Simson S50N od wraka do fabrycznej nowości :-)
Posty: 51
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Tomciosz, no przecież są 2T z wtryskiem paliwa i to jak najbardziej w cywilnej masowej produkcji.
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Tomciosz, nawet dwusuwowe skutery klasy 50cc mają wtrysk, jednak sporo ludzi przerabia to na gaźniki
Piotrek, po okresie docierania w skrzyni jest przecież stosunkowo czysto. Myślę, że problemem mogą być właśnie simmery, choć i na to jest sposób w postaci uszczelniaczy labiryntowych
Piotrek, po okresie docierania w skrzyni jest przecież stosunkowo czysto. Myślę, że problemem mogą być właśnie simmery, choć i na to jest sposób w postaci uszczelniaczy labiryntowych
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Eh. Za mało czytam nowej literatury.
Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Dawno nie pisałem, ale uwierzcie mi nie obijałem się przez ten czas Można powiedzieć że już prawie 1/2 remontu za mną
Ale od początku:
Pomyślałem że jak Simson będzie miał wyglądać jak z fabryki to koniecznie muszę coś zrobić z kołami, więc postanowiłem że po raz pierwszy w mojej karierze rozplotę i zaplotę zam koła na nowych szprychach. Na początku oczywiście czyszczenie z brudu aluminiowych obręczy- miska z ciepłą wodą, szczotka, gąbka i mleczko do czyszczenia kuchenek/łazienki. Potem polerka filcem na wiertarkę na lusterko. Bębny i dekle hamulców zostały wypisakowane i lekko przepolerowane.
Tutaj kółka już po centrowaniu w sklepie rowerowym, koleś na prawdę się dobrze spisał
Nowe oponki, do tego nowe dętki:
Międzyczasie kupiłem wszystkie potrzebne bebechy żeby złożyć "nowy" silnik.
Postanowiłem jednak kupić wszystkie nowe łożyska, nie tak jak wcześniej pisałem, na wał poszły FAG'i reszta KYK.
Dobrze że Krokodylek odsprzedał mi silnik do S50, kupiłem go w sumie tylko dla wałka kopnika, lecz jak się później okazało moje kartery były w złym stanie w dodatku miały wybite łoże na seger wałka zdawczego. Więc szybka decyzja i silnik powstał na bazie "nowych" karterów.
Tutaj uszczerbek w oryginale:
Które wybrać ?
Składamy:
Tutaj już na biurku w pokoju- zakładanie cylindra DDR, po 4 szlifie z oryginalnym tłokiem:
Tutaj już z złożonym sprzęgłem i lekko wypolerowanym deklem:
Rama i inne pierdoły w kolorze czarnym jadą jutro do szpeca na piaskowanie i malowanie proszkowe, tak jak to było w przypadku MZ
Drugi silnik w częściach, może kiedyś się skuszę żeby go złożyć i mieć taki "awaryjny"
Reszta Simsona w skrzynkach:
Oraz taka wisienka na torcie dzisiejszego postu, udało mi się dokupić naklejkę z wąskim napisem jako wzorzec za 3 zł, po zeskanowaniu i kilkominutowej obróbce w paincie wszystko zgrałem i podjechałem do pobliskiego studia reklamy/drukarni cyfrowej, koszt 2 par naklejek wydrukowanych na folii laminowanej 10 zł Bardzo ładnie to wyszło, myślałem że efekt będzie gorszy.
Póki co to wszystko, po oddaniu ramy będę czekał na jej odbiór jakieś 2 tygodnie, bo będzie to robił znajomy taty "przy okazji". Po powrocie ramy składam to wszystko w kupę i może międzyczasie zacznę przygotowywać błotniki, boczki i zbiornik do malowania.
Ale od początku:
Pomyślałem że jak Simson będzie miał wyglądać jak z fabryki to koniecznie muszę coś zrobić z kołami, więc postanowiłem że po raz pierwszy w mojej karierze rozplotę i zaplotę zam koła na nowych szprychach. Na początku oczywiście czyszczenie z brudu aluminiowych obręczy- miska z ciepłą wodą, szczotka, gąbka i mleczko do czyszczenia kuchenek/łazienki. Potem polerka filcem na wiertarkę na lusterko. Bębny i dekle hamulców zostały wypisakowane i lekko przepolerowane.
Tutaj kółka już po centrowaniu w sklepie rowerowym, koleś na prawdę się dobrze spisał
Nowe oponki, do tego nowe dętki:
Międzyczasie kupiłem wszystkie potrzebne bebechy żeby złożyć "nowy" silnik.
Postanowiłem jednak kupić wszystkie nowe łożyska, nie tak jak wcześniej pisałem, na wał poszły FAG'i reszta KYK.
Dobrze że Krokodylek odsprzedał mi silnik do S50, kupiłem go w sumie tylko dla wałka kopnika, lecz jak się później okazało moje kartery były w złym stanie w dodatku miały wybite łoże na seger wałka zdawczego. Więc szybka decyzja i silnik powstał na bazie "nowych" karterów.
Tutaj uszczerbek w oryginale:
Które wybrać ?
Składamy:
Tutaj już na biurku w pokoju- zakładanie cylindra DDR, po 4 szlifie z oryginalnym tłokiem:
Tutaj już z złożonym sprzęgłem i lekko wypolerowanym deklem:
Rama i inne pierdoły w kolorze czarnym jadą jutro do szpeca na piaskowanie i malowanie proszkowe, tak jak to było w przypadku MZ
Drugi silnik w częściach, może kiedyś się skuszę żeby go złożyć i mieć taki "awaryjny"
Reszta Simsona w skrzynkach:
Oraz taka wisienka na torcie dzisiejszego postu, udało mi się dokupić naklejkę z wąskim napisem jako wzorzec za 3 zł, po zeskanowaniu i kilkominutowej obróbce w paincie wszystko zgrałem i podjechałem do pobliskiego studia reklamy/drukarni cyfrowej, koszt 2 par naklejek wydrukowanych na folii laminowanej 10 zł Bardzo ładnie to wyszło, myślałem że efekt będzie gorszy.
Póki co to wszystko, po oddaniu ramy będę czekał na jej odbiór jakieś 2 tygodnie, bo będzie to robił znajomy taty "przy okazji". Po powrocie ramy składam to wszystko w kupę i może międzyczasie zacznę przygotowywać błotniki, boczki i zbiornik do malowania.
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Aż miło patrzeć!
Uwielbiam takie projekty. Dużo zdjęć, profesjonalna robota, ale w u Adi'ego niczego innego się nie spodziewałem
Oby tak dalej
Czekam na dalsze efekty prac
Uwielbiam takie projekty. Dużo zdjęć, profesjonalna robota, ale w u Adi'ego niczego innego się nie spodziewałem
Oby tak dalej
Czekam na dalsze efekty prac
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Adi.G. napisał(a):Pomyślałem że jak Simson będzie miał wyglądać jak z fabryki to koniecznie muszę coś zrobić z kołami [...] Potem polerka filcem na wiertarkę na lusterko.
Jesteś pewny, że fabrycznie wychodziły polerowane na lustro? Ładnie wyszły, tylko czy efekt z pewnej odległości nie będzie zbyt bliski chromowi?
Bardzo fajnie prezentuje się za to wypolerowany silnik
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Kolor jaki dajesz na zbiornik i boczki oryginalny czy inny ?
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Naturalnie kolor będzie najbliższy oryginałowi z tą różnicą że nie będzie to zwykła renowacyjna jak to pierwotnie było lecz akryl i bezbarwny żeby to się wszystko ładnie szkliło do słońca. Zastanawiałem się nad metalliciem ale raczej popsuje efekt.
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Adi.G., Tylko żeby Ci naklejki nie zlazły od tego słońca
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Adi.G., Nieźle CI to idzie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Projekt ruszył do przodu, rama odebrana od malowania proszkowego, teraz składam co się da a od poniedziałku zabieram się za czyszczenie matowienie i przygotowywanie blach do malowania. Myślę że pod koniec miesiąca już go złożę i zarejestruję
Dziś idę ogarniać ciąg dalszy czyli elektrykę i inne pierdołki
Dziś idę ogarniać ciąg dalszy czyli elektrykę i inne pierdołki
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Ładnie Ci idzie,kawał roboty już za Tobą.Możesz zdradzić ile Cię kosztowało piaskowanie i malowanie proszkowe
Fiat Stilo MW 1.9 mJTD 16v
-
Zielony - MotoManiak
- Posty: 232
- Dołączył(a): 12 lip 2014, o 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Dantom GFX 50 Lux ,Romet Kadet M780
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Za piaskowanie i malowanie nic nie zapłaciłem, taka przyjacielska przysługa u znajomego taty
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)
Adi.G., Dobra robocizna, ten temat po części mnie zmotywował, żeby odpalić swojego simsona ;F Piaskowanie i malowanie za free to można robić
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Posty: 51
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 365 gości