Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Re: Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Tomek » 11 sty 2015, o 15:10

A mozesz powiedziec ile miejsca masz miedzy nowym kolem magnesowym, a obudowa? Jak bardzo zmniejsza sie srednica?

Wysłane przy użyciu Tapatalka.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Re: Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 sty 2015, o 15:10

Pani Kontekstowa
 

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 11 sty 2015, o 21:50

Myślisz o wpakowaniu elektroniki pod dekiel, obok magneta? ;> Na to nie wpadłem.

Średnica magneta to pewnie coś około 90mm, nie mierzyłem go, ale w środku ma 81mm :)


Dobra. Opcja Tomka jest póki co najlepsza. W sumie, to pod podstawkę zmieściłbym cewkę WN i moduł. To zostaje tylko regulator napięcia do schowania. A on się pewnie spokojnie zmieści na podstawce, obok magneta.
I wszystko schowane, bez kombinowania :D
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Tomek » 11 sty 2015, o 22:25

traktorzysta napisał(a):Myślisz o wpakowaniu elektroniki pod dekiel, obok magneta? ;>

Szczerze mówiąc nie do końca o tym myślałem :mrgreen:
traktorzysta napisał(a):W sumie, to pod podstawkę zmieściłbym cewkę WN i moduł. To zostaje tylko regulator napięcia do schowania. A on się pewnie spokojnie zmieści na podstawce, obok magneta.

Regulator dałbym w miejscu oryginalnego. Był pod kanapą. Przynajmniej moja 175 tak ma :D Z drugiej strony w najprostszej postaci to chyba 4 diody, raczej nie zajęłyby wiele miejsca.
Nie wiem czy moduł nie jest zbyt delikatny na załadowanie go pod dekiel. Strzelam, że temperatura osiągnie tam jakieś 100-110 stopni. Lepiej nie ryzykować. Chodziło mi tylko o zmieszczenie pod deklem cewki wysokiego napięcia, jednak musiałbym to skonsultować ze szkolnym elektronikiem czy da radę w takich warunkach :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 11 sty 2015, o 22:41

Widziałem jak goście ładowali całą elektronikę pod podstawkę zapłonu i wytrzymywało. Przynajmniej przez jakieś 400km bo później brak danych :P

A regulator oryginalnie miałem w lampie :) Właściwie to jest prostownik selenowy :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 17 sty 2015, o 14:36

Okej. Poskładałem to wszystko i generalnie jest git, bo jest piękna iskra, mocna, ładna i w ogóle, ale... nie w tym momencie co potrzeba, bo silnik nie pali. Może Czasem złapie na chwilkę i gaśnie. Prócz tego często zdarza mu się porządnie odbić w kopkę i pierdnąć z tłumika :P

Wiem, że do ustawienia tego zestawu potrzebuję lampy stroboskopowej i z nią to będzie proste, ale aktualnie takiej nie posiadam i mogę ją dopiero zamówić, co raczej zrobię ;)

Chciałem jednak to jakoś uruchomić wcześniej i stąd moje pytanie, czy nie da się jakimś patentem ustawić impulsator w odpowiednie miejsce?
Niestety posiadam impulsator z jednym kabelkiem, a znacznik na magnecie jest dość długi i nawet nie wiem, czy iskra wyzwala się na początku znacznika czy na końcu..

Jakieś pomysły, jakby to ustawić?
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez adrian » 18 sty 2015, o 22:50

Metodą prób i błędów, kręć zapłonem, aż zapali. I tak aby ustawiać strobem silnik musi palić.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 19 sty 2015, o 00:49

Silnik wcale nie musi palić żeby ustawiać lampą stroboskopową :)
Wystarczy wiertarka i klucz nasadowy :D

adrian napisał(a):kręć zapłonem, aż zapali


Problem jest taki, że jeśli iskra wyzwalana jest na końcu znacznika, to muszę przenieść impulsator w inne miejsce...
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 23 sty 2015, o 13:09

Znowu post pod postem.. ehh..

Ale znowu mam problem :mrgreen:
Zapłon ustawiłem, może jeszcze nie idealnie, ale to sobie ogarnę jak zrobię nową blaszkę mocowania impulsatora bo stara to sitko :P

Większy problem mam z wywalaniem uszczelki spod głowicy... Od kiedy ją mam, nie spodobały jej się 4 uszczelki, a nie wiem, czy 1000 km zdążyłem zrobić...
Po trzeciej szlifowałem głowicę papierem wodnym na szkle, ale jak widać nic nie dało, chociaż łowica wydawała się równa, bo zabieliła się ładnie. Tak sobie myślę-cylinder nie ma równej powierzchni? ;>
Bo głowicę miałem dokręconą porządnie-wiem, bo dziś zdejmowałem :P

Myślicie, że muszę zrzucić gar i zawieźć cylinder z głowicą do kogoś, kto mi splanuje obie powierzchnie?

Nie chce mi się wyciągać cylindra, a później go myć z opiłków, ale wydaje mi się, że planowanie samej głowicy nic nie da...

a! Jeszcze jedno pytanie-zauważyłem przy ustawianiu zapłonu, że kiedy silnik się wkręca na wysokie obroty, to zapłon się przestawia. Wypada wtedy dużo wcześniej. Dziwne czy normalne? Nie wiem, jak chodzi silnik bo przez tą uszczelkę nic nie mogę powiedzieć.
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Tomciosz » 23 sty 2015, o 14:58

traktorzysta, załatw sobie kogoś, kto umie trasować na płycie traserskiej. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=WSKMaSj4DBE
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Romecik2t » 23 sty 2015, o 15:00

Pamietaj ze jak splanujesz cylinder to aby nie za duzo zeby tlok nie spotkal swiecy :F
A przestawianie sie zaplonu.. moze cos nie dokrecone?
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez igrek97 » 23 sty 2015, o 15:14

Daj cala uszczelke metalowa :D
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Re: Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez janosikmz19822 » 23 sty 2015, o 15:46

traktorzysta napisał(a):Znowu post pod postem.. ehh..

Ale znowu mam problem :mrgreen:
Zapłon ustawiłem, może jeszcze nie idealnie, ale to sobie ogarnę jak zrobię nową blaszkę mocowania impulsatora bo stara to sitko :P

Większy problem mam z wywalaniem uszczelki spod głowicy... Od kiedy ją mam, nie spodobały jej się 4 uszczelki, a nie wiem, czy 1000 km zdążyłem zrobić...
Po trzeciej szlifowałem głowicę papierem wodnym na szkle, ale jak widać nic nie dało, chociaż łowica wydawała się równa, bo zabieliła się ładnie. Tak sobie myślę-cylinder nie ma równej powierzchni? ;>
Bo głowicę miałem dokręconą porządnie-wiem, bo dziś zdejmowałem :P

Myślicie, że muszę zrzucić gar i zawieźć cylinder z głowicą do kogoś, kto mi splanuje obie powierzchnie?


Zrób sobie miedziana uszczelkę z blachy .

Nie chce mi się wyciągać cylindra, a później go myć z opiłków, ale wydaje mi się, że planowanie samej głowicy nic nie da...

a! Jeszcze jedno pytanie-zauważyłem przy ustawianiu zapłonu, że kiedy silnik się wkręca na wysokie obroty, to zapłon się przestawia. Wypada wtedy dużo wcześniej. Dziwne czy normalne? Nie wiem, jak chodzi silnik bo przez tą uszczelkę nic nie mogę powiedzieć.
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Re: Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Stachu.G » 23 sty 2015, o 16:53

traktorzysta napisał(a):Jeszcze jedno pytanie-zauważyłem przy ustawianiu zapłonu, że kiedy silnik się wkręca na wysokie obroty, to zapłon się przestawia. Wypada wtedy dużo wcześniej. Dziwne czy normalne? Nie wiem, jak chodzi silnik bo przez tą uszczelkę nic nie mogę powiedzieć.


Moduł masz dedykowany do 2t? Albo odwrotnie podłączyłeś impulsator
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez traktorzysta » 24 sty 2015, o 13:52

Romecik2t, spoko. O tym wiem doskonale, ale nie martwię się o to, bo nie ma w zamiarze tuningu, a jedynie wyrównanie, czyli zebranie max. 0,5mm ;)

Stachu.G, moduł do 2T, impulsator ma jeden kabel, więc nie mogłem odwrotnie podłączyć. Nawet, gdybym odwrotnie podłączył, to iskra byłaby nie na końcu a na początku znacznika, ale cały czas. A tu jest tak, że na wolnych obrotach jest dobrze, a jak zwiększę obroty, to iskra zmienia miejsce...

A uszczelkę z miedziawki chyba trzasnę jednak. Ale najpierw złożę jeszcze ze zwykłą uszczelką :)
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!

Postprzez Romecik2t » 27 sty 2015, o 19:55

I znowu wydmucha uszczelkę xd
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 481 gości