Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Rudy102 » 10 maja 2014, o 13:11

Powodzenia w remoncie :F
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 maja 2014, o 13:11

Pani Kontekstowa
 

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 10 maja 2014, o 18:04

Jakie znaczenie dla pracy silnika ma koło zębate - odchudzone, a pełne?

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Kotoss » 10 maja 2014, o 19:52

Na jednym i drugim silnik mi chodził tak samo :P
Avatar użytkownika
Kotoss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 739
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 22:30
Lokalizacja: Bądkowo

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Lorrenzo » 10 maja 2014, o 22:05

znaczenia żadnego. Komarkowe (puste) jest lżejsze, ale znaczenia nie ma zauważalnego.
Cięższe jest od 023 bez oringu wygłuszającego a z oringiem jest od 019
Avatar użytkownika
Lorrenzo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 649
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
Pochwały: 4
Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Siczka » 10 maja 2014, o 22:29

dieludolfs, takie, że przy dokręcaniu odchudzonego łatwiej je przyblokować, bo wiadomo, że między zęby nic nie wsadzisz bo to jest głupotą, ale mając te otwory wsadzisz nawet zwykły śrubokręt i zaprzesz o wystający kawałek karteru po lewej stronie wałka na którym siedzi zębatka :F
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 11 maja 2014, o 02:35

Dzięki za odpowiedź :)

Silnik wybebeszony. Jestem pozytywnie zaskoczony stanem łańcucha, jest NOWY :!: , wystarczy go tylko umyć. Znalazłem używaną zębatkę w bardzo dobrym stanie, zębatkę zdawczą miałem nową w swoich zapasach, więc całe przeniesienie napędu mi się samo skompletowało. :mrgreen:
Po zdjęciu prawej osłony i wykręceniu 4-ro bolcowego sprzęgła zauważyłem, że w silniku znajduje się dość nietypowa tarcza z zespolonym zabierakiem. Pierwszy raz coś takiego spotkałem:
Obrazek


Czy ten śrut nie powinien bardziej wystawać? Przymierzałem niewytarty popychacz i nie przyciera nigdzie indziej.
Obrazek


Zastanawiam się co zrobić ze śrubą wlewu oleju, wyczyściłem ją, ale IMO jest trochę matowa. Dać ją do ocynku, czy zostawić tak jak jest?
Obrazek

Wnętrzności silnika wyczyściłem i schowałem do pudełek, żeby się ponownie nie zabrudziły:
Obrazek

Wyczyszczony jest nawet frez na wałku startera :D
Obrazek

Elementy czekające na mycie (niestety nie zdążyłem dziś tego zrobić):
Obrazek

Śmieci:
Obrazek

Muszę ogarnąć taką nakrętkę, bo stara trochę się wyszlifowała od łańcucha :/
Obrazek

Zlokalizowałem również takie uszkodzenie karteru. Chyba nie powinno ono w niczym przeszkadzać?...
Obrazek

Obrazek

Posortowany silnik, czekający na dalsze prace ;)
Obrazek

Jutro prawdopodobnie robię listę z częściami do wymiany i składam zamówienie na allegro :P
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez janosikmz19822 » 11 maja 2014, o 03:57

Te sprzęgło co wyjołeś to takie montowali do komarów na pedały mam 3 modele komara na pedały i we wszystkich jest takie samo sprzęgło .
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Romecik2t » 11 maja 2014, o 09:33

Karter musisz chyba zakleić czy coś, bo raczej będzie ciec olej przez starter.
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Lorrenzo » 11 maja 2014, o 09:41

Tak, to stary model sprzęgła. Ten silnik co go masz to właśnie od takiego komarka jak mowa o nim w tym temacie ;) Czyli stary model

Uszkodzenie karteru nie będzie miało wpływu
Avatar użytkownika
Lorrenzo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 649
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
Pochwały: 4
Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory

Re: Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Tomciosz » 11 maja 2014, o 09:51

To pęknięcie nie powinno przeszkadzać, ale do czasu...

Jak będzie odpalane moto, a sprężyna bardzo mocno naciągnięta, to może go ułamać, zemleć... Pisać dalej? :-)

Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez janosikmz19822 » 11 maja 2014, o 10:57

Tomciosz napisał(a):To pęknięcie nie powinno przeszkadzać, ale do czasu...

Jak będzie odpalane moto, a sprężyna bardzo mocno naciągnięta, to może go ułamać, zemleć... Pisać dalej?

Wysyłane z mojego NEXO 3G za pomocą Tapatalk 2


Tomciosz ma racje w końcu ułamie się kawałek i wpadnie ,karter w tym miejscu pęka dla tego że ktoś przy demontażu nie założył takie gumy tam z powrotem na miejsce .

Obrazek
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Siczka » 11 maja 2014, o 12:24

dieludolfs, tak jak poprzednicy piszą - sprzęgło starego typu. Wczoraj rozbierałem S38B (na pedały) i takie samo sprzęgło w nim siedzi. Karter lepiej do spawania oddaj, niech zrobią to porządnie a co do śruta to jest OK, nie powinno z nim problemów być.
Nakrętkę zostaw taką jaka jest bo wygląda i tak dobrze.
Wał "śmieciowy" zawsze można sprzedać albo oddać do regeneracji więc go w piasek od razu nie wrzucaj lepiej chyba że gwinty ma zwalone i ogółem nadmiernie zniszczony jest.
Powodzenia w pracach. :)
Nie myślałeś nad kompletem imbusów na silnik? Ja po wczorajszej mordędze ze śrubami które skręcają kartery postanowiłem, że wkręcę specjalny komplet imbusów - już drugi przypadek w s38 a dokładniej w S38B4 że nie da rady paru śrub odkręcić i się zjeżdżają, a imbus się tak nie obrobi jak oryginalna śrubka. U siebie raczej jak kupie imbusy to dam tylko do karterów, te niewidoczne i dwie z tyłu silnika na zewnątrz co skręcają a do dekla sprzęgła już te normalne zastosuje.
http://allegro.pl/sruby-silnika-romet-k ... 01989.html
8zł a przy ponownym rozpoławianiu oszczędzi się tych nerwów :)
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Norbinuss » 11 maja 2014, o 13:19

Siczka napisał(a):Nie myślałeś nad kompletem imbusów na silnik?


Tylko nie imbusy...nie pasują, są brzydkie i w ogóle :P Ja kupiłem zestaw śrub zwykłych (takich jak oryginalne) za 15zł w miejscowym sklepie ;) Odkręcają się i zakręcają aż miło :mrgreen:
Norbinuss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 872
Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:23
Pochwały: 4

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez Tomciosz » 11 maja 2014, o 13:27

Co jak co. Ale każdy typ śruby jest dobry, ważne, aby były dobrej jakości i twardości, na pewno nie 4.8, tylko 5.8 lub 8.8.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Bordowy ZRR Komar 2350 '72 dieludolfs!

Postprzez dieludolfs » 11 maja 2014, o 14:07

I jeszcze raz dzięki za odpowiedź! :)

janosikmz19822 napisał(a):karter w tym miejscu pęka dla tego że ktoś przy demontażu nie założył takie gumy tam z powrotem na miejsce

janosikmz19822, były tam obie gumy, jedna u góry, druga na dole. Ta na dole była niestety trochę uszkodzona i będę ją wymieniał ;)

Siczka napisał(a):Nie myślałeś nad kompletem imbusów na silnik?

Myślałem, ale stwierdziłem, że skoro ma być to oryginał to zakupię komplet normalnych śrub :P
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości

cron