowałem. Po chwili głowica ładnie się zabieliła, co znaczy, że jest równa, więc dałem jej spokój :)
Zastanawia mnie jeszcze, czy cylinder może się odkształcić? Nie chciałem go ściągać, żeby to sprawdzić.
Założyłem lepszą uszczelkę pod głowicę i zobaczę, co się będzie działo ;)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Romecik2t » 28 sie 2014, o 23:20

traktorzysta, Ja na takim robilem znacznie wieksze przebiegi simem i rometem i bylo czysto ;F Reguluj ten zapłon :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 28 sie 2014, o 23:43

Coś popatrzę, bo tak być nie może.
Nie dość, że nagaru tyle, to jeszcze czasem gubi iskrę na jeden, czy dwa cykle :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Marek.K. » 31 sie 2014, o 09:06

cewka chyba niedomaga ;)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 31 sie 2014, o 12:19

Marek.K., wszystko już git niby jest :)

Aczkolwiek mam problem z wkręcaniem się na obroty kiedy włączę światła :P
Muszę jeszcze przerwę wyregulować porządnie.

Ale i tak się rozglądam już na poważnie za nowym zapłonem, czyli CDI :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Marek.K. » 7 wrz 2014, o 11:03

traktorzysta,
rozbebeszyłeś kiedyś gaźnik jak pisałem Ci na privie ;)?
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 9 wrz 2014, o 16:44

Marek.K., nie mam teraz czasu rozwalać go :)
Póki co nie mam czasu do garażu zajść nawet.

Mam za to materiał na podstawkę pod CDI, zamówię jeszcze części i idę do tokarza, żeby mi coś zrobił z tego kawałka aluminium :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 4 sty 2015, o 12:51

Walnę posta pod postem :D

Z racji, że oryginalny zapłon przy dzisiejszych przerywaczach o kant dupy potłuc, chcę zrobić sobie coś normalnego pod prawą pokrywą, czyli CDI ;)
I tu pojawia się problem, bo mam kilka części i chciałbym je wykorzystać :)
Tylko elektryk ze mnie raczej słaby i nie jestem pewien, czy to będzie ze sobą współgrało tak, jak mi się wydaje.
Więc tak-mam takie elementy:
-moduł taki - http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4923918763
-regulator napięcia mam taki - http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4872249419
-cewkę zapłonową taką - http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4958704020
-oczywiście kabel z fajką też się znajdzie :)

I teraz chciałem dokupić jeszcze magneto z iskrownikiem takie jak to:
-magneto (oczywiście stożek oddam do przetoczenia, żeby pasowało na wał odpowiednio http://img02.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4953138140
-iskrownik - http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4908345493
-materiał na podstawkę i rysunek mam, więc podjadę do tokarza i nie mam z tym problemu.

Chodzi mi tylko o to, czy te części będą ze sobą współpracować przy dobrym połączeniu ich ze sobą? Na moje wychodzi, że powinny, ale elektryk ze mnie słaby.

Da radę coś z tego skleić?
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez adrian » 4 sty 2015, o 20:35

Wszystko spasi tylko moduł musi być pod silnik 2T
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 10 sty 2015, o 23:34

Sprawa ma się tak, że zakupiłem już części, rozbebeszyłem oryginalny zapłon i am wstępny plan, jak to wszystko poskładać. Doszedłem do wniosku, że nie będę toczył nowej podstawki, gdyż w garażu mam 3 'zapasowe' podstawki, w tym jedna pęknięta i tą właśnie poświęcę.
Czeka mnie jeszcze dotoczenie odpowiedniej tulejki dystansowo-centrującej, ale z tym sobie poradzi tato w robocie D

Problem mam jedynie z rozmieszczeniem dodatkowych artefaktów elektrycznych oraz z wyjściem kabli z silnika. Chciałbym żeby wszystko wyglądało tak, jak oryginalnie, ale to jest chyba niemożliwe...
W związku z powyższym chętnie widziałbym cewkę WN pod prawą pokrywą silnika, tak, żeby kabel WN wychodził w fabrycznym miejscu, ale boję się, że temperatura, która tam panuje nie jest dla niej przyjazna...

Nawet, gdybym wpakował cewkę pod postawkę, to z tego, co sobie na szybko policzyłem, z silnika nadal muszą wychodzić 4 kable, a fabrycznie jest, jak wiadomo, tylko trzy wyjścia :|
I to jest problem. Ktoś ma pomysł jak to rozwiązać?
I przede wszystkim-co zrobić z tą cewką-da sobie radę pod pokrywą, czy nie?
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Tomek » 10 sty 2015, o 23:47

Może wyprowadź zasilanie dołem silnika i dalej na ramę do aku? :) Albo ciasno upakowaną wiązkę w izolacji oryginalnym wyjściem przewodu zapłonowego :D Tam jest pewnie z 5-6 przewodów, powinny się zmieścić w rurce 6mm.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 11 sty 2015, o 00:03

O wyciągnięciu kabli przepustem na kabel WN myślałem, ale jakoś mnie to nie przekonuje. Wolałbym jednak, żeby wychodził tamtędy kabel WN :)

Wyprowadzenie kabli dołem/ Dobry plan, ale trzeba by ingerować w karter wiertarką, a to nieodwracalne :P

Tak sobie myślę, żeby może zrobić dwa kable tak, jak oryginalnie na przepustach, a w trzeci otwór wpakować dwa kabelki od środka z męskimi konektorkami i połączyć je z kablami idącymi po ramie, w oplocie? A otwór uszczelnić poprzez nałożenie na przewody kawałka wężyka gumowego?

Dobry plan?
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez igrek97 » 11 sty 2015, o 01:44

Chcesz w jeden otwór włożyć dwa kable? Wydaje mi się, że się nie zmieszczą
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 11 sty 2015, o 13:15

Młody jesteś, mało wiesz.
Jak się popieści, to się zmieści :D

Ale jak masz lepszy pomysł, to chętnie posłucham :D
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 473 gości