Pora w końcu pokazać mojego złomka.
Na samym wstępie zaznaczę, że jest inny niż wszystkie: nie jest srebrnym sedanem, nie ma diesla pod maską i nie pochodzi z Niemiec. Nie jest stalowy, a nawet aluminiowy. Francja pełną gębą.
Poprzednik zaprojektowany w Romorantin, przez mało znaną firmę Mecanique-Aviation-Traction (to ta od samolotów i wyścigówek) przyszedł na świat jako pierwszy europejski minivan. Po dorzuceniu silnika i przedniego zawieszenia z Renault 25 rozpoczęła się sprzedaż następcy, Espace 2.
Tak więc jeżdżę autobusem. I podoba mi się to.
To bardzo ciekawa konstrukcja. Szkielet jest podwójnie cynkowany. klejone szyby i panele kompozytowe. Bardzo sztywna buda. Nawet po 20 latach nic nie trzeszczy na dziurawych zakrętach.
3000l pojemności bagażnika na podwoziu krótszym i raptem 20cm wyższym od Passata B5. Moto wchodzi bezproblemowo. Ponadto z przodu ogrom miejsca pomimo wzdłużnego ułożenia silnika. Auto niemal idealne.
Kilka konkretów o moim egzemplarzu. Rok '94, w Polsce od 2007. Silnik 2.0 8V 103KM/163Nm. Jeden z najlepszych francuskich benzyniaków. Może trochę się poci, ale bezproblemowo przekracza 500 tysięcy i jeździ dalej. Skrzynia manualna 5, równie trwała co silnik. Z nierdzewną karoserią tworzą kandydata na długowieczne auto Na wyposażeniu obracane fotele, klima, el. szyby, 2 okna dachowe i parę innych dodatków. Wg VINu do pełnego fabrycznego wyposażenia brakuje mi el. lusterek, ale te ktoś zmieniał, niewykluczone, że na zwykłe.
Ma trochę mankamentów które (poza tulejami wachaczy do wymiany) nie wpływają na jazdę, tak więc nie śpieszę się z ich naprawą. Jednak wiosną, lub po maturach zajmę się tym.
* Espace- z fr. Przestrzeń
Przestrzeń* Tomka
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Przestrzeń* Tomka
Ale bydle :F
Pokaż więcej zdjęć środka i bagaja
Pokaż więcej zdjęć środka i bagaja
-
Bubles - MotoManiak
- Posty: 218
- Dołączył(a): 15 paź 2011, o 23:45
- Pojazdy: Opel Omega B
-
Zielony - MotoManiak
- Posty: 232
- Dołączył(a): 12 lip 2014, o 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Dantom GFX 50 Lux ,Romet Kadet M780
Przestrzeń* Tomka
To to ma aluminiową karoserię? Czy może, co bardziej kuriozalne, pokrycie jest wykonane ze stopu typu INOX?
Edit:
Fotele obrotowe, by w razie porodu żony zrobić tylko obrót i usiąść wygodnie na tylnej kanapie...
Edit:
Fotele obrotowe, by w razie porodu żony zrobić tylko obrót i usiąść wygodnie na tylnej kanapie...
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Przestrzeń* Tomka
Bubles, Zielony, spróbuję coś ogarnąć w wolnych i jasnych chwilach
Tomciosz, poszycie wykonane ze stopu laminat. Przecież napisałem, że kompozytowe panele są klejone do stalowej klatki Fotele są świetne. Obracam, kładę oparcie na desce, a po złożeniu fotela drugiego rzędu powstaje podpórka na nogi. Już raz tak spałem, jest całkiem wygodnie
Tomciosz, poszycie wykonane ze stopu laminat. Przecież napisałem, że kompozytowe panele są klejone do stalowej klatki Fotele są świetne. Obracam, kładę oparcie na desce, a po złożeniu fotela drugiego rzędu powstaje podpórka na nogi. Już raz tak spałem, jest całkiem wygodnie
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Przestrzeń* Tomka
Tomek napisał(a):Obracam, kładę oparcie na desce, a po złożeniu fotela drugiego rzędu powstaje podpórka na nogi. Już raz tak spałem, jest całkiem wygodnie
Zajedwabisty patent na imprezy, po których niekoniecznie wolno prowadzić
Jedziesz autem i nie martwisz się o powrót
Niestety w Corsie to nie przejdzie, próbowałem
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Przestrzeń* Tomka
Tomek, rozszyfrowałem to jako szyby kompozytowe.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Przestrzeń* Tomka
Aleś gablote wychaczył Właśnie sam jestem ciekaw jak to w środku dokładnie wygląda Jakie to ma spalanie? Dużo trzeba liczyć za taki wóz?
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
Przestrzeń* Tomka
Świetnie się trzyma jeszcze Policz ile to ma schowków i gdzie bo ponoć dużo :F
Bartezz, Spalanie wg podpisu 11l :F
Bartezz, Spalanie wg podpisu 11l :F
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Przestrzeń* Tomka
traktorzysta, w razie czego mogę wyrzucić tylne fotele i włożyć dmuchany materac :F
Tomciosz, cóż, zboczenie zawodowe
Sławek., to jest takie auto, że dopóki nie zwracasz na niego uwagi wydaje się nie istnieć. Teraz co chwilę jakiegoś mijam.
Bartezz, na pewno zrobię kiedyś fotkę całości i wrzucę. Pokażę przy okazji wszystkie konfiguracje foteli. Spalanie jak w podpisie po prawej. Dużo czy mało... nie wiem. Ok 1/3 przebiegu robię po mieście, często niedogrzanym silnikiem, a jak już dogrzeję, to cisnę. Reszta w trasie z prędkościami 80-90, Latem może zmieszczę się w 10 litrach.
Teraz mam problemy z parownikiem (gasł na postoju), gazownik doraźnie podkręcił obroty biegu jałowego przez co nie do końca da się hamować silnikiem. Może uda mi się wymienić samą membranę żeby nie przepłacać.
Z newsów: dziś po maturze miałem jeszcze 3h praktyk na SKP, więc wrzuciłem Renówkę na taśmę. Po pierwsze musiałem wyregulować reflektory po wymianie, czekałem z tym do wymiany przełącznika pod kierą, który zrobiłem w piątek. Później wjechałem na kanał z szarpakami do zawieszenia. Przód okazał się dobry, jedynie końcówki drążków kierowniczych są do wymiany. To nie była wina tulei wachaczy Mam też do wymiany elastyczny przewód hamulcowy na prawym przodzie, jest sztywny. Lewy już ktoś zmienił, ale trzeba będzie zrobić oba.
Idąc dalej uwalona skrzynia. Cieknie z półosi i z tyłu. Do wymiany kpl uszczelniaczy.
Dalej. Podłoga zdrowa Z tyłu mam kpl prawie nowych przewodów hamulcowych, amorki suche, belka ok. Nic nie stuka, nic nie puka cytując Januszy.
Tak więc mój strach o zawieszenie ukazał się nieuzasadniony. Wszystko wydaje się ok, po mnie wszedł nauczyciel-diagnosta i potwierdził obserwacje. Wymienię końcówki, przewód i jadę na pełną diagnostykę. Dziś nie było już sensu sprawdzać zbieżności, hamulców i amortyzatorów.
Tomciosz, cóż, zboczenie zawodowe
Sławek., to jest takie auto, że dopóki nie zwracasz na niego uwagi wydaje się nie istnieć. Teraz co chwilę jakiegoś mijam.
Bartezz, na pewno zrobię kiedyś fotkę całości i wrzucę. Pokażę przy okazji wszystkie konfiguracje foteli. Spalanie jak w podpisie po prawej. Dużo czy mało... nie wiem. Ok 1/3 przebiegu robię po mieście, często niedogrzanym silnikiem, a jak już dogrzeję, to cisnę. Reszta w trasie z prędkościami 80-90, Latem może zmieszczę się w 10 litrach.
Teraz mam problemy z parownikiem (gasł na postoju), gazownik doraźnie podkręcił obroty biegu jałowego przez co nie do końca da się hamować silnikiem. Może uda mi się wymienić samą membranę żeby nie przepłacać.
Z newsów: dziś po maturze miałem jeszcze 3h praktyk na SKP, więc wrzuciłem Renówkę na taśmę. Po pierwsze musiałem wyregulować reflektory po wymianie, czekałem z tym do wymiany przełącznika pod kierą, który zrobiłem w piątek. Później wjechałem na kanał z szarpakami do zawieszenia. Przód okazał się dobry, jedynie końcówki drążków kierowniczych są do wymiany. To nie była wina tulei wachaczy Mam też do wymiany elastyczny przewód hamulcowy na prawym przodzie, jest sztywny. Lewy już ktoś zmienił, ale trzeba będzie zrobić oba.
Idąc dalej uwalona skrzynia. Cieknie z półosi i z tyłu. Do wymiany kpl uszczelniaczy.
Dalej. Podłoga zdrowa Z tyłu mam kpl prawie nowych przewodów hamulcowych, amorki suche, belka ok. Nic nie stuka, nic nie puka cytując Januszy.
Tak więc mój strach o zawieszenie ukazał się nieuzasadniony. Wszystko wydaje się ok, po mnie wszedł nauczyciel-diagnosta i potwierdził obserwacje. Wymienię końcówki, przewód i jadę na pełną diagnostykę. Dziś nie było już sensu sprawdzać zbieżności, hamulców i amortyzatorów.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Przestrzeń* Tomka
No to super że nie wtopiłeś, bo w obecnych czasach nie wpaść na minę to nie lada wyzwanie.
Czekamy na fotony
Czekamy na fotony
Fiat Stilo MW 1.9 mJTD 16v
-
Zielony - MotoManiak
- Posty: 232
- Dołączył(a): 12 lip 2014, o 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Dantom GFX 50 Lux ,Romet Kadet M780
Przestrzeń* Tomka
Zielony, dostarczono za mało energii by wykonać pracę wyjścia.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Przestrzeń* Tomka
Części na szczęście są stosunkowo tanie. Jeszcze lepiej gdy szukam do Renault 25. Przednie zawieszenie jest takie samo, np końcówka drążka EII od 17zł, a do 25 od 11zł. Sworzeń wachacza 25 od 12zł, EII od ok 20zł. Różnice niby niewielkie, ale zawsze to dodatkowe 20km jeżdżenia na jednej sztuce.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 318 gości