Sismon schwalbe Aleksa

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Siczka » 8 lut 2014, o 11:29

Aleksander, kondensator może winny jest. Wczoraj z tym się w WSK 175 bawiłem. Na jednym miałem iskry na platynach, na drugim słaba iskra i WSK nie łapała jak powinna albo wcale nie łapała potem a na trzecim kondensatorze od razu inna bajka. Jak nie to może przerywacz sprawdź. Rozumiem, że cały zapłon rozebrałeś i wyczyściłeś już dokładnie, tak? Przerywacz jak ustawiłeś? Widzę, że silnik masz nowszego typu, a tam przerywacz ma być zwarty 1,8mm przed GMP, a nie 3mm jak w Romecie :D
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 lut 2014, o 11:29

Pani Kontekstowa
 

Re: Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez MOTIGER » 10 lut 2014, o 19:16

Bardzo dobra baza do renowacji. Simson Schwalbe wyjątkowo mi się podoba:D Powiedz mi, czy silnik M541 był seryjnie montowany do Schwalby?
Avatar użytkownika
MOTIGER
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 lis 2011, o 23:24
Lokalizacja: Spychowo
Pojazdy: BMW E36 316 Compact, Komar 2350 '74, Komar 2352 '78

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Aleksander » 11 lut 2014, o 02:43

http://pl.wikipedia.org/wiki/Simson_Schwalbe
oczwiscie
KR 51/2 E (1980-1986 – 124500 egz.)[edytuj | edytuj kod]
Wersja bogatsza z silnikiem czterobiegowym M541KFR oraz hydraulicznym tłumieniem zawieszenia.
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Aleksander » 13 lut 2014, o 01:55

witam was
mój simson zapalił - ale w bardzo dziwny sposób
tzn. kiedy włączyłem ssanie i kopałem nie chciał zapalić prawdopodobnie się zalewał a na drugi dzień w garażu na wyłaczonym ssaniu kopnołem i zaplił od 1 kopa :shock: dziwne
mam doodatkowe pytanie
czy da sie uruchomić światło stop bez akumulatora na przegląd czy musi być akumulator żeby działało?
pozdrawiam
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Siczka » 13 lut 2014, o 09:43

Aleksander, Masz elektronika, tak? W platyniarzu była cewka zasilająca, jedna cewka świetlna a trzecia cewka z której odchodzą dwa kabelki, jest cewka ładowania akumulatora i do światła STOP, także wiadomo, można bez akumulatora włączyć światło stop, bo jest zasilane z cewki, bo w elektroniku pewnie wygląda to tak, że masz cewkę zasilającą ale inną niż do platynek chyba z tego co wiem, cewka świetlna taka sama i te cewka ładowania/STOP i do tego tylko impulsator dochodzi tam, to co pod zapłon :)
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Aleksander » 13 lut 2014, o 12:20

nie nie u mnie normalnie jest przerywacz kondenstor itd jest normalnie miejsce na akumulator sa bezpieczniki dwa i jest chyba regulator napięcia
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Siczka » 13 lut 2014, o 18:03

Aleksander, no faktycznie, platyniarza masz.
Ale Simson akurat platyniarz pali bez akumulatora bo cewka W/N jest zasilana z cewki zasilającej niskiego napięcia, potem jest cewka świetlna, jedna, nie tak jak w Romecie dwie, no i trzecia cewka to jest taka, z której wychodzą dwa kable i jest to cewka ładowania i światła STOP, więc jeśli elektrykę masz sprawną, to powinno wszystko grać bez akumulatora. Akumulator jest na kierunki i ewentualnie na klakson chyba, ale nie koniecznie.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Aleksander » 14 lut 2014, o 17:09

złe wieści
dodatkowo zaczeły się kłopoty z biegami - jedynka wchodzi luz jet a reszta ....
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Siczka » 14 lut 2014, o 17:47

Aleksander, wiesz jak się biegi reguluje, tj którą śrubką, czy nie koniecznie?
Co jak co, ale ja swojego Simsonka jak składałem, to już z myślą o sprzedaży i jednak wolałem sprzedać jako "z biegami do regulacji", bo nie chciało mi się z tym pierdzielić, a w SR kiepski dostęp tam jest.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez MotórzystaPRL » 19 lut 2014, o 19:04

zadnej regulacji biegow jesli jest jedynka i luz to wylecialo ci zabezpieczenie takiego ślimaka w silniku! albo juz tam ewentualnie sie rozregulowalo ale ja stawiam na zerger ślimaga automatu biegow. stop jest z cewki ladowania. sa dwa kable jeden ladowania a druggi do tylniego swiatla i stopu . swiatlo tylnie postojowe idzie przez taki przetwornik
KAWASAKI ER5 Z 1999R
Avatar użytkownika
MotórzystaPRL
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 293
Dołączył(a): 7 lis 2010, o 16:05
Lokalizacja: Kowalew
Pochwały: 3

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Aleksander » 4 kwi 2014, o 21:44

no i zaczeły się schody z instalacja elektryczną
ktoś z was wie jakie styki na jakiej pozycji łączy stacyjka od schwalbe?
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez MotórzystaPRL » 5 kwi 2014, o 13:08

http://www.skuteryostrow.home.pl/downlo ... 1/kr51.png
nie sugeruj sie tym paintem na różowo.
pin 59b to są te 3 wystakące wsówki z stacyjki z tyłu. Wchodzi tam kable z cewki ładowania. wychodzi kabel do żarówki stop i kabel który idzie do przekaźniko prostownika. Szare kable któryś z nich jest podłączony do stacyjk z tyłu wejście 59b a drugi idzie prosto do postojówki tył i przód można połączyhć je razem bez stacyjki.


lampa świetlna krótkie długie. kabel 56 łączymy z 86 razem. Dajesz to pod pin 56. Kabel 59 zostawiamy tak jak byl.

Zapłon platyny
pin 2 podłączasz pod niego kabel z cewki z silnika i cewke zapłonową
31 to gaszenie.


Autor postu otrzymał pochwałę
KAWASAKI ER5 Z 1999R
Avatar użytkownika
MotórzystaPRL
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 293
Dołączył(a): 7 lis 2010, o 16:05
Lokalizacja: Kowalew
Pochwały: 3

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Aleksander » 5 kwi 2014, o 14:49

o dziekuje a te szare kwadraty na schemacie z tymi liniami to co to jest?
kurde mam nowa instalację wszystko pięknie podłączone i poza cewką butelkowa nie działa nic
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez MotórzystaPRL » 5 kwi 2014, o 17:22

to na środku to stacyjka masz w niej wszystkie piny opisane co i jak.
schematu mozesz uzywac od zwyklego sima s51 b z regulatoro prostownikiem. roznica jest tylko kierunkowskazow
KAWASAKI ER5 Z 1999R
Avatar użytkownika
MotórzystaPRL
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 293
Dołączył(a): 7 lis 2010, o 16:05
Lokalizacja: Kowalew
Pochwały: 3

Sismon schwalbe Aleksa

Postprzez Aleksander » 5 kwi 2014, o 20:01

udało mi się uruchomić lampkę parkingową i kierunkowskazy
nadal potrzebuje sie dowiedzieć JAK TO JEST ZE STACYJKĄ SCHWALBE - CHCE TYLKO WIEDZIEC KTÓRE STYKI STACYJKI W DANYM POŁOZENIU SIĘ ZWIERAJĄ
o ile się nie myle są 3 położenia stacyjki 1 włączony zapłon 2 włączone swiatła 3 lampka parkingowa
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 139 gości