Simson S50N od wraka do fabrycznej nowości :-)

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Piotrek » 20 mar 2014, o 10:27

Adi.G. napisał(a):zabawa w paincie

W tym microsoftowym panice? Przecież tam nie ma opcji wygładzania krawędzi. Jak Ty to robisz, ręcznie cieniujesz? Możesz dać fotki ze zbliżenia? Odnośnie grafika to pogadaj z Pawel.2112: memberlist.php?mode=viewprofile&u=329
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Pani Kontekstowa » 20 mar 2014, o 10:27

Pani Kontekstowa
 

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Tomek » 20 mar 2014, o 15:17

Podoba mi się ta naklejka. Skanowałeś na zwykłym skanerze?
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Adi.G. » 20 mar 2014, o 22:42

Tomek napisał(a):Skanowałeś na zwykłym skanerze?


Tak :)

Obrazek

Obrazek

Piotrek napisał(a):W tym microsoftowym panice? Przecież tam nie ma opcji wygładzania krawędzi. Jak Ty to robisz, ręcznie cieniujesz



Co do obróbki to najpierw zapisuje obraz jako monochromatyczną bitmapę, obrabiam piksel po pikselu wykorzystując standardowe opcje takie jak zawijasy linie proste itp żeby to miało ręce i nogi. Potem zapisuję jako bitmapę 256 kolorową nadaje kolor, i na końcu cieniowanie w programie Photo Filtre.

Próbowałem także odbić wzór na papierze śniadaniowym, ale nie mam do tego ręki ani cierpliwości :mrgreen:

Obrazek
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Motorowerzystka » 20 mar 2014, o 23:03

Obrazek
Jako tako :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Motorowerzystka
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2972
Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
Lokalizacja: NWE
Pochwały: 7
Pojazdy: Romet Ogar 125

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Adi.G. » 22 mar 2014, o 01:02

Motorowerzystka napisał(a):Jako tako :P


Wielkie dzięki :wink: Na pewno wykorzystam i w wolnych chwilach będę się bawił w dopracowywanie naklejeczki :wink:

Póki co to to z nowości raczej jeszcze nic nie będzie jak coś ruszy to dam znać :wink:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Adi.G. » 10 maja 2014, o 16:15

Postanowiłem coś ruszyć do przodu projekt, więc zrobiłem sekcje zwłok silnika :mrgreen:

Simson ma się obecnie tak:
Obrazek

Postanowiłem podejść profesjonalnie i na spokojnie do sprawy, więc przy pomocy "szwagra" wykonaliśmy taki oto prosty rozpoławiacz, dzięki któremu nie użyłem ani razu młotka do rozpołowienia silnika. Taka ciekawostka: silnik był składany 3 rodzajami sylikonów- czarny- dekiel olejowy, czerwony- kartery, bezbarwny- uszczelka pod cylindrem i łączenie głowica-cylinder :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po kąpieli w ropie aby zmyć cały maras i opiłki przemyłem benzyną w celu odtłuszczenia elementów. Teraz są tak czyste że można by przysłowiowo z nich jeść :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przepłukałem także stare łożyska, taka ciekawostka w starych silnikach stosowali łożyska z koszyczkiem teflonowym, wtedy jeszcze im zależało na jakości produktów- później już pakowali zwykłe łożyska które po nieznacznym zużyciu dawały o sobie znać. :) Druga ciekawostka (dla tych którzy nie wiedzą), jest taka, że łożyska wału korbowego są smarowane olejem z skrzyni biegów. Ma to dobre i złe strony- stałe dobre smarowanie, a złe- dużo zanieczyszczeń w oleju- opiłki z skrzyni biegów które mogą przyczynić się do szybszego zużycia łożysk. Dlatego w tych silnikach należy pamiętać o częstej wymianie oleju, nie tak jak w przypadku nowszych silników.
Trzecie łożysko to od wałka zębatki zdawczej.
Obrazek

Obrazek

Poprzedni ktoś rzeźnicko "naprawiał" silnik- zakładam że głównymi narzędziami były młotek i przecinak, jak to mówi powiedzenie bez młota to hu :mrgreen: nie robota :D
Przegwintowane na inny wymiar czopy tak aby można było to jeszcze prowizorycznie skręcić.

Obrazek

Obrazek

Cylinder DDR, który dorzucił mi sprzedający w bonusie, oraz ALMOT, który był założony.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec taka wisienka na torcie, oryginalny zestaw kluczy i żarówek, które znalazłem pod dekielkiem schowka po włamaniu się do niego :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I całość czekająca na nowe części:

Obrazek

Moje plany są następujące:
-nowy wał
-nowe łożyska wału
-tłok MZA/DDR
-szlif oryginalnego cylindra
I złożenie silnika w całość.
Jak pewnie zauważyliście nie rozbierałem sprzęgła- dlatego, że zostawiam oryginalne łożyska w skrzyni biegów. Są na prawdę w dobrym stanie i na pewno przeżyją dzisiejsze zamienniki.
Reszta wyjdzie w praniu :)
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Re: Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Tomek » 10 maja 2014, o 16:52

Ładna aktualizacja. :P Świetny pomysł z łożyskami smarowanymi ze skrzyni. Dobre zamienniki przy odpowiednim serwisowaniu powinny byč niezniszczalne :) Powiedz tylko jak doprowadzony jest olej do łożyska pod zapłonem?

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Adi.G. » 10 maja 2014, o 17:48

A olej pod zapłonem jest podprowadzany tak:

Obrazek

Stosowane są wewnętrzne simmeringi, czyli jeśli któryś padnie to czeka nas rozpoławianie silnika :D
Pod zapłonem zastosowana jest jeszcze blaszka trzymająca simering, którą się przykręca do karterów 3 śrubami.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Re: Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Tomek » 10 maja 2014, o 22:09

Czyli pod zapłonem są dwa uszczelniacze? Fajny pomysł tylko nie wolno oszczędzać na simmerach. Ciekawe czy komuś kiedyś udało się wymienić je bez rozpoławiania silnika :D

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez janosikmz19822 » 10 maja 2014, o 23:27

Tylko nie mów mi że zostawisz stare łożysko na wałku sprzęgła za 25 zł kupisz kozackie łożysko które będzie pewne bo nowe .
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Romecik2t » 11 maja 2014, o 09:35

Adi.G., Nie wiem czy jest sens robić łożysko smarowane olejem, padnie simmering i musisz rozpolawiać, a łożysko w seryjnym silniku wytrzyma kilka sezonów, przy wysilonych silnikach ma to może jakiś sens, ale jak wolisz :D
A tak ogółem Ty to masz farta, zawsze jakiegoś ddra znajdziesz :mrgreen:
powodzenia z remontem :yes:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez janosikmz19822 » 11 maja 2014, o 10:51

Romecik2t napisał(a):Adi.G., Nie wiem czy jest sens robić łożysko smarowane olejem, padnie simmering i musisz rozpolawiać, a łożysko w seryjnym silniku wytrzyma kilka sezonów, przy wysilonych silnikach ma to może jakiś sens, ale jak wolisz
A tak ogółem Ty to masz farta, zawsze jakiegoś ddra znajdziesz
powodzenia z remontem



Ty w ogóle czytałeś :D

On ma oryginalnie smarowanie olejem ze skrzyni i simery w środku ,takie same rozwiązanie jest w cz 175 477 . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Romecik2t » 11 maja 2014, o 10:59

janosikmz19822, Zaspany byłem :F Jak oryginalne to i tak lepiej to przerobić :mrgreen:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Piotrek » 12 maja 2014, o 18:10

Uwielbiam takie przygotowanie części. To tylko świadczy o profesjonaliźmie.

Adi.G. napisał(a):Stosowane są wewnętrzne simmeringi, czyli jeśli któryś padnie to czeka nas rozpoławianie silnika

Albo przestajesz lać olej do benzyny, a zaczynasz go lać do skrzyni ;p
Patent ciekawy, ale też ciekawe czemu z niego zrezygnowali? Czyżby te simmeringi jednak padały? A może właśnie jednak mimo smarowania łożyska szybciej się zacierały bo opiłki ze skrzynki wpadały do niej? Albo wspomniane opiłki zatykały kanały smarujące i łożyska w ogóle nie miały smarowania?

Jedno mnie ciekawi, czemu nikt nie zrobił seryjnej benzynki (bo z dyszlami coś chyba takiego wychodziło?) w dwusuwie bez przepłukania zwrotnego, czyli wał, łożyska/panewki smarowane olejem silnikowym, a nie z mieszanki. Przecież 2T to dość sprawne silniki, a konieczność wlewania oleju do mieszanki, jego spalania a więc nie spełniania norm przyczynił się do odwrócenia się od 2T.
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Simson S50N w kiepskim, lecz oryginalnym stanie :)

Postprzez Tomciosz » 12 maja 2014, o 20:47

Piotrek, prostota silnika jest jednocześnie jego zaawansowaniem.

W 2T ktoś by stosował wtrysk paliwa? Ciężko o takie rozwiązanie. Tym bardziej ciężej było skonstruować, bez zmiany stopnia skomplikowania całego układu, silnik dwusuwowy.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 123 gości